Téma: Ložisko vkrku řízení
25.7.2022 v 12:46
Čau lidi , máte někdo zkušenost s výměnou ložiska v krku řízení ? Je kroužek ložiska uložen na hřídeli s přesahem,nebo s vůlí ? Ptám se jestli to lze vyměnit v garáži,nebo jetli potřebuju pod lis .Nerad bych to něčím kutal ven a zkurvil. Děkuji všem za odpovědi

1 reakcí na tento příspěvek Ložisko vkrku řízení
Delal jsem to jen jednou a podarilo se mi to sklepnout bronzovou tyckou. Slo to bez problemu.
1 reakcí na tento příspěvek Ložisko vkrku řízení
Možná budeš potřebovat novou prachovku pod spodní ložisko.
Nejhorší bejvá sindat ložisko ze spodních brýlí. Bývá naražený až na konec a neni pod nim kloudná mezera pro stahovák. Takže jednoduše se zničí klec, vyndaj se valivý elementy, pak se bruskou opatrně obrousí cca polovina tloušťky materiálu vnitřního kroužku. Pak stačí kroužek trochu nahřát horkovzdušnou a hodit do studený vody. Sám praskne.
Naposledy editováno 25.07.2022 19:01:08
Naposledy editováno 25.07.2022 19:01:08
Vnitřní kroužek horního ložiska s klecí a kuželíkama by tam moc držet neměl, po rozmontování by měla celá vidlice vypadnout z krku. Na hřídeli, co je zalisovaná ve spodních brýlích zůstane vnitřní kroužek spodního ložiska, ten tam už asi bude držet lépe. Nejjednodušší je majzlíkem nebo šroubovákem a kladívkem opatrně roztrhnout klec ložiska, vzít rozbrušovačku a šikovně a opatrně odbrušovat rovnoběžně s hřídelí ten kroužek, aby se co nejvíc v jednom místě zeslabil a pak do toho místa pořádně praštit majzlíkem a kladivem, kroužek praskne a lehce jde stáhnout s hřídele.
V krku zůstaly vnější kroužky a teď bude záležet na tom, jak moc velké vemeno byl konstruktér rámu motocyklu, pokud nebyl vemeno, tak půjdou kroužky vhodnou tyčkou (ocelovou) opatrně vyklepat kladívkem (nevzpříčit), pokud byl, tak je vnitřní průměr trubky krku menší než vnitřní průměr kroužku ložiska (u mého motocyklu jen u spodního ložiska) a kroužek se vyklepat nedá, protože není jak do něj ťukat. Potom je nejjednodušší způsob, jak kroužek dostat ven, vzít jakoukoli MMA svářečku, dvojku elektrodu (obalenou) a na funkční plochu kroužku ložiska navařit kolem dokola housenku, může být i hnusná, od svátečního "svářeče" začátečníka, ale kroužek hned po mírném schládnutí vypadne z krku sám, jediná podmínka je, že ten "svářeč" nesmí být slepý nebo ožralý, aby se strefil skutečně jen na ten kroužek a nepřivařil ho ke krku.
V krku zůstaly vnější kroužky a teď bude záležet na tom, jak moc velké vemeno byl konstruktér rámu motocyklu, pokud nebyl vemeno, tak půjdou kroužky vhodnou tyčkou (ocelovou) opatrně vyklepat kladívkem (nevzpříčit), pokud byl, tak je vnitřní průměr trubky krku menší než vnitřní průměr kroužku ložiska (u mého motocyklu jen u spodního ložiska) a kroužek se vyklepat nedá, protože není jak do něj ťukat. Potom je nejjednodušší způsob, jak kroužek dostat ven, vzít jakoukoli MMA svářečku, dvojku elektrodu (obalenou) a na funkční plochu kroužku ložiska navařit kolem dokola housenku, může být i hnusná, od svátečního "svářeče" začátečníka, ale kroužek hned po mírném schládnutí vypadne z krku sám, jediná podmínka je, že ten "svářeč" nesmí být slepý nebo ožralý, aby se strefil skutečně jen na ten kroužek a nepřivařil ho ke krku.
1 reakcí na tento příspěvek Ložisko vkrku řízení
Tak ja mel kvuli tomu měsíc rozebraný skůtr...velké piaggio...nechtěl jsem investovat do přípravku ani jet do servisu.../ protže tam používají kladiva a majzlíky/ .ložiska šla ven v pohodě, vnitřní futra kroužky tam někdo "nalisoval" tak že jsem musel použít vytahovák ložisek ze slepých děr.....podobný jako na odkazu...a protože jsem neměl dost velké nástavce musel jsem je dokoupit a čekat až dorazí....piaggio nemá rovnou trubku, okraje jsou rozšířeny a v těchto nátrubcích jsou vlisovaná ložiska......proto to nejde vyrazit rovnou trubkou tyčí ani šroubovákem....
https://www.primadil...er-8-58-mm-d9922.htm
Pak jsem řešil nalisování futer...to horní šlo v pohodě stačilo to vyleštit lehce máznout, především kvůli tomu, že horní okraj futra je po nalisování k dorazu v jedné úrovni s horním okrajem trubky....spodní byl problém, kroužek je po vlisování k dorazu asi 2mm uvnitř od vnějšího okraje trubky....vyžaduje to speciální nástavec...ten jsem neměl, musel jsem za soustružníkem nechat upravit jeden z nástavců / jako v odkazu/ podle futra - kroužku a podle vnitřního průměru trubky aby tam dosedl přesně
https://www.vidaxl.c...vEAQYCyABEgJoW_D_BwE
Pak to jde jako po másle, stačí 12mm závitová tyč, upravený nástavec na spodní futro, jedna - dve velké podložky na horní kroužek a k utahování dlouhá matice sloužící ke spojování tyčí....vlisováno za 5 minut...
Jinak speciální přípravek se dá sehnat , ale ten správný může vyjít na někoik litrů
https://www.ebay.com...7Ctkp%3ABFBMzIux68Zg
Pokud jde o nalisování spodního ložiska na trubku, žádné mlácení, žádný majzlík ani šroubovák ani tyč...na youtube je mnoho videí kdy si šílenec mlátí majzlíkem na vnitřní kroužek ložiska a občas šlehne i do klece...jde to trubkou s nástavcem který se dá vytočit na soustruhu, ideální by byl starý ořech z goly, ale musel by mít správný průměr...aby se opíral pouze o vnitřní ocelová kroužek nikoli o klec....
Tady je video, kdy ve 23 minutš borec používá hrubou sílu...
Kdo chce, ať si do své motorky seká a mlátí, já tvrdím že to jde i po dobrém, bez majzlíku
Naposledy editováno 25.07.2022 21:17:00
https://www.primadil...er-8-58-mm-d9922.htm
Pak jsem řešil nalisování futer...to horní šlo v pohodě stačilo to vyleštit lehce máznout, především kvůli tomu, že horní okraj futra je po nalisování k dorazu v jedné úrovni s horním okrajem trubky....spodní byl problém, kroužek je po vlisování k dorazu asi 2mm uvnitř od vnějšího okraje trubky....vyžaduje to speciální nástavec...ten jsem neměl, musel jsem za soustružníkem nechat upravit jeden z nástavců / jako v odkazu/ podle futra - kroužku a podle vnitřního průměru trubky aby tam dosedl přesně
https://www.vidaxl.c...vEAQYCyABEgJoW_D_BwE
Pak to jde jako po másle, stačí 12mm závitová tyč, upravený nástavec na spodní futro, jedna - dve velké podložky na horní kroužek a k utahování dlouhá matice sloužící ke spojování tyčí....vlisováno za 5 minut...
Jinak speciální přípravek se dá sehnat , ale ten správný může vyjít na někoik litrů
https://www.ebay.com...7Ctkp%3ABFBMzIux68Zg
Pokud jde o nalisování spodního ložiska na trubku, žádné mlácení, žádný majzlík ani šroubovák ani tyč...na youtube je mnoho videí kdy si šílenec mlátí majzlíkem na vnitřní kroužek ložiska a občas šlehne i do klece...jde to trubkou s nástavcem který se dá vytočit na soustruhu, ideální by byl starý ořech z goly, ale musel by mít správný průměr...aby se opíral pouze o vnitřní ocelová kroužek nikoli o klec....
Tady je video, kdy ve 23 minutš borec používá hrubou sílu...
Kdo chce, ať si do své motorky seká a mlátí, já tvrdím že to jde i po dobrém, bez majzlíku
Naposledy editováno 25.07.2022 21:17:00
CRF1000
Nepsal jsem ani slovo o mlácení majzlíkem do nových ložisek (ani do motocyklu), to může udělat jen prase. Nové vnější kroužky ložisek jsem do krku nalisoval přípravkem, který jsem si nechal vysoustružit (protože nemám soustruh), vnitřní kroužek spodního ložiska jde na hřídel lehce naklepnout vhodnou trubkou, takovou, aby nemohla poškodit klec ložiska.
Ten debil na videu je opravdu prase, jak ožvejkal ty brejle, kdyby vzal rozbrušovačku, odbrousil z toho kroužku trochu materiálu a pak do něj jednou praštil kladivem (ano jde to i bez majzlíku, ale je riziko, že když se s tím kladivem, jeho obsluha neumí dobře strefit, tak jebne do brýlí a zanechá na nich nesmazatelný podpis, při použití majzlíku se toto riziko eliminuje), tak kroužek praskne a jde stáhnout dvěma prsty.
Nepsal jsem ani slovo o mlácení majzlíkem do nových ložisek (ani do motocyklu), to může udělat jen prase. Nové vnější kroužky ložisek jsem do krku nalisoval přípravkem, který jsem si nechal vysoustružit (protože nemám soustruh), vnitřní kroužek spodního ložiska jde na hřídel lehce naklepnout vhodnou trubkou, takovou, aby nemohla poškodit klec ložiska.
Ten debil na videu je opravdu prase, jak ožvejkal ty brejle, kdyby vzal rozbrušovačku, odbrousil z toho kroužku trochu materiálu a pak do něj jednou praštil kladivem (ano jde to i bez majzlíku, ale je riziko, že když se s tím kladivem, jeho obsluha neumí dobře strefit, tak jebne do brýlí a zanechá na nich nesmazatelný podpis, při použití majzlíku se toto riziko eliminuje), tak kroužek praskne a jde stáhnout dvěma prsty.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Suzuki Inazuma 750 - boční protekto... Suzuki GSX 750 | Krejcak73 | 15 | 26.7.2024 v 12:41 Marek71 |
Gsxr 750 srad karburator Suzuki GSX 750 | Wetra | 2 | 5.5.2024 v 16:59 petr.machy |
Hlučné ložisko Suzuki GSX 750 | Pepansuzuki | 27 | 13.4.2024 v 18:00 krokoš |
Převodní tabulka zapalovacích svíče... Suzuki GSX 750 | Krejcak73 | 17 | 23.1.2024 v 08:47 Krejcak73 |
Inazuma 750, Zephyr 550, nebo Breva 750 Kawasaki Zephyr 550, Suzuki GSX 750, Moto Guzzi Brev... | jincom | 16 | 16.1.2024 v 10:39 hansdorf |