Téma: nejde proud z tyristoru
1.8.2022 v 10:13
Zdravím všechny, Mám problém se Simsonem. Projel jsem všechny fóra, našel jsem i s podobným problémem ale nedořešený. Jde o to, že jsem koupil simsona, který původně startoval na šlápnutí jen když byl zahřátej, jinak se roztláčel.
tak jsem se do něj podíval a zjistil, že nejde proud z tyristoru...do tyristou ze zapalka ANO, ale z tyristoru ven ne...vyměnil jsem tyristor z jinyho simsona který funguje..NIC..to samý i se spínačkou..NIC...vyměnil jsem zapalko (stator)...fungovalo to (sice jen na II. polohu, ale to mi nevadí)-asi špatný kontakt ve spínačce..tak jsem si řekl, že to bude špatný snímač otáček (přeměřený a byl špatný)...po výměně za nový zase nic..kabeláž OK, zapojení dobrý, kostra, spínačka, tyristor OK, ale prostě proud ven z tyristoru nejde.
Někdo nějaký tip? myslim, že jsem zkusil všechno, ale víc hlav víc napádů, na co ještě třeba mrknout..
Snad se najde někdo, to něco podobnýho řešil a vyřešil :D...moc díky za rady
tak jsem se do něj podíval a zjistil, že nejde proud z tyristoru...do tyristou ze zapalka ANO, ale z tyristoru ven ne...vyměnil jsem tyristor z jinyho simsona který funguje..NIC..to samý i se spínačkou..NIC...vyměnil jsem zapalko (stator)...fungovalo to (sice jen na II. polohu, ale to mi nevadí)-asi špatný kontakt ve spínačce..tak jsem si řekl, že to bude špatný snímač otáček (přeměřený a byl špatný)...po výměně za nový zase nic..kabeláž OK, zapojení dobrý, kostra, spínačka, tyristor OK, ale prostě proud ven z tyristoru nejde.
Někdo nějaký tip? myslim, že jsem zkusil všechno, ale víc hlav víc napádů, na co ještě třeba mrknout..
Snad se najde někdo, to něco podobnýho řešil a vyřešil :D...moc díky za rady
Aha.
No, tak takhle se to opravdu měřit nedá.
Tyristorový zapalování alias CDI funguje krapet jinak.
U simsonu je to AC CDI napájený z cívky v "alternátoru" a spouštěný snímačem tamtéž. Na výstupu z něj je v závislosti na připojené indukční cívce impulz který se mění podle toho jak hoří oblouk na svíčce a trvá řádově stovky mikrosekund. To žárovka opravdu neukáže.
E: origo u simsona je to navíc zapojený aby to "dokmitávalo" takže je to obecně střídavej proud s frekvencí závislou na parametrech cívky (bude to v kHz).
Bez měřáku nebo osciloskopu to nemá smysl řešit. Je snazší použít jiskřiště a koukat jestli dává jiskru nebo ne.
Naposledy editováno 01.08.2022 11:19:04
No, tak takhle se to opravdu měřit nedá.
Tyristorový zapalování alias CDI funguje krapet jinak.
U simsonu je to AC CDI napájený z cívky v "alternátoru" a spouštěný snímačem tamtéž. Na výstupu z něj je v závislosti na připojené indukční cívce impulz který se mění podle toho jak hoří oblouk na svíčce a trvá řádově stovky mikrosekund. To žárovka opravdu neukáže.
E: origo u simsona je to navíc zapojený aby to "dokmitávalo" takže je to obecně střídavej proud s frekvencí závislou na parametrech cívky (bude to v kHz).
Bez měřáku nebo osciloskopu to nemá smysl řešit. Je snazší použít jiskřiště a koukat jestli dává jiskru nebo ne.
Naposledy editováno 01.08.2022 11:19:04
1 reakcí na tento příspěvek nejde proud z tyristoru
no právě u jiných simsonů jsem se touhle zkoušečkou doměřil čeho potřeboval...jakmile se rozblikala tak pak šel proud dál na indučku a šlapalo to dobře...takže nebude jednodušší koupit zapalovací cívku? i když ta dá...nebo proměřovat multimetrem? upřímně, elektrika mě nebaví a není moje silná stránka :/
Já to zkoušel řešit také... Nakonec to vyřešilo až VAPE. ono to postupně meneni jednotlivých dílů se brzy přiblíží ceně VAPE. A spolehlivost je o level jinde. Všeobecně co funguje v jednom simson, nemusí fungovat v jiném. Někde jsem četl, zda je to fakt nevím ale výhoda že ano, že jednotlivé komponenty byly podle vlastnosti sestaveny "k sobě". Aby to dobře hrálo. Přeji hodně zdaru.
Fííífa> Všechno se dá změřit. Jen v případě indukčních cívek je trochu problém že můžou mít poškozenou izolaci a závada se projeví až při vysokým napětí. Multimetrem se dá změřit odpor vinutí což je takový základní orientační měření.
Jinak netuším jakou "žárovkovou zkoušečku" používáš ale na to aby se impulzama z CDI vybudila nějaká žárovka by to muselo točit jak vzteklý. Při nakopávání je běžně střední hodnota výkonu toho zapalování asi 0,5W. To může rozblikat nějakej diodovej detektor, doutnavku a nebo stroboskopickou lampu ale u žárovky mi to nepřijde pravděpodobný, musí bejt ukrutně malá.
Naposledy editováno 01.08.2022 11:52:01
Jinak netuším jakou "žárovkovou zkoušečku" používáš ale na to aby se impulzama z CDI vybudila nějaká žárovka by to muselo točit jak vzteklý. Při nakopávání je běžně střední hodnota výkonu toho zapalování asi 0,5W. To může rozblikat nějakej diodovej detektor, doutnavku a nebo stroboskopickou lampu ale u žárovky mi to nepřijde pravděpodobný, musí bejt ukrutně malá.
Naposledy editováno 01.08.2022 11:52:01
1 reakcí na tento příspěvek nejde proud z tyristoru
https://www.ahprofi....EAQYASABEgKDqvD_BwE#
tuhle mám..bliká jak vzteklá, jen u toho jednoho konektoru ani ťuk...ještě jsem zapomněl připsat, že jsem před koupí novýho snímače zkoušel ještě jeden stator, který jsem vyštrachal vč. cívek, a výsledek stejný...z tyristoru k indučce prostě proud nejde....pouze když dám stator co mám v enduru, tak to šlape.
tuhle mám..bliká jak vzteklá, jen u toho jednoho konektoru ani ťuk...ještě jsem zapomněl připsat, že jsem před koupí novýho snímače zkoušel ještě jeden stator, který jsem vyštrachal vč. cívek, a výsledek stejný...z tyristoru k indučce prostě proud nejde....pouze když dám stator co mám v enduru, tak to šlape.
Fííífa> A nevadí ti že tam lítaj napětí ve stovkách volt?
Nicméně, jestli ten "tyristor" spíná jen s jedním statorem/senzorem tak jsou ty ostatní buď mizerný nebo je ten jeden extra dobrej a ten tyristor je tupej. Pro sladění je tam ten trimr kterým se ladí citlivost. Bez osciloskopu se to nedá říct přesně.
Nicméně, jestli ten "tyristor" spíná jen s jedním statorem/senzorem tak jsou ty ostatní buď mizerný nebo je ten jeden extra dobrej a ten tyristor je tupej. Pro sladění je tam ten trimr kterým se ladí citlivost. Bez osciloskopu se to nedá říct přesně.
chápu, je to jen orientační meření..asi se teda zkusím zaměřit konkrétně na tu jiskru, než se stímhle meřením neměřením crcat...nebo s tím multimetrem ještě? jen nevím jaký hodnoty by mě měly vyjít a jaký jsou už mimo...
tenhle tyristor ten trimr nemá právě https://www.motokra...zapalovani-simson-cr
tenhle tyristor ten trimr nemá právě https://www.motokra...zapalovani-simson-cr
Indučky pro CDI jsou běžně od 0,2Ohm do nějakejch 3Ohm na primáru a 7,5-15kOhm na sekundáru. V podstatě se tím zkontroluje že není přerušený vinutí. Na větší diagnostiku je třeba změřit indukčnost a to většina mulťáků nemá a pak test VN napětím (na což jsou extra testery).
To AEV CDI neznám, čertví jakou to má citlivost - v souvislosti s tím mě napadá - když to jede s tím statorem z endura - jaká je poloha toho snímače u těch druhejch. Pokud by tam byla větší mezera tak by to dávalo slabší spouštěcí impuls. možná by stálo za to to zkontrolovat.
Naposledy editováno 01.08.2022 12:41:00
To AEV CDI neznám, čertví jakou to má citlivost - v souvislosti s tím mě napadá - když to jede s tím statorem z endura - jaká je poloha toho snímače u těch druhejch. Pokud by tam byla větší mezera tak by to dávalo slabší spouštěcí impuls. možná by stálo za to to zkontrolovat.
Naposledy editováno 01.08.2022 12:41:00
1 reakcí na tento příspěvek nejde proud z tyristoru
mezera mezi snímačem a rotorem? to je fakt, že jsem nekoukal.
mrknu na to, ale to je pevně daný, stator vždy zapadne do bloku a rotor má taky svojí velikost...možná ještě prohodit rotor...že by ten na enduru byl silnější..
ted tak přemýšlím a je fakt, že když jsem přehodil jen stator a zkoušel s původním rotorem, tak ani ťuk.....ale pak jsem simáky postavil k sobě, kabely z endura napojil do elektronika a dával jiskru...snad by to mohlo být ono.
ted tak přemýšlím a je fakt, že když jsem přehodil jen stator a zkoušel s původním rotorem, tak ani ťuk.....ale pak jsem simáky postavil k sobě, kabely z endura napojil do elektronika a dával jiskru...snad by to mohlo být ono.
No v zásadě je to jednoduchý. buď nedavá "nabíjecí cívka" (tam by se dalo multimetrem naměřit střídavý napětí přes 100-400V) nebo nedává snímač impulz (to chce osciloskop, možná by to rozbliklo ledku).
Oni kdyby soudruzi v NDR měli všechno přesný tak by na tom originál CDI neměli ten trimr kde se ladila citlivost.
Oni kdyby soudruzi v NDR měli všechno přesný tak by na tom originál CDI neměli ten trimr kde se ladila citlivost.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Simson - zpomalené reakce Simson S 51 Enduro, Simson S 51 Elektronik | PinkFloydCZ | 3 | 17.4.2025 v 06:29 Sob |
simson nehází jiskru Simson S 51 Elektronik | Timplyn | 2 | 15.3.2025 v 19:00 karavanista |
Simson jiskra Simson S 51 Elektronik | PinkFloydCZ | 7 | 26.2.2025 v 19:32 krokoš |
Simson - prosba Simson S 51 Enduro, Simson S 51 Elektronik | PinkFloydCZ | 7 | 15.2.2025 v 12:18 MartinXL650V |
Převodovka Simson oprava Simson S 51 Elektronik | HonzaMotorka | 2 | 20.12.2024 v 21:40 Kohlstein |