Téma: Z airboxu chcije prepadem benzin
17.4.2021 v 20:07
Tohle se mi jeste nestalo, motorka stala 2 rydny v garazi, sedl jsem na ni, nastartoval a prepadem z airboxu zacal chcat na zem benzin notne omasteny olejem. Hned jsem masinu vypnul, dal na stojanek a benzin chcal dal a dal. Musel jsem tu hadiciu vytahnout a dat ji nad airbox.
A ted co se stalo. Myslim si, ze to xjr rv 1999 nema jeste podtlakovy ventil, a zaclo to proto ucrlavat z karburatoru do airboxu, protoze jsem nevypl kohiutek u nadrze. Problem ale je, ze to nedva zase tolik smysl, protoze prepad do airboxu je vyse nez prepd do valce motoru. Proto nevim, kde se v airboxu mohlo vzit tolik benzinu. Olej tam mohl byt proto, protoze do airboxu je asi odvetrani klikove skrine
Nestalo se vam to uz nekomu?
Potrebuju se dopatrat jedtli stavi zastavit kohoutek nebo je to zavaznejsi porucha.
Naposledy editováno 17.04.2021 20:10:19
A ted co se stalo. Myslim si, ze to xjr rv 1999 nema jeste podtlakovy ventil, a zaclo to proto ucrlavat z karburatoru do airboxu, protoze jsem nevypl kohiutek u nadrze. Problem ale je, ze to nedva zase tolik smysl, protoze prepad do airboxu je vyse nez prepd do valce motoru. Proto nevim, kde se v airboxu mohlo vzit tolik benzinu. Olej tam mohl byt proto, protoze do airboxu je asi odvetrani klikove skrine
Nestalo se vam to uz nekomu?
Potrebuju se dopatrat jedtli stavi zastavit kohoutek nebo je to zavaznejsi porucha.
Naposledy editováno 17.04.2021 20:10:19
1 reakcí na tento příspěvek Z airboxu chcije prepadem benzin
to mi chces rict ze to chcalo z nadrze do motoru a potom hadickou z motoru do airboxu?
Pred x lety se bratrancovi stalo na XJR1200 totez. Nastesti nenastartoval, takze stacilo vypustit olej smichanej s benzinem, opravit jehlovy ventily karburatoru, dat novy olej a mohlo se jet. Nepamatuju se, jestli ma xjro podtlakovej palivovej kohout nebo ne...
Benzin tam natece z karburatoru pres pisty a krouzky.
Benzin tam natece z karburatoru pres pisty a krouzky.
1 reakcí na tento příspěvek Z airboxu chcije prepadem benzin
No tvl tak to by mě jakziv nenapadlo že se něco takového může stát. Jestli je to tak, budu si muset zacalovat odvoz do servisu, protože s olejem smíchaným s benalem toho moc asi nenajdu
Naposledy editováno 17.04.2021 21:13:09
Naposledy editováno 17.04.2021 21:13:09
opravovat jehlové ventily podle mě nemá smysl, nic s nima není, to je jejich vlastnost že občas netěsní, je to kov na kov - aspoň u MZ to tak bylo. Nikdy jsem kohoutek nezastavoval už tu motorku mám půl roku. Budu muset začít.
Naposledy editováno 17.04.2021 21:28:39
Naposledy editováno 17.04.2021 21:28:39
1 reakcí na tento příspěvek Z airboxu chcije prepadem benzin
stane se to...moje SS si to takhle udělalo před 4 roky... jaks to natočil, motor to hodil nahoru vyrovnáním ze skříně...
vypustit, dát nějakej levnej olej, protočit, opět vypustit a pak dát ten co má bejt...
vypustit, dát nějakej levnej olej, protočit, opět vypustit a pak dát ten co má bejt...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Z airboxu chcije prepadem benzin
t_freedom> Proč měnit olej dvakrát? I kdyby tam zůstalo po vypuštění a výměně filtru toho benzínu deci, tak se beze zbytku odpaří na prvním kilometru.
Tohle se mi stalo na ZRX. Kapalo to dokonce ze svodů výfuku. U mně to udělal bordel pod jehlou. ZRX je r.v. 98 a má podtlakový ventil na nádrži. Ventil má tři polohy. Nahoru normálně otevřeno (to si otevřou karbce), dolu je rezerva ( taky podtlak) a prostřední poloha je zaplavení karburátorů. Poloha na zastavení na tom ventilu není.
Takže primární problém bude v benzínovém ventilu. Nechce se mi věřit, že by jeden Japonec podtlak měl a druhý ne. Nejsnadněji to poznáš podle tenké hadičky, která jde ze zadu do ventilu a druhý konec do karburátorů. Pokud už tomu ventilu nebudeš věřit ( jako já), tak si za něj dodej ještě jeden ventil s polohou otevřeno zavřeno a máš jistotu, že už ti to do motoru nenateče.
Takže primární problém bude v benzínovém ventilu. Nechce se mi věřit, že by jeden Japonec podtlak měl a druhý ne. Nejsnadněji to poznáš podle tenké hadičky, která jde ze zadu do ventilu a druhý konec do karburátorů. Pokud už tomu ventilu nebudeš věřit ( jako já), tak si za něj dodej ještě jeden ventil s polohou otevřeno zavřeno a máš jistotu, že už ti to do motoru nenateče.
1 reakcí na tento příspěvek Z airboxu chcije prepadem benzin
No tvl tak je tam podtlakovy ventil, tak jak je mozne ze to chcalo bokem. Tzn. selhal ventil u nadrze a selhal i ventil v karburatorech. Do haje.
Mufiozo> ta membrana v podtlakovym ventilu nadrze uz bude tuha a zima ji asi nepridala. Takze proste zustala viset v otevreny poloze.
No a jeden nebo vic jehlovych ventilu v karburatorech uz po tech letech proste dokonale netesni nebo se tam dostala necistota. A tak tam palivo pomalu nateklo...
No a jeden nebo vic jehlovych ventilu v karburatorech uz po tech letech proste dokonale netesni nebo se tam dostala necistota. A tak tam palivo pomalu nateklo...
1 reakcí na tento příspěvek Z airboxu chcije prepadem benzin
Mufiozo
Hele nemusiš nic schánět. V karburátoru je na 90% bordel. Oprava je následující. Do kanystru vypustit nadrž, vymontovat ventil (zespod nádrže na 2 šroubkách) a vyměnit olej s filtrem, mrknout na vzduch filtr, nic složitého. Jak bude ventil volný, tak ho rozeber a membránu na noc nalož do regumu. A co se týče karburátorů. Moje zkušenost říká, že to stačí trochu protáhnout ve vyšších otáčkách a ten svinčik se spálí.( já tam měl rez z nádrže ). Na tom ventilu je sítko a na něm poznáš co se asi dostalo dále. No a pro jistotu tam dodej ještě jeden ventil. Jo taky přidej benzínový filtr Kdyby jsi nevěděl jaký, tak ti ho zítra blejsknu na mojí moto.( myslím ten ventil )
Naposledy editováno 19.04.2021 00:00:51
Hele nemusiš nic schánět. V karburátoru je na 90% bordel. Oprava je následující. Do kanystru vypustit nadrž, vymontovat ventil (zespod nádrže na 2 šroubkách) a vyměnit olej s filtrem, mrknout na vzduch filtr, nic složitého. Jak bude ventil volný, tak ho rozeber a membránu na noc nalož do regumu. A co se týče karburátorů. Moje zkušenost říká, že to stačí trochu protáhnout ve vyšších otáčkách a ten svinčik se spálí.( já tam měl rez z nádrže ). Na tom ventilu je sítko a na něm poznáš co se asi dostalo dále. No a pro jistotu tam dodej ještě jeden ventil. Jo taky přidej benzínový filtr Kdyby jsi nevěděl jaký, tak ti ho zítra blejsknu na mojí moto.( myslím ten ventil )
Naposledy editováno 19.04.2021 00:00:51
1 reakcí na tento příspěvek Z airboxu chcije prepadem benzin
Kohlstein
No logigu to fakt nemá. Ale tohle mi poradili na Kawasaki forum v sekci ZRX a v mém případě to zafungovalo. Jako karbece může vytáhnout vždycky, ale jestli je to jenom trochu podobná práce jako na ZRXu, tak bych fakt nejdřív vyzkoušel kdejakou babskou radu.( už dostat je ven, když to děláš poprvé je opruz, ale nasadit kollínka od air boxu při montáži, to je zážitek na celý život)
No logigu to fakt nemá. Ale tohle mi poradili na Kawasaki forum v sekci ZRX a v mém případě to zafungovalo. Jako karbece může vytáhnout vždycky, ale jestli je to jenom trochu podobná práce jako na ZRXu, tak bych fakt nejdřív vyzkoušel kdejakou babskou radu.( už dostat je ven, když to děláš poprvé je opruz, ale nasadit kollínka od air boxu při montáži, to je zážitek na celý život)
tako logiku to samozrejme ma, na plnej je nejvetsi spotreba, takze nejvetsi prutok, takze se bordel v karburatortech nejvic rozviri, a je jakas takas pravdepodobnost ze se ho dost usadi v mistech "nejmensiho proudu", tzn mimo dulezita mista (eq. s usazovanim bordelu ve slepych ramenech a zakoutich reky, pereje byvaji vetsinou cisty, zanasi se to tam kde to neproudi.. pred jezama napr.)..
nicmene vycistit ty komory fyzticky, rozebranim, bude zajiste mnohem rozumejsi a spolehlivejsi postup
nicmene vycistit ty komory fyzticky, rozebranim, bude zajiste mnohem rozumejsi a spolehlivejsi postup

Kohlstein píše: t_freedom> Proč měnit olej dvakrát? I kdyby tam zůstalo po vypuštění a výměně filtru toho benzínu deci, tak se beze zbytku odpaří na prvním kilometru.
hele, mě to přišlo jako dobrej nápad. Deci ho tam rozhodně nezůstane...asi jak kterej motor, ale na ducknách mi zbývá tak 0.3 minimálně. Proč si tím kontaminovat zbytečně novej olej cca. 10% sraček... za mě nepodstatnej dohad okolo 200CZK...kterejma nic nezkazíš...
freedom: rekl bych, ze kohlstein psal o tom kolik tam zustane benzinu, ne oleje. predpoklada se, ze I v trech deci oleje bude o neco mene benzinu nez tri deci
a olej se kontaminuje vodou a benzinem pri provozu motoru pomerne bezne - kdyz se olej ohreje tak se oboje odpari...

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zrcátka Yamaha XJR 1200, Yamaha XJR 1300 | Martinezzz | 3 | 23.3.2025 v 07:47 eda |
Yamaha XJR 1300 a palivo E10 [1, 2] Yamaha XJR 1300 | Apo-Rider | 39 | 14.12.2024 v 02:26 LuděkGL1 |
Yamaha XJR 1300 - zkušenosti [1 ... 17, 18] Yamaha XJR 1300 | Tůžík | 530 | 4.12.2024 v 22:50 MartinXL650V |
Laďák na XJR-1300 r.v. 2010 Yamaha XJR 1300 | jirka-xjr | 5 | 6.11.2024 v 13:38 Frodo89 |
Držák bočních brašen Yamaha XJR 1300 | koci84 | 8 | 4.7.2024 v 07:39 Ooooooo1980 |