Téma: Začátečník
19.6.2022 v 07:00
Čau čau, od mala se mi líbily mašiny, na kterých jezdili tátové kamarádů z vesnice, tak jsem se rozhodl udělat si papíry a pořídit si nějakého choppera taky. Chlapi z práce mi doporučili rovnou něco přes litr, že prý bych ze slabší byl akorát nešťastnej.. Co byste mi doporučili? Koukal jsem zatím na nějaký 1100 Virago ( těch je asi nejvíc ), Dragstar, Shadow, Intruder..
Cenově bych bral okolo 80tis, ale na co hlavně koukat u těchto mašin?
Předem díky za odpověď. Kubajs
Cenově bych bral okolo 80tis, ale na co hlavně koukat u těchto mašin?
Předem díky za odpověď. Kubajs
2 reakcí na tento příspěvek Začátečník
Aspon tri lytre
Hele podle z toho budeš nešťastnej i přes litr, nevím jak novější, ale virago 1100, na kterým jezdil táta mýho kámoše byl strašnej stroj, nechceš si na start koupit něco lehčího a ovladatelnějšího? Jsem samozřejmě trochu zaujatej a byť se mi některý choppery liběj, jezdit bych na tom nechtěl, minimálně bych to nechtěl jako jedinou motorku.
1 reakcí na tento příspěvek Začátečník
Jako začátečník v téhle kategorii bych se spíše díval třeba na osmistovky od Suzuki
záleží taky na tvé postavě


jakuberan: Z tebou uváděných strojů mám zkušenosti s Viragem, Dragstarem a Intruderem.
Virago je koncepčně nejstarší a pochází z dob, kdy Japonci ještě nevěděli jaké nectnosti má tahle kategorie motorek mít, takže postavili stroj který má spíše vlastnosti naháče, i když vypadá jako chopper. Je asi taky nejošklivější, protože nemá příliš typický vzhled. Má obstojný podvozek i brzdy - hlavně poslední ročníky s vyplétanými koly - a nejnižší hmotnost. A pokud si to chceš servisovat sám, je u něj k věcem nejlepší přístup. Kromě benzínu ale žere volnoběžky startéru, protože tenhle díl byl přidán dodatečně a je poddimenzovaný. Ale dá se lacino zrepasovat nebo koupit replika.
Dragstar je nástupce Viraga a poučení Japonci mu dodali prvky pro cruisery typické: Vyšší hmotnost, nižší výkon a horší ovladatelnost
Proti Viragu je to prostě takový parník, ale je to větší motorka na kterou se snáze poskládá vyšší postava nebo dva lidé. První ročníky měly poddimenzovaný závit pro matici na výstupním hřídeli motoru, který se utrhával. Yamaha ho pak upravila - je tady o tom i několik témat. Oprava vyjde na velký balík, protože se musí motor komplet rozebrat.
Intruder má nejživější motor a nejostřejší reakci na plyn, proti Viragu trochu horší podvozek a brzdy. Dá se to vylepšit předěláním předku na dvojkotouč. Nemá žádné zásadní technické slabiny, ale servisovat ho je za trest - to se konstruktéři fakt pomstili
Kvůli kdejaké blbiny rozebíráš kus motorky a obyčejnou synchronizaci karburátorů spousta servisáků udělá blbě, protože přepákování je provedeno lankem a záleží na jeho vedení a uložení, takže s tím při skládání motorky zpět pohnou a rozhodí to.
Virago a Intruder jsou choppery, Dragstar, Shadow (a případně Kawasaki Vulcan) cruisery.
Virago je koncepčně nejstarší a pochází z dob, kdy Japonci ještě nevěděli jaké nectnosti má tahle kategorie motorek mít, takže postavili stroj který má spíše vlastnosti naháče, i když vypadá jako chopper. Je asi taky nejošklivější, protože nemá příliš typický vzhled. Má obstojný podvozek i brzdy - hlavně poslední ročníky s vyplétanými koly - a nejnižší hmotnost. A pokud si to chceš servisovat sám, je u něj k věcem nejlepší přístup. Kromě benzínu ale žere volnoběžky startéru, protože tenhle díl byl přidán dodatečně a je poddimenzovaný. Ale dá se lacino zrepasovat nebo koupit replika.
Dragstar je nástupce Viraga a poučení Japonci mu dodali prvky pro cruisery typické: Vyšší hmotnost, nižší výkon a horší ovladatelnost

Intruder má nejživější motor a nejostřejší reakci na plyn, proti Viragu trochu horší podvozek a brzdy. Dá se to vylepšit předěláním předku na dvojkotouč. Nemá žádné zásadní technické slabiny, ale servisovat ho je za trest - to se konstruktéři fakt pomstili

Virago a Intruder jsou choppery, Dragstar, Shadow (a případně Kawasaki Vulcan) cruisery.
Důležitější je jak jsi velký aby ti to sedělo. Další problém, že tato kategorie strojů je obecně dražší, i když pro to často není vůbec žádný důvod a s 80 tis. budeš mít problém. Ale asi bych kouknul něco jako Suzuki VS 750/800. Jasne, objem ničím nenahradis a blabla, ale s těmito stroji se nejezdí rychle ( a dost z nich to ani technicky nedá
). Jako někdo kdo už měl skoro všechny kategorie až na enduro/supermoto ti můžu říct, že na ovládání v pomalé rychlosti takového mastodonta už je třeba mít něco najezdeno a odtrenovano včetně manévrování v pomalých rychlostech kde nastává nejvetsit kámen úrazu kvůli váze a geometrii těchto strojů. H&D je sice obratnější, ale cenově nehrozí pro tvůj limit a servis by ses zbláznil cenově

prosím ťa, rád by som si vypočul tie rady tvojich kamarátov čo ti hovorili že minimálne liter. Nemohol by si nám to tu aspoň trošku parafrázovať? Kde ste sedeli, aké pivo ste pili, po koľkých kolách začali aké múdrosti, kedy ste od motoriek prešli k odbornému posudzovaniu krásy žien, a tak... hoď pár perál



V 23 letech bych si koupil zábavnou motorku pro mladý kluky a naučil se především jezdit…..pokud chceš mít váhu na zadku a mašinu pro strejdy je to taky volba ale úplně k ničemu. Když k tomu přidám co říkali chlapi v práci tragédie 2x tak velká…..
Ale je to Tvá volba
Ale je to Tvá volba
napíšem ti niečo k veci, keď chceš jazdiť na motorke a naučiť sa ovládať pekelný stroj tak "jenomvolelitr" je blbosť. Vyberaj si niečo s normálnou hmotnosťou a najlepšie aj s normálnou geometriou, napríklad nejaký japonský naháč do 200 kg aby si v tom nemal veľa peňazí ak náhodou ťa to nebude baviť alebo to vyváľaš. Aj na jednu sezónu, potom sa posunieš ďalej. Mám veľa kamarátov a známych, ktorí začiatkom jazdili Chopper/bobber style a prestali alebo rýchlo presedlali, pretože je to nuda... ale samozrejme všetko je na tebe, čo sa ti páči a čo by si chcel na motorke zažiť, ak chceš jazdiť na zrazy 3-5x do roka aby si sa tam sepálil, nemáš záujem opustiť hranice a mašina musí rachotať na celú vesnicu, tak chopper je správna voľba.
1 reakcí na tento příspěvek Začátečník
Jak koukam na tvou profilovku, tak se ti spis libi kozenej gay fetish...
Ale jeste to zkus prehodnotit, zda neni lepsi koupit do zacatku normalni motorku...

panTerek píše: Jak koukam na tvou profilovku, tak se ti spis libi kozenej gay fetish
Tak v tom případě je zase chopper jasná volba

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kontrolka oleje honda shadow 1000 c2 Honda VT 1100 Shadow | perina1972 | 2 | 22.4.2025 v 19:14 perina1972 |
Virago 1100 výfuky Silvertail K02 Yamaha XV 1100 Virago | Dempsey3765 | 4 | 20.3.2025 v 15:45 Dempsey3765 |
Pneumatiky na Cruiser zkušenosti Yamaha XVS 1100 DragStar | Dosky-CZ | 21 | 14.2.2025 v 16:23 Dosky-CZ |
Virago VX1100 1995 sada na repasi brzd Yamaha XV 1100 Virago | Fichtik | 6 | 29.1.2025 v 07:04 wáca |
Virago XV1100 studený start na jede... Yamaha XV 1100 Virago | Vašátor1 | 13 | 28.1.2025 v 12:25 Vašátor1 |