Téma: Kompresní poměr vs prémiový benzín
27.5.2021 v 18:20
U prémiových (100 oktanových benzínů) se všude uvádí, že jsou pro určeny pro motory s vysokým kompresním poměrem. Nikde se však neuvádí od jakého konkrétního čísla mluvíme a je považováno za vysoký kompresní poměr.
Nebo je to někde určeno?
Kamoš si 100 oktanový benzín pochvaluje u své NC 750X, kde pak cítí větší výkon. Přitom motorka má kompresní poměr 10,7:1. Africa Twin má 10:1. Jestli tohle už lze považovat za vysoký KP?

Můj V-Strom nebo Triumph 900 GT má 11,2:1, Yamaha MT-07 11,5:1, GS 1250 má 12,5:1, KTM 890 má 13,5:1....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresní poměr vs prémiový benzín

31.5.2021 v 19:40 | Nahoru | #1

kerut píše: Pedl> ciste teoreticka technicka poznamka - komprese je (u motoru normalni koncepce) stejna ve sviznem i pomalem tempu



Neméně teoretická poznámka - kompresní poměr je statický a dynamický

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kompresní poměr vs prémiový benzín

31.5.2021 v 20:10 | Nahoru | #2
FiZzeR> tak tuhle myslenku teda rozved, moc by mne zajimalo jak tohle ucebnicovy skatulkovani ovlivni nasi diskusi..

predpokladam ze se od zacatku bavime o kompresi v provozu, tedy dynamicke,... komprse(a tlak ve valci) by byla s nemennym prurezejm sani logicky vyssi pri nizsich otackach (relativne nejvyssi=nejefektivnejsi sani, pri ponechani pistu ve spodni uvrati a nasdlednem rychlem stlaceni k uvrati horni) jenze bez seskrceni sani klapkou (prip. i soupatkem) ty nizsi otacky jaksi nenastanou, takze diky tehle regulaci, bude tlak proste relativne stejnej ve skoro celem spektru, coz je naopak celkem logickym dusledkem funkcni regulace otacek.. pri naplno otevrenem sani pak samozrejme dojde k situaci ze prumer uz nestaci, dal se nezvetsuje, tlakove ztraty v sacim kanale rostou, takze bude tlak v uvrati tedy i tva "dynamicka" komprese klesat, a motor bude vadnout (samozrejme zde uz brutalne porostou i vsechny ostatni ztraty, mechanicke, tepelne..)

..BTW jasne ze kdyz je klapka uplne zavrena a motor jede na volnobezny rezim, pak je tlak o dost nizsi coz prave zajistuje jen takovy vykon (opet jaksi princip regulace), aby se motor sam o sobe udrzel v chodu, a vzhledem k tomu ze na to kvuli setrvacnosti potrebuje vyssi otacky nez treba pet otacek za minutu, tak je potreba toho "znevykoneni" dosahnout jinak, takto, pridusenim.. (presneji relativne velky vykon ktery motor stale vytvori, zase dostatecne intenzivne mari sanim skrz zavrenou klapku a volnobezny system)... coz je ucel volnobehu..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Suzuki DL vstrom 650 X Kawasaki Ver... Suzuki DL 650 V-Strom Bundik17 20 25.9.2024 v 08:47 hruso25
Problemy so startom Suzuki DL 650 V-Strom IvanJJ 6 19.9.2024 v 09:42 IvanJJ
Vyber vyssej prve moto Suzuki DL 650 V-Strom abgx1 13 13.9.2024 v 13:58 _Michal
Řetěz na V-Strom 650 Suzuki DL 650 V-Strom zahadnytajemny 10 12.9.2024 v 17:17 karlos-transalp
Snížení výkonu motorek Suzuki DL 650 V-Strom Machy2001 2 4.9.2024 v 21:28 Martin1980


TOPlist