Tak sem si v pátek 10.6. zajel na Mušov na Lucky Cruisers, omrknout otcovo El Camino.
Cesta tak 50 km, přes okrsky, sem tam jsem tomu zandal. Vše cajk. Zaparkuju v areálu a koukám, z levé strany, že mezi blokem a hlavou motoru docela prosákl olej, viz foto. Tak jsem hned druhý den ráno to jel odvézt zpět domů.
Olej jsem zkontroloval - neubyl, stále mezi min a max cca lehce nad polovinou
Chladící kapalina neubyla - přesně mezi min a max
Víčko od nádoby chladící kapaliny - bez krusty, alespoň myslím, trošičku "vlhkosti" tam je, viz obrázek.
Nepřehřívá se - teplota oleje přesně v polovině, dle ukazatele.
Výkon - jede normálně, necuká, když zaberu tak jede
Ale proč ten únik oleje mezi blokem a hlavou?
Dnes jsem to jel projet jen kolem komína půl hodinky lehce, bez tahání - před tím jsem ten motor utřel, pak jsem to zkontroloval - žádný olej neunikl, spára mezi blokem a hlavou, co jsem po ní přejel prstem, tak lehká čárka oleje mi zůstala na prstu - ale to je zřejmě zbytek, co jsem tam při utření hadrou před jízdou nechal a po jízdě a zahřátým motoru olej na povrchu jen povolil.
Chápu, že těsnění asi odchází postupně, ale co myslíte, je rozumný to nahned strčit do servisu a nechat to tam tři týdny, nebo to sledovat a až po sezóně to nechat udělat?
Díky moc za rady!
Tak včera sem sprejem vše odmastil, zkontroloval olej - bez úbytku, zkontroloval chladící kapalinu - bez úbytku, a jel to projet na 15 min.
Vrátil jsem se, a teče pouze jedno jediné míst, viz foto.
Je to takový výčnělek schovaný za táhlem sytiče, tak v úžlabí toho výčnělku to teče.
Motorka jede normálně, voda se nepřehřívá, je krásně v polovině, netlakuje to.
1 reakcí na tento příspěvek Honda CBF 600 - těsnění pod hlavou
řekl bych, že na funkci to nemá vliv.
Při troše smůly při rozborce a přetěsnění motoru nadělá nějaký šikula víc škody než užitku.
Nechal bych to být. Minimálně dokud to nezačne téct hodně nebo se neobjeví jiný problém.
Ale co člověk, to názor.
hodně štěstí
S.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CBF 600 - těsnění pod hlavou
čau, dík za názor
další update: objevil jsem trošičku oleje pod vzduchovým filtrem. Vyloženě pod ním, když vzducháč vyndám. Dočetl jsem se, že do airboxu je vedený kanálek od přisávání, tedy laicky že co se tlakem dostane z motoru skončí pod olejovým filtrem. Nevím, jestli je to normální stav, nebo je to špatně. Viz foto. Toho oleje tam je relativně málo a vypadal jak starý zatuhlý olej. Tři týdny zpět jsem komplet měnil nový olej.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Creptus z 05 na 08 Honda CBF 600S | Pike46 | 0 | 21.8.2024 v 06:55 Pike46 |
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... | Peters_ | 35 | 28.4.2024 v 11:57 mariano |
Po vycisteni ucpane hltrysky v karb... Honda CBF 600S | bandit.kenny | 6 | 8.4.2024 v 22:22 bandit.kenny |
Honda CBF 600 nesvítí přední světla... Honda CBF 600S | Eržebet | 8 | 8.4.2024 v 00:30 alik4321 |
Blinkry Hornet-relé Honda CBF 600N, Honda CBF 600S | salahadin | 8 | 15.3.2024 v 22:09 salahadin |