Druhá verze od roku 2013 je o poznání lepší co se týče zpomalování po ubrání plynu ale při testech jsem se na to vykašlal a radši si užíval automat a forsáž Power která tam smysl má. No a navíc už se to druhý rok nevyrábí a ani nebude a bez náhrady je výroba 650 ukončena kvůli emisím motoru.
1 reakcí na tento příspěvek řazení Suzuki Burgman AN 650 A
Manuál je spíš pro hračičky a jak jsem psal - na občasné vyblbnutí a zajímavou změnu jízdního režimu při delších cestách, ale je sranda si to vyzkoušet, protože manuální řazení s variátorem je obecně tak trochu sci-fi , v tomto případě velmi jednoduše provedené jen naprogramovanou skokovou změnou vzájemné vzdálenosti řemenic na předem stanovené fixní pozice převodů.
Asi nejvíc na manuál využívám "dálniční" šestku - na rovinkách nad 110, pokud není třeba výrazné změny rychlosti, tak na šestku klesnou oproti automatu otáčky o 500, sníží se spotřeba a motor si trochu odfrkne. Na manuál lze přejít při jakékoli rychlosti.
Při dojíždění do křižovatek nebo k zastavení, jak vzpomíná Maco, není třeba podřazovat, stačí normálně zabrzdit a elektronika zařadí po zastavení jedničku sama.
Je pravda, že těch 9 přepínačů (model 2009) na levé rukojeti je pro nezúčastněného pozorovatele trochu silná nálož, ale ergonomie řazení manuálu a přepínání všech režimů je jen o zvyku a četnosti používání, po čase je to stejně intuitivní, jako vše ostatní.
V režimu sport (power) automat v celém rozsahu otáček zařadí lehčí převod, otáčky stoupnou o 1000 a motor reaguje do určité rychlosti svižněji na přidání plynu, což je vhodné třeba při předjíždění. V prudkých kopcích v tomto režimu ještě více vzroste síla brždění motorem - v určitých případech také použitelné.
A proč vlastně to všechno? ECVT tyto režimy umožňuje, tak přece proč toho v této třídě skútrů nevyužít.
Ještě krátce k životnosti variátoru. Oficiální servisní manuál nestanoví v pravidelné údržbě žádný úkon spojený s výměnou řemene nebo jakéhokoli jiného dílu variátoru kromě čištění filtru přívodu vzduchu, variátor je bezúdržbový. Samozřejmě, každá strojní součástka podléhá časem, najetými kilometry a způsobem používání opotřebení. Je nemožné z případů poruch variátorů na našem trhu dělat nějaké všeobecné závěry, protože většina těchto starších problémových strojů má původ v Itálii nebo jinde v Evropě s nedoložitelnou servisní historií a stočeným tachometrem většinou kolem 40-50 tkm nezávisle na roku výroby. To se ovšem netýká jen B650, ale i ostatních strojů majících na tachometru při prodeji podobnou číslici, ale u skútrů, které mají díky způsobu používání v jižnějších zemích daleko vyšší nájezdy, je to zvláště bijící do očí a navíc náš trh je pro tato vyhodnocení velmi malý. Stačí se projít zkušenostmi na nějakém větším, třeba na fóru BurgmanUSA, kde tyto případy představují pouhé promile z celkového množství a při daleko vyšším nájezdu nad 130tkm.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Burgman 650 2008 Executive - problé... Suzuki AN 650 Burgman | lukee159 | 2 | 23.6.2024 v 10:09 lukee159 |
možnost vyzkoušet starší větší skút... Suzuki AN 400 Burgman, Suzuki AN 650 Burgman, Ducati... | JamesM | 0 | 4.5.2024 v 23:07 JamesM |
neukazuje rychlost ani otacky,pomlc... Suzuki AN 650 Burgman | karolzgalanty | 6 | 11.3.2024 v 18:32 karolzgalanty |
Neřadí + chyba F1 Suzuki AN 650 Burgman | MajklPočernice | 3 | 27.9.2023 v 16:20 MajklPočernice |
Burgman AN 650 problémy při rozjezdu Suzuki AN 650 Burgman | MilanCB | 7 | 6.8.2023 v 13:11 PaMi |