1 reakcí na tento příspěvek Jak poznám opotřebení spojky na štelovacím šroubu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznám opotřebení spojky na štelovacím šroubu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznám opotřebení spojky na štelovacím šroubu
PS: no , k veci. Pri nastavení spojky, teda vôle spojkového lanka musíš vychádzať z manuálu. Vôľa na páčke voči dorazu musí byť cca 2 mm. Je to nakreslené v každom maanuále od Javy 05 až po napr Suzuki GSX 750. Všetky motorky na svete , teda okrem tých čo majú hydraulické ovládanie to majú riešené takto. Spojka musí mať určitú vôľu, lebo ak ju nemá tak spojka bude šmýkať a pri tom šmýkaný sa zničia lamely a pokrivia od prehriatia plechy čo sú medzi lamelami. A máš správnu vôľu a spojka šmýka znamená to, že je niečo zle.
A z tohoto tvojho obrázku nezistí nikto nič , akurát to, že niekto dotiahol napol lanko na doraz a keď to lanko nemá vôľu na páčke tak tá spojka bude šmýkať až sa zničí.
Naposledy editováno 24.06.2023 06:52:12
1 reakcí na tento příspěvek Jak poznám opotřebení spojky na štelovacím šroubu
Osobně bych akorát zkontroloval, jestli není moc napnutý lanko - páčka musí mít trochu vůli a pokud to funguje, tak spokojeně jezdil
Ještě sem ale můžeš dát fotku páčky. Třeba něco napoví
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznám opotřebení spojky na štelovacím šroubu
Koudy01 píše: To vypadá na neorigo páčku, přepnutý lanko, vytahaný lanko, motorku s 200 tis. km po pechovi a nebo různé kombinace.
Osobně bych akorát zkontroloval, jestli není moc napnutý lanko - páčka musí mít trochu vůli a pokud to funguje, tak spokojeně jezdil
Ještě sem ale můžeš dát fotku páčky. Třeba něco napoví
Lžeš!
1 reakcí na tento příspěvek Jak poznám opotřebení spojky na štelovacím šroubu
Abych to trochu uvedl na pravou míru, tak spojku jsem měnil sám a s tím i páčku spojky (neoriginální) . Spojka je nyní dobře seřízená, zabírá krásně, při zmáčknuté spojce a zařazené jedničce motorka nikam netahá. Na páčce je vůle tak od oka, aby to na konci trochu "lítalo". a na páčce je štelovací šroub tak v polovině)
Nicméně, když ten štelovací šroub začnu povolovat doleva, tak páčka jakoby spadne a lanko je úplně volné.
Mám v tom trochu guláš a nedokážu si představit jestli se při opotřebení spojky bude lanko šponovat nebo naopak povolovat.
Je to moje první motorka a momentálně druhá sezóna, takže nejsem žádný ostřílený motorkář :) nicméně se snažím většinu věcí opravit a seřídit sám, abych tomu trochu porozuměl. Motorku mám starou Hondu CB500 43 kw a na naučení je to bezva stroj
Budu rád za každé další připomínky a rady
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak poznám opotřebení spojky na štelovacím šroubu
edit.: a vždy, při výměně spojky, je důležité kontrolovat, že lanko v bowdenu, chodí zcela volně a obvykle někde v ohybu se netřepí a nezadírá.... to ti řádně urychlí smrt spojky...
Naposledy editováno 24.06.2023 10:09:14
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
N Honda CB 500 | Dee7005 | 0 | 22.9.2024 v 12:15 Dee7005 |
Schéma budíků CB 500 1999 Honda CB 500 | Bodlin | 2 | 30.8.2024 v 05:22 Bodlin |
Honda CB500 1996 - světla Honda CB 500 | dzouunas | 5 | 17.7.2024 v 00:17 dzouunas |
kód barvy tmavě zelené Hondy Honda CB 500 | PidaCZ | 7 | 2.5.2024 v 16:27 Gahan37 |
CB 500 Palivový ventil daruji Honda CB 500 | mta | 1 | 9.4.2024 v 09:27 yan71 |