Téma: Jaké cestovní enduro
14.5.2022 v 13:09
Zdravím kolegové,
začínám uvažovat o cestovním enduru (přecházení z Yamaha fz6 fazer s2). Hledal bych něco na zhruba 65% silnici a 35% polní cesty, lehké enduro atd. Neplánuji žádné dlouhé cesty kolem světa, ale svést se i někde jinde než na silnici. Přeci jen jsem trošku pařízek (200cm, 110kg) tak hledám i tomu určený stroj
. Ve výběru mám zatím ktm 990 adventure, která se mi libí nejvíce.
Následně by mě zajímalo srovnání s ,,etalonem cendur´´ GS1200 a jako poslední co mě napadlo je xt660, ale tam se bojím že motorově to bude slabší. Rozhodně si nechám poradit s dalšími stroji popřípadě na čem jezdíte vy.
začínám uvažovat o cestovním enduru (přecházení z Yamaha fz6 fazer s2). Hledal bych něco na zhruba 65% silnici a 35% polní cesty, lehké enduro atd. Neplánuji žádné dlouhé cesty kolem světa, ale svést se i někde jinde než na silnici. Přeci jen jsem trošku pařízek (200cm, 110kg) tak hledám i tomu určený stroj

Následně by mě zajímalo srovnání s ,,etalonem cendur´´ GS1200 a jako poslední co mě napadlo je xt660, ale tam se bojím že motorově to bude slabší. Rozhodně si nechám poradit s dalšími stroji popřípadě na čem jezdíte vy.
1 reakcí na tento příspěvek Jaké cestovní enduro
Jsi dost velikej (to znám). Jednoválce jsou obecně drobné. Yamaha je navíc i nízká, s výjimkou Ténéré. Ale výkon tě asi neosloví. Chceš jezit víc silnici, tak podle mně ber dvouválec a jako bonus dostaneš delší a prostornější motorku. Až budeš víc kravit v terénu, třeba se vrátíš na jednoválec :)
GS vs KTM je podle mne o stylu jízdy, to si odpověz sám jak jezdíš jestli sportovně nebo pohodlně
Nevynechával bych z výběru Aprilii a Moto Guzi, budeš překvapený.
GS vs KTM je podle mne o stylu jízdy, to si odpověz sám jak jezdíš jestli sportovně nebo pohodlně

1 reakcí na tento příspěvek Jaké cestovní enduro
35% polni cesty? Tak si to pak schvalne zmer a spocitej
990ka je super, ale na me byla do "terenu" az moc divoka a navic, sehnat dobrej kus je docela problem.

990ka je super, ale na me byla do "terenu" az moc divoka a navic, sehnat dobrej kus je docela problem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cestovní enduro
Slávek-TDM píše: 35% polni cesty? Tak si to pak schvalne zmer a spocitej
990ka je super, ale na me byla do "terenu" az moc divoka a navic, sehnat dobrej kus je docela problem.
... změřil jsem a mám to 70 terén 30 asfalt (obvykle návraty, když už v terénu nemuzeme silove)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké cestovní enduro
MedWed píše: ... změřil jsem a mám to 70 terén 30 asfalt (obvykle návraty, když už v terénu nemuzeme silove)
Ovšem asi bys to nechtěl jezdit na dvěstěkilový "překoňovaný mrdečce"

Čau, Tom
Jezdím GS, ale do terénu to není. Přední systém odpružení je věc, která způsobuje neustálé ustřelování kola........a nepomohla ani změna z 19" na 21". Když zkusíš podvozek KTM, zjistíš, jak to má fungovat.
Motorově je na tom zase BMW lépe - má pěkný spodek i střed.........a to je v terénu lepší, než vzteklá "překoňovaná" KTM.
Mě by se líbil hodný motor BMW ve špičkovém podvozku KTM
Na asfaltu se chovalo BMW lépe a šlo s ním více "kravit", a to i na špuntech. Pouze v zatáčkách...........na rovinách mě KTMka poodjížděla. V terénu lepší jednoznačně KTM. Jedině v pomalých pasážích "na trakci" to bylo vyrovnané, protože nadbytek výkonu byl KTMce spíše ke škodě.
Suchá spojka na BMW do terénu nepatří vůbec - párkrát to lízneš, a smrdí to jako když Karose hoří brzdy
Motorově je na tom zase BMW lépe - má pěkný spodek i střed.........a to je v terénu lepší, než vzteklá "překoňovaná" KTM.
Mě by se líbil hodný motor BMW ve špičkovém podvozku KTM

Na asfaltu se chovalo BMW lépe a šlo s ním více "kravit", a to i na špuntech. Pouze v zatáčkách...........na rovinách mě KTMka poodjížděla. V terénu lepší jednoznačně KTM. Jedině v pomalých pasážích "na trakci" to bylo vyrovnané, protože nadbytek výkonu byl KTMce spíše ke škodě.
Suchá spojka na BMW do terénu nepatří vůbec - párkrát to lízneš, a smrdí to jako když Karose hoří brzdy

stnd píše: Yamaha je navíc i nízká, s výjimkou Ténéré.
No Ténérka príliš nízka nie je a keby, tak sa dá zvýšiť sedadlo. (Štandardné má strašnú "dieru", a nedá sa na nej moc pohybovať, ja som si ho nechal prerobiť na relatívne rovné sedlo a la KTM Rally sedlá a bolo to lepšie, lenže z toho nikto okrem mňa nedosiahol na zem.)Čo sa týka Aprilky a Guzzi (Caponord a Stelvio?), tak neviem, či by som ich bral do terénu, predsa len sú to ťažké hovadá. Tiger nie je vyslovene márny, ale KTMka by mi prišla ako lepšia, jedinou nevýhodou je, že motor nemá rád nízke otáčky, ale to Tiger tiež moc nie.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jeden svod modrá na BMW R1200GS BMW R 1200 GS Adventure | dafikk | 16 | 20.4.2025 v 17:50 PetanA |
Ověřené parkování auta s přívěsem... BMW R 1200 GS Adventure | Navrcc | 4 | 16.4.2025 v 11:52 Rescoo |
Mazání servisního intervalu BMW R 1200 GS | Zdeněkhr | 3 | 16.4.2025 v 07:35 padr |
Při prudším přidání plynu moto začn... BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure | Otmarlojzek | 17 | 26.3.2025 v 16:58 Otmarlojzek |
BMW R 1200 GS - 2005 Výroba klíčku BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure | Otmarlojzek | 29 | 25.3.2025 v 09:18 Otmarlojzek |