pokukuju po své první novější motorce (dělám veterány, něco mám odježděno na Jawách), chtěl bych něco ve stylu supermoto, nebo motard, tupé enduro. Spíš kolem komína, 85 procent silniční ježdění, ale aby se neztratila ani na polňačce. S Jawou jsem byl i v Italii, nejsem žádná pohodlná fňukna.
Něco o mně: Věk 26 let, výška 173 cm, 74 kg, řidičák A2, aktivně jezdím 3 roky. Rozpočet tak do 85 k max, čekáme potomka, je to taková poslední sobecká radůstka pro sebe. Nechci dvácu ani dvoutakt!
Nejvíc se mi líbí Suzuki DR-Z400SM - prý je hravá, ovladatelná, dobrá na blbůstky jako wheelie, ale použitelná i jako tupé enduro. V aktuální inzerci mě zaujala třeba tato https://motorky.baz...-drz-400-sm-2007.php Ovšem nemám s ní žádnou zkušenost, četl jsem diskuze i zde a taky z nich trochu vyplynulo, že se může zdát těžká, málo výkonná a za pořizovací peníze se dá vybrat lépe. Co se zdá zvláštní mně, tak to, že hodně 400SM mělo generálku někdy v 25000-30000 km. Myslel jsem, že jsou to větší kladiva. https://motorky.baz...-drz-400-sm-2007.php Třeba s tímhle chlapem jsem mluvil, měl ji spoustu let a generálku kdysi dělat musel.
Beta M4 - Narazil jsem na ni až při brouzdání bazošem, jinak bych něvěděl že existuje. Vypadá taky docela sympaticky, hlavně ten motor z DR 350 asi bude držák. Zas to není ale tak výkonné, má to mít jen 20 kW, což je sice pořád víc než Jawa , ale může se to omrzet. Někdo to popisoval jako skvělou motorku na okruh v Mýtě apod., ale to není moje představa využití. Jak to jde na zadní, kde to je nejvíc doma? Ví někdo?
Yamaha XT660X - Dají se fakt koupit i takové, které mají v TP 35 kW přesně. Proto se mi taky dostala na seznam, protože ty peníze za pořízení budou podobné nebo nižší jak za DRZouna a na údržbu to může být méně náročné. Znám pár lidí, kteří to měli a rádi na to vzpomínají. Jen teda byli všichni vyšší než já. Trochu se bojím, že XT660 nebo TT600R jsou motorky pro vyšší jedince.
Yamaha TT600R - Pro mě dost kontroverzní motorka, je to už fakt bába, vypadá dost oldschoolově. Odrazuje mě stáří (nevěřím, že to není překonaná technika) a myslím si, že musí být obrovská. Má však plusy - pořizovací cena, při správné péči to je asi fakt nesmrtelné a šrámy by tak nezamrzely jak na novější motorce.
Dál už by připadala v úvahu snad jen Honda FMX650 nebo Yamaha WR250, ale to mám jako stroje na druhé koleji.
Může někdo napsat třeba porovnání některých strojů mezi sebou? Nechci špatně zvolit, nemám chuť za půl roku měnit, chci něco minimálně na další 2-3 sezony, spolehlivé, univerzální, ale zábavné. Můj favorit je DRZ, ale není to přechválený stroj? Přece jen dnes už doba bude asi jinde. Zdejší diskuze, které se mi zdály konstruktivní, jsou staré 5 a více let. Potřebuji trochu aktuálnější pohled. Díky za každou normální odpověď!
1 reakcí na tento příspěvek Prosba o porovnání DR-Z400SM, Beta M4, Yamaha 660 XT nebo ji...
Naposledy editováno 07.07.2023 20:04:25
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosba o porovnání DR-Z400SM, Beta M4, Yamaha 660 XT nebo ji...
Ale samozřejmě ať vyzkouší...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosba o porovnání DR-Z400SM, Beta M4, Yamaha 660 XT nebo ji...
Pedl píše: stnd> Ale to DRZ má "sportovní setup". S tím FCR by to mělo mít 36kw a zvedat se snadno na zadní jen plynem.
Ale samozřejmě ať vyzkouší...
Moc bych nevěřil ani tem 36kW ani tomu “jen plynem”
Kolem tech 36kW ma moje 2013 sxf450… a to jede poněkud jinak nez drz400…
Nejlepší jsou ty tachometry jak mají 28 900, 29 800 a když je to fakt starý tak 44 900
Jedině u bavoráku se uvádí normální kilometry, tam se to tak bere ,že to vydrží
Takže já doporučuju F650 dakar
Naposledy editováno 08.07.2023 15:12:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosba o porovnání DR-Z400SM, Beta M4, Yamaha 660 XT nebo ji...
Po Jawě je každá jiná motorka suberbike, takže i ta Beta tě ohromí! Na chvíli :(.
Přesto (nebo právě proto) se ti pokusím vnuknout kacířskou myšlenku - běž rovnou do dvouválce, to je úplně jiný svět. Nějaké KLE, starý Transalp, dvouvalcová efka od Báwa. Na silnici se pohodlně projedeš s polňačku to zvládne s prstem v nose.
Naposledy editováno 09.07.2023 10:27:02
(reakce na) Prosba o porovnání DR-Z400SM, Beta M4, Yamaha 660 XT nebo ji...
Pedl píše: assassin> Dobrý karbec dělá zázraky
V dobach drz jsem jezdil na husce te410 ktera ma takovej karbec uz v sérii a s drz vykonove moc srovnávat nejde. a i ta jede “pulku” toho co moderni motokrosova 450 se vstřikováním
Fyro - ten nájezd je samozřejmě kravina, s týpkem jsem před nějakou dobou mluvil a je tam nový tachometr, skutečný nájezd si nepamatuju…
Ghost, milonovo - G650X mě vůbec nenapadlo, díky!
Zkusím pak dát vědět, co jsem si osahal a nakonec pořídil!
Betu neznám. Osobně bych volil Námahu 660
1 reakcí na tento příspěvek Prosba o porovnání DR-Z400SM, Beta M4, Yamaha 660 XT nebo ji...
Zarazila mě však jedna věc: Byl jsem ji projet, (věděl jsem o tom, že FMX mají agresivnější odezvu na přidání/ubrání plynu), ale tato konkrétní místy cukala i pokud jsem držel konstantní otáčky. Něco mi říká, že to není úplně normální. Jezdil na FMX 650 tady někdo, aby k tomu něco řekl? Neočekávám projev jako u stříkačky, ale schválně jsem zkoušel držet pořád stejný plyn a ten problém jako když "nedotéká benzín" tam prostě byl. Majitel nechal na jaře čistit karburátor, motorku má cca rok, moc na ní už nejezdí, tak nevím, jak mu věřit. V inzercích je jich docela dost, tato byla blízko, jsem línej vandrovat po republice
Jinak se mi ty FMX neskutečně zalíbily, posez, výška, hmotnost, vzhled, vlastnosti. Yamaha XT 660 mě naopak docela zklamala, těžká, taková moc robustní, asi už se po nich dívat nebudu. Ještě mě napadlo jet omrknout nějakou WR250X, jestli mi to něco řekne...Má sice menší výkon, ale taky nižší hmotnost.
(reakce na) Prosba o porovnání DR-Z400SM, Beta M4, Yamaha 660 XT nebo ji...
Ne snad projevem motoru - ucukanej opravdu nebyl, byl dost zadušenej a to nahrává domácím kutilům, kteří si pak hrajou s filtrem, karbem a výfukama (to u jetý motorky nezní jako výhoda - pokud ti majitel alespoň okrajově neřekne, jaká konfigurace zrovna u jeho stroje je). Moje motorka byla originál a na ten bídnej výkon žrala furt 6,5 na sto, ať se tahalo, nebo ne. čert vem prachy za benzín, jenže to má taky nádrž na 11l, z toho snad 4l rezervu a žádný hladový oko, ani palivoměr, jen přepínání polohy na kohoutu.
Osobní zkušenost, kdy jsem jel prostředním pruhem na Jižní spojce, vpravo souvisle kamiony, vlevo auta, přede mnou i za mnou taky a najednou mi vypnul motor - došel benzín. Auto za mnou to ubrzdilo, hned se sklonit a nahmatat kohoutek a pustit rezervu....hnus zážitek, fakt.
jinak třeba předek - vidlice a brzda - byl vážně dobrej, akční posaz taky, no relaxační projev motoru z Dominátora k tomu moc neladil, tím spíš, že prošel další kastrací.
Jo a zadní guma tam měla rozměr, kde nebylo moc na výběr, takže jsou FMX často vzadu obutý do jinýho rozměru, než je v TP.
Jestli do toho půjdeš, snaž se zjistit co nejvíc o případným tuningu. Může tam být třeba Dynojet kit, to bývalo taky oblíbený...
Naposledy editováno 07.09.2023 14:51:06
1 reakcí na tento příspěvek Prosba o porovnání DR-Z400SM, Beta M4, Yamaha 660 XT nebo ji...
Prý nový ročníky 690 a701 jsou Ok.
Kdysi sem měl Husqvarnu SM 610 a ta se mi taky nezdála takhle uvibrovaná, Co si pamatuju tak v pohodě motorka.
XT 660 se taky dalo. Ale ty velký jednoválce odspodu spojkovat mě už stejně nebaví.
Zkus ještě BMW 650 GS, jestli chceš skutečně starou vránu. Na tom jsem taky jezdil a nějak strašně to nevibrovalo .Já bych ti ale nakonec radil přišetřit a koupit něco pořádnýho.
Moderní motorky jsou už úplně jinde. Je to jiný poježděníčko. Spousta lidí však S tímto názorem nebude souhlasit
Zkus si něco novějšího a uvidíš sám.
Naposledy editováno 07.09.2023 18:18:51
(reakce na) Prosba o porovnání DR-Z400SM, Beta M4, Yamaha 660 XT nebo ji...
Pedl píše: stnd> Ale to DRZ má "sportovní setup". S tím FCR by to mělo mít 36kw a zvedat se snadno na zadní jen plynem.
Ale samozřejmě ať vyzkouší...
"By to mělo". Mám DRZ, karbec Keihin FCR, natryskováno + jehla (naladěný tak, že to má hladší chod než s origo karbem), 3x3 mod, laďák RP. Jede to opravdu znatelně více než série, na jedničku to jde prudším přidáním na záda (ale to se nedá, jednička je krátká a je to vlastně k ničemu), na dva se plynem jen spíš nadlehčí s předním kolem nad zemí, wheelie bych tomu neříkal. Samozřejmě výplachem to jde. Ovšem prostě s ostrou motorkou to srovnávat nejde.
Se spolehlivostí nemám problém, kašlu na ní co to jde a za 7 let jsem dělal jen nový stator alternátoru, na drz občas odchází (no a předchozí odborník tam asi nedal loctite na šrouby, takže se mi stator začal posunovat, protože šrouby byly úplně volné; ještě že odešel, protože odcestovat, tak je asi po motoru...).
Je to věrný pracant, ale dneska už jsou motorky jinde. Ano hřeje mě, za kolik se to dá prodat, zbavovat se jí ale nechci, mám pocit že mou "údržbu" by většina KTM asi nedala
Naposledy editováno 13.09.2023 10:05:25
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dají se použít kola z xt 660x na xt... Yamaha XT 660 X, Yamaha XT 660 R | diskoun-1 | 16 | 18.6.2024 v 13:15 davidas |
XT 660 X - cukání a vynechavani mot... Yamaha XT 660 X | Wintrez | 5 | 17.5.2024 v 10:26 Milan1963 |
Yamaha XT660X Resetování tachometru... Yamaha XT 660 X | Lingos | 7 | 15.5.2024 v 16:10 ja1 |
XT 660 r - kryt motoru. Yamaha XT 660 R, Yamaha XT 660 X | sniper931 | 5 | 13.5.2024 v 09:08 svobodik |
Alternativa Brembo SC Yamaha XT 660 X | Ghost-CBR1000rr | 11 | 29.4.2024 v 17:06 Ghost-CBR1000rr |