Včera na cca hodinku a 55 km jsem si ji půjčil od prodejce. Upřímně, subjektivní dojem rozpačitý. Asi jsem měl velká očekávání po tom, co mě už dříve velmi pozitivně překvapila CF Moto 650 MT. Osmistovka mi ale nějak nesedla. Téměř ve všem souhlasím s Honzovým prvním dojmem v článku redakce. Trošku vyšší motorka s vysoko těžištěm, kvalita ovladačů a zpracování odpovídá ceně této motorky, displej přehledný a čitelný, ochrana před větrem velmi dobrá (mám 179cm), sedlo překvapivě pohodlné, stejné jako příjemná cestovní ergonomie posezu. Subjektivní negativa: slabá pružina stojanu, který za jízdy bouchal, motorka mi přišla zvláštně celá tvrdá, taková uskákaná koza (možná jen problém v nastavení), nepřirozeně vysoko pedály řadičky a zadní brzdy...a to i pro polohu v sedě, rychlořazení hrubší, zobrazení kontrolek blinkrů na displeji nízko mimo zorné pole a necitlivý ovladač blinkrů. Co mi nesedlo absolutně byl motor, jeho projev, chod, nastavení map a reakce el. plynu. Sílu má. Ale ucukaný, necitlivý, nepředvídatelný, hodně vibrující. O nějaké plynulosti a lineárnosti nemůže být řeč. Pro mě osobně to vůbec nebylo příjemné, a za jízdy jsem z toho byl nervózní. Nevím, možná by pomohlo jiné mapování a větší výběr map, úprava reakce el. plynu. A taky se mi nelíbil plechový zvuk motoru a výfuku. Žádné basy. Pro prodejce mé dojmy vůbec nebyly překvapením. Takových názorů je prý od zákazníků hodně. Zatímco podle prodejce je 650 MT motorka pro každého, tak 800 MT je už specifická, je pro fanoušky KTM. Je fakt , že KTM jsem nikdy nezkoušel a už asi tuším, že mi taky nebude sedět. Takže vyzkoušejte. Určitě to ale není motorka úplně pro každého. Jak se teď rádo a často říká, ta motorka má svůj osobitý charakter. A skutečně má
2 reakcí na tento příspěvek CF Moto 800MT
A nebo jsi jen naprosto nekritický majitel motorky
Za posledních pár let nový motorky dost podražily, takže každá konkurence je dobrá, ale mohli by být agresivnější.
1 reakcí na tento příspěvek CF Moto 800MT
Naposledy editováno 17.06.2022 08:45:16
1 reakcí na tento příspěvek CF Moto 800MT
Tentokrát mi přišel podvozek perfektní, měkčí, zřejmě jinak nastavený. Ochrana před větrem slušná, plexi jsem měl na max. a při 140 km/h to bylo na moji výšku přesně akorát. Takže jezdci do 180 cm v pohodě. Mohlo by být plexi širší, fouká na ramena, což včera v horku nevadilo, ale v chladném počasí to bude horší. V-Strom to má opačně, na šířku je ochrana lepší, na výšku jsem musel dát ještě deflektor. Na moji postavu naprosto perfektní ergonomie posezu, pohodlná, cestovatelská, nohy rovně dolů, na svém V-Stromu sedím o trochu sportovněji, pokrčenější kolena a řídítka víc vpředu. CF má velmi pohodlně sedlo, i když možná nevypadá a pro mě rozumně široká řídítka. Na tomto kusu se mi ale moc nelíbily brzdy. Takové nevýrazné, vyměklé. Minule mi nevadily. To, co mi na minulém kusu vadilo nejvíc, motor a reakce na plyn, bylo na tomto kusu překvapivě o poznání lepší. Nevím, kolik měl ten první kus najeto, ale na tomto při 1900 km, už ten motor a výfuk neměl tolik mechanický zvuk, nevibroval, o od 4,5-5 tis. už zněl i příjemně a sportovně. Od těchto otáček a pod plynem se cítí motorka nejlíp. V konstantním plynu a v nízkých otáčkách má motor a hlavně elektronika plynu trochu problémy. Cuká, nedrží, jede trochu on-off, je neklidný. Má trochu turbo-efekt. Ale nebylo to rozhodně tak markantní až nepříjemné, jako u toho minulého kusu. Tam to bylo trochu o strach. Tady by se s tím asi dalo docela fungovat a zvyknout.
Takže bud záleží na nastavení a zajetí, nebo na jaký kus zrovna trefíte. Třeba zkusím někde půjčit ještě i třetí kus na srovnání.
Ja jsem si ji půjčil , když měla 100km na displeji a hned jsem zkoušel, jak jede, kolik jede, jak jde quickshifter , na polňačku, v lese ...a to je problém, protože třeba výrobce radí quickshifter po dobu zajíždění ( což je 1000km) asi prvních 500 km spíš nepoužívat a pak přijde takovej dobytek, jako já a hned ji nakládá, i když neni zajetá, protože většina těch předváděček zajetá ještě ani neni
ta brzda a řadička se dají nastavit. Když jsem si přebíral motorku, tak mi ji technik nastavil podle sebe a mě to plně vyhovuje, protože byl asi tak stejně velkej, jako já
Jinak jak tu někdo zmiňuje kvalitu zpracování, tak ji asi neviděl. Ta motorka je srovnatelná s Vstromem, Tenerre a jinýma , navíc Tenere je spíš víc hodně do terénu, takže kategorii užití tak zas srovnávat nejde, na Vstromu se mi zas sedí blbě ( s víc zalomenýma kolenama) V-Strom od Suzuki taky neni nejaka buhvijaka kvalita, je to rozpočtovka, stejně jako spousta dalších motorek - mel jsem Bandita ), to , že na ostatní znacky je spousta doplnku ke koupi je pravda, ale tady zadny uz ani nepotrebujes, protoze je ma ta motorka v zakladu. Cenově uplne v pohode, protoze kdyz clovek spocita, kolik veci by si priplatil na jine znacce za doplnky, tak to srovnani cen neni uz tak slavne, protoze jinde vyleze o peknych par desitek tisic jinam.
Mam ji zatim jen kratce, ale co me sere je ten mikrospinac blinkru ...v rukavici mam blbou zpetnou odezvu a musim koukat na displej, jestli jsem zapnul blinkr...ale asi si zvyknu
Naposledy editováno 17.09.2022 23:00:24
2 reakcí na tento příspěvek CF Moto 800MT
Přibližně po 5500 km se motor neskutečně uklidnil. Do té doby mi jeho chod připadl takový surový, tvrdý a vzhledem k tomu, že jsem nikdy nesedlal KTMku, považoval jsem to za normální chod i když jsem si v duchu přál, aby byl chod motoru takový jemnější. Do této doby se hodně těžko dala držet rychlost 50 km/h, motor byl takový ucukaný na čtvrtý rychlostní stupeň, proto jsem spíš 50 kou jezdil na trojku a ve vyšších otáčkách. V současné době, tedy po zajetí se projev motoru změnil na předoucí si kočičku. Je klidný, vyrovnaný s dostatečným zátahem, prostě je s motorkou radost vyrazit na cesty.
Co se týče tempomatu a plynu, plyn se po aktualizaci zjevně zklidnil, je lépe dávkovatelný, přesný, prostě radost za to zabrat. Tempomat už lze spustit při čtvrtém rychlostním stupni, ale ideální rychlost při jeho používání je od 55 km výše. Na třetí rychlostní stupeň nelze tempomat zapnout, nebo spíš zapnout ano, ale stejně nefunguje.
Ideální rychlost co jsem tak vypozoroval je od 90/h km do 110 km/h, taková rychlost na pohodu a kochačku, ale ani při vyšších rychlostech nedochází k nějakým vibracím, motorku je prostě radost řídit. Krásně se jezdí i vy stupačkách.
Co se týče spotřeby, tak ta se mi dlouhodobě ustálila na 4,7 litrech a to jezdím spíš v horském prostředí.
Při cestování po dálnici jede motorka skvěle, není vůbec brzdou provozu a i ve dvou s plnými kufry nebyl vůbec problém s předjížděním vozidel.
Na prášky jsem byl ze směrovek, nebo spíš z přepínače směrovek. Na pravou stranu šly směrovky zapnout v pohodě, při předjetí vozidla jsem však už nebyl schopen zapnout pravou směrovku. To samé se mi stávalo na křižovatkách, kde jsem odbočoval doprava. Nakonec jsem koupil i textilní rukavice, abych více cítil mikrospínač, spínající směrovky, nic se však nezměnilo i když jsem více cítil spínání spínače. Rozhořčen jsem vyrazil k prodejci, zde chvíli spínač fungoval po chvíli zase ne. Servisní technik a prodejce mě pohladil za ušima a sdělil mi, že to čas od času na těchto mikrospínačích nejde a že tuto závadu lze odstranit dvojklikem, tedy dva krát zatlačením jako by vypnutím směrovky při zapnutém displayi. Od té doby spínač funguje bez problému, tak uvidíme.
Celkem mi chybí na motorce nějaký úložný prostor, protože lékarničku nejde nikam strčit.
Na motorku jsem dokoupil gumový kryt zadního centrálního tlumiče, moc dobrá věc, CNC páčky, schránku na nářadí a přídavný boční padací rám, zatím vše z Alliexpresu. Po namontování ještě přiložím fotky. Za těch 6000 km jsem na motorce nic nedotahoval, nebyla na ní žádná závada ani nic neupadlo, prostě za mě moc příjemná a vážně krásně ovladatelná motorečka.
Ještě dodám, že v aplikaci na mobilu CF MOTO lze sledovat stav benzínu v nádrži, vyhledat motorku, kde je zaparkovaná, stav tachometru, stav baterie, č. motoru, win, navigace a další věci.
2 reakcí na tento příspěvek CF Moto 800MT
1) Toolbox z Alíku pod levým bočním nosičem (nářadí, knoty, půllitrová flaška s nouzovou rezervou benzínu)
2) Textilní kapsa na řídítkách (lékárnička, náhradní rukavice, zámek, kabely k nabíječce)
3) Tankvak (hlavně na foťák s příslušenstvím, a event. na drobnosti, co je potřeba mít operativně při ruce).
Toolbox je připevněný pomocí montážní desky určené původně pro box GiVi. Tankvak vozím hlavně pokud beru foťák.
Naposledy editováno 27.12.2023 11:11:12
1 reakcí na tento příspěvek CF Moto 800MT
Neměnil někdo z vás origo sedlo za vyvýšené? A nevalí se někomu v garáži? Mám to vyšší a nesedí mi to. Díky za zpětnou vazbu. Zdarec
1 reakcí na tento příspěvek CF Moto 800MT
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CF Moto 800MT
alpiniště píše: Mám stejnou zkušenost s předváděcí jízdou byl to velkej adept na novou motorku. motorka prostě divná možná pro fandy ktm ale mě to absolutně nesedlo taky pro to jsem šel do tigera 800 a to byl nejlepší možný tah naprosto skvělá motorka a už nikdy nepotřebuju měnit ?
Nikdy neříkej nikdy a radši si moc nezjišťuj, co si kde nechává dělat Triumph (to je k tomu BMW)
Naposledy editováno 03.06.2024 13:58:10
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Cfmoto 800mt touring zadní perovani CFMOTO 800MT | Bartez95 | 1 | 22.7.2024 v 19:48 ivako |
Nová alebo jazdená cestovná motorka [1, 2] Suzuki DL 650 V-Strom, CFMOTO 800MT | engine_er | 40 | 15.7.2024 v 19:15 engine_er |
Žebříček adventure novinek v ČR CFMOTO 800MT, Honda XL750 Transalp, Benelli TRK 702 X | bledemon | 24 | 15.7.2024 v 11:12 bazin. |
Cfmoto 800mt touring CFMOTO 800MT | Bartez95 | 2 | 10.6.2024 v 08:17 Bartez95 |
Moto dovolena (enduro) hledám parťá... CFMOTO 800MT Mitas E-07 Dakar Mitas E-07 Dakar | freenk | 19 | 2.4.2024 v 12:21 PeteTenere700WR |