Téma: Honda CB 450 S
12.6.2022 v 14:10
Ahoj lidi, dávám dohromady moje CB 450 S r.v. 1988 a mám problém s jiskrou
Proběhl větší servis od brzd přes karburátory, ventily, těsnění a olej az po ložiska a vidlici. Motorka byla před servisem plně funkční. Aktuálně mám vše hotové, motor se točí, vše svítí a bliká ale nehází mě to jiskru.
Vypínač na riditkach vypíná, cívka má hlavní okruh v toleranci 0.4Ohm, sekundární okruh nemůžu naměřit, buďto nevím jak, nebo ho nemůžu naměřit.
1. Otázka - jak se má u cívky měřit sekundární okruh a jak se dá měřit fafjka a jestli vůbec
2. Otázka - po zapnutí klíčkem mě bylo řečeno že do jedno z dvou kabelů k cívce má téct 12V, já na obou naměříme maximálně nějaké mV... Kde může být problém?
V elektrice jsem naprostý začátečník s multimetrem, proto budu rád za každou radu jak najít problém.
Díky za odpovědi.
Proběhl větší servis od brzd přes karburátory, ventily, těsnění a olej az po ložiska a vidlici. Motorka byla před servisem plně funkční. Aktuálně mám vše hotové, motor se točí, vše svítí a bliká ale nehází mě to jiskru.
Vypínač na riditkach vypíná, cívka má hlavní okruh v toleranci 0.4Ohm, sekundární okruh nemůžu naměřit, buďto nevím jak, nebo ho nemůžu naměřit.
1. Otázka - jak se má u cívky měřit sekundární okruh a jak se dá měřit fafjka a jestli vůbec
2. Otázka - po zapnutí klíčkem mě bylo řečeno že do jedno z dvou kabelů k cívce má téct 12V, já na obou naměříme maximálně nějaké mV... Kde může být problém?
V elektrice jsem naprostý začátečník s multimetrem, proto budu rád za každou radu jak najít problém.
Díky za odpovědi.
Ahoj,
sice pozdě, ale přece. Rada pomohla, našel jsem přerušený kabel od alternátoru.
Motorka už jezdí od minulé sezony, ale od léta mě trápí kovový zvuk od motoru, který je slyšet jak za studena tak při provozní teplotě.
Zvuk zesiluje s otáčkami motoru.
Seřídil jsem znovu ventily: in 0,10mm a ex 0,14mm 3x otestováno.
Udělal nový rozvodový řetěz
Koupil nové vahadla, údajně 31tkm které jsou OK. staré už měli doslova žlábky.
Vačku jsem na servisní limit neměřil.
Motor má naběháno cca 60tkm
A motor klepe viz video. Už mě nenapadá co s tím dále, jedině rozhodit motor až na kliku a vše udělat nové.
Je to jak osina v zadku a už mě nad tím nebaví lámat si hlavu a do rozborky motoru se mě nechce.
Rad bych požádal o nějaké rady a názory v čem by mohl byt problém [youtube]https://youtu.be/SnHQsVGHqL0
Naposledy editováno 04.04.2023 19:38:12
sice pozdě, ale přece. Rada pomohla, našel jsem přerušený kabel od alternátoru.
Motorka už jezdí od minulé sezony, ale od léta mě trápí kovový zvuk od motoru, který je slyšet jak za studena tak při provozní teplotě.
Zvuk zesiluje s otáčkami motoru.
Seřídil jsem znovu ventily: in 0,10mm a ex 0,14mm 3x otestováno.
Udělal nový rozvodový řetěz
Koupil nové vahadla, údajně 31tkm které jsou OK. staré už měli doslova žlábky.
Vačku jsem na servisní limit neměřil.
Motor má naběháno cca 60tkm
A motor klepe viz video. Už mě nenapadá co s tím dále, jedině rozhodit motor až na kliku a vše udělat nové.
Je to jak osina v zadku a už mě nad tím nebaví lámat si hlavu a do rozborky motoru se mě nechce.
Rad bych požádal o nějaké rady a názory v čem by mohl byt problém [youtube]https://youtu.be/SnHQsVGHqL0
Naposledy editováno 04.04.2023 19:38:12
CB450S jsme měl mnoho let. Takhle znělo běžně, ale moje bylo vyběhané jak sviň.
Takhle z dálky fakt nejde posoudit, odkud jde zvuk. Předpokládám, že napínák rozvoďáku máš nastavený správně, když jsi rozvoďák nedávno měnil.
Dále je tam řetěz vyvažovacích hřídelů, jehož napínák je přístupný pod zátkou na víku kousek před spojkou. Tahle motorka má manuální pružinové napínáky, co se jednou za 20 tis km povolí, aby se dopnuly a pak zaaretují. To uděláš jednou nebo max dvakrát, pak jsou řetězy na výměnu, protože ty napínáky mají fakt malý chod - dobnou sotva 2mm délky řetezu a už s novým jsou v půlce rozsahu..
Obvyklým zdrojem hluku je těsnění ve výfukových přírubách, ale tohle to asi není.
Rozborky motoru se neboj, je snadná a za nedlouho jí budeš dělat, protože volnoběžka startéru v tomto motoru vydrží asi 40 tis.km - to je největší slabina. Já jsem ji měnil 3x, další se už nedala nikde koupit. Ale dají se vyrobit větší válečky, aby to i s oběhaným kolem ještě chvíli fungovalo.
Já jsem moje CB prodal za 2 litry na díly když se 1/4 mega najeto definitivně umřelo. Zbylo mi jen náhradní sedlo a zadní kolo.
Takhle z dálky fakt nejde posoudit, odkud jde zvuk. Předpokládám, že napínák rozvoďáku máš nastavený správně, když jsi rozvoďák nedávno měnil.
Dále je tam řetěz vyvažovacích hřídelů, jehož napínák je přístupný pod zátkou na víku kousek před spojkou. Tahle motorka má manuální pružinové napínáky, co se jednou za 20 tis km povolí, aby se dopnuly a pak zaaretují. To uděláš jednou nebo max dvakrát, pak jsou řetězy na výměnu, protože ty napínáky mají fakt malý chod - dobnou sotva 2mm délky řetezu a už s novým jsou v půlce rozsahu..
Obvyklým zdrojem hluku je těsnění ve výfukových přírubách, ale tohle to asi není.
Rozborky motoru se neboj, je snadná a za nedlouho jí budeš dělat, protože volnoběžka startéru v tomto motoru vydrží asi 40 tis.km - to je největší slabina. Já jsem ji měnil 3x, další se už nedala nikde koupit. Ale dají se vyrobit větší válečky, aby to i s oběhaným kolem ještě chvíli fungovalo.
Já jsem moje CB prodal za 2 litry na díly když se 1/4 mega najeto definitivně umřelo. Zbylo mi jen náhradní sedlo a zadní kolo.
Udělal jsem 2x vše co je možné bez odstrojení motoru z rámu.
Jedna věc by tu ale byla. Co se týče řetezu vyvažovacích hřídelu, tak ten je vybehaný uplně. Ve smyslu že povolený šroub pod zátkou nemá žádný efekt na ten vyvožovák, zkratka se tam nic ani nehne... Objednal jsem tesnení krytu spojky a zkusím se pod nej podívat.
Pak mě jěště napadlo, že podle servisního manuálu se do CBcka leje 10w40. Majitel predemnou mě ale rikal, že tam daval 20w50 a z videii pred renovací s timto olejem motor tolik neklepe a to byl bez těch všech vyměněných dílů. Jaky loej by jste doporučili? 20w50 je podle internetu lepší do vzduchem chlazených veteránu...
Co se rozborky týče, pokud se tu shodnem na tom, že ten motor je proste hlasitější ale to neznamená že to nejak vadí normálnímu používaní, tak to tuto sezonu nebu resit a rozborku udělám nekdy v budoucnu.
Každopádně děkuji za rady.
Jedna věc by tu ale byla. Co se týče řetezu vyvažovacích hřídelu, tak ten je vybehaný uplně. Ve smyslu že povolený šroub pod zátkou nemá žádný efekt na ten vyvožovák, zkratka se tam nic ani nehne... Objednal jsem tesnení krytu spojky a zkusím se pod nej podívat.
Pak mě jěště napadlo, že podle servisního manuálu se do CBcka leje 10w40. Majitel predemnou mě ale rikal, že tam daval 20w50 a z videii pred renovací s timto olejem motor tolik neklepe a to byl bez těch všech vyměněných dílů. Jaky loej by jste doporučili? 20w50 je podle internetu lepší do vzduchem chlazených veteránu...
Co se rozborky týče, pokud se tu shodnem na tom, že ten motor je proste hlasitější ale to neznamená že to nejak vadí normálnímu používaní, tak to tuto sezonu nebu resit a rozborku udělám nekdy v budoucnu.
Každopádně děkuji za rady.
Původní 450 a pak následná CBR450SR měly předepsanou 20w-50, i u tý 450S je to povolený pro provoz při teplotách nad nulou takže to zkusit můžeš. Jak moc to pomůže si můžeš víceméně zkusit i bez toho. Viskozita 20w-50 je cca 20CSt při 100°C a 35 při asi 80°C. 10W-40 má ty samý hodnoty při 90°C a asi 65°C. Takže pokud ten motor nedělá ten zvuk dokud je relativně studenej tak ti to může pomoci.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda CB 450S PC17 Honda CB 450 | WanDooM | 4 | 23.5.2022 v 12:54 WanDooM |
Pístní kroužky CB450 N rv 1985 Honda CB 450 | fifa85 | 6 | 7.6.2019 v 22:15 fifa85 |
Honda cb 450 r.v.1987 [1, 2] Honda CB 450 | Richard089 | 43 | 20.5.2019 v 15:10 zdenysrx6 |
Honda CB 450N Pneu Honda CB 450 | hrada5 | 11 | 26.12.2018 v 16:15 Slávek-TDM |
Honda CB 450 Pneu Honda CB 450 | hrada5 | 2 | 12.3.2016 v 09:02 hrada5 |