Téma: Jawa 250/353 střílení do výfuku
15.7.2023 v 20:30
Zdravím motorkáři mám problém s jawou 250/353 po zhruba 20 letech stání, byla oživena (špatná svíčka) vše fungovalo cca 400km, ale pak najednou za 2 do kopce začalo se to dusit vymáčkl jsem spojku necelou minutku trošku tůroval, nechal jsem to klesnout na volnoběh a samozřejmě to zdechlo tak jsem to zkusil nastartovat a na každé čtvrté našlápnutí rána. Nechal jsem to a druhý den to chytnulo asi na 5 min. V klidu jsem si šteloval volnoběh a zdechlo to. Samozřejmě se začala opakovat závada že včerejšího dne. Nevěděli byste co by mohlo být špatně? 20 let stálo!!!!!!!!!
Čistil jsi nádrž? Bordel mohl postupně zanést sítko (dost možná se rozsypalo samotný sitko) a nedostava se benzínu. Pokud to nějakou dobu jelo, tak bych se zaměřil na kontrolu čistoty palivový soustavy a moc bych to neseřizoval dokud nebude vse čisté. V jakým stavu je kladívko a tak...
Pokud to střílí do výfuku, nemá to nic společného s benzínem. Jestli to dělá až po ohřátí, mohl by to být vadný kondenzátor. podívej se zda ti to nejiskří mezi kontakty. pokud ano je kondenzátor špatný. Kontakty mohu být po delším jiskření vypálené. Bylo by dobré dát nové včetně kondenzátoru. Také zkontroluj předstih. Jarda.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250/353 střílení do výfuku
Přehlédl jsem že to střílení při našlapování a ne za jízdy. Pak opravdu bude problém v karburátoru. Vyčisti trysky. Podívej se jestli není ulítlá svíčka. Vysuš ji, aby nebyla vlhká mezi kontakty. Zkontroluj hladinu a výšku jehly. Hladina v komoře s plovákem nesmí zalít horní dírku.
arisek> Děkuji za odpověď, ale všechno toto bylo už zkontrolováno kondenzátor v pořádku, hladina a výška jehly dle příručky. Já si myslím, že to bude problém v nějaké věci která se po oživení po dlouhých letech neprojeví hned, ale po těch kilometrech. Jediné co mě napadá je to slavné gufero na klice to by mohlo měnit směs a karbec se pořádně nemůže pořádně nastavit. Uvidím jestli to dnes nastartuje a projeví se stejná závada.
Gufera bych nevylučoval ale většinou to pod zapalováním blbne u desetiletí stojících fichtlů než u vyšších kubatur.. Pokud to střílí do výfuku , buď zapaluje ve špatný čas anebo je špatná směs. Třetí důvod může být vadná svíčka. Stane se občas že svíčka mimo motor při zkoušení jiskru hází, v motoru pak jen občas - to může dělat to střílení. Ještě mě napadá blbnoucí fajfka na svíčce či moc volnej bošák ve spínačce - kontrolky ( aspoň ta dobíjecí )svítí pořád anebo tak všelijak pomrkávají?
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250/353 střílení do výfuku
Zkus jinou indučku.
1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250/353 střílení do výfuku
Takže jsem zkontroloval gufero, ale bohužel olej nikde, tím jak jsem oddělal zapalování a rozladil předstih, tak už to ani tu ránu nedává. Jiskru to hází v pořádku tak jak má pravidelně na stejné místa. Už to ani na těch 5 minut nenastartuje. Když je správný předstih, tak to dá pouze vždy po 4 našlápnutí ránu. Kdyby to pomohlo je to kývačka 353/04 z roku 1960 se špinačku v masce. Už si vážně nevím rady. Ale všem děkuji za různé nápady na opravu. Jediné co mě napadá motor rozpůlit a vše zkontrolovat a vyměnit spotřební věci.
Nevimpomoc píše: Jiskru to hází v pořádku tak jak má pravidelně na stejné místa....
Ten způsob zjišťování pravidelnosti zážehů bych asi chtěl vidět.

Spíš bych řekl, že to několikrát nezapálí vůbec, až se to nakonec nějaké jiskérce podaří, jenomže pozdě, pak to hoří do výfuku, kde blafne nespálená směs z předchozích cyklů.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250/353 střílení do výfuku
cccp píše: Zkus jinou indučku?
Co je to indučka? To jako něco někam inducá? Jestli ty si nemyslel indukčku (Indukční cívku), ta mění nízké napětí na vysoké. To je takovej fyzikální jev který se nazývá indukce
Naposledy editováno 18.07.2023 10:27:18
To nepravidelné búchanie a strieľanie môže nastať aj v dôsledku vybehaných ložísk kľukovky, vačka napriek "správne" nastavenému zapaľovaniu v otáčkach potom lieta, ako chce, odtrh sa mení a nie vždy to odpáli - ale ak, tak potom riadne...
Toto ale asi nebude tvoj prípad, keď 400 km to jazdilo v pohode. Ale aj tak to bude okolo zapaľovania, najskôr fakt kondenzátor, no a prejsť všetky nastavenia od začiatku (aj dobíjanie musí byť v poriadku!) a musí to fachčiť.

Toto ale asi nebude tvoj prípad, keď 400 km to jazdilo v pohode. Ale aj tak to bude okolo zapaľovania, najskôr fakt kondenzátor, no a prejsť všetky nastavenia od začiatku (aj dobíjanie musí byť v poriadku!) a musí to fachčiť.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250/353 střílení do výfuku
Milos1> omluva za doprznění slova indukční.
Tak snad majitel zkusí vyměnit tu správnou věc. Než ten motor rozpůlí, aby zjistil že tím to nebylo.
Tak snad majitel zkusí vyměnit tu správnou věc. Než ten motor rozpůlí, aby zjistil že tím to nebylo.

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawablázni [1 ... 4189, 4190] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... | Kafi | 125688 | Dnes v 08:43 Milan1963 |
Přední Tlumiče Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka | Tom350354 | 2 | 30.3.2025 v 18:02 cmiral |
Olej Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka | Tom350354 | 8 | 27.3.2025 v 15:23 Came |
vypínání spojky Jawa 250/353 Kývačka | Drsnak007 | 2 | 23.2.2025 v 09:00 Tom350354 |
Moto retro helma Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 250... | anton_ | 20 | 21.2.2025 v 09:42 KostějNesmrtelný |