Téma: OT: Předstih na LPG
4.1.2021 v 14:37
Dovolím si založit zimní offtopic. Je tu spousta šikovných motorových teoretiků i praktiků, tak třeba mi pomůžete, nebo se tu alespoň známé firmy pohádají a bude zábava.
Propan-butan má jak známo oproti benzínu vyšší oktanové číslo a zároveň pomalejší hoření. Některé zdroje uvádějí, že při přestavbě motoru na lpg by se měl upravit předstih. Montážníci lpg naopak tvrdí, že je to zbytečné.
Už od začátku, co mám v Prévii LPG, což je 5 let a 60 tis. km mi vždy po třeba 100-200km motor hodí chybu P171 a P174. příliš chudá směs. A to většinou při vyšších otáčkách a vyšším zatížení. Jednotku jsme několikrát překalibrovali. Nejdřív technik, co to montoval, pak několikrát já sám. Zkoušel jsem to nastavovat za jízdy. Podle lambdy je to vše v pořádku, Zkoušel jsem zapínat přívstřik benzínu, manuálně přidat směs při zatížení, chová se to furt stejně. Směs ve skutečnosti podle mě, chudá není, projevilo by se to na svíčkách a taky na ventilech, které jsem teď měřil 20tis. po seřízení a nehly se ani o píď.
Takže mám teorii, že při vyšších otáčkách a a plném zatížení prostě směs nestihne shořet a do výfuku jde nespálené palivo, ale zároveň také nespálený kyslík, který lambda změří a směs se obohacuje a lambda si furt myslí, že je chudá. Takže zvažuju, že bych namontoval variátor předstihu a předstih přidal. Kromě tohodle problému by se teoreticky měla snížit spotřeba a zvýšit výkon. Kromě toho si myslím, že bych ušetřil výfukové ventily, které jsou u japonců háklivé, páč směs by shořela dřív a výfukové plyny by byly chladnější.
U jedničkové Prévie je klasický rozdělovač. Tam jsem s předstihem hýbal při jízdě do kopce na plnej knedlík a jelo to nejlíp, když jsem ho dal úplně nadoraz.
Co si myslíte o zvýšení předstihu?
Naposledy editováno 04.01.2021 14:50:17
Propan-butan má jak známo oproti benzínu vyšší oktanové číslo a zároveň pomalejší hoření. Některé zdroje uvádějí, že při přestavbě motoru na lpg by se měl upravit předstih. Montážníci lpg naopak tvrdí, že je to zbytečné.
Už od začátku, co mám v Prévii LPG, což je 5 let a 60 tis. km mi vždy po třeba 100-200km motor hodí chybu P171 a P174. příliš chudá směs. A to většinou při vyšších otáčkách a vyšším zatížení. Jednotku jsme několikrát překalibrovali. Nejdřív technik, co to montoval, pak několikrát já sám. Zkoušel jsem to nastavovat za jízdy. Podle lambdy je to vše v pořádku, Zkoušel jsem zapínat přívstřik benzínu, manuálně přidat směs při zatížení, chová se to furt stejně. Směs ve skutečnosti podle mě, chudá není, projevilo by se to na svíčkách a taky na ventilech, které jsem teď měřil 20tis. po seřízení a nehly se ani o píď.
Takže mám teorii, že při vyšších otáčkách a a plném zatížení prostě směs nestihne shořet a do výfuku jde nespálené palivo, ale zároveň také nespálený kyslík, který lambda změří a směs se obohacuje a lambda si furt myslí, že je chudá. Takže zvažuju, že bych namontoval variátor předstihu a předstih přidal. Kromě tohodle problému by se teoreticky měla snížit spotřeba a zvýšit výkon. Kromě toho si myslím, že bych ušetřil výfukové ventily, které jsou u japonců háklivé, páč směs by shořela dřív a výfukové plyny by byly chladnější.
U jedničkové Prévie je klasický rozdělovač. Tam jsem s předstihem hýbal při jízdě do kopce na plnej knedlík a jelo to nejlíp, když jsem ho dal úplně nadoraz.
Co si myslíte o zvýšení předstihu?
Naposledy editováno 04.01.2021 14:50:17
Anketa: Poraďte mi:
Úpravou předstihu se vyřeší chyba P171 a P174
0
Nevyřeší, ale sníží se spotřeba a zvýší výkon.
0
Zvýšení předstihu nemá vůbec smysl.
0
Kromě spotřeby a výkonu se prodlouží životnost ventilů
1
Vyser se na píčoviny a jdi si konečně uklidit tu garáž!
13
1 reakcí na tento příspěvek OT: Předstih na LPG
LPG je asi taková loterie, někomu to hází chyby neustále, já naštěstí patřím k té druhé skupině. Taky Japonec, momentálně 195.000 km na LPG a za celou dobu žádná chyba, dokonce mám stále originál vstřikovače.
Ale zajímá mě jedna věc, jak to může fungovat, když jsou vstřikovače ta daleko od sání. Benzínové vstřiky jsou hned před ventilama, ale ty LPG za sebou mají tak 20 cm gumovou hadičku do sání, to přece musí do válce přijít znatelně později, ne?
Ale zajímá mě jedna věc, jak to může fungovat, když jsou vstřikovače ta daleko od sání. Benzínové vstřiky jsou hned před ventilama, ale ty LPG za sebou mají tak 20 cm gumovou hadičku do sání, to přece musí do válce přijít znatelně později, ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Předstih na LPG
Redguy> Vstřikovače by měly být namontované co neblíže, právě proto, aby vstřikování reagovalo rychle na změnu. 20cm je hodně. Technik by se měl snažit dát je nejblíž, jak je to technicky možné. Já je mám asi 2mm od trysky a trysky mám na konci potrubí těsně před sacím kanálem asi 2cm před benzínovými.
Ale jediný problém bude, že po přidání nebo ubrání plynu bude několik následujících cyklů směs rozladěná
Naposledy editováno 04.01.2021 15:24:01
Ale jediný problém bude, že po přidání nebo ubrání plynu bude několik následujících cyklů směs rozladěná
Naposledy editováno 04.01.2021 15:24:01
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
motoservis Suzuki GSF 600 Bandit | miksenzo | 3 | 2.9.2024 v 16:54 nevo7 |
Suzuki Bandit GSF 600 má problém ve... Suzuki GSF 600 Bandit | Lonestar | 6 | 25.6.2024 v 22:17 Lonestar |
Bandit vs E10 [1, 2, 3, 4] Suzuki GSF 600 Bandit | MeCool | 115 | 20.6.2024 v 16:48 SuperSic58 |
Výměna Oleje vidlice Suzuki Bandit ... Suzuki GSF 600 Bandit | Petiux | 19 | 11.3.2024 v 15:19 rg250 |
Barva Bandit Suzuki GSF 600 Bandit | Petiux | 8 | 10.3.2024 v 14:59 PlusOne |