Téma: Synchronizacia 2t karburatorov 3 valec, 3 karburatory
1.8.2022 v 23:08
Ahojte. Ma niekto skusenost so synchronizaciou 2t karburatorov? Ide o lodny motor mercury/tohatsu 50hp, 3 valec 700ccm. Karbece vycistene, urobene zakladne nastavenie, motor bezi, no nepali dobre na volnobehu, na vode v otackach ide skvele. Natrubky na synchronizaciu su navzajom prepojene hadickami a su az tesne pred jazyckovymi ventilmi, az to budi dojem, ze niesu na to urcene a maju inu funkciu. Aby som ozrejmil preco ho robim, motor bol v servise a po navrate nesiel do otacok a nemal vykon. Komplet zle nastavenie zapalovania a netesne karburatory. Servis si nevedel rady.
Budiky na synchro mam, robim si motorky, len 2t som neskusal este. Tak ci tu ma niekto skusenost. Rovnako sa synchro nenastavuje skrutkami ako na moto, ale prepojovacou tyckou medzi klapkami, je na zavitoch.
Ma s takymto niekto za vas skusenost?
Naposledy editováno 02.08.2022 07:49:14
Budiky na synchro mam, robim si motorky, len 2t som neskusal este. Tak ci tu ma niekto skusenost. Rovnako sa synchro nenastavuje skrutkami ako na moto, ale prepojovacou tyckou medzi klapkami, je na zavitoch.
Ma s takymto niekto za vas skusenost?
Naposledy editováno 02.08.2022 07:49:14
1 reakcí na tento příspěvek Synchronizacia 2t karburatorov 3 valec, 3 karburatory
Dikes za video, no je to 4T motor, tam mi to je jasne. Ten 2T co potrebujem urobit nema take dlhe vedenie. Kraburatory su priamo na prirube s jazyckovymi ventilmi a z tej priruby idu natrubky akoby na synchronizaciu, no su navzajom prepojene hadickou. Potom to akoby ani synchronizaciu nepotrebovalo. No neviem ako inac skontrolovat, ci su klapky otvorene rovnako. Pohladom to zistit len tazko.
2 reakcí na tento příspěvek Synchronizacia 2t karburatorov 3 valec, 3 karburatory
Když to ani nevyfotíš, ani nenapíšeš přesně model / rok, tak co chceš ještě za rady?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Synchronizacia 2t karburatorov 3 valec, 3 karburatory
dasto> V principu je to stejne, rozpojit tam kde je to spojene a zapojit na budiky, pak to zas muzes popropojovat aby se to zase nejak samovyrovnavalo…
Kdybys nasel servisni manual, asi by ses dozvedel jsk se to ma delat… kazdopadne tim nic nemuzes zkazit…
Kdybys nasel servisni manual, asi by ses dozvedel jsk se to ma delat… kazdopadne tim nic nemuzes zkazit…
assassin> dikes. Nad tymto som rozmyslal, len mi nieje jasne, naco su spojene. Je pravda, ze ak ich rozpojim, tak s budikmi by sa to malo dat nastavit. Manual prave o synchro nic nepise. Pri synchro podla manualu sa nepouzivaju budiky, ale odmeria sa rozmer a nastavi sa. To mi sedi. Akurat pri opotrebovani ktore uz nejake zial je a volach na tiahlach nechce palit spodny valec. Ked pohnem skrtiacou na spodnom, chyti sa okamzite. V otackach, kedy uz poloha klapiek nema taky vplyv nema problem. Vyskusam a uvidim. Len neviem kedy sa k tomu dostanem. Cln isiel na upravu teleflexu a vozika, tak je mimo.
V době pravěku, když jsem ladil východoněmecký dvoutaktní tříválec..............a měl jej osazen třemi karburátory z ČZ 514...........tak jsem si udělal přípravek na "hodinky" a kafráky nastavoval na mikrometr na ponku - hladiny a otevření klapek. Po osazení na motor se zapojila táhla, a přes podtlaky se doladily......už ale ne karburátory, ale jen spřáhla. Jen ten dvoutakt s klasickým budíkem na čtyřtakt hrozně mrskal.....vím, že jsem to nějak tlumil, ale už si nepamatuji jak.
Možná, že z tohoto pravěkého postupu, který mě fungoval, něco použiješ.
Možná, že z tohoto pravěkého postupu, který mě fungoval, něco použiješ.
1 reakcí na tento příspěvek Synchronizacia 2t karburatorov 3 valec, 3 karburatory
Maj ty klapky nějakej "volnoběžněj" doraz? na ten bych seřídil podtlaky a pak na hodinky otvírání a musí to šlapat, ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Synchronizacia 2t karburatorov 3 valec, 3 karburatory
honzabiker> ano maju. Doraz vlastne urcuje vysku volnobeznych otacok. Nastavuju sa celkom presne. Ten volnobeh je moc dolezity, lebo sa volnobeh pouziva pri pohybe v pristavoch a jemnej manipulacii medzi lodami. Ma to byt tak, ze volnobeh 900ot. a po zaradeni rychlosti ma klesnut na 750 a tam sa ma drzat a hybat clnom. A prave tu mi to klesa moc hlboko k cca 600ot a potom nema silu, tarokuje a zdochyna. Po jemnom pridani to stupne a ide. Len to je o drzku, takto sa hrat s plynom, ked potrebujes sledovat ine veci okolo seba. Skusal som nastavit volnobeh na 1100ot, bez zataze bolo to ok, no ked sa potom radi rychlost, je to rana na prevod a o spiatocke ani nehovorim. Tam rata zuby.
Takze ked sa kumne znova dostane, budem skusat, najprv nastavenie klapiek od oka podla ich otvorenia a potom podla budikov. Skoda je, ze sa nedaju takto nastavit napr na stole. Nemaju presnu polohu, takze ich demontazou sa jemne nastavenie rozladi.
Napada ma teraz, ze to skusim aj pri tom volnobehu a zatazi, v sude sa to da, mohlo by to ukazat nieco viac.
Naposledy editováno 03.08.2022 10:13:56
Takze ked sa kumne znova dostane, budem skusat, najprv nastavenie klapiek od oka podla ich otvorenia a potom podla budikov. Skoda je, ze sa nedaju takto nastavit napr na stole. Nemaju presnu polohu, takze ich demontazou sa jemne nastavenie rozladi.
Napada ma teraz, ze to skusim aj pri tom volnobehu a zatazi, v sude sa to da, mohlo by to ukazat nieco viac.
Naposledy editováno 03.08.2022 10:13:56
dasto> Pokud je klapka na spodním karbci zavřená víc, než na prostředním a horním, a válec nepálí, pak ty dva válce budou tahat ten třetí, což sníží volnoběh a bude to chcípat....
Začal bych asi tím, že bych zkontroloval polohu "zavřený" klapky na spodním válci . Což můžeš nejspíš nesnadněji udělat kontrolou podtlaku. Podle mě by si neměl seřizovat volnoběh nebo podtlak na táhlech, co propojujou klapky....
Naposledy editováno 03.08.2022 10:52:18
Začal bych asi tím, že bych zkontroloval polohu "zavřený" klapky na spodním válci . Což můžeš nejspíš nesnadněji udělat kontrolou podtlaku. Podle mě by si neměl seřizovat volnoběh nebo podtlak na táhlech, co propojujou klapky....
Naposledy editováno 03.08.2022 10:52:18
1 reakcí na tento příspěvek Synchronizacia 2t karburatorov 3 valec, 3 karburatory
Dnesny upgrade. Klapky boli rozhadzane a to v poradi na volnobehu: vrchna zavreta, stred otvoreny cca 1mm a spodna malinko do 1mm, mala skara. Nastavene tycky podla manualu a klapky tiez. Doladenie na ucho a okom tak, aby boli otvorene vsetky rovnako. Po zohriati kontrola synchro s budikmi a bola ok. Motor ide dobre, musim povedat, ze drzi volnobeh a ide stabilne na 3 valce. Musime ho otestovat v prevadzke ako hybe lodou na volnobeh, no v sude isiel ok a nezhasinal. Nieje to ma synchro take citlive ako nervozny motor motorky
dasto>
Jenom dodám k tomu synchru, že ty máš klapkové sání přímo do skříně, zatímco Brůča na Wartburgu sání řízené pístem, kde píst náhle otevírá sací kanál sací kanál až ve fázi, kdy je v klikovce cca 0,2 bar podtlak. Proto ten rozdíl v citlivosti a reakci tlakoměrů.
Jenom dodám k tomu synchru, že ty máš klapkové sání přímo do skříně, zatímco Brůča na Wartburgu sání řízené pístem, kde píst náhle otevírá sací kanál sací kanál až ve fázi, kdy je v klikovce cca 0,2 bar podtlak. Proto ten rozdíl v citlivosti a reakci tlakoměrů.
Mám. Neběželo to stejně. 2x jsem cíleně zaplatil a nebylo to ono. Pak ksem to dal do Vrbovky na 'výměnu řetězovky, gum, technickou a tak nějak'. Při přebírce: Pane Julip nahodil jsem to a hádalo se tak děsivě že jsem do toho hrábl, ani jsem vám nevolal, Membrány a byly vpořádku, pouze potahat lanka..'
......A pánové, sedělo to....
Můj věkovitej marauder se probudil. Ale jak to ten z talonu vytažene mechoš udělal, to nevím. Z cílenejch ladění jsem před tím odcházel s verdiktem:
'lepší už to nebude, prostě starej krám s karbecama, možná nový menbrány a to jste výslovně nechtěl'
Mno a poznatek: Prostě na tytok operace potřebuješ najít někoho, kdo to se pro to narodil. Ovšem jak takového najít na netu, tak to nevím.
......A pánové, sedělo to....
Můj věkovitej marauder se probudil. Ale jak to ten z talonu vytažene mechoš udělal, to nevím. Z cílenejch ladění jsem před tím odcházel s verdiktem:
'lepší už to nebude, prostě starej krám s karbecama, možná nový menbrány a to jste výslovně nechtěl'
Mno a poznatek: Prostě na tytok operace potřebuješ najít někoho, kdo to se pro to narodil. Ovšem jak takového najít na netu, tak to nevím.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Podložky pod banjo Kawasaki ZR 7 | dasto | 22 | 9.7.2024 v 09:16 Deadman |
Pohraničí západních a jižních Čech... [1, 2] Kawasaki ZR 7 | Luci444 | 41 | 13.5.2024 v 05:38 Bremse |
Mitas Touring Force - vaše zkušenosti Kawasaki ZR 7 | soccer | 3 | 19.3.2024 v 09:12 xb |
Kryt Alternatoru Kawasaki Zr7 Kawasaki ZR 7 | Binkeee | 3 | 23.9.2023 v 08:48 krokoš |
Píchlé kolo [1, 2, 3] Kawasaki ZR 7 | 1155 | 63 | 16.9.2023 v 14:51 Firecracker |