Naposledy editováno 22.08.2020 20:54:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
Ale když ty řidítka pustíš a jen se nakláníš, aniž bys zapojil nohy, tak ti řidítka půjdou rovnou do zatáčky, to jsem psal ( i zkoušel ) .
A o tom právě okruháři říkají, ze při kontra můžeš na vodě nebo v kalupu snadno ztratit přední kolo, protože v tu chvíli jedeš po jeho hraně a při zastavení klonění je tam i prokluz.
Proto zatáčejí těžištěm, kdy zároveň i ten sklon motorky je menší a kola se odvalují čistě. Využijí lépe přilnavost a méně trpí gumy, zatáčky projedou rychleji bez ztrátových driftů.
Ale to jde jen na okruhu, nebo známým místě. Musí to dělat plánovaně a začít daleko před, trvá to a nejde to moc opravovat.
( a proto závodníci neradi jezdí s hobíky pohromadě, protože jsou nečitelní a jedou jinou stopu).
Zkus to naoplátku, drž plyn dvěma prsty, nebo nastav tempomat a ruce nad gripy, abys mohl kdyby něco zasáhnout. A vykloň vnitřní koleno do zatáčky a rameno i loket taky . A uvidíš že řidítka se nehnou proti ani trochu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Trénink jízdy v náklonu
Zmatení nastává díky tomu, že pohyby a tlačení tělem je mnohem tupější, má mnohem horší odezvu než pohyb rukama. K tomu připočti, že se nedokážeš dokonale soustředit, co motorka dělá. To je dost náročné, jet a ještě se ji věnovat.
Potom si člověk vsugeruje, že ze se řídítka buď nepohybují nebo jdou rovnou na stejnou stranu, kam jde náklon motorky.
K zamyšlení. A speciálně i pro keruta.
Rozjezd do zatáčky z nulové rychlosti.
1. Stojím nohama na zemi, zatočí přední kolo/řídítka doprava. Neřeším náklon motorky. Rozjedu se. Udělám mírný oblouk vpravo, nakloním se vlevo a jedu vlevo.
2. Zatočím přední kolo vpravo, nakloním motorku mírně vpravo. Rozjedu se a jedu vpravo.