Nějakou dobu pokukuji po první motorce před pár lety jsem byl skoro rozhodnutý že si nějakou koupím ale skočila mi do toho rekonstrukce bytu. No rekonstrukce je hotová řidičák na velkou motorku taky tak bych se rád k něčemu dokopal.
Zkušenosti mám jen ze simála takže hodně malé.
Chtěl bych nějaké cestovní enduro pro jízdu spíše po silnici.
V rodině máme hondu cb 650 2021 a když si na ni sednu tak si připadám jak vosa na bonbónu . Měřím 190cm a vážím 100 kg takže bych potřeboval nejspíš něco většího.
Opravdu hodně se mi líbí yamaha xt1200z super tenere ale nevím jestli to není moc na začátek bez zkušeností s velkou motorkou. Na motorce bych jezdil většinu času sám přes víkendy s přítelkyní pokud by se se mnou nebála.
Popřípadě bych chtěl pokud by mi někdo poradil nějakou dobrou alternativu.
Nepises rozpocet, ale podle vyberu pocitam tak do 200 tycek.
Volil bych spis treba BMW F700GS od roku 2013. Mozna i F800GS, to ma ale na silnici zbytecny 21" kolo. Nebo V-Strom 650, ta je primerene velka, o neco lehci a do rozpoctu se v pohode vleze. Urcite neco s ABS.
1 reakcí na tento příspěvek Výběr první motorky
2 reakcí na tento příspěvek Výběr první motorky
Takze bud: Te nas nazor stejne nezajima, tak si ji kup, uzijes si to i tak ... neni duvod aby ne. Ale rozumny to neni, a naucit se spravne a pokud mozno relativne rychle ridit motorku ti to fakt nepomuze.
A nebo zajima, a pak se nebran tomu, svezt se v terenu na nejakym pitbajku, na silnici nebo treba v hale na elektrickym pitbajku, porid si klidne nejakej A2 dualsport typu honda CRF250/300.
Klidne z druhy roky, na rok/dva. Za 100 koupis, za 90 (nebo taky 100) po dvou letech prodas. Zkus si jak se to chova v terenu, natluc si parkrat kokos "bezpecne".
A pak si tu tenerku klidne porid, a uz budes vedet kam s ni jezdit, kam s ni nejezdit, co v jaky situaci delat. Jaky gumy jsou na co vhodny. Ucit se to na velky tezky a vykonny motorce, ktera je nedej boze zanovni nebo nova/draha je proste ta nejnesmyslnejsi a nejmin prirozena vec co existuje.
Naposledy editováno 01.02.2022 12:30:56
1 reakcí na tento příspěvek Výběr první motorky
250kg těžká, vysoká nadlitrová motorka, ještě k tomu s kardanem, opravdu není vhodná pro začátečníka. Zvládnout to samozřejmě jde ale budeš potřebovat víc času a hlavně štěstí abys to přežil. Každej podobnej začátečník říká že bude jezdit hlavou ale to platí jenom dokud se něco neposere - něco neodhadneš ty nebo třeba i někdo jinej na silnici a ty to musíš řešit. Pak totiž na myšlení není čas a rozhodují zkušenosti, motorka (čím víc odpustí tím líp) a štěstí - to se posčítá a buď je toho dohromady dost aby všechno dobře dopadlo nebo ne a havrani maj práci.
A mimochodem zase tak velkej nejsi, 190cm/100kg je lehce nad průměrem ale nic co by tě při výběru motorky nějak omezovalo.
Jinak co píše Ozzy 100% souhlas. On to skoro žádný nováček nechce slyšet, “bo pičo mám najeto půl míče v autě ne”
Ale jezdit na motorce nebo umět jezdit je dost rozdíl
Nicméně dřív se taky začínalo na mašinách za 50….teď za 250 aby to nebylo “trapný “ se učit na starý vráně
Ale taky tady zaznělo ať si koupi co chce ….což je taky dost často nejlepší výsledek diskuze po 1001x
čím slabší (zase rozumně...ca 25k je v současném provozu rozumné minimum a 50k rozumné maximum) a "user friendly" motorku máš, tím víc ti odpustí a rychleji se naučíš. málokdo je takový talent, že mu stačí pár tisíc km na přechod z 50 na 100k motorku, aby měl jistotu ovládání...tak nepředpokládej, že se první sezonu naučíš 100% ovládat mastodonta - většinou se šikovný člověk vyjezdí na rozumné motorce za 2-3 sezony (nebo 20 tkm).
mám podobnou výšku, skoro i váhu, a asi bych jako začátečnickou "cestovně silniční enduro pro člověka, co má nalítán půlmilion po silnici" zvolil starší 650 v-strom. pokud ti v provozu chybí výkon, máš blbě zařazeno.
když to vezmeš v poměru výkon/váha, tak 50k motorky jsou dynamikou do ca 150 km/h lepší než většina sportovních aut...navíc drží na silnici jen na dvou kolech.
edit: a když padneš s v-stromem za kilo, tak tě to nebude mrzet tolik, jako kdybys plácnul s motorkou za dvě kila
Naposledy editováno 02.02.2022 10:47:13
1 reakcí na tento příspěvek Výběr první motorky
Poslední dobou mě nadzvedává ze židle tvrzení: pokud to máš v hlavě srovnané, tak to zvládneš....
Pokud to máš v hlavě srovnané, budeš vědět jak motorka zatáčí?
Pokud to máš v hlavě srovnané, budeš vědět jak projet zatáčku?
Pokud to máš v hlavě srovnané, budeš vědět jak se vyhnout překážce?
Pokud to máš v hlavě srovnané, budeš vědět co je kontra řízení?
Pokud to máš v hlavě srovnané, budeš umět ovládat čtvrt tunovou bestii?
To všechno jen tak... Když to budeš mít v hlavě srovnané.....???
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr první motorky
kuzmič píše: Nevím jestli nežiju v nějaké bublině nebo co...
Poslední dobou mě nadzvedává ze židle tvrzení: pokud to máš v hlavě srovnané, tak to zvládneš....
Pokud to máš v hlavě srovnané, budeš vědět jak motorka zatáčí?
Pokud to máš v hlavě srovnané, budeš vědět jak projet zatáčku?
Pokud to máš v hlavě srovnané, budeš vědět jak se vyhnout překážce?
Pokud to máš v hlavě srovnané, budeš vědět co je kontra řízení?
Pokud to máš v hlavě srovnané, budeš umět ovládat čtvrt tunovou bestii?
To všechno jen tak... Když to budeš mít v hlavě srovnané.....???
Přesně tak. Problém bych v tom neviděl. Začínal jsem na cruiseru 125ccm, potom pár km na SLR650 a hned na Transalpa 700, který má s plnou nádrží cca 230kg. Jezdím na něm i terén a bez problému. Takže ano, pokud není člověk debil tak se může vklidu naučit na takové velké motorce bez nějaké předchozí zkušenosti.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr první motorky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr první motorky
Koudy01 píše: Kratas14> Nechci se tě nějak dotknout, ale nemůžeš srovnávat Transalpa z Tenerkou 1200. Kdyby tu napsal, že chce jako první motorku Transalpa, asi by byly reakce trochu jiný.
Pořád se bavíme o motorkách ,které mají skoro stejnou váhu. Ano Tenerka 1200 má vyšší výkon. A co? Když si budu chtít koupit auto s 250kW taky si první musím koupit auto s 100kW abych se "vyjezdil"? Když má člověk v hlavě nasráno tak lehne v první zatáčce. Když v hlavně nasráno nemá za rok se tu motorku naučí ovládat a jezdí. Je to velice jednoduché, akorát někteří z toho dělají raketovou vědu.
Asi dostanu hejt, ale to je mi vlastně jedno. Jestli chceš tak si tenerku 1200 klidně kup, udělá ti to radost, jsou to tvoje peníze. Jezdi s rozumem, první se s motorkou seznam a za rok budeš jezdit jak drak. Rady, že musíš jít první do menší motorky aby ses "vyjezdil" můžeš a nemusíš poslouchat, podle mě to není potřeba.
Naposledy editováno 03.02.2022 12:27:49
1 reakcí na tento příspěvek Výběr první motorky
Auto je na jizdu celkem jednodussi jak motorka. Nemyslis?
Naposledy editováno 03.02.2022 12:33:24
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr první motorky
Koudy01 píše: Nemusis nic. Tu se neresi, ze bys neco musel. Resi se, co je rozumnější. A ucinejsi. A rozhodne je ucinejsi a rychlejsi naucit se na min vykonne a lehci motorce jak se ucit na velkym cenduru s 80+ kW, kteryho se budes bat. A se kterym se budes dost prat. Neni dobry, kdyz z te motorky mas prehnanej respekt. Pak jezdis jak vocas a si nebezpecny sam sobe i ostatnim.
Auto je na jizdu celkem jednodussi jak motorka. Nemyslis?
Když vidím dnešní řidiče tak mi vůbec nepřijde, že je auto jednodušší na řízení
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr první motorky
Naposledy editováno 03.02.2022 12:49:29
Kratas14 píše: Přesně tak. Problém bych v tom neviděl. Začínal jsem na cruiseru 125ccm, potom pár km na SLR650 a hned na Transalpa 700, který má s plnou nádrží cca 230kg. Jezdím na něm i terén a bez problému. Takže ano, pokud není člověk debil tak se může vklidu naučit na takové velké motorce bez nějaké předchozí zkušenosti.
Téměř denně vidím borce, co umí svou motorku rozjet rovně na plný pecky a před zatáčkou malém zastaví a projedou ji skoro kolmo a s nohama na zemi...
Většinou se jedná o velké nadlitrové cesťáky, co mají 250 - 300 kilo...
Ale tady není problém s rovnováhou, protože jako děti jsme se " tak nějak" naučili na kole, když nám sebrali balanční kolečka, od té doby umíme jezdit na kole, není nic složitého jezdit na motorce...
Ovšem jezdíme " tak nějak" ........
A jestli se budeme chtít naučit lépe jezdit, budeme se s těžkou motorkou prostě že začátku trápit...
Takže na začátek lehčí motorku a jezdit, jezdit, jezdit a učit se, tzn. nějakou kvalitní motoškolu...!!!
Praxe v autě Ti pomůže jen tím, že nebudeš muset myslet předpisy, značky apod...
Na fichtlu jsem jezdil už asi v deseti letech a toužil jsem po řidičáku na motorku už na gymplu, ale jsem dubnovej, takže jsem čekal a řada mých spolužáků už řidičáky na motorku měla hotové. Nicméně se přihodilo, že dva z mých spolužáků se už maturit nedožili, jenom proto, že nezvládli silnou motorku. Tak jsem si řekl, že počkám tři roky a uvidím. V druhým ročníku na vejšce (to mi bylo skoro 21 a hodlal se přihlásit do motoškoly) jsem opět přišel o jednoho spolužáka, co nezvládl silný stroj. Opět jsem řidičák na motorku odložil a dělal jsem si ho až v 31 letech, když jsem měl pocit, že už přišel správný čas.
Autoškola na Suzuki Bandit 650 (63kW). Tak jsem jí hned po autoškole vyzkoušel, ale sólo jízda byla úplně jiná a motorka mi přišla na moje nulové zkušenosti moc silná. Nakonec jsem si něco najezdil na vypůjčené Honda Magna 250 (možná 15kW?) a sezóna skončila. Další rok jsem zkusil opět Suzuki B6, ale měl jsem stejný pocit, že je stroj zbytečně silný .... a něco pojezdil na Kawasaki VN 750 (37kW) a ta byla vcelku fajn, opět půjčovaná a potom v zimě při dovolené v Thajsku jezdil měsíc na Honda Shadow VT 500 (37kW). Další sezónu už jsem nejezdil, byli nějaké starosti a na motorku nebyla nálada a vlastně ani čas. Sice každé jaro, když se v provozu začnou oběvovat motorky, tak váhám, ale nakonec nejsem schopen se rozhoupat. Až nakonec po 14-ti letech (mezitím jsem jen občas projel nějakého maxi skútra nebo cca půllitrového choprera) jsem se rozhodl v jedné stopě reálně začít (člověk nebude mladej věčně) a svezl se na litrovém Varaderu (69kW) a BMW F 800 GS (63kW) a měl zase ten stejný pocit. Na začátečníka je to moc.
Nakonec jsem si pořídil cestovní enduro 500ccm s 35kW Benelli TRK 502X, při mých 207 cm (105 kg) není ten výběr úplně snadný. Jestli jsem udělal dobře nebo ne, to asi ukáže čas. Každopádně moje představa jízdy na motorce nikdy nebylo broušení stupaček v zatáčkách nebo jízda 300 z místa s bradou na budíkách. Člověk by měl jít postupně nahoru, jak se bude učit a jak to bude sám cítit. Nikdo nedostane maturitní vysvědčení v prvním ročníku a žádnej učenej z nebe nespadl. Můj názor je takový, že začátečník má dost práce sám se sebou a není prostor na obavy nad předimenzovaným strojem. I když někdo může namítnout, že kdo se bojí, sere v síni ...
Už to tady výše zaznělo, že i když má člověk kilometry za volantem, s jízdou na motorce mu to moc nepomůže. Já mám za 27 let za volantem najeto rozhodně přes 1.000.000 km (ale jen zhruba 10.000 km na motorce) a zcela jistě je nesporná výhoda v tom, že člověk za ty kilometry viděl, co někteří šoféři dovedou. Po praxi na silnici, byť jen v plechovce, má potom řidič motorky výhodu minimálně v tom, že dokáže lépe odhadovat a předvídat situace. Ale ani to ho 100% neochrání.
Máš svojí hlavu a svůj rozum, udělej to, jak to cítíš a nenech si ty roky utéct jako já. Hodně štěstí! A sorry, že jsem se tak rozepsal.
1 reakcí na tento příspěvek Výběr první motorky
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Balkán september Yamaha XT1200Z Super Tenere | Medvedo | 6 | 20.9.2024 v 20:31 MMARTINK |
Balkán september Yamaha XT1200Z Super Tenere | Medvedo | 0 | 18.9.2024 v 10:06 Medvedo |
Jižní Čechy Yamaha XT1200Z Super Tenere | kalous72 | 27 | 11.8.2024 v 10:16 kalous72 |
Yamaha XT 1200 Yamaha XT1200Z Super Tenere | MILOS61 | 14 | 6.8.2024 v 10:05 MILOS61 |
Super Tenere - zapojení přídavných ... Yamaha XT1200Z Super Tenere | dada09 | 22 | 2.7.2024 v 10:45 Antalík |