Téma: nohy přítelkyně vs kufry - problém u BMW F850 GSA
 
7.7.2023 v 19:41
Ahoj,
tak mám zase další problém s motorkou, posez přítelkyně vs. kufry

Prostě jak je přítelkyně nižší postavy (ale ne zas o tolik), tak má nohy na motorce těsně kolem kufrů a to tak, že by ji ty kufry při celodenní jizdě mohly tlačit (nebo už tlačí). No a protože chceme jet během prázdnin někam na motodovolenou, nejspíš na 2 týdny, tak to potřebuji vyřešit. Navíc se jí taky na tu motorku hůře nastupuje, kolem těch kufrů a pokud bude mít v dešti nepromoky a návleky na boty, bude to ještě horší.

Motorka je BMW F850 GSA a kufry jsou Apduro, prý jsou to kopie BMW kufrů
(pokud ano, tak za tento problém děkuji BMW, pokud ne, tak tomu výrobci kufrů).
Pořád mám i starší motorku, Strom 650 s držáky Bartus a kufry Big Husky prostřední velikost a tam tento problém není. Mimochodem Strom má pro spolujezdkyni také větší (širší) sedlo, kdežto na BMW se to sedlo dozadu nepochopitelně zužuje (jako by zase designér zvítězil nad konstruktérem a nad praktičnosti.... ).

Přemýšlím, jaké mám teď technické možnosti, jak to vyřešit.
Třeba někdo z vás řešil to samé a tak by mi mohl poradit. Díky

Tak zatím mě napadly tyto možnosti:

a) jako první mě napadlo ty kufry předělat, aby byly níže - to ale nejde, neboť pravý má vybrání a to prostě posunout dolů nejde.

b) tyto kufry prodat a pořídit úplně jiné kufry a jiné držáky. Pak by se kufry mohly umístit na držáky dle potřeby (myslím pomoci těch 4 puků), např. tak, že by byly o 2-3 cm níže (pokud to nebude vadit při jízdě v zatáčce) a třeba 2-3 cm dozadu. Bylo by to lepší pro nohy, ale motorka by nejspíš byla širší.
K šířce motorky dodám, že na Stromu jsem byl zvyklý, že byl v místě kufrů široký 108 cm (s prostředními kufry BigHusky), zatímco u tohoto BMW F850 GSA s největšími kufry Apduro je šířka 100 cm, tedy o 8 cm je užší. Ale zřejmě i za cenu, že má spolujezdkyně méně místa na nohy....

c) kufry nechat tak jak jsou a zvýšit jak sedlo, tak i stupačky, třeba o 2-3 cm.
Později nějak pěkně (např. přešití sedla a výrobou držáků, aby byly čepy zadních stupaček výše),
ale narychlo teď nějak provizorně.
Sedlo se dá zvýšit koupením nějakého "sedáku" nebo "polštáře", ať již na nafuknutí a nebo ne, z najakého materiálu, např. viz Google Google: "sedák polštář na sedlo motorky"

Ale to zvýšení stupaček výš, to je horší.
Nemyslím teď nějaké total levné hulvátské řešení.... jako např. na stávající stupačky položit 2 dřevěnné špalky a lepící páskou je přilepit jak ke stupačce dolu, tak i na straně k držáku stupaček. A pak ještě nalepit nějakou gumu na ně.... Tak to je spíš nouzovka na krátkou projížďku, aby se ověřil ten posez. Na motodovolenou by to chtělo vyřešit líp...

Dále mě ještě napadlo:

d) vykašlat se na tohle všechno a jet na dovolenou zase na Stromu 650, na kterém jezdím od r.2011 a na kterám mám všechno (kufry, brašny na kufry, držáky na pet flašky za kufrem, brašny vepředu v padácích, dále oproti F850 dost místa pod sedlem, atd.)
No jo, ale pak si ale člověk řekne, k čemu mám novou motorku, když na ní stejně nemůže vyrazit ve dvou na delší výlet? No, to je ještě předčasné....

Tak co, má někdo nějaký nápad?
díky

-------------------

edit: ještě přihodím fotky, aby bylo vidět jak ty kufry vypadají.
Nejsou posazené moc vysoko? To by chtěl porovnat s někým, kdo má stejnou motorku a origo bmw kufry, jestli to má stejně.
Ještě připíši info, tyto fotky jsou z výletu, jak jsem jel sám.



Naposledy editováno 10.07.2023 22:24:53

1 reakcí na tento příspěvek nohy přítelkyně vs kufry - problém u BMW F850 GSA

9.7.2023 v 20:32 | Nahoru | #1
bazmek172 - pokud už mám motorku na jisto, na dlouho, tak vzhled neřeším, prostě na první místě praktičnost. U této motorky jsem si ale nebyl jistý, jestli si zvyknu, tak jsem chtěl koupit kufry co pasují na origo držáky, takže kopie těch originálu. Boční brašny nechci, lepší je pro mě, když je to zamknutí (pokud někde jdu dál od motorky).

Navrcc - jo, kufry co jsou na té fotce, tak jsou umístěné níže, ale jsou to kufry Givi a držáky kufrů givi, je to vidět na té další fotce tady , jinak odkaz na inzerát je tento inzerát BMW F 850 GS Adventure r.2020
Tak dalo by se to tak vyřešit, vyměnit i držáky.

Dablicek200Mph - no nejraději bych to u někoho viděl. BMW má pro tuto motorku asi 5 druhu sedel, různě vysoké a různý tvar a nevím, jestli může být i zadní část sedadla různě vysoká...

SuperSic58 - to je individuální, jako že každý to může mít jinak a právě já to mám takto. Naopak ve dvou na jedné motorce jsem zažil ty nejkrásnější a nejdelší moto výlety, byly 3 a pokaždé na 3 týdny (poprvé Španělsko, Portugalsko a také Maroko, podruhé kolem celého Turecka s odbočkami do okolních zemí a potřetí na sever, celé Norsko na Nordkapp a Ruskem zpět)

(reakce na) nohy přítelkyně vs kufry - problém u BMW F850 GSA

9.7.2023 v 21:50 | Nahoru | #2
Roman2bk> S tím sedlem máš možná pravdu. Ta možnost, že dávají také vyšší tady je.

Viděl jsem pár kousků s origo kufry a každý to měl jinak. Některý byly stejně jako ty tvoje hodně vysoko a byly prakticky zarovnaný ze sedlem.
Naopak některý byly idealní - níž a i trošičku víz vzadu. Jen přijít na to proč. Možná rozdíl dělalo právě vyšší sedlo.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist