Téma: Rozdíl 125 OHC a 125 DOHC
26.10.2021 v 21:44
Ahoj, Je velký rozdíl u rozvodů 125? Vybírám jestli koupit DOHC yzfrko (2008-12) nebo radši OHC (2013-). Rozdíl na náklady, výkon, spotřebu?
1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl 125 OHC a 125 DOHC
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 125 OHC a 125 DOHC
Kohlstein píše: OHC či OHV či co má to DKW, potřebuje z NDR nová šoupátka.
A v tomhle byl Mládek totálně vedle, páč DKW vyráběla výhradně (pokud vím) dvoutakty, kde žádná šoupátka, natož OHV nebo OHC není. Ale takových nesmyslů je v textech písní spousty.
1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl 125 OHC a 125 DOHC
Myth: Já myslím, že pokud je v katalogu u nějakého ročníku psáno, že je to OHC, je to ve skutečnosti DOHC. Pokud to má 4 ventily na válec, 2 vačky a je to označeno jako OHC, je to ve skutečnosti DOHC. DOHC je vlastně OHC se dvěma vačkama na hlavě a někdy se označuje jenom jako OHC.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 125 OHC a 125 DOHC
Borntobewild píše: A v tomhle byl Mládek totálně vedle, páč DKW vyráběla výhradně (pokud vím) dvoutakty, kde žádná šoupátka, natož OHV nebo OHC není...
A jaký motor podle tebe používá šoupátko, když ne dvoutakt?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 125 OHC a 125 DOHC
1100Virago> Jo, jistý druh šoupátek se u dvoutaktů používá, ale nevím, zda je používaly i DKW.
1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl 125 OHC a 125 DOHC
DOHC má dvě vačkový hřídele, tedy vždycky minimálně čtyři ventily na válec a bývá o něco přesnější v časování díky přímýmu tlaku na zdvihatka.
U dvacky, omezený už od začátku na limit 11kW je to jedno i kdyby tam DOHC fakt bylo.
Jinak Tráboš s rozvodem rotačním šoupátkem je potomek DKW, takže Mládek rulezz
U dvacky, omezený už od začátku na limit 11kW je to jedno i kdyby tam DOHC fakt bylo.
Jinak Tráboš s rozvodem rotačním šoupátkem je potomek DKW, takže Mládek rulezz

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 125 OHC a 125 DOHC
2 reakcí na tento příspěvek Rozdíl 125 OHC a 125 DOHC
DOHC se označovaly motory s 2ventily na válec a dvěma vačk. hřídelema. Napr. XS750. U 4ventilů to bylo asi už nutně na dvou vačkách, nebo někdo viděl někdy 4ventil na jedný vačkový hřideli ?
Naposledy editováno 27.10.2021 16:07:04
Naposledy editováno 27.10.2021 16:07:04
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 125 OHC a 125 DOHC
t_freedom píše: DOHC se označovaly motory s 2ventily na válec a dvěma vačk. hřídelema. Napr. XS750. U 4ventilů to bylo asi už nutně na dvou vačkách, nebo někdo viděl někdy 4ventil na jedný vačkový hřideli ?
Hromady. Třeba tu YZF-R 125 z dotazu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 125 OHC a 125 DOHC
Kohlstein> jasně, ale tam jsou dvě vajca a rozdvojený vahadlo...co? XSo mělo prostě dva ventily, dvě vahadla, dvě hrídele a každá jedno vajco...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 125 OHC a 125 DOHC
t_freedom> Napsal bych ti: Co to meleš? Ale počkám si na někoho dalšího.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 125 OHC a 125 DOHC
t_freedom píše: DOHC se označovaly motory s 2ventily na válec a dvěma vačk. hřídelema. Napr. XS750. U 4ventilů to bylo asi už nutně na dvou vačkách, nebo někdo viděl někdy 4ventil na jedný vačkový hřideli ?
Já naopak viděl dvě vačky pro dva ventily na válec.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 125 OHC a 125 DOHC
Borntobewild> ...naopak? nepřijde ti, že v první větě píšu to samý?

Kohlstein> twl, nevím buď neumím psát nebo ty číst.
můžeš mit 4ventily na válec, na jedný hřídeli s dvěma vačkama(vajcama)...pak máš zdvihátko zdvojený aby ovládalo dva ventily. Nebo máš dvě hřidele s jedním nebo dvěma vajcama na každý straně...samostatná kapitola je 4ventilový desmo...
můžeš mit 4ventily na válec, na jedný hřídeli s dvěma vačkama(vajcama)...pak máš zdvihátko zdvojený aby ovládalo dva ventily. Nebo máš dvě hřidele s jedním nebo dvěma vajcama na každý straně...samostatná kapitola je 4ventilový desmo...
1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl 125 OHC a 125 DOHC
Freedom: u aut (hlavne Japonců) jsou nápisy dohc pomerne běžný a obvykle jsou to 16v ctyrvalce. Kohlstein v takovýchto vecech chyby nedela. Podle me jde ciste o počet vackovych hrideli, D bude nejspis double? Nebo tak neco…
Jinak ja mam vsechny ostre jednovalce SOHC - starší KTM mely vacky dve, tyhle novějsi maji jen jednu. Samo je to ctyrventil + vahadla. Vahadla se dnes používají i tam kde driv vacky mackaly primo na hrnicky - tusim treba i s1000rr…
Jinak ja mam vsechny ostre jednovalce SOHC - starší KTM mely vacky dve, tyhle novějsi maji jen jednu. Samo je to ctyrventil + vahadla. Vahadla se dnes používají i tam kde driv vacky mackaly primo na hrnicky - tusim treba i s1000rr…
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 125 OHC a 125 DOHC
t_freedom> Jo, sorry, nějak jsem špatně koukal.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl 125 OHC a 125 DOHC
assassin> nepíšu že někdo dělá chyby...spíš se nechapeme...
já měl na XS750 DOHC...dvě hřídele, každá jedno vajco na jeden ventil... ale i 4ventil může mít jednu hřídel s dvěma vajcama a zdvojenejma vahadlama. Na hrnky by musely bejt 4 vajca na jedný hřídeli( aby to nebylo D ohc)? to se někdy dělalo?nebo jak by se řešily 4 hrnky s jednou hříelí?
já měl na XS750 DOHC...dvě hřídele, každá jedno vajco na jeden ventil... ale i 4ventil může mít jednu hřídel s dvěma vajcama a zdvojenejma vahadlama. Na hrnky by musely bejt 4 vajca na jedný hřídeli( aby to nebylo D ohc)? to se někdy dělalo?nebo jak by se řešily 4 hrnky s jednou hříelí?
Nějak nechápu, co se řeší. (S)OHC - jedna hřídel - výfuk i sání. DOHC dvě hřídele - jedna pro výfuk a druhá pro sání. Snad ne?
Jen u té Yamahy to budou asi jen nějaký obchodní kejkle. Bo tam je asi jen jedna u obou označení.
Naposledy editováno 27.10.2021 21:38:20
Jen u té Yamahy to budou asi jen nějaký obchodní kejkle. Bo tam je asi jen jedna u obou označení.
Naposledy editováno 27.10.2021 21:38:20
t_freedom> Asi opet nevim co resis. Dve hridele DOHC, jedna hridel SOHC… kolik to macka ventilu a jestli je mezi vackou a ventilem zdvihatko nebo vahadlo je fuk…
Ruznejch konstrukcnich reseni je spousta, 5ventilu na valec, ruzny kombinace vahadel atd atd..
Naposledy editováno 27.10.2021 21:39:33
Ruznejch konstrukcnich reseni je spousta, 5ventilu na valec, ruzny kombinace vahadel atd atd..
Naposledy editováno 27.10.2021 21:39:33
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jizda pred zkouskou Yamaha YZF-R125 | Mar3cek | 12 | Včera v 22:26 Kohlstein |
Duplikat Yamaha YZF-R125 | Mar3cek | 0 | Včera v 15:38 Mar3cek |
Jaká sada válce Yamaha YZF-R125 | Matesr125 | 0 | 5.4.2025 v 20:16 Matesr125 |
Netěsnící svod Yamaha YZF-R125 | Matesr125 | 6 | 25.3.2025 v 20:04 ja1 |
Špatně se točí klika yzf r125 2019 Yamaha YZF-R125 | kopecek5 | 2 | 20.3.2025 v 18:11 ja1 |