S manželkou jsme se cca týden zpátky (19.2.2020) rozhodli, že se za dva roky (až manželka dokončí vysokou) vydáme na cestu kolem světa a to tak, že každý pojedeme na své motorce.
S cestou kolem světa to myslíme vážně, a proto jsem začal hledat vhodný stroj, který bude:
- lehký kvůli dobré ovladatelnosti v terénu
- zvládne náročnější terén (Mongolsko, Bolívie, Argentina...)
- jednoduchý (málo elektřiny, karburátor, nakopávačka…) a tím pádem i co nejvíce spolehlivý, jelikož kde skoro nic není, nemá se co rozbít + čím jednoduší stroj, tím jednodušeji se ho naučím rozebrat do šroubku a opět složit
- malé vibrace od motoru při vyšších rychlostech
- dojezd aspoň 300 – 350 km (pokud se rozhodnu pro Yamaha TT 600 R, budu muset koupit větší 20 L nádrž)
- pořizovací cena za jeden stroj kolem 40-60 tisíc Kč
Toto vše by mělo TT R splňovat.
S terénními motorkami nemám vůbec zkušenosti (jezdil jsem vždy na naháčích).
Proto bych znal rád Váš názor na toto:
1) jak dle Vás Yamaha TT 600 R zvládne cestu kolem světa?
2) jak se tato motorka chová na silnici a v terénu, pokud je vzadu ověšena bočními hliníkovými kufry + mezi nimi naskládané další věci, kde odhaduji celkovou hmotnost kufrů a „nákladu“ na 50 - 70 kg, těžko se to nyní odhaduje, když ještě přesně nevím, co vše sebou budeme brát
3) jakou motorku (mimo Yamaha TT 600 R) byste si na cestu kolem světa vybrali Vy a proč?
Všem moc děkuji za názory
PS: pokud budete chtít sledovat jak naší přípravu, tak cestu samotnou posílám zde odkazy, kde vše budeme sdílet :
Youtube: bit.ly/2uxEPyJ
Facebook: bit.ly/39ZxV4m
Instagram:bit.ly/2PsuJq3
Web: bit.ly/3938M8S
Naposledy editováno 26.02.2020 19:03:58
2 reakcí na tento příspěvek Cesta kolem světa na motorce Yamaha TT 600 R
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cesta kolem světa na motorce Yamaha TT 600 R
1. malá základná nádrž - existujú nádrže dopredu alebo zadné camel tanky. Všetko sú to ale riešenia za 500+ eur
2. hlinníková podsedlovka - jedno z miest, ktoré je následkom nízkej cieľovej hmotnosti. Na dlhodobé cestovanie aj s textilnou bagážou nie je vhodné. Prasknutý hlinník nie je také jednoduché vyriešiť mimo civilizácie
3. zadný tlmič - sériový vzduchový mech je rovno na výmenu. Neservisovateľná záležitosť.
4. motorka (x-challenge) je extrémne vysoká - ja mám 170cm a napriek tomu, že mám skúsenosti aj s ostrými endurami, ktoré sú veľmi vysoké aj inými vysokými mašinami, tak XChallenge bol v tomto smere skutočne extrém. Na ceste si na to človek zvykne. Ale naložené, tak aj pre mňa veľký problém na členitom podklade, keď človek zastavuje neplánovane. Takže ak je človek vysoký, tak ani nevie, ale pre nižšie postavy nepoužiteľný stroj.
Okrem toho je to taká klasická staršia motorka, ale dobre postavená. V podstate dlho, dlho ideálny základ na skutočné adventure cestovanie. Motor blbuvzdorný a nezničiteľný, schopný jazdy aj na nízko kvalitné palivo.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Yamaha TT600R plasty Yamaha TT 600 R, Yamaha TT 600 S, Yamaha TT 600 E, Y... | pavol123 | 1 | 1.8.2024 v 09:46 Gahan37 |
Motard kola na motocykl Yamaha XT 600 E Yamaha XT 600 E, Yamaha TT 600 R, Yamaha TT-R 600 | Muluri | 15 | 8.1.2024 v 11:17 Muluri |
Porovnání TTR 600 vs KTM 690 Enduro Yamaha TT 600 R, KTM 690 Enduro, KTM 690 Enduro R | pospa5 | 18 | 14.6.2023 v 20:11 tucnak66 |
Nastavení předpětí pružiny Yamaha T... Yamaha TT 600 R | Blueracing | 8 | 30.3.2023 v 20:55 Blueracing |
Výměna oleje u TT600R Yamaha TT 600 R | jent | 15 | 30.3.2022 v 13:28 Wolf_64_2010 |