Prvně sem si vzpoměl že mi kolega řikal, jak má na VTXu roztahovací brašny, cca o 10cm že to roztáhne na stranu.. Se ho přeptám, leč sem je nenašel.. Při pátrání sem narazil na BMW Vario..
Maj i Topcase co se asi o 10cm uvětší na vejšku, rozdíl asi 10l na kufr, složený 20l levej, 30l pravej a 25l topcase.. Ale je to plastový a leze se do kufrů zboku..
Pak sem objevil Shad SH59X, ten se roztahuje 46-58l, a párujou se designově s Shad SH35.. Boční už se ale neroztahujou nijak..
Jako supr, už jen kvůli aerodynamice a průjezdnosti, když toho zrovna moc nevezeš..
To nikdo eště neudělal hlinikáče co něco takovýho umí? Máte někdo něco takovyho?
Měl bych eště od Vás kluci slyšet, z jakýho důvodu vozíte stabilně jen topcase/bočáky a ne obráceně? Zkrátka výhody/nevýhody, poznatky.. Tu na fóru sem to prolez a moc toho tu není..
Taky bych chtěl poprosit Tri, jestli by mohl vyfotit dno toho SH58x zevnitř a zvenku, abych si udělal obrázek jak sou ty plasťáky pevný, jestli se o to dá opřít baťůžek, když už tam dávaj opěrku, protože se mi to pevnostně nezdá, na čopru za to mužu zapřáhnout vozejk žejo
Na starou motorku jsem ale musel řešit Topcase. Protože se mi úplně nechtělo utrácet, ale chtěl jsem hliník, koupil jsem Big Husky velikost L za cca 3000,-. Úplně novej za tuhle bezkonkurenční cenu. Je skvělej, kvalitní, bytelnej, obrovskej.
Problém je, že kufr se musí přišroubovat napevno. Pro mě limitující nepraktičnost, kterou jsem si dopředu neuvědomil. Koupil jsem tedy zase kvůli ceně levnej plastovej Shad SH46 za zhruba 3200,-. Je i s plotnou. Plně funkční dostatečně velikej. Problém je ale v síle plastu a obecně u mnoha plastových kufrů nelogické dělení spodní části a hloubky víka kufru. Věci dovnitř musíte dávat tolik nad okraj kufru, aby efektivně vyplnily i hluboké víko kufru. V mém případě Shadu to bylo asi 2/3 ku 1/3 víko. Jednu třetinu věcí musíte skládat v otevřeném kufru do výšky nad hranu spodní části kufru. V tomhle jsou výrobci plastových kufrů poměrně dost nepraktičtí.
Nakonec jsem ideální řešení stejně dohledal teprve u hliníkového topcase a stálo to nadbytečnou energii a starší kufry jsem samozřejmě prodával se ztrátou. Konečný řešení vyšlo na 4000,- za plotnu, zato bytelnou a 8500,- za kufr 48 litrovej Kapa a příslušenství (síťka, zámek pro předělání na origo BMW klíč od motorky). Kappa je kvalitní, díly jsou totožné s kufry Givi, jen Givi je trošku dražší. Zámek lze upravit pro klíč od BMW motorky, takže mi pasuje ke všemu jeden, kufr lze během okamžiku sundat.
Ještě poznámka k různým textilním taškám. I tu jsem si pořídil. Ale ochrana samotné tašky i věcí v ní je trochu problematická. Při první jízdě s taškou jsem si zastavil pro pivko ve Vimperku u Tesca. Zrovna se v okolí pohybovaly osoby podivného vzezření. Málem jsem si kvůli strachu o svoje snadno přístupný věci pivo nekoupil.
Přeju šťastnou ruku, i výběr kufru může bejt docela alchymie.
Givi Trekker jsou hezký kufry, ale mám za to, že i ten nejmenší má cca kolem 25cm na šířku a to bych podle mých představ bral jako ten větší. Proto jsem spíš uvažoval o AluMilánek, než jsem se začal dívat i po brašnách.
Ano, bezpečnost proti debilům a ochrana toho co je vevnitř, bude největší u alu kufrů, ale právě typ TR40 má zamykání i pro přezky. Zase kdokoli s nožem se dovnitř dostane hned, ale už musí vynaložit alespoň nějaké úsilí. Třeba když to bude chtít otevřít na tom parkovišti ve Vimperku, už bude víc nápadný s nožem v ruce, ale to vlastně cikán kolem motorky i bez nože a proto bych se nebál a šel na nákup. Podle toho, co jsem našel, jsou brašny bezpečnější pro nohy při manipulaci a pádech mimo asfalt. Nejvíc by mě zajímala právě zkušenost z pádů a poškození věcí vevnitř.