Téma: Nove loziska, doplnit vazelinu
5.5.2022 v 13:53
Cavte. Mam kupene nove loziska do kolesa na bmw, su z loziskoveho obchodu, zn. Nachi. Otazka znie, otvorit ich a doplnit vazelinu, alebo nechat tak s povodnou naplnou? Robil to tak uz niekto? Ci hovadina?
Viem, ze kryte loziska sa predavaju tak, aby sa rovno nasadili a ide sa, no predsa ma toto zaujima. Niekde som sa docital, ze je dobre ich otvorit a doplnit, byva tam malo maziva.
Viem, ze kryte loziska sa predavaju tak, aby sa rovno nasadili a ide sa, no predsa ma toto zaujima. Niekde som sa docital, ze je dobre ich otvorit a doplnit, byva tam malo maziva.
1 reakcí na tento příspěvek Nove loziska, doplnit vazelinu
Málokdo to dělá, ale je vhodné udělat z ložiska 2RS ložisko RS vyloupnutím jedné krytky. Přece jenom jsou to prachovky a netěsní 100% proti vodě. S odstraněnou vnitřní krytkou může pryč z ložiska vlhkost, která se tam zvenku dostane.
Ariete> mas pravdu, toto ma nenapadlo. A mozem to urobit aj pri 2NS? Odstranim radsej obe a preperiem to v acetone. Ved predsa ak to zmokne a dostane sa tam voda s bordelom, nalepi sa na tu vazelinu a nebude mat ta zmes kadial uniknut. Predsa ten prach z ciest je tam ako brusivo a znici to lozisko okamzite.
Naposledy editováno 06.05.2022 13:45:49
Naposledy editováno 06.05.2022 13:45:49
No, k ložiskám do motorky ti nepovím, ale v práci servisuji stroje v těžkém provozu a léta praxe mě naučila kupovat ložiska krytá gumou, opatrně je otevřít a zkontrolovat mazivo. U poloviny ložisek je vevnitř sucho a je třeba je domazat. U nás jsou stroje vystaveny drsným podmínkám při působení prachu, kalu a vody a suché ložisko je špatné ložisko. A také jsem zjistil, že nákup čínského laciného ložiska je řešení jen na chvíli.
1 reakcí na tento příspěvek Nove loziska, doplnit vazelinu
Koukam co se tu clovek dozvi. A kulicky tam muzou zustat, nebo jsou taky spis na skodu jako ta tesneni a mazivo?
1 reakcí na tento příspěvek Nove loziska, doplnit vazelinu
Ložiska neloupat, je v nich náplň na celou jeho životnost, to že jsou máznute z výroby, jakože se vám zdá po rozlousknutí málo, má svůj význam... Mazivo se ohřívá a dostatečně promaže všechny prostory ložiska a když je ho tam moc tak má ložisko i větší valivý odpor. Prostě krytý ložisko se použije tak jak je... Kdysi jsme je loupali a čistili perchlorem tam kde je ložisko v olejové lázni a nebylo k mání nekryté, třeba do motoru... I když odkryjes pouze jednu stranu a dáš ji odkrytou stranou dovnitř kola tak za a) budeš mít vazelínu vylítanou po zahřátí ložiska ve středu kola a ložisko půjde do zadele, za b) některá litá kola mají střed dutý spolu s paprsky a ve středu a v paprscích jsou díry na odtok vody a tím pádem je ve středu pouze kolikrát jen rozpěrka na vnitřní kroužky ložisek a kuličky jsou nekryté a vystavené vzdušné vlhkosti a vodě při dešti... Mě se tedy vysypalo ložisko pouze jednou v předním kole a to bylo pochybného původu z bazaru a při jeho výměně v roce 2017 jsem se na ložiska vysral( ložisko umřelo v roce 2019)... Kolo bylo z roku 2003 a byly tam ložiska ještě z výroby, takže 16let to ložisko vydrželo galeje a bylo kryté z obou stran... Vůbec bych to neřešil a dal tam ložiska hned z krabičky... Nejvíc lidí poserou ložisko špatnou montáži do kola, že ho tam namrdaj přes vnitřní kroužek a tím naruší drážku pro kuličky a už je zkáza započata, prostě na hřídel se lisuje trubkou přes vnitřní kroužek a do díry přes vnější kroužek...
dewwil> tesat do mramoru a pismo nechat pozlatit
Kryti loziska je zalisovano a jak se vyloupne,tak uz nikdy nedrzi tak jak ma.
Vazelina do krytych lozisek se davala v minulosti,kdy se sem vozili loziska buh vi odkud a vazelina v nich leckdy chybela. Takze se radeji vsichni presvedcili,jestli tam je a zrovna nejakou pridali. Dnes je ta kvalita na mnohem vyssi urovni a stejne tak presnost a zpracovani kryti. Vyjimky jsou 'patecni vyrobky' ale tak to proste chodi,co je svet svetem...

Kryti loziska je zalisovano a jak se vyloupne,tak uz nikdy nedrzi tak jak ma.
Vazelina do krytych lozisek se davala v minulosti,kdy se sem vozili loziska buh vi odkud a vazelina v nich leckdy chybela. Takze se radeji vsichni presvedcili,jestli tam je a zrovna nejakou pridali. Dnes je ta kvalita na mnohem vyssi urovni a stejne tak presnost a zpracovani kryti. Vyjimky jsou 'patecni vyrobky' ale tak to proste chodi,co je svet svetem...

1 reakcí na tento příspěvek Nove loziska, doplnit vazelinu
Dobre no, srandy kopec. Otazka bola, odpovede su, aj take, kde sa clovek zabavi. Pamatam sa, ked som menil loziska na pincli v kolese a na vyvode pastorku a ako student skoro bez penazi, bez internetu (r.2000) som zobral loziska co doma poostavali po kadejakych strojoch a opravach, vylupal krytky, vycistil a poskladal s novou vazelinou. A presne si pamatam, ked otec menil loziska pri nejakej oprave, vzdy ich otvaral a casto mazivo doplnal. Vtedy to zrejme bolo treba.
Ksou věci.... .Má to tlakovovou maznici? Nemá. Máš nějako indicii, že v motoservisu to měkdo vykoupá v toulenu a tlačí tam nové mazivovo? No asi ne. Takže neřeš, loupni ho tam (ložisko). Je statisticky dokázáno, že kuličkové, na rozdíl od válečkového, ložiska tě *přežije*.
Ona už vůbec myšlenka, mám novou motku, začnu jezdit tím, že vyrazîm KULIČKKOVÁ ložiska mě hodně děsí.
Ona už vůbec myšlenka, mám novou motku, začnu jezdit tím, že vyrazîm KULIČKKOVÁ ložiska mě hodně děsí.
dasto píše: ...A presne si pamatam, ked otec menil loziska pri nejakej oprave, vzdy ich otvaral a casto mazivo doplnal. Vtedy to zrejme bolo treba.
To se delalo driv, kdyz kvalita naplni beznych mensich kulickovych s hlubokou drazkou od ZKL/ZVL nebyla nejlepsi. A nebo, kdyz clovek vedel, ze v jeho aplikaci bude lozisko pouzivat na vyrazne nizsi otacky, nez odpovidaji maximu daneho loziska a byl si vedom toho, ze vice maziva mu prodlouzi zivotnost. Dnes pri soudobe nabidce, kvalite a cene je to nonsense.
1 reakcí na tento příspěvek Nove loziska, doplnit vazelinu
Dělal jsem nějaký čas systémy centrálního mazání na různých strojích. Například SKF dodává ložiska, která jsou určena pro provoz po celou dobu životnosti s vhodným mazivem dle své třídy (drtivá většina toho, co jako běžný uživatel můžeš koupit). Vysokootáčková ložiska jsou naplněna specifickým mazivem a přesnou dávkou. Bude-li málo, zkracuješ životnost, bude-li moc, ložisko se hřeje, mazivo degraduje a opět zkracuješ životnost.
Jen pro zajímavost, koupíš i ložiska "suchá" pouze s konzervačním tukem např. pro použití v olejové náplni (vnitřky motorů, převodovek apod.) nebo ložiska určená pro pravidelné přimazávání s kanálkem a drážkou pro tuk/olej a speciálními domky kdy přebytkové mazání zajišťuje rovněž čištění ložiska.
Je-li ložisko oboustranně kryté, je určeno k montáži tak jak je. U tak malých a "levných" ložisek jako jsou tato se žádná předmontážní či preventivní údržba neprovádí a jsou provozována tzv. do poruchy.
P.S. a co bys tam doma dal za mazivo? Já bych si dle zkušeností asi vybral, ale co ty?
Jen pro zajímavost, koupíš i ložiska "suchá" pouze s konzervačním tukem např. pro použití v olejové náplni (vnitřky motorů, převodovek apod.) nebo ložiska určená pro pravidelné přimazávání s kanálkem a drážkou pro tuk/olej a speciálními domky kdy přebytkové mazání zajišťuje rovněž čištění ložiska.
Je-li ložisko oboustranně kryté, je určeno k montáži tak jak je. U tak malých a "levných" ložisek jako jsou tato se žádná předmontážní či preventivní údržba neprovádí a jsou provozována tzv. do poruchy.
P.S. a co bys tam doma dal za mazivo? Já bych si dle zkušeností asi vybral, ale co ty?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nove loziska, doplnit vazelinu
Delk> normalne dvounulku vod mogulu ne?

Do kol bych se nebál tohodle.
www.oleje.cz/p/mobil-polyrex-em-390-g-kartuse--15884
www.oleje.cz/p/mobil-polyrex-em-390-g-kartuse--15884
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nove loziska, doplnit vazelinu
Dawe02 píše: Delk> normalne dvounulku vod mogulu ne?
Největší borci dají do valivých ložisek "grafitku"...

Ak by som doplnal, tak doma mam len jednu vhodnu vazelinu ktoru som kupoval davno, po kupe kawy. Total multi complex ep2 ( musel som sa ist pozriet
) takze ak by som tam nieco daval, tak toto. Mam samozrejme aj grafitku, ta do lozisiek nepatrí, kupovana bola kvoli domazaniu capov teleleveru. A vazeliny v spreji su zasa ina kategoria. Tiez disponujem, no pouzivam ich na iny ucel.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nove loziska, doplnit vazelinu
radi5 píše: Největší borci dají do valivých ložisek "grafitku"...
Za mejch mladejch let v plánovaném hospodářství za socíku když nebyli nový ložiska a starý hučely tak se do vazelíny dalo troch grafitky a vono to fungovalo.
radi5 píše: Největší borci dají do valivých ložisek "grafitku"...
Jo dějou se věci. A nejsmutnější případy:A narvals do těch kuliček draze získanou grafitku a funguje. Paráda. "A co kdybys do toho prostě nachcal?" : No ty vole kdybych tam nachcal, o týben dříve bych to bych to měnil, ale takhle ho ložiskuju jenom každou sezónu. ..

1 reakcí na tento příspěvek Nove loziska, doplnit vazelinu
Kdyby se v tom chtěl opravdu někdo rejpat (což nedoporučuji, úspěšně dělám do ložisek již 10 let) tak přikládám vzoreček pro výpočet správného množství maziva. I ložiska jsou někdy věda
Největší blbost je ložisko nacpat plné vazelíny a potom se divit, že má poloviční životnost

Naposledy editováno 10.05.2022 08:15:48

Největší blbost je ložisko nacpat plné vazelíny a potom se divit, že má poloviční životnost


Naposledy editováno 10.05.2022 08:15:48
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nove loziska, doplnit vazelinu
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nabíjení BMW přes zásuvku na rámu BMW R 1100 S | Obdélník | 26 | 13.2.2025 v 21:49 Borntobewild |
Zadní blatník BMW R 1100 S | Obdélník | 8 | 6.9.2023 v 11:40 Obdélník |
Palivo do hlinikovej nadrze [1, 2] BMW R 1100 S | dasto | 32 | 6.12.2022 v 07:55 FJRPEPA |
R1100S - krovka BMW R 1100 S | VeryAngryMan | 3 | 4.11.2022 v 16:34 VeryAngryMan |
Nabíječka - konektor do ní BMW R 1100 S | Obdélník | 18 | 30.10.2022 v 10:41 smitth |