Téma: Aprilia Tuareg 660
31.5.2022 v 08:53
Čau lidi,
překvapivě tu nemáme téma ohledně nového Tuarega. Registranti jsou tu zatím dva ... myslím s motorkou
Přemýšlíte o něm někdo?
Jeli jste testovačku?
Co si myslíte o ceně?
A o odolnosti v terénu - odložení a pády?
Důležitá věc - co dostupnost dílů od špageťáků?
Nějaké problémy se již objevily?
Za mě - měli jsme ji s kámošem půjčenou na hodinu (každej jednu), takže fakt na chvíli. Ergonomicky to bylo až překvapivě dobrý a příjemný, motorka pocitově opravdu lehká a obratná, ihned důvěra, že si s tím můžu dost dovolit. Motor se musí točit, dole to síly tolik nemá, ale na druhé straně je to 660. Motorka "chce" jet, není to na bublání krajinou Zkusili jsme jen lehký off a jak mi motorka na silnici přišla uhoupaná a vcelku měkká, paradoxně v terénu mi přišla až moc tvrdá, to mě dost překvapilo. Nicméně to byla čerstvě zajetá předváděčka a podvozek jsme nechali v setupu od nich. Zkušenost tedy krátká, ale veselá a pozitivní
O problémech jsem se zatím nedočetl. Podle advrider.com se v US prodávají jak housky na krámě, tak nevím. Nenašel jsem žádné problémy ani k motorům 660 obecně.
V outback motortek mají teď Tuarega na dílně a pracují na padácích. Komunikace s nima byla fakt super a rychlá. Termín ale zatím nevědí.
Tak co?
Naposledy editováno 02.06.2022 08:55:34
překvapivě tu nemáme téma ohledně nového Tuarega. Registranti jsou tu zatím dva ... myslím s motorkou
Přemýšlíte o něm někdo?
Jeli jste testovačku?
Co si myslíte o ceně?
A o odolnosti v terénu - odložení a pády?
Důležitá věc - co dostupnost dílů od špageťáků?
Nějaké problémy se již objevily?
Za mě - měli jsme ji s kámošem půjčenou na hodinu (každej jednu), takže fakt na chvíli. Ergonomicky to bylo až překvapivě dobrý a příjemný, motorka pocitově opravdu lehká a obratná, ihned důvěra, že si s tím můžu dost dovolit. Motor se musí točit, dole to síly tolik nemá, ale na druhé straně je to 660. Motorka "chce" jet, není to na bublání krajinou Zkusili jsme jen lehký off a jak mi motorka na silnici přišla uhoupaná a vcelku měkká, paradoxně v terénu mi přišla až moc tvrdá, to mě dost překvapilo. Nicméně to byla čerstvě zajetá předváděčka a podvozek jsme nechali v setupu od nich. Zkušenost tedy krátká, ale veselá a pozitivní
O problémech jsem se zatím nedočetl. Podle advrider.com se v US prodávají jak housky na krámě, tak nevím. Nenašel jsem žádné problémy ani k motorům 660 obecně.
V outback motortek mají teď Tuarega na dílně a pracují na padácích. Komunikace s nima byla fakt super a rychlá. Termín ale zatím nevědí.
Tak co?
Naposledy editováno 02.06.2022 08:55:34
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia Tuareg 660
Počkám na Pegaso
Přece jenom mě velké chudé přední kolo u dvoumetrákové motorky až tak nebere.
Přece jenom mě velké chudé přední kolo u dvoumetrákové motorky až tak nebere.
Jel jsem testovačku na 1 hodinu a byl jsem nadšený. Na ten obsah to jede dostatečně. Zkusil jsem i šotolinu a tam se zdála tvrdší, ale zase za to člověk může vzít. Na moji postavu 182 cm jak dělaná, dobrý posed a vestoje taky dobrý, nemusel bych nic měnit. Trochu mě překvapil rachot asi od sání, ale je to takové návykové.
Dokoupil bych držák na boční kufry a možná nějaké lehčí padáky a kryt motoru a byla by podle mých představ.
Kdybych byl v jiné zivotní etapě tak jí koupím jako další motorku k CRF300L abych mohl někdy svézt ženu .
V té trikoloře mi ji snad udělali na míru k oblečení .
Dokoupil bych držák na boční kufry a možná nějaké lehčí padáky a kryt motoru a byla by podle mých představ.
Kdybych byl v jiné zivotní etapě tak jí koupím jako další motorku k CRF300L abych mohl někdy svézt ženu .
V té trikoloře mi ji snad udělali na míru k oblečení .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia Tuareg 660
Ariete píše: Počkám na Pegaso
Přece jenom mě velké chudé přední kolo u dvoumetrákové motorky až tak nebere.
Nevím, co znamená chudé ve spojení s kolem
Fic6: vidím, že jsme měli velmi podobné pocity z testovačky. Heed už dělá pěkné horní i dolní padáky a kryt pod motor + dělá padáky i dozadu, co zároveň budou sloužit jako madla pro manipulaci.
Teplo od motoru by mělo být řešitelné bohužel jedině výměnou celých svodů z důvodu euro 5. U euro 4 (samozřejmě myšleno na jiných strojích, např V85TT, která byla e4 a pak e5) to šlo jen vyndáním katalyzátoru a nahrazením Y trubkou. Našel jsem v zahraničí za 14tis Kč. Pro info.
Teplo od motoru by mělo být řešitelné bohužel jedině výměnou celých svodů z důvodu euro 5. U euro 4 (samozřejmě myšleno na jiných strojích, např V85TT, která byla e4 a pak e5) to šlo jen vyndáním katalyzátoru a nahrazením Y trubkou. Našel jsem v zahraničí za 14tis Kč. Pro info.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia Tuareg 660
Animals21> velké chudé = 90/90-21
Jsem samozřejmě rád, že se objevila Tenere a teď Tuareg, ale nebudu si zkoušet namlouvat, že bych na tom já zvládnul nějaké opičárny mimo asfalt a udusanou hlínu. A to ani s drapákem na předku a s nelegálním drapákem na zadku.
Musel bych si zapovědět příkrá stoupání, příkrá klesání, zkoušet dojet někam, odkud už cesta dál nevede a je potřeba se otočit na pár metrech, blatíčko, travičku, mokrou travičku, cokoliv, kde by to hrozilo pádem, velkou škodou a nezvednutím motorky. Takže pro mě by dávalo větší smysl Pegaso a zůstat a cestě.
Jsem samozřejmě rád, že se objevila Tenere a teď Tuareg, ale nebudu si zkoušet namlouvat, že bych na tom já zvládnul nějaké opičárny mimo asfalt a udusanou hlínu. A to ani s drapákem na předku a s nelegálním drapákem na zadku.
Musel bych si zapovědět příkrá stoupání, příkrá klesání, zkoušet dojet někam, odkud už cesta dál nevede a je potřeba se otočit na pár metrech, blatíčko, travičku, mokrou travičku, cokoliv, kde by to hrozilo pádem, velkou škodou a nezvednutím motorky. Takže pro mě by dávalo větší smysl Pegaso a zůstat a cestě.
Pro jízdu mimo asfalt se doporučuje Karoo 4, našel jsem.
Tuareg má pružení nastavené na silnici a pro dva, terénáři povolovali předpětí pružin a přiměřeně útlum, aby využili zdvih pérování. Tenere se jevila snadněji řiditelná na asfaltu v zatáčkách, ale fouká na ní. Mimo asfalt pomáhá slabší záběr v nižších otáčkách u motoru Aprilia s trakcí, plus Tuareg má nastavitelné brždění motorem.
S Tenere je to víc adrenalinu a mimo asfalt vhodnější geometrie stupačky - řidítka - sedlo. Tuareg má řidítka moc vysoko a vzadu, pro jízdu v sedě.
Tuareg má pružení nastavené na silnici a pro dva, terénáři povolovali předpětí pružin a přiměřeně útlum, aby využili zdvih pérování. Tenere se jevila snadněji řiditelná na asfaltu v zatáčkách, ale fouká na ní. Mimo asfalt pomáhá slabší záběr v nižších otáčkách u motoru Aprilia s trakcí, plus Tuareg má nastavitelné brždění motorem.
S Tenere je to víc adrenalinu a mimo asfalt vhodnější geometrie stupačky - řidítka - sedlo. Tuareg má řidítka moc vysoko a vzadu, pro jízdu v sedě.
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia Tuareg 660
Skoro mi přijde, že vše, co píšeš, tak jsem skoro vždy četl přesně obráceně .... tak nevím.
Jestli má Tuareg na plně stavitelném podvozku něco nastavené, tak v tom nevidím problém a zdvihy má jasně lepší než T7. Z toho, co jsem četl (a T7 nejel), tak Tuareg nižší těžiště, ovladatelnější, nižší sedlo, líp se řídí jak asfalt, tak lehký off, motor slabší dole, silnější je až nahoře a hlavně - lepší geometrie stupačky, řidítka, sedlo. Čímž nezpochybňuju, co píšeš.
Ani já na té motorkce nehodlám jezdit nějaké příkré výjezdy, pořád je to těžký hovado. Ale z hovad nejlehčí. Oceňuju bezduše. Užití vidím jako veselá na silnici, použitelná v lehkým offu. Spousta lidí dojela dojela do Mongolska na velkým GéeSu.
Jestli má Tuareg na plně stavitelném podvozku něco nastavené, tak v tom nevidím problém a zdvihy má jasně lepší než T7. Z toho, co jsem četl (a T7 nejel), tak Tuareg nižší těžiště, ovladatelnější, nižší sedlo, líp se řídí jak asfalt, tak lehký off, motor slabší dole, silnější je až nahoře a hlavně - lepší geometrie stupačky, řidítka, sedlo. Čímž nezpochybňuju, co píšeš.
Ani já na té motorkce nehodlám jezdit nějaké příkré výjezdy, pořád je to těžký hovado. Ale z hovad nejlehčí. Oceňuju bezduše. Užití vidím jako veselá na silnici, použitelná v lehkým offu. Spousta lidí dojela dojela do Mongolska na velkým GéeSu.
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia Tuareg 660
Jindra má YT test Tuarega a jako majitel Tenerky je srovnává...
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia Tuareg 660
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia Tuareg 660
Pedl> To rozhodně nedám, protože na to se prostě dívat nedá a poslouchat taky ne. Co říkal?
Naposledy editováno 01.06.2022 10:14:03
Naposledy editováno 01.06.2022 10:14:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia Tuareg 660
Ariete> Myslim, ze by te pobavil popis grafu z brzdy (6. Min)
Naposledy editováno 01.06.2022 10:37:04
Naposledy editováno 01.06.2022 10:37:04
Animals21> Upřesňuji to s tím donastavením pérování u Tuarega - terénář musel ubrat na zadku, kde to bylo předepnuté asi pro dva, a naopak přitáhnout předpětí na tom houpavějším předku. Určitě by si pořídil nižší řidítka a nahnul je dopředu.
Ještě k té charakteristice motoru, tady je to přímo ze zdroje, s malým dovětkem, že dyno napoví, ale úplnou odpověď dát nemůže, protože osobní preference, chování v částečném zatížení, reakce na plyn, to z toho vidět není. Nejel jsem na nich, ale když to dyno srovnám s jinýma motorkama, tak na silnici mi víc vyhovuje charakteristika, jakou má Tuareg, jen to musí být v rychlostech a s výkonem, které nejsou nad moje schopnosti, a 60kW už je docela dost. Naopak u charakteristiky Tenere, kde motor nad 7000 rpm docela vadne, i když papírově tam výkon je, mi vadí, že člověk to na silnici točí, ale je to takové mdlé, bez radosti.
Mimo silnici chápu, že průměrnému jezdci vyhovuje víc pohodlný a neagresivní Tuareg, zatímco motokrosař ocení, jak se Tenere umí postavit na zadní.
Ještě k té charakteristice motoru, tady je to přímo ze zdroje, s malým dovětkem, že dyno napoví, ale úplnou odpověď dát nemůže, protože osobní preference, chování v částečném zatížení, reakce na plyn, to z toho vidět není. Nejel jsem na nich, ale když to dyno srovnám s jinýma motorkama, tak na silnici mi víc vyhovuje charakteristika, jakou má Tuareg, jen to musí být v rychlostech a s výkonem, které nejsou nad moje schopnosti, a 60kW už je docela dost. Naopak u charakteristiky Tenere, kde motor nad 7000 rpm docela vadne, i když papírově tam výkon je, mi vadí, že člověk to na silnici točí, ale je to takové mdlé, bez radosti.
Mimo silnici chápu, že průměrnému jezdci vyhovuje víc pohodlný a neagresivní Tuareg, zatímco motokrosař ocení, jak se Tenere umí postavit na zadní.
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia Tuareg 660
Ariete: dík za doplnění. Na YT je video, které - pokud jsem vše dobře pochopil (někdy mám problém udržet pozornost, když by to mohlo mít 2 minuty, ale má to 20), že na brzdě naměřili o dost nižší výkon. Což mi teda, pokud si můžu dovolit posoudit podle testovačky, nepřišlo. tu je Na druhé straně je to nová motorka a souhlasím se způsobem, jak ji zajíždějí. Žadný sraní...
Pak je tady ještě zajímavý video, kterých 12 věcí je podle pána na Tuaregu špatně. S něčím souhlasit můžeme, s něčím ne, něco mi nevadí, něco je blbost. tu
A obecně. Já T7 nejel, těžko o ní můžu mluvit. Určitě to je kvalitní moto, ale na podvozek jsem teda chválu nikdy neslyšel, vysoké těžiště se skloňuje taky pořád, vzhledem k původu motoru je na ráně tyčka řazení (co má asi metr) a vodní pumpa. U takhle těžké motorky rozhodně nechci řešit defekt dušového kola. A investice, které tohle řeší, vyjdou na 100tis Kč. Nesmysl. Nečekám od Tuarega nějaké extra výkony v terénu, nemám naivní očekávání. Chci si projet šotoliny Rumunska, pevnosti v italských Alpách, atd. Na obecné cestování je to příjemná lehká a obratná motorka, která ale jede. Tak nějak. Vlastně se na to dá koukat i jako "nejlehčí motorka s bezdušovejma ráfkama" ... pro někoho blbost, pro mě důležitá věc.
Naposledy editováno 01.06.2022 13:10:46
Pak je tady ještě zajímavý video, kterých 12 věcí je podle pána na Tuaregu špatně. S něčím souhlasit můžeme, s něčím ne, něco mi nevadí, něco je blbost. tu
A obecně. Já T7 nejel, těžko o ní můžu mluvit. Určitě to je kvalitní moto, ale na podvozek jsem teda chválu nikdy neslyšel, vysoké těžiště se skloňuje taky pořád, vzhledem k původu motoru je na ráně tyčka řazení (co má asi metr) a vodní pumpa. U takhle těžké motorky rozhodně nechci řešit defekt dušového kola. A investice, které tohle řeší, vyjdou na 100tis Kč. Nesmysl. Nečekám od Tuarega nějaké extra výkony v terénu, nemám naivní očekávání. Chci si projet šotoliny Rumunska, pevnosti v italských Alpách, atd. Na obecné cestování je to příjemná lehká a obratná motorka, která ale jede. Tak nějak. Vlastně se na to dá koukat i jako "nejlehčí motorka s bezdušovejma ráfkama" ... pro někoho blbost, pro mě důležitá věc.
Naposledy editováno 01.06.2022 13:10:46
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia Tuareg 660
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia Tuareg 660
Ariete> to si teda s naladěním motoru moc nevyhráli...
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia Tuareg 660
Předpokládám, že mu jde o tu křivku krouťáku ....
Animals21> Kdyby u Kawasaki postavili dvouválcový Tengai, vypadalo by to podobně, jako u Tenere. Stádo kopytníků by motorkou mohutně otřásalo od 3000 rpm, načež by 7000 rpm dostali kulhavku a prašivinu. To na silnici nechceš (už jsem psal).
edit - https://motostatz.c...on-top-speed-review/
.
Naposledy editováno 01.06.2022 15:04:54
edit - https://motostatz.c...on-top-speed-review/
.
Naposledy editováno 01.06.2022 15:04:54
A ono neco takoveho prijde, protoze po uspechu T7 se vic vyrobcu bude snazit procpat do segmentu strednich endur, ktery opustili. Pravda je, ze tohle naladeni je vhodnejsi do terenu a nudnejsi na silnici. Na strane druhe pro klidne cestovani to vetsina zakazniku taky nechce tocit do bezvedomi.
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia Tuareg 660
A muzes byt konkretnejsi? Jinak je to jen vykrik do tmy …
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Yamaha Tenere 700 vysoke sedlo Tourtecs Yamaha Tenere 700 | Apigold | 0 | Včera v 19:59 Apigold |
Yamaha MT-07 fórum (nejen)pro majitele [1 ... 32, 33] Yamaha MT-07, Yamaha MT-07 Moto Cage, Yamaha XSR 700... | SuperSic58 | 981 | Včera v 15:11 CB600 |
Biele SPZ na Yamaha Raptor 700 Yamaha Tenere 700 | Keizr | 0 | 16.11.2024 v 16:08 Keizr |
Pneu na cestovní enduro Yamaha Tenere 700, Yamaha Tenere 700 World Raid | Norik11 | 8 | 9.11.2024 v 23:58 Mr.Dreamer |
Tenere 700 úprava ABS [1, 2] Yamaha Tenere 700 | Border175 | 31 | 15.10.2024 v 20:53 Vit5 |