Téma: Jakou univerzální enduro pneu na 19 ráfek na zadek
25.5.2021 v 22:29
Zdarec, mám takový problém už od začátku co mám svoje RX. Mám na ni vzadu od výroby 19 ráfek a bohužel v TP je pneu 120/80 r19. To je sice pěkné na motokrosové pneu, těch je spoustu, ale já bych potřeboval něco univerzálnějšího (Mitas E09, TKC-80 a podobně). Teď tam mám Michelin Tracker, který sice splňuje hodnoty, je i homologovaná ale je to prostě drapák. Jasně, jedna možnost je dát dozadu 18 kolo, ale řekněme že tohle zatím nechci řešit (shánět další kolo, prachy navíc atd). Možná je to šílenost, ale co tak dát tam něco, co pasuje na předky velkých endur, ideálně rozměr 110/80 r19 (ve 120 už nejsou)? Mohlo by to fungovat? Vím že je to blbý, a byl by tam jiný rozměr než v techničáku, ale prostě co se dá dělat, s tím že to neuspokojim jsem se už asi smířil. Popřípadě nevíte o nějaké takové gumě, co by to splňovala? Dík moc za rady!
1 reakcí na tento příspěvek Jakou univerzální enduro pneu na 19 ráfek na zadek
Tracker je ideální.
pretis>přední gumu nemůžeš dát dozadu mají většinou otočenej vzorek.
110/80 r19 Michelin Anakee WILD
https://www.moto-pne...e-wild-ffge/9244.htm
má je ve Slavkově a dají se zadarmo poslat do Brněnských Ivanovic
110/80 r19 Michelin Anakee WILD
https://www.moto-pne...e-wild-ffge/9244.htm
má je ve Slavkově a dají se zadarmo poslat do Brněnských Ivanovic
1 reakcí na tento příspěvek Jakou univerzální enduro pneu na 19 ráfek na zadek
Kohlstein>Tracker je dobrá guma, ale ne na moje ježdění. Měl jsem ji tam hlavně kvůli technické a myslel jsem že to půjde, ale ne. Nevyužiju takovej drapák, jezdím víc na silnici a mizí to před očima a strašně hučí.
Frantacz> dik za tip, o Anakee Wild vím, ale v tom rozměru tam píšou že se jedná taky o přední :(
Frantacz> dik za tip, o Anakee Wild vím, ale v tom rozměru tam píšou že se jedná taky o přední :(
Možná Mitas E-05, Heidenau K37 ?
Nebo bych vybíral pneu, která není směrová a dá se nasadit jakkoliv, pak neřešit jestli je určena jako přední, nebo zadní. Např. Mitas E-10
Naposledy editováno 26.05.2021 07:15:54
Nebo bych vybíral pneu, která není směrová a dá se nasadit jakkoliv, pak neřešit jestli je určena jako přední, nebo zadní. Např. Mitas E-10
Naposledy editováno 26.05.2021 07:15:54
pretis> Proč jezdíš na RX po silnici? A i tak, podle mých zkušeností, než ojedeš z těch špuntů 12mm, tak to bude trvat nejmíň 8000km. Nasadíš tam něco, o čem si myslíš, že je to "univerzální enduro guma", což bude nejspíš normální silniční vzorek jako třeba TKC-70, a při první návštěvě terénu si rozbiješ hubu a motorku. Co by za to jiní dali, kdyby mohli jezdit na Trackerech legálně.
2 reakcí na tento příspěvek Jakou univerzální enduro pneu na 19 ráfek na zadek
Barney> díky za tipy tyhle jsem v hledáčku fakt neměl, jak jezdí ty trialovky na silnici? Jinak to s tou nesměrovou jsem si taky říkal že by byla možnost třeba taková TKC-80 mi přijde že se vzorkem vepředu podoba tomu zadnímu spíš jsem si říkal jestli není třeba moc zaoblená dozadu?
Kohlstein> TKC-70 už je zase moc soft a já jednak jezdím dost často sám a nechce se mě jezdit do lesa sám a druhak mám rád adventure ježdění takový, který prostě většinou vede po silnici a občas si to střihnu v terénu. Upřímně není mě už moc příjemný jezdit jen tak po lese lidi jsou všude, jsou čím dál víc agresivnější a nemám náladu je řešit, ještě když vím že tam nemám co dělat. A na nějaký kolečka na loukocrosse jsem si to nekoupil. V terénu pojedu maximálně nějaký trail typu lesní cesta nemám fakt ambice ani chuť jezdit nějakej větší hard.
Kohlstein> TKC-70 už je zase moc soft a já jednak jezdím dost často sám a nechce se mě jezdit do lesa sám a druhak mám rád adventure ježdění takový, který prostě většinou vede po silnici a občas si to střihnu v terénu. Upřímně není mě už moc příjemný jezdit jen tak po lese lidi jsou všude, jsou čím dál víc agresivnější a nemám náladu je řešit, ještě když vím že tam nemám co dělat. A na nějaký kolečka na loukocrosse jsem si to nekoupil. V terénu pojedu maximálně nějaký trail typu lesní cesta nemám fakt ambice ani chuť jezdit nějakej větší hard.
pretis> tomu terénu rozumím, taky to mám tak - je to čím dál větší opruz, víc lidí, víc agresivní - proto co nejtišší výfuk, držet se cest a cestiček a pořád jet - nehoblovat jeden výjezd dokola ale jet dál ať člověk neprudí na jednom místě dlouho
ale moc neporadím 19 jsme řešili max. jako přední na mastodontech a jakou terénní vzít, ale u zadních jen 17 vs. 18
ale moc neporadím 19 jsme řešili max. jako přední na mastodontech a jakou terénní vzít, ale u zadních jen 17 vs. 18
pretis>
No a přesně na tohle ten Tracker je. Abys se nepřizabil hned, jak zabočíš na polní cestu, a nemusel jet připosraně, když to není potřeba. Hoď Tracker 80/100-21 i na předek a máš po starostech.
mám rád adventure ježdění takový, který prostě většinou vede po silnici a občas si to střihnu v terénu
No a přesně na tohle ten Tracker je. Abys se nepřizabil hned, jak zabočíš na polní cestu, a nemusel jet připosraně, když to není potřeba. Hoď Tracker 80/100-21 i na předek a máš po starostech.
1 reakcí na tento příspěvek Jakou univerzální enduro pneu na 19 ráfek na zadek
Honza-TA950> prese tak.. :(
Kohlstein> jenže nemůžu zas říct, že na ní mám takovou jistotu na silnici. Jako zatím to pobralo ale netroufnul bych si na tom tolik jako třeba na E09. Jinak na předku mám taky Tracker ale 90/90, proč 80/100 na předek?
Kohlstein> jenže nemůžu zas říct, že na ní mám takovou jistotu na silnici. Jako zatím to pobralo ale netroufnul bych si na tom tolik jako třeba na E09. Jinak na předku mám taky Tracker ale 90/90, proč 80/100 na předek?
pretis> 90/90 a 80/100 je skoro jedno. 80/100 je užší a v terénu je u lehké motorky řízení přesnější a stabilnější. Ale je to hodně o zvyku a u běžného smrtelníka to nebude mít zásadní vliv.
Tlaky máš jaké? Na silnici je tak 1,5 bar nebo kapku víc, max. 1,7 bar.
Jestli ti můžu poradit, tak si nepořizuj tubeless (TL) gumy, jako třeba ty E-09, i když s duší, protože to jde hooodně špatně nasadit a sundat a oprava na cestě se nemusí podařit. Vždycky TT. To E-05 od Barneyho není trial guma, ale Trail, jediné špatné je na tom, že rozměr 4,00 bude nelegální a tady na webu se tvrdí, že v případě nehody se po tom pídí pojišťováci, aby nemuseli solit.
Tlaky máš jaké? Na silnici je tak 1,5 bar nebo kapku víc, max. 1,7 bar.
Jestli ti můžu poradit, tak si nepořizuj tubeless (TL) gumy, jako třeba ty E-09, i když s duší, protože to jde hooodně špatně nasadit a sundat a oprava na cestě se nemusí podařit. Vždycky TT. To E-05 od Barneyho není trial guma, ale Trail, jediné špatné je na tom, že rozměr 4,00 bude nelegální a tady na webu se tvrdí, že v případě nehody se po tom pídí pojišťováci, aby nemuseli solit.
1 reakcí na tento příspěvek Jakou univerzální enduro pneu na 19 ráfek na zadek
....jak jezdí ty trialovky na silnici? Měl jsem lehce jetou trialovou Michelinku po synkovi obutou na KTM690 . V jehličí paráda , ale na silnici v zatáčce ti v 80Km nestačí silnice . Ty špunty jsou tak měkký, že je rukou otočíš o 45 stupňů. V trialu snad nikdo Mitasky nejezdí jsou proti Michelině "tvrdý". Ale i tak na enduro jezdící po silnici bych jí nedal.
Kohlstein> tlaky mám 1.5, zatím jsem do terénu neubíral protože jsem vždy jel po silnici tam i zpět a zatím jsem se ani moc na terén nezaměřoval (mám ji chvíli a spíš jsem ladil než jezdil ). Díky za radu s tim TL vs TT to se bude hodit. Jinak by mě taky zajímalo jak ty trialovky jezdí. Jako nezdá se mi to že by to bylo zas tak špatné. Záleží jaká bude směs a co se týče toho vzorku je to sice blízko u sebe ty špunty ale nerekl bych že je to takový rozdíl oproti například TKC-80. V bahně se obě si myslím zalepí stejně
Petan69 píše: ....jak jezdí ty trialovky na silnici? Měl jsem lehce jetou trialovou Michelinku po synkovi obutou na KTM690 . V jehličí paráda , ale na silnici v zatáčce ti v 80Km nestačí silnice . Ty špunty jsou tak měkký, že je rukou otočíš o 45 stupňů. V trialu snad nikdo Mitasky nejezdí jsou proti Michelině "tvrdý". Ale i tak na enduro jezdící po silnici bych jí nedal.
Michelinka je měkoučká jako žvejka, Mitas má jen trialový vzorek, ale jejich klasickou tvrdou směs, takže na silnici je OK, ale pro trialový použití na nic. Myslím že tady na enduro by to byla vhodná volba.
Co mě u těch mitasek štve, že Mitas není schopen sesmolit nějaké kratší PR s fotkama, jak se ta E-05 guma chová, minutové video na trubce, aby si lidi aspoň nepletli trail a trial.
To platí pro všechny mitasky. Tři řádky v katalogu a jinak většinou nic. Ani to, že mají spoustu krosových plášťů homologovaných na silnici a dají se na endurech legálně jezdit. Blbci.
To platí pro všechny mitasky. Tři řádky v katalogu a jinak většinou nic. Ani to, že mají spoustu krosových plášťů homologovaných na silnici a dají se na endurech legálně jezdit. Blbci.
Přesně tak, člověk kolikrát objeví mitasku o které ani nevěděl že existuje, ale jediný co se o ní dozví je to, co si o ní myslí sám podle vzorku z obrázku. Je to škoda. Ta E05 je zajímavá, uvidím jestli ji zkusim nebo radši vezmu nějakej osvědčeněj předek na velké enduro v tom rozměru. Zajímalo by mě nějaký podrobnější info o ní ale jak říkáš nikde nic není.
E05 je měkká a přilnavá. Drží dobře i na sněhu a ledu. Životnost je rozumná - kratší než normální gumy, ale nemizí před očima jako drapáky. Já jsem E05 jezdil/jezdím jenom na motorce se sajdou, kde je jízdní stabilita zcela vyloučena konstrukcí a guma na tom už nic nezmění, tak v tomhle ohledu nemohu hodnotit.
E09 je tvrdá jak šutr. To je guma na které objedeš Evropu dokola, funguje stejně dobře na asfaltu i šotolině, ale za mokra to chce opatrně.
TKC 80 je měkčí obroba E09, přilnavější na asfaltu, ale o to kratší má životnost.
Heidenau K37 je tvrdá guma s vysokou nosností poněkud hranatého profilu. Velmi oblíbená na těžkých ruských sajdách, pro které je jako dělaná. Klopit na takové gumě zatáčku asi nebude nic moc.
E09 je tvrdá jak šutr. To je guma na které objedeš Evropu dokola, funguje stejně dobře na asfaltu i šotolině, ale za mokra to chce opatrně.
TKC 80 je měkčí obroba E09, přilnavější na asfaltu, ale o to kratší má životnost.
Heidenau K37 je tvrdá guma s vysokou nosností poněkud hranatého profilu. Velmi oblíbená na těžkých ruských sajdách, pro které je jako dělaná. Klopit na takové gumě zatáčku asi nebude nic moc.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Víko na rotax 123 Aprilia RX 125 | Marekkkkkk | 1 | 10.5.2024 v 21:40 Kohlstein |
Víko na rotax 123 Aprilia RX 125 | Marekkkkkk | 0 | 10.5.2024 v 19:01 Marekkkkkk |
Prasklá nakopávačka na aprillia rx ... Aprilia RX 125 | Marekkkkkk | 10 | 8.4.2024 v 18:47 Marekkkkkk |
Aprilia RX 125 Aprilia RX 125 | virusek | 5 | 30.4.2023 v 19:26 krokoš |
Aprilia RX nejde do otáček Aprilia RX 125 | Apriliarx125 | 2 | 16.9.2022 v 21:19 Apriliarx125 |