2 reakcí na tento příspěvek Pav 40

1 reakcí na tento příspěvek Pav 40
1 reakcí na tento příspěvek Pav 40
Ale nejsou tam všechny dochované - já mám třeba č.1791 z roku 1965
Tak by pouze bylo vhodné mít číslo, které je již buď sešrotované, a nebo není v evidenci vozidel. Dochází k situaci, kdy v.č. PAvíka "dopisují" k motorce do TP a tím úředníci naplňují požadavek zákona o registraci. Neregistrují samostatný vozík, ale přiřazují jej k motorce - tak potom na STK s motorkou i PAvíkem.
Brůča. píše: http://jawarmaniak.wz.cz/technika/pavy.html
Ale nejsou tam všechny dochované - já mám třeba č.1791 z roku 1965
Tak by pouze bylo vhodné mít číslo, které je již buď sešrotované, a nebo není v evidenci vozidel. Dochází k situaci, kdy v.č. PAvíka "dopisují" k motorce do TP a tím úředníci naplňují požadavek zákona o registraci. Neregistrují samostatný vozík, ale přiřazují jej k motorce - tak potom na STK s motorkou i PAvíkem.
1 reakcí na tento příspěvek Pav 40
Já mám PAv 40 k motorce dopsaný jako "variabilní provedení vozidla"................takže nemusím ani na STK, nemusím vozit Typový list a výrobcem motocyklu mám povolenou vyšší rychlost (100km/h). Díky tomuto zápisu se "vozík" stal automaticky součástí motocyklu - odnímatelnou - takže nelze v SRN uplatňovat jejich blbé nařízení o motocyklech s postranním a přípojným vozíkem..........omezení rychlosti na 60km/h a tím nemožnost použít dálnice. Tak jen na to pozor, kdyby jste měli chuť na německou dálnici - bývá to drahé. Ono tam vlastně ani legálně s PAvem jet nelze, neboť má výrobcem omezenou rychlost na 70km/h............ale mohou vás zkásnout i za překročení šedesátky na celém území Německa.

libor600 píše: Pav 40-41 je původně schválen jako příslušenství motocyklu a tudíž nebyl brán jako samostatné vozidlo. Ale dnes si to úřady vysvětlují každý po svém. Pro tebe asi to hlavní- pokud máš papíry k Jawě, takzavolat do Jawy- fabriky oni ti dodatečně do techničáku zapíší Pávika . Co se týče výr.štítku ten seženeš na burze nebo se podívej na eshopu moto Ústí n.L. nebo Jelínek. Pak si ještě musíš sehnat typový list. Bude s tím trochu starostí, ale dá se to.
Jen pro upřesnění... tučně uvedená věc není pravdivá, ale spíše se jedná o nevhodnou formulaci. Jawa nemá v dnešní době co do čeho zapisovat, zejména u již registrovaných vozidel. Jawa jako výrobce může vystavit pouze povolení k možnosti zápisu PAVíka za konkrétní motorku a může tam podat nějaké podmínky, za kterých to povoluje... ale zapsat nemůže nic. Zápis si na základě jejich povolení musíš vyběhat sám.
Mj. před nedávnem jsem to opakovaně řešil a souhlasím s Brůčou. Jednak co úředník, to názor, jednak proces může být všelijaký. Jeden úředník po mně chtěl například potvrzení z technické, že tažné je namontované správně (dle právní úpravy, která platí pro auta a samomontáž tažného), jenže na to chtěl technik vidět typový list tažného a štítek. Tudy tedy cesta nevedla... ale vedla přes evidenčku, protože minimálně na tu se musí kvůli ověření čísla PAVíka + shodu s typovým listem.
V TP mám pak uveden vozík jako alternativní provedení, nicméně je tam uvedené v. č. konkrétního vozíku. Ale jinak platí co psal kolega, na STK můžu bez vozíku a pokud jedu bez něj, platí pro mě normální provozní podmínky moto (tj. neplatí třeba omezení rychlosti 70 km/h jako pro soupravu s vozíkem).
Howgh!
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 4189, 4190] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 125693 | Včera v 20:46 dave-lister |
Přední Tlumiče Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka | Tom350354 | 2 | 30.3.2025 v 18:02 cmiral |
Motorkářská krev [1, 2] Jawa 250/559 panelka | Johny_Servis | 33 | 29.3.2025 v 10:25 TomasRA |
Olej Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka | Tom350354 | 8 | 27.3.2025 v 15:23 Came |
vypínání spojky Jawa 250/353 Kývačka | Drsnak007 | 2 | 23.2.2025 v 09:00 Tom350354 |