a bylo něco špatně ! Ví o tom někdo něco ? Jedná se poslední model CB 125 F -2021. Za jakékoliv poznatky děkuji !
Oki (Oskar)
Tak ten to zvládne, otázka je, aká bude zmes, či nie moc chudobná keďže sa zmení rezonátor...
1 reakcí na tento příspěvek Demontáž katalizátoru
Na vitelně větší výkon je potřeba spolu s celým pro ten motor laděným výfukem mít i stejně průchozí a naladěné sání, k tomu upravené časování ventilů (jiné vačky) a samozřejmě k tomu všemu naladěnou palivovou mapu a mapu předstihu. Je jasné, že na to můžeš zapomenout, tímle se zabývají profíci s o několik řádů vyššími náklady u strojů u kterých to má smysl.
Ale můžeš se na tom začít učit a studovat to jako koníček. Výsledek sice první roky a s první motorkou žádný nebude, ale naučíš se něco.
Jo, a kat neničit. Origo výfuk i s katem uschovat, v nedaleké budoucnosti se bude hodit na STK, až se budou měřit emise i na motorkách.
Dřív se takhle řezaly katalyzátory z aut, aby to líp jelo (nejelo, jen byl o trochu sytější zvuk), později je řezaly zloději na výkup kovů. Dnes u staršího ojetého auta má funkční origo kat cenu půlky auta. Protože emise přituhují, nový origo stojí víc než auto a druhovýroba v lepším případě projde s odřenýma ušima a jen do měsíce od montáže.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Demontáž katalizátoru
Naposledy editováno 03.01.2023 11:02:59
Dobře možná fungují druhovýrobní katy pro Euro2 protože tam jsou limity CO tak vysoké, že motor v perfektním stavu se zvládne vejít i zcela bez katu.
2 reakcí na tento příspěvek Demontáž katalizátoru
dosti inspiroval kolega, který to udělal na Yamaze MT 07 a říká že je to zcela jiná mašina. A vůbec se s tím nepáral. Vyhodil celý původní výfuk i se svodem a katem
a dal tam to celé jiné (značku si nepamatuji) ale bez katu. Motorka jede jako čert, žádné varovné oko nesvítí a ani spotřeba se nezvedla. Tak nevím.....................
Je tedy pravda (jak zde píše Deadman) naprogramovat palivovou mapu a další věci, to zvládá jen tým inženýrů ve fabrice a ne nějaký jouda v garáži, co u toho mlsá
rum a kouří Startky. Díky Vám všem za příspěvky a já budu shánět rozumy dál...................................
Každopádně přínos vyndanýho katu + ošetření směsi, případně pootevření sací cesty, slícování přechodů v sací i výfukovým potrubí, odebrání přisávání vzduchu do výfuku - u motorek z číny to pomáhalo ustálit volnoběh, protože vyšší euro normy měly tendence chcípat. Pocitově se to o chloupek líp sbíralo do otáček. Ale asi jen tolik, jako když jezdec zhubne pět kilo - takže fakt o prd.
Jinak citelná změna žádná. On u CB a podobnejch jednobuchů se vzduchovým chlazením, dvouventilovou kebulí a kompresním poměrem 1:10 asi výfukovej systém nebude to slabý místo, který škrtí výkon.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kde najdu číslo servisní knížky Honda CB 125F | MAJITELRYCHLOSTI | 8 | 23.9.2024 v 17:01 pepe100 |
125ccm Balkán [1, 2, 3] Honda CB 125F | Tom98 | 79 | 27.8.2024 v 18:24 Beranidlo |
Ventilová vůle CB125F 21' Honda CB 125F | 634-8 | 15 | 28.7.2024 v 18:40 Beranidlo |
Honda CB125F 2017 Kovové drnčení z... Honda @125, Honda CB 125F | Domek05 | 5 | 23.7.2024 v 23:15 Slávek-TDM |
Nová CB 125 F - olejový filtr Honda CB 125F | Ariete | 18 | 18.7.2024 v 22:46 Beranidlo |