Krom toho, že mě to zajímá technicky, tak co se stane, dám-li na předek moto s ABS desky určené pro moto bez ABS.
Samozřejmě bych chtěl ušetřit, neb můj pekáč nemá se mnou slitování a letos, co se týká nákladů, nad manželkou vítězí naprosto zdrcujícím způsobem.
Díky moc.
http://vi.raptor.eba...er=0&cspheader=1
1 reakcí na tento příspěvek Brzdové desky pro ABS a bez
Tak nějak si to myslím, ale je tam nárůst ceny za pár 100 % pro ABS, což mi přijde na marketing tah docela dost. Tak jsem znejistěli.
Prodejce mi říkal, že rozměr je stejný, tak by verzi pro ABS neřešil a dál obyč.
Naposledy editováno 05.10.2020 21:34:54
Jinak desky používám tyto "http://moto.brembo.com/en/detail/07BB19/moto-guzzi/stelvio/1200/2008/pads/front/SA/0".
2 reakcí na tento příspěvek Brzdové desky pro ABS a bez
Místo XX je buď označení jejich univerzální směsi (destičky koupený v běžným obchodě) a nebo číselná hodnota vyjadřující koeficient tření (1-99) směsi vyvinuté přímo pro danou motorku (destičky montovaný z fabriky a nebo destičky koupený jako originální náhradní díl). Čím vyšší číslo, tím vyšší koeficient tření.
Univerzální směsi mají (pro předek Stelvia) následující:
sintrované směsi SA, LA a nebo organická směs CC (totožná s originální 07BB19.07).
Směsi se liší v koeficientu tření. Sintrované mají koeficient nad 0,5. Organické do 0,5. Čím vyšší koeficient tření, tím líp to brzdí. Nejspíš ale na úkor životnosti.
Červený destičky (směs SA) mají koeficient tření závislý na teplotě a pohybuje se od 0,5 do necelých 0,6. Pokud někdo jezdí spíš cestovně, byla by pro něj asi i lepší směs LA. Ta má téměř v celým spektru teploty stejný koeficient tření 0,55 = studený brzdí líp jak SA, zahřátý trochu míň jak SA a má vyšší nájezd jak SA.
Brembo na svých stránkách pro tvůj ročník doporučuje destičky 07BB19.07. Což jsou ty organický carbon keramický a stojí 800 Kč a nejspíš tam byly z fabriky.
Originální přední destičky pro Stevio brembo nabízí jedny organický a několik sintrovaných a místo XX je uvedena číselná hodnota koeficientu tření dané směsi od 1-99. Tato směs se dá konkrétně na Stelvio koupit s koeficientem tření označeným jako 07 (CC viz výše), 59, 73, 90 a 96.
Pro novější ročníky Stelvii Brembo doporučuje sintrovaný destičky 07BB19.90, který stojí 1600 Kč (nejlevnější na netu).
A to asi z toho důvodu, že destičky s vyšším koeficientem tření budou nejspíš líp brzdit v momentě, kdy se ABS aktivuje a brzda začne pulzovat. Blbý je, že jsou drahý a že budou mít nejspíš nic moc nájezd.
Takže levnější originální destičky (GU01654630 - pravděpodobně 07BB19.07) mají koeficient tření nižší než ty dražší - doporučované pro ABS (883673 - pravděpodobně 07BB19.90).
Jak se ale liší koeficient tření originálních destiček pro ABS v porovnání s SA destičkama netuším. Možná by se to dalo porovnat z nájezdu na origo destičky a nájezdu na SA destičky. To by se tu ale musel objevit někdo, kdo oboje tyto destičky (883673 - pravděpodobně 07BB19.90 a destičky SA) na Stelviu sjel.
Takže bych koupil ověřený sintrovaný SA (kolem 1000Kč), který by mohly být podle mě koeficientem tření kompromisem mezi originálníma organickýma a super drahýma originálníma sintrovanýma (pro ABS)
Naposledy editováno 06.10.2020 11:23:01
1 reakcí na tento příspěvek Brzdové desky pro ABS a bez
1 reakcí na tento příspěvek Brzdové desky pro ABS a bez
U stroju s abs nebo esp kapalina prochází čerpadlem a pomerne složitými/přesnými ventily - takze si dokazu predstavit, ze jsou potreba trochu jine parametry, nez kdyz jen proudí kusem trubky.
A ve finále to klidne muze byt ta sama kapalina. Dam jinej příklad na kterym to bude zrejmejsi - budu kupovat material na výrobu nějakého dílu, muzu si vybrat dve oceli, jednu u ktere nevim nic Nez označeni a druhou u ktere je materiálový list ktery zaručuje jeji vlastnosti. Dost mozna budou oba polotovary uplne totožné, ale jeden z nich bude mnohem drazsi, protoze ho nekdo musel otestovat a zaručit se, ze ma vlastnosti ktere potvrzuje ten papír.
U destiček pro abs a bez abs me zadna teorie nenapada, Ale treba nejakou dodá nekdo z oboru...
Naposledy editováno 06.10.2020 10:59:31
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdové desky pro ABS a bez
mito7 píše: To je dokonce k mání brzdová kapalina pro auta s ESP a bez ESP. Taky nevím jaký je v nich rozdíl. Cenově velký.
Je to kvůli mechanickým vlastnostem. Jsou tam kanálky melého průžezu sa nevhodná kapalina by překonávala příliš velkej odpor a systém by házel chybu. V podstatě jde o část ESP systému ABS.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdové desky pro ABS a bez
PetrL3 píše: Je to kvůli mechanickým vlastnostem. Jsou tam kanálky melého průžezu sa nevhodná kapalina by překonávala příliš velkej odpor a systém by házel chybu. V podstatě jde o část ESP systému ABS.
A co se dávalo do těch aut před tím, než se na trhu objevila ta speciální kapalina pro ESP?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdové desky pro ABS a bez
mito7 píše: A co se dávalo do těch aut před tím, než se na trhu objevila ta speciální kapalina pro ESP?
rekl bych, ze nez vznikla kapalina pro ESP nemely auta to ESP a nebo melo jejich ESP problemy s tou obyc kapalinou… ja treba vim o spouste jednickovych oktavek se zarezlym/zatuhlym abs vcetne te co ma moje mati
ale muzes klidne lejt do svejch aut tu obyc a usetrit. Misto predepsanejch drahejch oleju ala 0w30 taky muzes lejt nejakej levnej obycejnej… a co teprve jeste specialni oleje pro DPF? taky tam v klidu muzes nalejt neco levnejsiho, olej jako olej….
PetrL3 píše: Je to kvůli mechanickým vlastnostem. Jsou tam kanálky melého průžezu sa nevhodná kapalina by překonávala příliš velkej odpor a systém by házel chybu. V podstatě jde o část ESP systému ABS.
Ano, ano... primárně jde o viskozitu a to zejména za nízkých teplot, kdy se logicky využije ABS/ESP v největší míře. Některé brzdovky určené pro ABS a jiné systémy jsou označovány jako "low viscosity" (např. Brembo).
Vysoká viskozita totiž značně ovlivňuje mezní frekvenci provozu ABS.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdové desky pro ABS a bez
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdové desky pro ABS a bez
assassin píše: rekl bych, ze nez vznikla kapalina pro ESP nemely auta to ESP a nebo melo jejich ESP problemy s tou obyc kapalinou… ja treba vim o spouste jednickovych oktavek se zarezlym/zatuhlym abs vcetne te co ma moje mati
ale muzes klidne lejt do svejch aut tu obyc a usetrit. Misto predepsanejch drahejch oleju ala 0w30 taky muzes lejt nejakej levnej obycejnej… a co teprve jeste specialni oleje pro DPF? taky tam v klidu muzes nalejt neco levnejsiho, olej jako olej….
Mám auto s ESP z roku 2001 a kapalinu pro ESP jsem viděl teprve před pár lety. Před tím jsem měl Feldu s ABS a žádný zvláštní požadavek na brzdovou kapalinu neměla a ani žádný problémy při použití běžné se neprojevily, ani u aut s ESP.
DOT samozřejmě splňuje i ta původní.
O olejích se nebavíme, tam naopak většinou všichni "odborníci" doporučují přejít na vyšší viskozitu, než doporučenou. Ale já používám předepsané 504.00.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brzdové desky pro ABS a bez
ja treba standardne seru na udrzbu, olej nemenim, jen dolejvam tim co je po ruce atd.. porad to jezdi… znamena to, ze je fuk jaky oleje se kam lejou a Kolik se na nich najede?
ostatne vyse je problem ohledne vlastnosti kapalin pro ESP vysvetlen. felicie Mela abs ktere pracovalo urcite s jinou freq tech regulacnich prvku nez moderni stroje s esp.
Naposledy editováno 06.10.2020 12:58:36
Naposledy editováno 06.10.2020 14:22:29
fabie na serii nerovnosti - typicky pred krizovatkou pri prvnim naznaku klouznuti odbrzdila a pak uz jsi se s tukajicim pedalem jen modlil. fabie druhe generace, jen pro poradek. ABS v lade fungovalo zhruba podobne. Oktavka prvni generace to same...
systemy ala EDS uz jsou davno prekonane a tak se proste neuvadi v marketingovych letacich jako zvlast pismenka. sportovnejsi auta z koncernu ala gti maji tenhle system o neco pokrocilejsi a rikaji tomu elektronicky samosvorny diferencial, nebo tak nejak. sportovni auta, takze ne skodovky, pak maji tyhle systemy jeste komplikovanejsi a rikaji tomu vektorovani tahu apod.
k brzdovemu asistenut asi tak tohle (zdroj wiki):
z cehoz je patrne, ze z novejsich to preci jen nekteri maji….
Naposledy editováno 06.10.2020 14:42:02
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
MOTO guzzi 1200 8V Technické okénko [1 ... 28, 29] Moto Guzzi Stelvio 1200, Moto Guzzi Stelvio 1200 NTX... | pkKun | 851 | 2.8.2024 v 09:10 Simčo |
Výška sedla Moto Guzzi V7 vs Moto G... Moto Guzzi Stelvio 1200, Moto Guzzi Stelvio 1200 NTX | SPAX | 4 | 27.12.2023 v 07:15 Podas |
Moto Guzzi Stelvio 1200 startování [1, 2] Moto Guzzi Stelvio 1200 | tomas21 | 42 | 10.5.2023 v 08:59 oldyno |
Stelvio - dobíjení Moto Guzzi Stelvio 1200 | akula | 11 | 19.2.2023 v 15:42 akula |
Najde se někdo na přezutí pneu v ok... Moto Guzzi Stelvio 1200 | krivaneka | 8 | 5.7.2022 v 14:59 krivaneka |