Téma: Babetta 210, jak 12v žárovku
17.1.2023 v 12:22
Čest chlapy,
má někdo zkusenost, nebo věděl by..
Jak z 6v zapalování získat přívod 12v bez použití baterie?
Jde to vůbec? Jak? Co potřebují?
má někdo zkusenost, nebo věděl by..
Jak z 6v zapalování získat přívod 12v bez použití baterie?
Jde to vůbec? Jak? Co potřebují?

Altík s permanentními magnety nemá stabilní napětí (navíc střídavý, k tomu je třeba vzít v úvahu že u 6V je vlastně myšleno 7,2V což ve finále znamená špičkovou hodnotu 10V). U těhlech strojů je to stabilizovaný zátěží jak je v podstatě zmíněno výše (naprázdno to klidně dá desítky V). Takže 12V se z toho dostane tak že se to zatíží 12V žárovkama o stejném výkonu. Háček je v tom že je to optimalizovaný pro 6V a při nízkých otáčkách to nemusí svítit dostatečně (ono to teda svítí mizerně prašť jak uhoď).
Jinak to technicky lze udělat i před spínanej stabilizátor (buckboost ale bude to chtít s galvanicky odděleným výstupem). Usměrnit, šoupnout tam měnič ze kterýho poleze stabilních 14V a je to (jen to možná na volnoběh bude u pařeza blikat a ve výsledku to nic moc nepomůže protože ten výkon co se z toho dostane je furt stejnej - ztráty).
Jinak to technicky lze udělat i před spínanej stabilizátor (buckboost ale bude to chtít s galvanicky odděleným výstupem). Usměrnit, šoupnout tam měnič ze kterýho poleze stabilních 14V a je to (jen to možná na volnoběh bude u pařeza blikat a ve výsledku to nic moc nepomůže protože ten výkon co se z toho dostane je furt stejnej - ztráty).
2 reakcí na tento příspěvek Babetta 210, jak 12v žárovku
Tak v případě babetty a 20ky by se dalo jednoduše navinout na ty jednotlivý cívky dvojnásobek závitů adekvátním průměrem a to by mělo být +- optimal pro dvojnásobek napětí ale chtělo by to zkontrolovat jak se změní indukčnost a jestli to nebude mít ve výsledku negativní dopad na výkon.
U 550/555/05 by to byla větší pakárna to navinout pač to chce kopyto, zabandážovat a vypalovací lak.
U 550/555/05 by to byla větší pakárna to navinout pač to chce kopyto, zabandážovat a vypalovací lak.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Babetta 210, jak 12v žárovku
combust>
Pokud to někdo dobře převine tak to bude stát jak olítaná babeta
Co tím získá,světelné 3 cívky mají 20 W tak že po převinutí na 12 V + - 10 W a co s tím,
Přední žárovka 6 V 15 W, zadní 6 V 5 W + kontrolka 1,5 W.
Pokud to někdo dobře převine tak to bude stát jak olítaná babeta

Co tím získá,světelné 3 cívky mají 20 W tak že po převinutí na 12 V + - 10 W a co s tím,
Přední žárovka 6 V 15 W, zadní 6 V 5 W + kontrolka 1,5 W.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Babetta 210, jak 12v žárovku
kratkej01 píše: combust>
Pokud to někdo dobře převine tak to bude stát jak olítaná babeta
Co tím získá,světelné 3 cívky mají 20 W tak že po převinutí na 12 V + - 10 W a co s tím,
Přední žárovka 6 V 15 W, zadní 6 V 5 W + kontrolka 1,5 W.
Pleteš si výkon s proudem.
Dodávanej výkon je v tomto případě danej v podstatě změnou mag. indukčního toku, objemem jha etc. Nic z toho se nemění, změní se počet závitů. Takže pokud se bavíme o nominálním výkonu 20W tak to bude 6V 3,3A nebo 12V 1,66A.
Ad cena - záleží kolik stojí babeta. Zrovna ty světelný cívky by šly asi zvládnout doma na koleně. Zas tolik závitů to nemá. Jednu rozebrat a přepočítat. Zkouknout jestli je tam proložená izolace (nemyslim, smalt by měl na ty napětí stačit). Upravit průměr drátu na zamýšlenej proud. Přepočítat objem závitů a rozměr pro nějakej rozumnej činitel plnění, navinout a zalakovat. Cul drát se dá normálně koupit. Syntetickej elektroizolační lak taky. S trochou improvizace a nějakou vývěvou se to dá v malý nádobce nasáknout a pak vypálit v troubě.
Naposledy editováno 18.01.2023 10:58:34
combust>
Snad né.
Co jsem napsal? z 6 na 12 je při stejným výkonu poloviční proud,poloviční proud x 12 V = pořád stejný výkon.
Dělá se smalt duplex ten by měl stačit,nemuselo by se to prokládat.
Naposledy editováno 18.01.2023 12:01:37
Snad né.
Co jsem napsal? z 6 na 12 je při stejným výkonu poloviční proud,poloviční proud x 12 V = pořád stejný výkon.
Dělá se smalt duplex ten by měl stačit,nemuselo by se to prokládat.
Naposledy editováno 18.01.2023 12:01:37
1 reakcí na tento příspěvek Babetta 210, jak 12v žárovku
Jedině naroubovat na motor alternátor
1 reakcí na tento příspěvek Babetta 210, jak 12v žárovku
To co tam je teď ti 12 v nedá, jedině udělat náhon od kliky a dát někam dynamo nebo altik z auta
1 reakcí na tento příspěvek Babetta 210, jak 12v žárovku
Čau, neviem koľký tu z vás diskutujúcich sa venovalo opravám babiet. Ja ako opravár som mal problém nie s tým že babeta slabo svietila, ale s tým, že na tom horia žiarovky. Po pridaní plynu, teda zvýšení otáčok, to žiarovky nevydržali. Dá sa kúpiť nejaké zariadenie , ono je montované do skútrov , alebo som to videl aj na Yamahe DT 250, z tej som to vymontoval, už nemala svetlá a dal som ju do nejakého skútru. No, k veci ono tá sranda, ľudovo povedané žrút napätia, alebo omedzovač napätia je vlastne omedzovač prúdu, lebo sa pripája paralerne do obvodu k žiarovke. Znížením prúdu sa zníži dodávaný výkon a žiarovka nezhorí. Laická opraava horiacich žiaroviek , teda nie laická, ale skôr kutilská, alebo humusácka, neviem k tomu nájsť správny výraz je dať tak žairovku 12 V dopredu aj dozadu. Použil som z Fábie čo mám náhradné. Zhoreli aj tie tak mi dal kolega z práce žiarovky do kamiónu 24 V vpredu aj vzadu a ....svietia dodnes. Síce pri malých otáčkach slabúčko , ale za jazdy to svieti. Hlavne pri kontrole orgánov pri pridaní plynu= zvýšení otáčok, je to vidno aj vo dne.
Rada pre zaladateľa témy znie: ak ti to svieti a funguje s tou origo 6 V žiarovkou tak sa do toho neser a buď rád , že to funguje.
PS: ak chceš, aby to silnejšie svietilo , tak tam daj žairovku zo zadného svetla z motorky a tá má brzdové vlákno 21 W a vlákno pre zadé osvetlenie 5 W. Existujú žarovky aj 12 V aj 6 V. Namontuj to tak aby ten kontakt spojil obidva vývody žairovky a bude to svietiť silnejšie. Obidve vlákna naraz. Neviem síce ako dlho.
Naposledy editováno 20.01.2023 17:37:51
Rada pre zaladateľa témy znie: ak ti to svieti a funguje s tou origo 6 V žiarovkou tak sa do toho neser a buď rád , že to funguje.
PS: ak chceš, aby to silnejšie svietilo , tak tam daj žairovku zo zadného svetla z motorky a tá má brzdové vlákno 21 W a vlákno pre zadé osvetlenie 5 W. Existujú žarovky aj 12 V aj 6 V. Namontuj to tak aby ten kontakt spojil obidva vývody žairovky a bude to svietiť silnejšie. Obidve vlákna naraz. Neviem síce ako dlho.
Naposledy editováno 20.01.2023 17:37:51
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Babetta 210, jak 12v žárovku
krokoš> Tak pokud máš vyzkoušený že to s 12V žárovkama i na volnoběh svítí obstojně tak je to jednoduchý. Prostě ať si tam dá 12V varianty žárovek toho co tam má být normálně a k tomu ten stabilizátor (to jsou jen dvě zenerky a dva PNP darlingtony, např. 15V zenerky a BD682 nebo BDW94 + kus hliníku jako chladič). Jen je třeba počítat s tím že aby to svítilo tak jak má, tzn. jako při chodu z baterky při cca 13V tak ten stabilizátor musí omezovat někde okolo 17-18V aby to dalo +- požadovaný efektivní napětí.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Tuning babetty Babetta 210 | Giant13 | 28 | Včera v 07:49 elvis78 |
babetta 225 doklady Babetta 225 | Marek_038 | 5 | Včera v 07:35 MMARTINK |
Babeta 210 je neustále zařazena dvo... Babetta 210 Jawa 210 Jawa 210 | Talíř | 7 | 24.4.2025 v 10:28 Anti |
Jawa 20 jak postupovat pří těsnění ... Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... | moje-moto | 7 | 20.4.2025 v 09:07 MMARTINK |
Výbrus válce doma [1, 2] Jawa 50/555 Pionýr | smrk1 | 46 | 18.4.2025 v 13:34 Kohlstein |