Téma: Transalp 650, dálnice/silnice rychlost a pneu
29.9.2022 v 10:19
Ahoj, poradíte styl jízdy a obutí na silnici/dálnici na Transalpa 650, 2006?
Včera jsem ho pořídil a dojel po ose z Děčína do Berouna po dálnici.
Bylo mokro a měl obuté Mitasky E08 Enduro, celkem jeté.
Jelo to většinou 120-130km/hod na otáčky 5500-6000. místy jsem se na předjíždění rozohnil i na 140-150km/hod.
Zdálo se mi, že motor s tím nemá problém. Foukalo a házelo, ale neměl jsem pocit, že jedu úplně na hranici možností, ale jistý jsem si na těch gumách moc nebyl.
S Transalpem budu jezdit převážně silnici. Do teď jezdím hlavně off na ostrém enduru EXC 525.
Příspěvky o univerzálních Mitaskách e07 nebo TKC80 dopředu a e09 dozadu jsem pročetl. Do lehkého terénu bych tudíž asi věděl co na TA obout a jak jezdit. Jde mi spíše o tu silnici abych nedělal zbytečné blbosti.
Takže moje dotazy:
1. Jsou to co jsem popsal normální cestovní rychlosti pro Transalpa?
2. Nemusím se bát tak jezdit aniž bych zbytečně ničil motor?
3. Zbytečně jsem blbnul, huntoval motku a ještě se mohl zabít?
4. Jaké pneu na Transalpa na takovýto styl jízdy silnice/dálnice?
Díky
Michal
Naposledy editováno 29.09.2022 10:20:48
Včera jsem ho pořídil a dojel po ose z Děčína do Berouna po dálnici.
Bylo mokro a měl obuté Mitasky E08 Enduro, celkem jeté.
Jelo to většinou 120-130km/hod na otáčky 5500-6000. místy jsem se na předjíždění rozohnil i na 140-150km/hod.
Zdálo se mi, že motor s tím nemá problém. Foukalo a házelo, ale neměl jsem pocit, že jedu úplně na hranici možností, ale jistý jsem si na těch gumách moc nebyl.
S Transalpem budu jezdit převážně silnici. Do teď jezdím hlavně off na ostrém enduru EXC 525.
Příspěvky o univerzálních Mitaskách e07 nebo TKC80 dopředu a e09 dozadu jsem pročetl. Do lehkého terénu bych tudíž asi věděl co na TA obout a jak jezdit. Jde mi spíše o tu silnici abych nedělal zbytečné blbosti.
Takže moje dotazy:
1. Jsou to co jsem popsal normální cestovní rychlosti pro Transalpa?
2. Nemusím se bát tak jezdit aniž bych zbytečně ničil motor?
3. Zbytečně jsem blbnul, huntoval motku a ještě se mohl zabít?
4. Jaké pneu na Transalpa na takovýto styl jízdy silnice/dálnice?
Díky

Michal
Naposledy editováno 29.09.2022 10:20:48
1 reakcí na tento příspěvek Transalp 650, dálnice/silnice rychlost a pneu
Jestli budeš jezdit tímto tempem, velice často kontroluj olej! No a klidně prav řetězovku do rychla, pokud to máš na rychlejší sólo přesuny.
Transalp 650, dálnice/silnice rychlost a pneu
1/ v klidu to zvládne, ale spíš se jezdí pomaleji - i kvůli gumám pkkud tam dáš něco terénějšího
2/ jen kontroluj olej - tohle je sice ještě relativně na TA mladé (2006) ale v otáčkách si to vezme víc a bylo dostpřípadů přidření (klika, zadní válec)
3/
- ano na motorce se můžeš zabít, ale nebude to tím, že je to TA
4/ zrovan e-08 jsou IMHO asi nejhorší mitasky, na silnce dálnice cokoli silničně turistické jako jsou Tourancky nebo Anakee - je tu o tom plno témat - pohledej, když i nějká ta polňačka tak něco jako e-07 a když polnačka častěji tak TKC/e-09 - když ještě víc tak vepředu něco ostrého a vzadu c-02 (na 17" je omezný výber) - ale když máš EXC tak nedává smysl se s TA v terénu trápit
Edit: než jsem to nadatlovat tak mě guru přes AT/TA předběhl
Naposledy editováno 29.09.2022 11:37:50
2/ jen kontroluj olej - tohle je sice ještě relativně na TA mladé (2006) ale v otáčkách si to vezme víc a bylo dostpřípadů přidření (klika, zadní válec)
3/

4/ zrovan e-08 jsou IMHO asi nejhorší mitasky, na silnce dálnice cokoli silničně turistické jako jsou Tourancky nebo Anakee - je tu o tom plno témat - pohledej, když i nějká ta polňačka tak něco jako e-07 a když polnačka častěji tak TKC/e-09 - když ještě víc tak vepředu něco ostrého a vzadu c-02 (na 17" je omezný výber) - ale když máš EXC tak nedává smysl se s TA v terénu trápit
Edit: než jsem to nadatlovat tak mě guru přes AT/TA předběhl

Naposledy editováno 29.09.2022 11:37:50
1 reakcí na tento příspěvek Transalp 650, dálnice/silnice rychlost a pneu
Dávalo se 16z přední kolečko, ale je pak delší jednoička a clekově je pak lenivější. Nakonec jsme se vrátil k 15z, ale jezdil jsem i terén a míň dálnic, na dálnice bych tam 16z dal.
1 reakcí na tento příspěvek Transalp 650, dálnice/silnice rychlost a pneu
Jezdíval jsem s tím na dálnicích 130. Při 140 to vypadalo, že je teplota motoru trochu vyšší (ručička uprostřed, což je sice ok, ale u Transalpa trochu nezvyk) a mírné vibrace naznačovaly, že je motor spíš ve sportovním režimu.
A E-07 se mi osvědčily jako dobrý univerzál (případně K60). Méně terénní bych nechtěl, ono i na horších okreskách může být štěrk a prostě ať to neklouzne. Více terénní když člověk nebude jezdit dálnice.
A E-07 se mi osvědčily jako dobrý univerzál (případně K60). Méně terénní bych nechtěl, ono i na horších okreskách může být štěrk a prostě ať to neklouzne. Více terénní když člověk nebude jezdit dálnice.
1 reakcí na tento příspěvek Transalp 650, dálnice/silnice rychlost a pneu
Věčný dilema, pokud chceš jezdit silnici, ty tourance jsou fakt dobrý, nebo bejvaly, e08 naopak žádnej šlágr. Mít tam kvůli občasný polňačce špunty mi přijde jako blbost, nehledě na to, že když najedeš na silnici v náklonu na takový ty jemný kamínky po látačích našich tankodromů, je asi jedno co máš obutý.
1 reakcí na tento příspěvek Transalp 650, dálnice/silnice rychlost a pneu
Skus se podívat po Mitas Terra Force jestli se vyrábí v tvém rozměrů 30 terénu 70 silnice mám je na stromů a bezva gumy
1 reakcí na tento příspěvek Transalp 650, dálnice/silnice rychlost a pneu
Ty tourance v klidu zvládnou i polní/lesni cestu. Jezdím je druhým rokem a neměl jsem s nima jediný problém, jak na silnici tak mimo.
Mám na 600ke Mitas Terra Force. Nabehal som na nich cez 5tis km. Vzorek zatiaľ bez veľkého úbytku, držia dobre v zatáčkách aj na vode. Jazdím okolo 120 a bežné okresky. Poľné a šotoliny veľmi zriedka. Trocha mi kmitajú rajdy pri cca 60km pri ubratom plyne. Predošlé gumy to nerobili. Pri pomalej jazde v stoji cítiť vzorek prednej gumy. Zadná plávala na STK na brzdovom valci podľa vzorku. Inak nemám čo by som tým pneu vytkol. Na cesta a TA pre mňa až moc dobré.
Mám na 600ke Mitas Terra Force. Nabehal som na nich cez 5tis km. Vzorek zatiaľ bez veľkého úbytku, držia dobre v zatáčkách aj na vode. Jazdím okolo 120 a bežné okresky. Poľné a šotoliny veľmi zriedka. Trocha mi kmitajú rajdy pri cca 60km pri ubratom plyne. Predošlé gumy to nerobili. Pri pomalej jazde v stoji cítiť vzorek prednej gumy. Zadná plávala na STK na brzdovom valci podľa vzorku. Inak nemám čo by som tým pneu vytkol. Na cestu a TA, pre mňa až moc dobré.
Continental TKC 70 jsem měl na Varaderu a OK. Je dražší, ale na silnici super, v lehkém terénu překvapivě OK. Na čistě silniční jízdu pak Conti Trail Attack 3. Skvělá guma, zvlášť do Alp, perfektně drží, dává motorce jistotu v zatáčce a ovladatelnost. Aspoň na Varaderu, nebo GS 1200 LC jsem z ní byl nadšený. Na TA 650 jsem jezdil Mitas E07 a na mokru tragédie. Ale je tomu už pár let.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Rifle z Temu Honda XL 650V Transalp | Plostice | 11 | 16.4.2025 v 18:26 Gahan37 |
Honda Transalp 650 - rozpěrka ložis... Honda XL 650V Transalp | Johny_R | 7 | 14.4.2025 v 10:17 Johny_R |
Honda transalp nejde otáčkoměr Honda XL 650V Transalp, Honda XL 600V Transalp | martin-n | 3 | 3.1.2025 v 13:20 tox232 |
Jaké pneu 80% terén/20% asfalt Honda XL 650V Transalp | Trumen28 | 13 | 23.10.2024 v 07:51 CloudJumper |
Olej spod hlavy Honda XL 650V Transalp | mordok | 17 | 12.10.2024 v 19:17 MilanR1 |