je šance, že by mohl jazýčkový ventil v sání ovlivnit kompresi, nebo mne čeká rozborka motoru???
macman
1 reakcí na tento příspěvek membrána sání u dvoutaktu
PS: som debil, teraz mi došlo, 2T , membrány. Striekni do kľuky benzín. Také problémy som mal s Piagiom , sytič sa otvoril kedy chcel. Prerobil som ho na mechanický a bolo OK. Ináč týždeň som sa s tým jebal, skoro ma porazilo.
PS: nie je iskra, ako iskra, daj dole fajku a mala by tá iskra preskočiť asi 1,5 cm od kostry Tak som to niekde čítal v múdrej knihe. No, niekedy stačí aj 0,5 cm a funguje to. Ináč tie klapky sa dajú rýchlo pozrieť. Robil som jednu Yamahu 2T 50 cm3, a tá šla nakopnúť len nohou, štartér točil všetko OK a nakoplo len na kick. Usúdili sme, že je vybehaný, ale nepozerali sme donútra.
Naposledy editováno 05.07.2020 05:25:33
1 reakcí na tento příspěvek membrána sání u dvoutaktu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) membrána sání u dvoutaktu


Jinak kompresní poměr bude asi 7:1.
2 reakcí na tento příspěvek membrána sání u dvoutaktu
krokoš> jiskra i elektrika je OK.. pro test jsem tam hodil i univerzální DC CDI, které není závislé na AC napájení z magneta... takže jsem připojil jen trigger kvůli časování..
vzhledem k tomu, že jsem měl na jednom válci 3 bary a na druhém 4, tak šla hlava i válec dolů...
no a závada vyplula.. na každém z pístů je jeden kroužek "kulatý".. takže zkusím překroužkovat.... Jenže na tenhle motor kroužky sehnat nejdou... respektive nejde sehnat nic...
teď řeším dilema.. můj motor je exotickej dvouválec 125ccm od Moriniho... Koukal jsem, že vzduchem chlazený 50ccm od moriniho mají stejný vrtání, tak buď použít kroužky z nich, nebo je to šumák a koupit jakýkoliv kroužky ve správným rozměru???
jelikož jsou v běžným rozměru 41x1,5, tak pasují třeba i ze Simsona....
Vložky jsou litina, takže i tady by problém být nemusel....
no a nakonec po mnoha hodinách trápení jsem změřil kompresi..

... tiež môžeš vymeniť piest za ľubovoľný s rovnakými rozmermi, resp. podobnými a následne ho trošku upraviť (samozrejme nie priemer a otvor na piestny čap!)
Edit: myslel som vyšší piest, alebo ak má dlhšiu spodnú hranu. To všetko sa dá riešiť.
Naposledy editováno 05.07.2020 10:07:57
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) membrána sání u dvoutaktu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) membrána sání u dvoutaktu

Folby> mám litinové vložky, takže tím je to jednodušší.. S nikasilem bys se do takových experimentů pouštěl poněkud opatrněji..
Díky, s Italem bude sice ještě moc práce, plasty jsou nahadry, polovička věcí utrpěla zásah kutilem, ale už jen kvůli tomu přednímu zavěšení jsem ho musel mít... Každý, kdo to vidí poprvé není schopen pochopit, že jde vůbec zatáčet...


Naposledy editováno 05.07.2020 10:18:44
1 reakcí na tento příspěvek membrána sání u dvoutaktu
https://www.c-magazi...italjet-formula-125/
1 reakcí na tento příspěvek membrána sání u dvoutaktu

nicméně stále mi vrtá hlavou jedna věc...
ty kroužky, co jsem z motoru vyndal, tak jsou vždy jeden stříbrný a jeden černý na každém válci... Myslel jsem že ten jeden je stříbrný, jelikož je jetý a kulatý.. Koukal jsem do servisního manuálu a opravdu jeden má být černý a jeden stříbrný...
takže jeden kroužek bude pravděpodobně pochromovaný..... proč tomu tak je?? kvůli opotřebení válce??? navíc bych čekal, že bude chrom tvrdší a naopak ty dva jsou opotřebené...
a co se stane, když dám oba ocelové??
mimochodem, ten co se v tom vrtal předemnou byl pěknej jantar... 3 kroužky jsou 1,5mm a jeden je 1,2... Což je kroužek z 50ccm verze...
Materiál kroužků pro litinový válec může být buď litina, nebo galvanicky chromovaná ocel, nikdy ne ocel samotná. Chromovaná vrstva je do nějaké tloušťky porézní a neopotřebovává se.
Edit:
no a závada vyplula.. na každém z pístů je jeden kroužek "kulatý".. takže zkusím překroužkovat....
To není závada, to je konstrukční záměr. Chromované kroužky se dělají zaoblené, aby líp těsnily i při větší vůli pístu, který se víc kýve ve válci. Změř ten píst a válec.
Naposledy editováno 05.07.2020 20:25:28
Jasně, s tím tenčím kroužkem byla o 1 bar nižší komprese...
Právě že s pochromovanýma kroužkama nemám zkušenost, přece jenom mi to přijde dost kulaté a z jedné strany je cítít, že je kroužek "ostřejší"...
Nicméně i vůle v zámku je v pohodě.. Takže mne fakt zarazila jen ta kulatost...
Měřil jsem sice s WDčkem, ale olej jsem tam fouknul.. Měřák komprese co mám už není nejpřesnější, ale na jiné 50ce co se mi tu válí byla komprese 7 bez stříknutí oleje, tady jsem se přes 4, respektive 3 nedostal..
Bohužel ta kulatost kroužku je absolutně nefotogenická, takže bych potřeboval dostat do ruky nějaký pochromovaný kroužek.. Prošel jsem bednu s vrakama a všechno jen klasika...
macmanCZ píše: Destroyer> oni rozměrově pasují i kroužky do křoviňáku, ale i když technicky by to asi fungovalo, už je to trochu hardcore.. Mám kousek od domu prodejnu dílů na starý motorky, takže vezmu píst a najdu shodný kroužky... Písty mám dobrý, ale už jsem samozřejmě pro jistotu zjistil, že písty z TGB R50X jsou rozměrově zcela totožný, takže i to bych vyřešil..
Folby> mám litinové vložky, takže tím je to jednodušší.. S nikasilem bys se do takových experimentů pouštěl poněkud opatrněji..
Díky, s Italem bude sice ještě moc práce, plasty jsou nahadry, polovička věcí utrpěla zásah kutilem, ale už jen kvůli tomu přednímu zavěšení jsem ho musel mít... Každý, kdo to vidí poprvé není schopen pochopit, že jde vůbec zatáčet...
Tvl, ten konstruktér musel bejt dobře zhulenej, když to kreslil

Všichni ostatní výrobci tak nějak sdílí komponenty, aby ušetřili, tady vše je jejich.. Na každý kravině je odlito jejich logo.. Mám tady tlustý katalogy dílů na italský skůtry a ani italové na to nic nevyrábí...
Jo a vyrobit komplikovanej 125ccm dvouválec, kterej nikdo nikde na ničem jiným nepoužil, byla asi taky drahá sranda..
Prostě jak říkáš, musel to bejt dobrej matroš...


Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
zvolit vyšší nebo širší pneu Italjet Formula 125 | Ranger | 1 | 21.8.2018 v 14:51 Kohlstein |