Téma: JAWA 350/640 sekundární řetěz
18.8.2020 v 17:15
Ahoj, mám najeto cca 5000tis a už mám kolo úplně vzadu, aby byl řetěz tak akorát. Četl jsem pár příspěvků a všichni doporučují řetěz ČZ Cross. Jen jsem občas narazil na to, že snad neproleze krytem. Jak to tedy skutečně je? A pro jeho výměnu stačí rozdělat jen kryt kde to půjde, navléknout na starý řetěz nový a pootáčením kola takto řetěz nasadit?
Díky všem za konkrétní odpovědi.
Díky všem za konkrétní odpovědi.
2 reakcí na tento příspěvek JAWA 350/640 sekundární řetěz
V originál zakrytování musí i obyčejný řetěz vydržet 20 tisíc km. Namazaný černým soplem A00.
Mám pocit, že v nové Jawě dost šetří materiálem. Fak se vytahal za tu dobu o dost. Je to bláto prostě a já chci opravdu slyšet, že řetěz ČZ 428 cross tam jde nacpat. Pak věřím, že bude klid na delší dobu. Jezdíme často ve dvou a kopců a terénu se nebojíme.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAWA 350/640 sekundární řetěz
Kohlstein> mám nějaké socialistické zásoby zeleného soplu A00 jiné barvy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAWA 350/640 sekundární řetěz
Moc prosím všechny....Pište něco jako : Ano vleze se to tam a ano, takto řetěz nasadíš v pohodě. Není třeba nic na řetězu zkracovat, pasuje to, mám to vyzkoušené, nebo prosím nepište nic, případně, že to tam nejde, je třeba zkrátit atd. Děkuji. Opravdu chci jen konkrétní odpověď na mou otázku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAWA 350/640 sekundární řetěz
Mahin píše: Moc prosím všechny....Pište něco jako : Ano vleze se to tam a ano, takto řetěz nasadíš v pohodě. Není třeba nic na řetězu zkracovat, pasuje to, mám to vyzkoušené, nebo prosím nepište nic, případně, že to tam nejde, je třeba zkrátit atd. Děkuji. Opravdu chci jen konkrétní odpověď na mou otázku.
Tak jo vleze to tam. Směle do toho. Ale pak si nestěžuj, jestli ti to tam nevleze. Píšu jenom to, co ty chceš vidět napsané.
To že je řetěz vytahanej je bohužel tím,že tam bude řetěz ČZ Favorit co znám kluky s třindama tak víc než ČZ CROSS dávají japonské DID ten je rozměrově schodnej s origo a do nohavic půjde určitě,jinak máme tady téma Jawablázni tak se ještě zeptej tam, popřípadě web.Jawamania tam prostudovat poradnu a odkaz na řetěz zde https://www.2hmoto....LEAQYASABEgJAZPD_BwE
Půjde tam , je kompatibilní použitelný Na Jawu 350 od 634 nahoru . Budeš ho muset zkrátit , jako ostatně každý řetěz , i ten ČZ favorit se prodává delší . Na mé 632 má sekundární řetěz 128 článků včetně spojovacího , jestli máš standartní 640 tak by to mělo být stejně.
Řetěz 428 Cross se do nohavic vejde bez problémů. Ale nesmí mít O kroužky, pak se tam nevejde a také je to zbytečné, když běhá v nohavici. Dá se koupit i přesně na míru, ideálně v prodejnách ČZ, pak ho nemusíš zkracovat.
Jeho životnost je daná především správným seřízením. Pokud máš pastorek a rozetu v rovině a ani jeden z těchto prvků nešmajdá, řetěž je správně napnutý, tak jeho životnost je opravdu veliká.
Bohužel nové rozety a pastorky šmajdají snad všechny - doporučuji koupit výměnou rozetu a kvalitní pastorek na jawatech.cz - funkční je to dokonale.
Šmajdání poznáš jednoduše - jestli že je řetěz, rozeta a pastorek nový a řetěz se stejně střídavě napíná a povoluje, tak něco z toho hází výškově, stranově...
Na Jawatechu jezdím, 428 Cross také, mám pocit že budu mít najeto kolem 10000km, zatím jsem nenapínal.
Jeho životnost je daná především správným seřízením. Pokud máš pastorek a rozetu v rovině a ani jeden z těchto prvků nešmajdá, řetěž je správně napnutý, tak jeho životnost je opravdu veliká.
Bohužel nové rozety a pastorky šmajdají snad všechny - doporučuji koupit výměnou rozetu a kvalitní pastorek na jawatech.cz - funkční je to dokonale.
Šmajdání poznáš jednoduše - jestli že je řetěz, rozeta a pastorek nový a řetěz se stejně střídavě napíná a povoluje, tak něco z toho hází výškově, stranově...
Na Jawatechu jezdím, 428 Cross také, mám pocit že budu mít najeto kolem 10000km, zatím jsem nenapínal.
Ano cz cross se vejde uplne v pohode a pokud je vse spravne serizeno je jeho zivotnost prakticky “neomezena”. Spocitej pocet clanku na starem retezu a nech si novy ufiknout z civky na stejnou delku + nezapomen novou sponku a pojistku. Pokud by to nahodou bylo dlouhe, tak jeden ckanek muzes odebrat vzdycky. Jinak to stoji myslim 5kc/clanek, takze pohoda
Tak abych tady jen neplá.cal pí--ny
I ten favorit ti musí vydržet víc než jen 5 tisíc. Nešponuješ ten řetěz moc ?
Zkus při max propružení jaký má průvěs.
Dobrou zkušenost na ČZ 471 mám s řetězem Tsubaki z fichtlkrámku - fichtlkrámek
I ten favorit ti musí vydržet víc než jen 5 tisíc. Nešponuješ ten řetěz moc ?
Zkus při max propružení jaký má průvěs.
Dobrou zkušenost na ČZ 471 mám s řetězem Tsubaki z fichtlkrámku - fichtlkrámek
Jezdím CZ favorit. Bez problému vydrží 20tis. Napnuti seřizuju na zatížené motorce. Aby tam byl průvěs zhruba půl centimetru nahoru i dolu. Jezdím hodně. Za sezonu dám 12tis km. A řetěz je to poslední co řeším na cestách. Mažu vazelínou ve spreji. At se daří.
Vejde se.
K ostatnímu: a proto se ten úpný uzavřený kryt sundával a dělala se různá domácí chránítka, aby tě rozpojenou spojkou otevřený řetěz nevzal přes nohu. Kompaktní kryt, parádní vymyšlenost, ale když ten pozdější a průběžný servis, kontrola rozety... .
K ostatnímu: a proto se ten úpný uzavřený kryt sundával a dělala se různá domácí chránítka, aby tě rozpojenou spojkou otevřený řetěz nevzal přes nohu. Kompaktní kryt, parádní vymyšlenost, ale když ten pozdější a průběžný servis, kontrola rozety... .
1 reakcí na tento příspěvek JAWA 350/640 sekundární řetěz
A prapůvodně byl průběžně mazanej takovou sylonovou hadičkou od motoru. Životnost na Jawa a ČZ, do generálky motoru do té doby na to nebylo potřeba šáhnout.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAWA 350/640 sekundární řetěz
-
Naposledy editováno 28.08.2020 23:53:14
Naposledy editováno 28.08.2020 23:53:14
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAWA 350/640 sekundární řetěz
HMS> Od spojky?
Od doby co jezdim s timhle retezem https://www.2hmoto....awa/350/350-640/1996 , nemam radny problem s castym napinanim, a to jezdim celorocne, mam ho i na 634 a i kdyz za to vezmu z vostra, tak krasne porad drzi. Do nohavic se vejde, jen se musi zkratit
Naposledy editováno 21.08.2020 12:32:26
Naposledy editováno 21.08.2020 12:32:26
Na motorku patří řetěz s označením na článcích "ČZ", nikoliv "Favorit". Vždy netěsněný.
Rozměr je 1/2"x5/16".
Mazání - do krytu patří A00, asi 200g jedna náplň.
Vazelína jednak maže, druhak těsní. A je odolná vodě.
Kryt řetězu - ano tzv. "sportovně" založení jezdci ho dávali pryč.
Nicméně bych podotkl, že to je velice dobrá věc, prodlužující životnost řetězu (asi tak 5x).
Rozměr je 1/2"x5/16".
Mazání - do krytu patří A00, asi 200g jedna náplň.
Vazelína jednak maže, druhak těsní. A je odolná vodě.
Kryt řetězu - ano tzv. "sportovně" založení jezdci ho dávali pryč.
Nicméně bych podotkl, že to je velice dobrá věc, prodlužující životnost řetězu (asi tak 5x).
Ahoj přátelé, tak jsem řetěz vyměnil za nový. Dal jsem tam ČZ cross. Zkrátil na potřebný počet článků a stala se zajímavost. Kolo opět musím mít úplně vzadu. Dokonce jsem i kontra matici musel sundat a natvrdo dotáhnout jen šroubek, který přiráží k vidlici. Pak je při zatížení motorky hybnost řetězu asi půl centimetru dolu, či nahoru. Chápete někdo, kde je chyba?
Technicky vzato, to nemůže být žádné kouzlení. jednak bych zkontroloval, jestli řetěz sedí bezvadně na rozetě i pastorku - aby nebyly opotřebované. Rychlý test - omotej to po celém obvodu řetězového kola, proti místu kde se ti řetěz sejde ho zkus ze zubů povytáhnout. Nemělo by to být možné, pokud ano, nejspíše je v háji řetězové kolo.
Pokud vše sedí, tak je otázka jak říká kolega - jaké máš kolečko a rozetu? Origo je na 640 (639/638) 52 zubů vzadu, 17 vepředu. Jestli se nepletu. Pokud máš kolečko menší, je možné, že počet článků je vysoký - je potřeba zkrátit. To bude ostatně i v případě, že máš originální kola, ale kolo prostě nadoraz. Zkrátit řetěz a je hotovo.
Jo a kolik článků jsi dával? Udávají 128, ale to je špatně. Správně je 126.
Pokud vše sedí, tak je otázka jak říká kolega - jaké máš kolečko a rozetu? Origo je na 640 (639/638) 52 zubů vzadu, 17 vepředu. Jestli se nepletu. Pokud máš kolečko menší, je možné, že počet článků je vysoký - je potřeba zkrátit. To bude ostatně i v případě, že máš originální kola, ale kolo prostě nadoraz. Zkrátit řetěz a je hotovo.
Jo a kolik článků jsi dával? Udávají 128, ale to je špatně. Správně je 126.
1 reakcí na tento příspěvek JAWA 350/640 sekundární řetěz
Pokud chceš řetěz, který opravdu vydrží tak jedině značky D.I.D.428 VX. Je to "O" kroužkový řetěz masivnější konstrukce, ale do celokrytu řetězu na 638-640 se v pohodě
vejde. Mám to vyzkoušeno. Ujel jsem na něj asi 3000 km a napnutí bylo beze změny. Pokud Ti někdo bude tvrdit, že "O" kroužkový řetěz klade větší odpor, nic takového jsem nepozoroval. Stačí jen občas stříknout na řetěz mazadlo na "O" řetězy. Samozřejmě je třeba s novým řetězem dát i nová ozubená kola. Tak ať Ti to jezdí!!!
vejde. Mám to vyzkoušeno. Ujel jsem na něj asi 3000 km a napnutí bylo beze změny. Pokud Ti někdo bude tvrdit, že "O" kroužkový řetěz klade větší odpor, nic takového jsem nepozoroval. Stačí jen občas stříknout na řetěz mazadlo na "O" řetězy. Samozřejmě je třeba s novým řetězem dát i nová ozubená kola. Tak ať Ti to jezdí!!!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dvoukomorové výfuky Jawa 350/640 [1, 2] Jawa 350/640 | Marec222 | 39 | 8.8.2024 v 09:29 Krautkopf |
Jawa 350/640 - nefunkční blinkry Jawa 350/640 | Pitr73 | 1 | 4.8.2024 v 14:53 Frantas |
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 | Marec222 | 7 | 22.6.2024 v 11:00 Deyva |
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 35 | 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo |
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 32 | 23.8.2023 v 15:22 frds1206 |