Téma: Denní svícení
14.6.2023 v 02:36
Ahoj
Chtěl bych se zeptat, zda jste někdo neřešil, proč při denním svícení svítí jak LED parkovačky, tak pravá lampa s halogenem.
Zdá se mi nesmyslné, když už tam ta LED světla dávali, aby se na denní svícení zapínal halogen...
...a nebo dělám něco blbě?
Zkoušel jsem si hrát s nastavením DRL, ale marně - nic se nemění.
A nebo se to musí přepnout někde v diagnostice? Pokud ano, umíte to někdo?
Děkuji za pomoc.
Chtěl bych se zeptat, zda jste někdo neřešil, proč při denním svícení svítí jak LED parkovačky, tak pravá lampa s halogenem.
Zdá se mi nesmyslné, když už tam ta LED světla dávali, aby se na denní svícení zapínal halogen...
...a nebo dělám něco blbě?
Zkoušel jsem si hrát s nastavením DRL, ale marně - nic se nemění.
A nebo se to musí přepnout někde v diagnostice? Pokud ano, umíte to někdo?
Děkuji za pomoc.
Jak píše Kassy. Jsou to parkovačky a vždy se potkávací k nim po nastartování rozsvítí. Dokonce bych řekl, že to ani s diag jinak neuděláš bo je to celkem velký zásah. Nedávno sem řešil podobný problém a to úplné vypnutí start-stopu v autě a týpek, co je megaprofík přes audi mi řekl, že normálně to nijak vypnout nejde, ale on že to udělá. Musí se to nějak hacknout, ale jde to a garantoval mi to. Nicméně u těch světel to bude asi podobné. Jde to, ale chce to najít správného týpka, ale i tak by se muselo to světlo manuálně zapínat takže jestli by nestačilo přetáhnout drát k potkávacímu přes spínač a normálně to světlo jen manuálně zhasnout. Asi by ti tam ale skočila zase chyba, že máš prasklou žárovku. Možnosti jsou


1 reakcí na tento příspěvek Denní svícení
Start stop lze "vypnout" několika způsoby. Jak odpojením vodiče, tak přes diagnostiku. Není to žádná věda. Aspoň u VW koncernu.
edit: jen to musíš trochu ojebat, jak ty říkáš hacknout. Nastavíš některý z parametrů tak, aby se start stop nezapnul.
Naposledy editováno 14.06.2023 11:59:19
edit: jen to musíš trochu ojebat, jak ty říkáš hacknout. Nastavíš některý z parametrů tak, aby se start stop nezapnul.
Naposledy editováno 14.06.2023 11:59:19
jandaxx píše: Start stop lze "vypnout" několika způsoby. Jak odpojením vodiče, tak přes diagnostiku. Není to žádná věda. Aspoň u VW koncernu.
edit: jen to musíš trochu ojebat, jak ty říkáš hacknout. Nastavíš některý z parametrů tak, aby se start stop nezapnul.
nn nejde to. Nebo aspoň tak jednoduše. Měl sem tam asi 2roky odpojenej ten mínus drátek u baterky takže to bylo prakticky nefunkční, ale začala se srát baterka bo to má vliv na zdravé dobíjení tak sem ho zase píchnul zpátky. Přes diag to právě nejde. Audi jsou chytrý mrchy tak se nedaj ojebat. Týpek říkal fakt jen pouze hacknout. Buď si to bude pamatovat poslední nastavení a nebo otočí funkci toho spínače na vypínání.
1 reakcí na tento příspěvek Denní svícení
Odpojením mínusu se zruší chytré nabíjení. A taky start stop. Pak auto přejde do režimu normálního nabíjení, což by mělo mít na baterku spíš pozitivní vliv.
Přes diagnostiku stačilo nastavit hodnoty za hranicí, kdy start stop funguje. Třeba minimální teplotu. Nebo minimální napětí akumulátoru a podobně.
Jinak na Aliexpressu se dá koupit modul, který po nastartování sám "stiskne" tlačítko vypnutí start stop systému. Samozřejmě jen u aut s mechanickým tlačítkem. Pokud se vypíná v menu, tak tohle použít nelze.
Skoda Octavia Automatic Stop Start Engine System Off Device Control Sensor Plug Stop Cancel Cable Memory Mode
https://a.aliexpress.com/_m0x76rK
Je fakt, že první co vypnu, je start stop.
Přes diagnostiku stačilo nastavit hodnoty za hranicí, kdy start stop funguje. Třeba minimální teplotu. Nebo minimální napětí akumulátoru a podobně.
Jinak na Aliexpressu se dá koupit modul, který po nastartování sám "stiskne" tlačítko vypnutí start stop systému. Samozřejmě jen u aut s mechanickým tlačítkem. Pokud se vypíná v menu, tak tohle použít nelze.
Skoda Octavia Automatic Stop Start Engine System Off Device Control Sensor Plug Stop Cancel Cable Memory Mode
https://a.aliexpress.com/_m0x76rK
Je fakt, že první co vypnu, je start stop.
1 reakcí na tento příspěvek Denní svícení
Přidělal jsem si vypínač hlavních světel, který přerušuje kostru u patic žárovek
Vše origo jsem zachoval, aby se to dalo vrátit do původního stavu. Od pravěku to tak není, je to nesmysl, který funguje několik let, prostě při nastartovaném motoru nepřepneš na parkovačky
U mé motorky zhasnou potkávací, až po vypnutí klíčku a tím zhasne ůplně všechno 
Naposledy editováno 14.06.2023 18:09:41



Naposledy editováno 14.06.2023 18:09:41
Jediný problém je ten, že na samotné pozičky ani parkovačky bys správně neměl jezdit. Jen na DRL, které splňují ECE 87. Nebo na tlumené.
Je fakt, že to asi běžné benga nepoznají nebo to neumí dokázat.
A taky že xy řidičů si na masku auta hodí místo DRL pozičky a asi jim to prochází, podle toho kolik jich je.
Píšu jen pro zichr. Ať někdo neřekne, že jsem neřekl.
Je fakt, že to asi běžné benga nepoznají nebo to neumí dokázat.
A taky že xy řidičů si na masku auta hodí místo DRL pozičky a asi jim to prochází, podle toho kolik jich je.
Píšu jen pro zichr. Ať někdo neřekne, že jsem neřekl.

Mně právě přijde postavené na hlavu, že tam přidají elegantní LED potkávací světla, LED parkovačky, ale denní svícení, které svítí většině z nás více jak 90% času, nechají na klasickém pidlovokém (rozuměj tak, že svítí jedno ze dvou světel) halogenu. To mi hlava zkrátka nebere.
Mám tam krásná úsporná LED světla, která prakticky nepoužívám, ale denně mi svítí lampy z minulého století...
...logické by přeci bylo udělat to přesně obráceně - LED denní svícení a ostatní klidně nechat v halogenu.
Ukažte mi jinou motorku nebo auto, které má LED parkovačky/potkávačky, ale denní svícení má v halogenu - vždyť to nedává smysl!!!
Ideální by bylo mít jako DRL to, co jsou teď parkovačky (to znamená LED na "půl plynu") a potkávačky plné LED. No a jako parkovačky ať se klidně zapnou ty obstarožní halogeny.
Nebo kdyby alespoň ty lampy svítily obě dvě tak, jak svítí dálky. Takhle mám stále pocit, že je jedna lampa rozbitá...
Zkrátka mi to přijde divné - kasají se LED světlomety a ten, který svítí nejčastěji nechají halogen...
...chjo - doufal jsem, že se tu někdo vytasí s nějakou "meducínou", úpravou v dignostice, nebo nějakým modulem.
Nebo, to nikoho jiného neštve?
Jeden z nejlepších skútrů, s výkonem plnokrevné mašiny a má takovouhle blbost?

Naposledy editováno 22.06.2023 00:03:59
Mám tam krásná úsporná LED světla, která prakticky nepoužívám, ale denně mi svítí lampy z minulého století...
...logické by přeci bylo udělat to přesně obráceně - LED denní svícení a ostatní klidně nechat v halogenu.
Ukažte mi jinou motorku nebo auto, které má LED parkovačky/potkávačky, ale denní svícení má v halogenu - vždyť to nedává smysl!!!
Ideální by bylo mít jako DRL to, co jsou teď parkovačky (to znamená LED na "půl plynu") a potkávačky plné LED. No a jako parkovačky ať se klidně zapnou ty obstarožní halogeny.
Nebo kdyby alespoň ty lampy svítily obě dvě tak, jak svítí dálky. Takhle mám stále pocit, že je jedna lampa rozbitá...

Zkrátka mi to přijde divné - kasají se LED světlomety a ten, který svítí nejčastěji nechají halogen...
...chjo - doufal jsem, že se tu někdo vytasí s nějakou "meducínou", úpravou v dignostice, nebo nějakým modulem.
Nebo, to nikoho jiného neštve?
Jeden z nejlepších skútrů, s výkonem plnokrevné mašiny a má takovouhle blbost?



Naposledy editováno 22.06.2023 00:03:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Denní svícení
Jirka.46> Jakože při každém nastartování zmáčkneš nějaký skrytý vypínač a ten ti odpojí kostru žárovky?
Přemýšlel jsem nad tím, dát tam nějaký halogen, který bude mít jen dálkové vlákno, nebo ten kontakt na "DRL" zkrátka zaslepit (úštípnout, zalakovat, cokoliv), ale to se z toho ta kontrolní elektronika nejspíš pos*re...
Tady by právě pomohl nějaký "modul", který by nasimuloval přítomnost vlákna (nejspíše správný odpor na kostru, což by se na žárovce dalo změřit, kolik to má dávat) a na vlákno samotné neposílat nic.
A nebo, jak říkáš, přepínač, který v poloze "A" nechá DRL halogen normálně průchozí a v poloze "B" ho nahradí něčím, co přesvědčí elektroniku, že lampa je OK...
Nezkoušel to někdo nějak takhle?
Edit:
Koukám do manuálu, jak to je vlastně udělané, co je tam za žárovky.
Měly by tam být 2xH7, tzn. jedna pro dálkové světlo a jedna pro tlumené (potkávací) světlo. Jednovláknové žárovky, takže zaslepení kontaktu je nesmysl, protože jako dálková se obě H7 rozsvítí na plné kule. Jako DRL svítí jen pravá lampa "na půl žerdi".
A teď, v manuálu píší "Výměna žárovky obrysového světla - bez světel pro jízdu ve dne (zvláštní výbava)". Jelikož můj skútr je v "plné palbě", je v rohu lamp, na místě, kde je normálně žárovka obrysového světla, sada LED diod pro potkávací světla a denní svícení.
Když se podívám na výbavu mého skútru, tak mj zde opravdu stojí: X202A DAYTIME RUNNING LIGHTS - takže, jak to chápu já, v místě obrysových světel mám LED DRL (opravdu tam je sada LED diod). Tak proč mi, kurňa, svítí místo LED DRL to halogenové tlumené/potkávací světlo? A když zapnu potkávací světla, rozsvítí se, podle mě, správně LED světla.
Podle mého názoru, by se ten halogen měl rozsvěcet jen jako dálkové světlo...
Přijde mi to, jako by v dignostice byl zapnut mód pro standardní výbavu, bez zvláštní výbavy, která zahrnuje právě i LED světla...
...ale to by se zase jako potkávací rozsvěcel pravý halogen a ne LED světla...
...už to nechápu - tohle bude asi na dotaz přímo do BMW...
Naposledy editováno 22.06.2023 01:08:59
Přemýšlel jsem nad tím, dát tam nějaký halogen, který bude mít jen dálkové vlákno, nebo ten kontakt na "DRL" zkrátka zaslepit (úštípnout, zalakovat, cokoliv), ale to se z toho ta kontrolní elektronika nejspíš pos*re...

Tady by právě pomohl nějaký "modul", který by nasimuloval přítomnost vlákna (nejspíše správný odpor na kostru, což by se na žárovce dalo změřit, kolik to má dávat) a na vlákno samotné neposílat nic.
A nebo, jak říkáš, přepínač, který v poloze "A" nechá DRL halogen normálně průchozí a v poloze "B" ho nahradí něčím, co přesvědčí elektroniku, že lampa je OK...
Nezkoušel to někdo nějak takhle?
Edit:
Koukám do manuálu, jak to je vlastně udělané, co je tam za žárovky.
Měly by tam být 2xH7, tzn. jedna pro dálkové světlo a jedna pro tlumené (potkávací) světlo. Jednovláknové žárovky, takže zaslepení kontaktu je nesmysl, protože jako dálková se obě H7 rozsvítí na plné kule. Jako DRL svítí jen pravá lampa "na půl žerdi".
A teď, v manuálu píší "Výměna žárovky obrysového světla - bez světel pro jízdu ve dne (zvláštní výbava)". Jelikož můj skútr je v "plné palbě", je v rohu lamp, na místě, kde je normálně žárovka obrysového světla, sada LED diod pro potkávací světla a denní svícení.
Když se podívám na výbavu mého skútru, tak mj zde opravdu stojí: X202A DAYTIME RUNNING LIGHTS - takže, jak to chápu já, v místě obrysových světel mám LED DRL (opravdu tam je sada LED diod). Tak proč mi, kurňa, svítí místo LED DRL to halogenové tlumené/potkávací světlo? A když zapnu potkávací světla, rozsvítí se, podle mě, správně LED světla.
Podle mého názoru, by se ten halogen měl rozsvěcet jen jako dálkové světlo...
Přijde mi to, jako by v dignostice byl zapnut mód pro standardní výbavu, bez zvláštní výbavy, která zahrnuje právě i LED světla...
...ale to by se zase jako potkávací rozsvěcel pravý halogen a ne LED světla...
...už to nechápu - tohle bude asi na dotaz přímo do BMW...
Naposledy editováno 22.06.2023 01:08:59
Vasek70> Dodělal jsem to hlavně proto, když zastavím za tmy, abych někoho neoslňoval (při stání před přejezdem, na krajnici, atd.) Před jízdou po nastartování rozsvítím, za tmy moc nejezdím, tak po cestě jsem ještě nevypínal a po příjezdu vypnu. Jj vypínač pod řidítkama, přeruší jen kostru.
Tak se to nějak samo vyřešilo... 
Ještě jsem si s tím před pár dny pohrál a najednou to začalo chodit jak má.
Sice je znát, že LED DRL bylo doděláno až v rámci FL (takže po zapnutí klíčku se rozsvítí normálně potkávačky a teprve až čidlo zjistí dostatek světla, přepne světla na LED DRL, přičemž prodleva je cca vteřinku). Ale automatické přepínání DRL a tlumených světel chodí spolehlivě, jakmile se intenzita okolního světla sníží pod stanovenou mez.
Takže, odvolávám co jsem odvolal a slibuji, co jsem slíbil...

Ještě jsem si s tím před pár dny pohrál a najednou to začalo chodit jak má.
Sice je znát, že LED DRL bylo doděláno až v rámci FL (takže po zapnutí klíčku se rozsvítí normálně potkávačky a teprve až čidlo zjistí dostatek světla, přepne světla na LED DRL, přičemž prodleva je cca vteřinku). Ale automatické přepínání DRL a tlumených světel chodí spolehlivě, jakmile se intenzita okolního světla sníží pod stanovenou mez.
Takže, odvolávám co jsem odvolal a slibuji, co jsem slíbil...



Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Řetězový pohon v olejové lázni - úd... BMW C 650 Sport | Zubos | 6 | 9.2.2025 v 21:27 Kohlstein |
4x BMW R75 BMW F 650 CS, BMW F 650 ST, BMW F 650 GS, BMW F 650,... | tigerhareram | 0 | 28.1.2025 v 04:58 plachetshana777 |
Diagnostika BMW BMW C 650 Sport | KrikriCBR | 4 | 1.4.2024 v 12:33 KrikriCBR |
OBD Adapter BMW C650 Sport Rv 2018 BMW C 650 Sport, BMW C 650 GT | KrikriCBR | 2 | 20.3.2024 v 21:51 OndraCB |
Válečné motorky, zvuková kulisa BMW F 650 CS, BMW F 650 ST, BMW F 650 GS, BMW F 650,... | tigerhareram | 10 | 3.3.2024 v 13:33 karavanista |