Pak mám ještě jeden související dotaz. Z nádrže jsem vylil 15 litrů benzínu do dvou kanystrů. Po vyčistění nádrže ho budu chtít lít zpět do nádrže. Jak ho mám přecedit od toho bordelu, který v nádrži před čistěním byl a hadice mi ho do kanystru určitě natáhla. Stačí husté sítko a nebo se mám dát na pití vody, rozlít ho do 15 PET flašek a nechat ustát, ať ten kal vidím? Dík za rady.
1 reakcí na tento příspěvek Čím vypláchnout nádrž
1 reakcí na tento příspěvek Čím vypláchnout nádrž
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čím vypláchnout nádrž
kafeacigaro píše: Kyselina citronová funguje perfektně, lak nežere. Benzin přecedit přes hadr.
Tak se pustím do té kyseliny. V lékárně BENU ji prodávají po kilovým balení. Je po vypláchnutí třeba nádrž ještě od té kyseliny neutralizovat, nebo jenom vypláchnout?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čím vypláchnout nádrž
nostalgik píše: Hadr je určitě řešení, ale zase nevím jak hustý a tak dále. Zkusím ten palivový filtr. Při ceně do 50 Kč je to dobrý nápad.

to rez o hodně rychleji.
Kohlstein píše: Kus hadru v trychtýři stojí přesně 0Kč a navíc je jistota, že to opravdu odfiltruje, neucpe se v půlce filtrování a dokonce jde s kusem dalšího hadru filtrovat i víc než jednou.
Nakonec jsi mne přesvědčil. Protáhnu to přes ten hadr. Protože... Co když koupím palivový filtr, který nebude dostatečně bez palivového čerpadla protékat a budu to čerpat dva dny.
1 reakcí na tento příspěvek Čím vypláchnout nádrž

1 reakcí na tento příspěvek Čím vypláchnout nádrž
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čím vypláchnout nádrž
krokoš píše: Čau, ako som ti už písal, najprv to rozober a zisti, či je vôbec hrdzavá. Možno je tam len bordel. Možno má nádrž zvnútra povrchovú ochranu a tú s tou kyselinou, alebo octom zničíš a potom to bude stále hrdzavieť. ako som ti písal na mail , najprv rozober demontuj filtre a potom to rieš. Bordel vypláchneš benzínom neodhrdzuj keď netreba. Najhorší blb je iniciatívny blb. A keď dačo chceš riešiť tak ako som ti už písal všetko preč, demontovať, musí ostať len plech, hliník preč. Filtre preč, plavák a merák tiež preč. Ventil si skontroloval? Membránku vo ventile? Hadičku na podtlak? Keď si nalial ten benzín do plechových kanistrov tak to je v riti. V plechových kanistroch je stále bordel. Doporučujem preliať do PET fliaš a uvidíš čo tam máš. Dajú sa kúpiť origo lieviky . Také plechové zo sitkom.
Nejsem tak tupý, abych nevěděl, že mám nejdřív zkontrolovat ventil. Všechno v pořádku, i podtlak funguje jak má. I tak je třeba nádrž vyčistit. Uvidím to, až po hokeji sundám sítka. Ptal jsem se schválně o den dříve, abych se do toho v případě potřeby mohl pustit, pokud bude nádrž rezavá. Pokud ne, jenom ji propláchnu. To je mi Krokoš jasné, není důvod nadávat do iniciativních blbů. Tvoje urážky už mi začínají lézt na nervy. Plechový kanystr? Ten jsem viděl naposledy před 30 léty.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čím vypláchnout nádrž
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čím vypláchnout nádrž
Rolda89 píše: ...voda se drží při dně, bordel filtruju přes punčochu víckrát přeloženou a v tom zbytku ze dna pak člověk může mejt věci
Nekecej? Od té doby, co je v benzínu 5% lihu, tak bys musel mít v nádrži tak půl litru vody, aby se nějaká ukázala na dně, kterou ten líh nepohltil.

Edit - ale přiznávám, že ten líh je fakt kurva a kromě toho, že kvůli tomu všechno rezne a zanáší se, tak jsem taky vyléval ze staré nádrže z auta po pár letech vodu, která tam postupně zkondenzovala, bez ohledu do absorbční schopnost lihu.
Naposledy editováno 31.05.2021 18:22:23
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čím vypláchnout nádrž
krokoš píše: nostalgik> Prepáč, nevedel som , že už si skontroloval ventil, nie som jasnovidec a nikde si to nenapísal. Len som nechcel, aby si zbytočne neodhrdzoval niečo, čo netreba, preto som písal o iniciatívnom blbcovi, vieš to sa tak hovorí, nemyslel som tým konkrétne teba, tak sa nehnevaj, len som mal starosť a ty takto na mňa. A ten plechový kanister, no práve som opravoval susedovi kosačku a tiež použil plechový kanister a potom som mu musel čistiť nádrž od bordelu. ma to napadlo, vieš stará škola staré veci. tak už nebudem otravovať písačkami. Držím palce a som rád, že sa ti bordel nedostal do karburátorov.
Krokoš, nic ve zlém, o nic se nejedná. Nejsme malé děti, abychom se uráželi kvůli maličkostem. Já jsem se ptal předem proto, že až večer skončí hokej, půjdu do garáže, rozeberu sítka a uvidím. Pokud by rez byla, budu to dělat třeba do rána. Pokud ne, tak to jenom propláchnu. Jsem důchodce tak si pustím rádio a budu si hrát. Navíc- toto téma bylo dobré oživit, protože za dobu od posledního dotazu na to téma už mohly přijít nové nápady.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čím vypláchnout nádrž
Bozo píše: nostalgik> Jako vystudovaný chemik (který to už spoustu let nedělá) říkám, že stačí vypláchnout vodou. Ale pořádně. Lepší víckrát menšími objemy vody, než míňkrát větším objemem. Tu neutralizaci jen kdybys měl něco po ruce a stejně budeš řešit kolik tam toho dát, aby to stačilo, množství zbývající kyseliny stejně nikdy neodhadneš, prostě voser, kterej je úplně zbytečnej. Vypláchni to víckrát vodou a nazdar.
Množství neutralizační ho prostředku odhadne velice snadno, prostě naleje do nádrže vodu, pořádně s tim zastercha a pak bude po kouskach přisipavat sodu, dokud to bude šumět. Tim nechci říct, že ta neutralizace je nezbytná.Kohlstein píše: Nekecej? Od té doby, co je v benzínu 5% lihu, tak bys musel mít v nádrži tak půl litru vody, aby se nějaká ukázala na dně, kterou ten líh nepohltil.
Edit - ale přiznávám, že ten líh je fakt kurva a kromě toho, že kvůli tomu všechno rezne a zanáší se, tak jsem taky vyléval ze staré nádrže z auta po pár letech vodu, která tam postupně zkondenzovala, bez ohledu do absorbční schopnost lihu.
No jenze ono to dle dostupnych zdroju funguje asi trochu jinak.
Schopnost vazat vodu do etanolu a rozpustit ji v benzinu se snizuje se snizujici se teplotou - zde . Takze kdyz si v teple nadrzi na benzince nabere benzin kondenzovanou vodu, ty si to natankujes do motorky a tu pak nechas nekde v zime - typicky v nevytapene garazi pres noc, nebo nedej Boze pres zimu, tak opet cast vody vypadne na dne nadrze.
No a jestli z toho odkazu ctu spravne, tak pri minus dvaceti stupnich celsia je benzin s 10% etanolu schopen navazat jen neco kolem 0,3% vody - a ve dvaceti stupnich celsia je to 0,6%. Takze kdyz vezmeme modelovy priklad, tak si ve dvaceti stupnich natankujes 20 litru benzinu s 10% etanolu, ktery ma z nekvalitni pumpy maximalni obsah vody - tj celkem 120ml a pak motorku nechas pres zimu. V -20 se Ti v nadrzi tedy oddeli cca 60 ml vody. To neni malo, kdyz jeste pripocitam, ze se Ti v ni budou prednostne rozpoustet soli a nejspis bude i ujete pH, takze to bude korozivni koktejl.. Jen teda v CR asi natankujes spis 5% etanol. Ale to uz je jen technicka..
Druhak - a to je docela zajimave, cim vice prostoru nad benzinem, tim vice se etanol vyparuje (konstantni parcialni tlak nad kapalinou) a palivo ztraci schopnost vazat vodu - typicky u skoro prazdne nadrze - viz link. Takze cyklovani plna/prazdna vede k dalsimu oddeleni vody na dne nadrze.
1 reakcí na tento příspěvek Čím vypláchnout nádrž
ER5 se delaly s dvama typy zatek na nadrzi. S malym a velkym. Pokud je tam velke vicko (takove to na trech imbusech dokola), tak po odmontovani se da do nadrze strcit ruka s ocelovym kartacem - takto jsem cistil korozi na sve dukatce. Prach a kousky rzi jsem normalne vysal vysavacem. Po vykartacovani jsem to stetcem natrel fosfatovym odrezovacem - ma vyhodu, ze ten kov to nafosfatuje a ten ma pak mensi tendenci dal reznout (toto Ti citronova kyselina neudela). Vyplach jsem delal etanolem, ale da se i troskou benzinu. Nemam rad, kdyz se do nadrze leje zbytecne voda.
No a pokud je hodne rzi v nepristupne nadrzi, tak Ti kyselina nepomuze a je nekdy nutne to udelat elektrolyzou - do nadrze koncentrovany roztok sody, na nadrz zapojit minus ze stare trafo nabijecky s vyrazenou pojistkou a z nerezoveho dratu udelat druhou elektrodu, kterou pres gumu, nebo neco jineho nevodiveho protahnes vickem.. Po hodine vzdy ocistit bordel z nerezove elektrody az do uplneho vycisteni..
DrDNA01 píše: Jinak teda pridam jeste k tematu. Kyselina citronova funguje - ale s omezenim (na jemnejsi povrchovou korozi). Navic teda cachta clovek vodu do nadrze a neni ji vzdy jednoduche ji dostat ze zahybu a svu. Tak bych osobne jeste doporucil vyplachnout po zakroku etanolem, nebo do prvni plne nadrze pridat trochu Velfobinu.
ER5 se delaly s dvama typy zatek na nadrzi. S malym a velkym. Pokud je tam velke vicko (takove to na trech imbusech dokola), tak po odmontovani se da do nadrze strcit ruka s ocelovym kartacem - takto jsem cistil korozi na sve dukatce. Prach a kousky rzi jsem normalne vysal vysavacem. Po vykartacovani jsem to stetcem natrel fosfatovym odrezovacem - ma vyhodu, ze ten kov to nafosfatuje a ten ma pak mensi tendenci dal reznout (toto Ti citronova kyselina neudela). Vyplach jsem delal etanolem, ale da se i troskou benzinu. Nemam rad, kdyz se do nadrze leje zbytecne voda.
No a pokud je hodne rzi v nepristupne nadrzi, tak Ti kyselina nepomuze a je nekdy nutne to udelat elektrolyzou - do nadrze koncentrovany roztok sody, na nadrz zapojit minus ze stare trafo nabijecky s vyrazenou pojistkou a z nerezoveho dratu udelat druhou elektrodu, kterou pres gumu, nebo neco jineho nevodiveho protahnes vickem.. Po hodine vzdy ocistit bordel z nerezove elektrody az do uplneho vycisteni..
Mám poněkud jinou zkušenost s kyselinou citronovou než ty. Odrezoval jsem s ní nádrž, z motorky, co stála 7 let v ocelokolně. V nádrži byla docela silná vrstva rezu a 10% roztok kyseliny citronový řádně ohřátej, to všechno krásně sežral až na plech, je to pár let zpátky a nádrž nerezne. Zbytkový vody jsem se v pohodě zbavil trochou acetonu, kterej jsem z ní pak vylil a nechal jí vyvětrat, úplně v pohodě. Původně jsem taky chtěl použít odrezovač (kyselinu fosforečnou) kvůli pasivaci, ale co jsem zkoušel na jedné malé nádržce, zbylo po tom odrezovači na stěnách nalepeno spousta jemnýho kekelu, kterej se z nádrže blbě vyndavavá a fakt ho tam nechceš. Další věc, vysavač a vnitřek nádrže, na vlastní oči jsem viděl explozi vysavače při vysávání bordelu z nádrže

Naposledy editováno 01.06.2021 23:35:41
1 reakcí na tento příspěvek Čím vypláchnout nádrž
Bozo píše: nostalgik> Jako vystudovaný chemik (který to už spoustu let nedělá) říkám, že stačí vypláchnout vodou. Ale pořádně. Lepší víckrát menšími objemy vody, než míňkrát větším objemem. Tu neutralizaci jen kdybys měl něco po ruce a stejně budeš řešit kolik tam toho dát, aby to stačilo, množství zbývající kyseliny stejně nikdy neodhadneš, prostě voser, kterej je úplně zbytečnej. Vypláchni to víckrát vodou a nazdar.
Přesně tak. Já tento postup kdysi doplnil JARem, poslední šplouchání trojpeckou louhu pro čištění odpadů(protože pasivace) na sluníčku týden schlo. Vylítly usazeniny(2takt) číza 30 let stará,ta znala olej M2T a určitě i horší, a od té doby tři roky než jsem prodal na karbecu klid.
Já čistím nádrže tak, že do nich v přpadě velké koroze nasypu přeba štěrk, matičky, šroubky.... a přiliju vodu. Pak se s tím takzvaně "modlím k bohu" - proštěrchávám na všechny strany, aby se z toho ten brajgl obrousil. To je dost namáhavá část a už jsem i slyšel, že to někdo třeba přidělává na míchačku a nechává to pořádně protočit. Ten borčus z nádrže následně vyliju, pořádně vypláchnu a nádrž hned vypláchnu lihem - váže na sebe tu vodu, co tam byla předtím.
Nnechám vyschnout a následně do nádrže naliju klasický odrezovač, který jednak odstraní rez a druhak pasivuje, takže to dál už nerezne. Parkrát proštěrchám, pootáčím, aby to působilo na všechny strany, vyluju a je hotovo. Hlavně si nezapomenout vymontovat palivový kohout, toho by prvotní "modlící" fáze moc nepotěšila...
Kyselina citronová taky funguje, ale z důvodu pasivace raději používám ten odrezovač.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kawasaki ER5 chytá na jeden válec Kawasaki ER 5 | Hykycz | 7 | 14.4.2025 v 22:22 wáca |
Kawasaki ER-5 2002, netáhne, chcípe... Kawasaki ER 5 | georgin | 9 | 24.3.2025 v 12:00 ..Roko.. |
Kawasaki er5 žárovka Kawasaki ER 5 | Oklahoma | 11 | 6.3.2025 v 16:44 krokoš |
Pokles vykonu v 4000tis ot Kawasaki ER 5 | xshreck | 5 | 18.11.2024 v 09:13 xshreck |
nejvhodnější olej do Kawasaki Er5 [1, 2] Kawasaki ER 5 | Mrc92 | 54 | 2.11.2024 v 12:48 Kohlstein |