Téma: Nepravidelný volnoběh, hádání válců
11.8.2022 v 21:45
Ahoj, dochází mi nápady, co dělat se svým KLE 500. Motorka pět let od renovace, dělala se generálka motoru a spousty dalších věcí (případně viz deník, vše tam je popsané). Od konce léta 2020 prakticky stála (2021 jen jedna projížďka na začátku sezony, to ještě jela normálně). Letos jsem si konečně našel čas ji znovu oživit a bohužel s ní neustále bojuji.

Long story short: Motorka nastartovala, ale vůbec nedržela volnoběh, chcípala. Tušil jsem bordel v karburátorech, takže jsem je rozhodil a vyčistil, byly zalepené volnoběžné trysky. Vyčistil jsem, preventivně dal nové svíčky, seřídil synchronizace a zkusil. Asi jednu projížďku to jelo OK a pak najednou vypadával jeden válec na volnoběh - opět ucpaná tryska. Začal jsem tušit průser v nádrži a opravdu, zevnitř trochu vyrezla. Takže komplet odrezení a natankován nový benzín. Koupen čistič karburátorů a pořádně jsem vše pročistil, prostříkal všechny kanálky, profoukal stlačeným vzduchem. Asi dvě projížďky to vydrželo bez problému. A najednou další den nastartuju a na volnoběh se to "hádá" a hází mi to benzín do vzduchového filtru. Opět jsem rozhodil karburátory, opět jsem našel bordel v plovákovce. Předpokládal jsem, že jsou to nějaké zbytky z nádrže, takže jsem hodil před karburátory jemný papírový palivový filtr a opět pořádně vyčistil karburátory, opět profoukal všechny kanálky kompresorem atd. Pro sychr jsem taky dal nové jehlové ventilky a zkontroloval hladinu. Problém už to ale nevyřešilo...

V současné chvíli jsem ve stavu, kdy motorka vcelku normálně jede (byť mi přijde, že nemá výkon, který má mít - na dálnici se skoro nedostane přes 140 km/h), ale má problém držet volnoběh. Když ho o něco zvednu šroubem volnoběžných otáček tak už ho udrží, ale je znát, že se "hádá" a že je volnoběh zbytečně moc zvednutý - padají otáčky pomaleji, než jsem zvyklý. Ještě jednou jsem si pro sychr střihnul komplet rozborku karburátorů a prostříkání a profoukání každého jednotlivého kanálku, samozřejmě bez efektu. Také jsem znovu zkontroloval synchronizace - podle budíků taky v pořádku (ačkoli pohledově je znát, že je jedna škrtící klapka otevřena o něco více než ta druhá - proč?)

Začal jsem podezřívat, jestli není šotek někde v elektrice a udělal pár pokusů. Pokud za běhu odpojím fajfku jednoho z válců, má pravý válec poslechem vyšší volnoběžné otáčky, než válec levý. Nedává mi to ale smysl, měl jsem za to, že tohle řeší synchronizace škrtících klapek a ta je provedena dle podtlakových budíků, správně.
Hlavně se celkově ten běh zklidní, hladší chod je když jeden z válců odpojím, než když běží oba zároveň...

Druhá věc, které jsem si všiml - pokud za běhu odpojím fajfku a držím ji v ruce, začne brnět, jakoby lehce probíjet. To se týká obou fajfek, je to normální? Dělá to jen když v ní není svíčka, pokud do ni zastrčím svíčku a opřu ji o hlavu, normálně háže jiskru a neprobíjí. Jsou to stíněné NGK, jedna stará 5 let, druhá cca 2,5 roku. Kabely ke svíčkám taktéž měněny 2,5 roku zpět.

Snažil jsem se to zachytit na video, ideální to není, ale na konci je to (cca od 0:25) doufám slyšet:

Máte někdo nápad po čem jít, prosím?

Naposledy editováno 11.08.2022 21:46:40

1 reakcí na tento příspěvek Nepravidelný volnoběh, hádání válců

11.8.2022 v 21:59 | Nahoru | #1
Ano fajfky kopou, když je uzemníš rukou ...
K té nepravidelnosti při vypínání válců - KLE, GPZ, atd., všechny tyhle japonské dvouválce mají nepravidelné zapalování 540°/180°. Takže na jeden válec při zvýšeném volnoběhu pojede pravidelněji, než s oběma.
Když ti to nejde naštelovat budíkama, pomož si uchem a pootoč pilotním šroubkem bohatosti.

Naposledy editováno 11.08.2022 22:24:30

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nepravidelný volnoběh, hádání válců

11.8.2022 v 22:31 | Nahoru | #2

Ariete píše: Ano fajfky kopou, když je uzemníš rukou ...
K té nepravidelnosti při vypínání válců - KLE, GPZ, atd., všechny tyhle japonské dvouválce mají nepravidelné zapalování 540°/180°. Takže na jeden válec při zvýšeném volnoběhu pojede pravidelněji, než s oběma.
Když ti to nejde naštelovat budíkama, pomož si uchem a pootoč pilotním šroubkem bohatosti.



Temi 270 stupni si si jistej? Podle meho je KLE standardni paralelni twin...
Aha, koukam, ze uz jsi to editoval

Naposledy editováno 11.08.2022 22:32:17
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
sedlo Kawasaki KLE 500 Ladan66 9 12.8.2024 v 18:28 Kohlstein
Problém s bohatostí směsi Kawasaki KLE 500 dadanek1999 19 17.7.2024 v 19:38 dadanek1999
KLE 500 nestartuje Kawasaki KLE 500 dobryvojaksvejk 3 16.7.2024 v 10:06 dobryvojaksvejk
Voda v oleji Kawasaki KLE 500 Kawasaki KLE 500 FormanCZE 3 3.6.2024 v 08:53 FormanCZE
kawasaki KLE 500 - výmena rotoru [1, 2] Kawasaki KLE 500 dobryvojaksvejk 32 21.5.2024 v 16:52 krokoš


TOPlist