Téma: Motocykl z USA s tachometrem pouze v mílích
30.8.2023 v 07:23
Ahoj,
mám možnost koupit motorku, která k nám byla před časem dovezena (cca v roce 2021 firmou Motocykly Zeman) z USA, kdy ji poté koupil původní majitel, který ji nyní prodává, takže už je normálně přihlášená, údajně se zapsanými výjímkami v TP.
Co mě ale překvapilo je fakt, že motorka má cejchovaný tachometr pouze v mílích (chybí tam stupnice i v km/h, jak jsem to viděl u jiných motocyklů dovezených z USA).
Mám za to, že takový motocykl by normálně u nás legálně neměl jít přihlásit a mám obavu, zda s tím nebudou na další STK problémy , když opomenu fakt, že při jízdě to logicky ukazuje nereálné hodnoty aktuální rychlosti, pokud vycházím z km/h.
Motorka má laděný výfuk Cobra (který zřejmě též nebude mít evropskou homologaci) a na dovozové STK to při dovozu normálně prošlo.
Jezdí tady někdo na motorce s tachometrem pouze v mílích, co na to říkají na STK ?
Díky
mám možnost koupit motorku, která k nám byla před časem dovezena (cca v roce 2021 firmou Motocykly Zeman) z USA, kdy ji poté koupil původní majitel, který ji nyní prodává, takže už je normálně přihlášená, údajně se zapsanými výjímkami v TP.
Co mě ale překvapilo je fakt, že motorka má cejchovaný tachometr pouze v mílích (chybí tam stupnice i v km/h, jak jsem to viděl u jiných motocyklů dovezených z USA).
Mám za to, že takový motocykl by normálně u nás legálně neměl jít přihlásit a mám obavu, zda s tím nebudou na další STK problémy , když opomenu fakt, že při jízdě to logicky ukazuje nereálné hodnoty aktuální rychlosti, pokud vycházím z km/h.
Motorka má laděný výfuk Cobra (který zřejmě též nebude mít evropskou homologaci) a na dovozové STK to při dovozu normálně prošlo.
Jezdí tady někdo na motorce s tachometrem pouze v mílích, co na to říkají na STK ?
Díky
1 reakcí na tento příspěvek Motocykl z USA s tachometrem pouze v mílích
Vždyť umíš počítat a udělat si čárku na budíku kdy je 50 a kdy 90, a 130 asi nebude problem
1 reakcí na tento příspěvek Motocykl z USA s tachometrem pouze v mílích
Mám tachometr v mílích a žádnej problém na STK. Nemyslím, že by to mohlo mít vliv na funkci.
1 reakcí na tento příspěvek Motocykl z USA s tachometrem pouze v mílích
na kyvacce jsme též měli tacho v mílích a od 1956 roku obsolvoval mnoho stk
1 reakcí na tento příspěvek Motocykl z USA s tachometrem pouze v mílích
Muj skromný názor je, ze kdo se na tohle musi ptat by si nemel pořizovat takovouhle problemovou motorku…
Měl jsem HD tacho v mílích a problém to nebyl. Není ale nic těžkého tacho rozebrat a dolepit km stupnici.
Jinak motorka ti neukazuje “nereálné rychlosti”, ukazuje v mílích a ne v kilometrech :)
Auta a motorky z USA, které mají i km stupnici, jsou určeny pro US a kanadský trh (například Kanada má jiné piktogramové označení naplněnosti nádrže než US).
Jinak motorka ti neukazuje “nereálné rychlosti”, ukazuje v mílích a ne v kilometrech :)
Auta a motorky z USA, které mají i km stupnici, jsou určeny pro US a kanadský trh (například Kanada má jiné piktogramové označení naplněnosti nádrže než US).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motocykl z USA s tachometrem pouze v mílích
Vikydal píše: Mám tachometr v mílích a žádnej problém na STK. Nemyslím, že by to mohlo mít vliv na funkci.
Spoustu let jsem s Monsterem jezdil na rozličný TK a vždy jsem ji udělal (oficiálně, bez známosti). Až jeden aktivní blbec kolem něj doslova lezl po čtyřech asi 15 minut a pak mě vyrazil, že nesedí rozměr pneu (byl špatně zapsanej rozměr ve velkým TP - 15 let! ). Takže to, že jsi ještě na TK nenarazil na problém není vůbec směroplatný.
Taky je velkej rozdíl, co umí domluvit na TK dovozce a co tam uhádáš ty.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motocykl z USA s tachometrem pouze v mílích
assassin> a proč by nemohl? Prostě si tu jen zjišťuje informace. Nebo to se člověk jako už musí narodit s tím že ví jak to chodí na technickejch?
Jinak jeden můj znamej měl také motorku s tachometrem v mílích a problém a tím neměl a jako rezervní varianta je rozebrání tacho a prelepeni na kilometry nebo jiný tacho v kilometrech. To se celkem dá vyřešit. Otázkou spíš je, jestli si umíš tacho když tak upravit nebo kolik by stálo to v km/h aby tyto případné více náklady nestály nakonec tolik, že sis mohl místo toho koupit jiný stroj
Jinak jeden můj znamej měl také motorku s tachometrem v mílích a problém a tím neměl a jako rezervní varianta je rozebrání tacho a prelepeni na kilometry nebo jiný tacho v kilometrech. To se celkem dá vyřešit. Otázkou spíš je, jestli si umíš tacho když tak upravit nebo kolik by stálo to v km/h aby tyto případné více náklady nestály nakonec tolik, že sis mohl místo toho koupit jiný stroj
panTerek> Jojo, lp 2016 jsem koupil Alfu Romeo 159 ročník 2005, původ ČR. Měla na oknech folie, takže jsem tušil problém. No folie mi prominuli, ale vyrazili mě za SPZ vlevo nezapsanou v TP. Přičemž několik STK to v ČR už udělalo a nikomu to nevadilo (pokud teda majitel nouzově neplácl SPZ přes mřížku, jak se to občas dělá).
Pak jsem tomu nasadil korunu já, protože jsem o 1 den prosral opakovanou STK a musel jsem tak dělat celou znova, nový technik, nové ukecávání folii na oknech :D.
Pak jsem tomu nasadil korunu já, protože jsem o 1 den prosral opakovanou STK a musel jsem tak dělat celou znova, nový technik, nové ukecávání folii na oknech :D.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motocykl z USA s tachometrem pouze v mílích
Johny_Servis> ta motorka ma vic problemu nez jen tacho v milich, u stk v budoucnosti problem nejspis nastane, tim spis, pokud tam nikoho nezna - coz vypada, ze tak neni - a proto neni rozumne vyhodit spoustu penez za motorku kde se da očekávat problem a je lepsi koupit evropskej model, kdyz je motorek vsude jako sracek…
Ale byla to jen přátelská rada, muze klidne předělávat budiky, shánět origo vyfuky, shánět elektrikare co mu prepoji osvětlení atd atd…
Ale byla to jen přátelská rada, muze klidne předělávat budiky, shánět origo vyfuky, shánět elektrikare co mu prepoji osvětlení atd atd…
Ahoj
Mám od Zemana taky moto z USA, přihlásil to na sebe a všechny výjimky nechal zapsat do techničáku.
Úplně v pohodě jsem to přihlásil. Motorku mi dovezl až k baráku. Myslim že ví co dělá. Co jsme domluvili to platilo.
Když budeš chtít ofotim ti záda velkého TP
Ahoj
Mám od Zemana taky moto z USA, přihlásil to na sebe a všechny výjimky nechal zapsat do techničáku.
Úplně v pohodě jsem to přihlásil. Motorku mi dovezl až k baráku. Myslim že ví co dělá. Co jsme domluvili to platilo.
Když budeš chtít ofotim ti záda velkého TP
Ahoj
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motocykl z USA s tachometrem pouze v mílích
assassin píše: Johny_Servis> ta motorka ma vic problemu nez jen tacho v milich, u stk v budoucnosti problem nejspis nastane, tim spis, pokud tam nikoho nezna - coz vypada, ze tak neni - a proto neni rozumne vyhodit spoustu penez za motorku kde se da očekávat problem a je lepsi koupit evropskej model, kdyz je motorek vsude jako sracek…
Ale byla to jen přátelská rada, muze klidne předělávat budiky, shánět origo vyfuky, shánět elektrikare co mu prepoji osvětlení atd atd…
Jaké další problémy? Vše podstatné jako světla, zrcátka, blinkry jsou zapsané v TP i ty míle...
Budíky měnit netřeba, stačí nalepit stupnici v km, jak se tu píše, jaké další problémy máš na mysli? Já vidím jediný problém v tom, že se nedá tacho přepnout na km a odečítá jen v mílích, ale na to se myslím dá zvyknout...
Pokud by ovšem na motorku byl problém např. sehnat díly, nebo byly nestandartní šrouby ap, tak to už bych jako problém viděl,, ale co jsme se ptal, motorka je stejná jako Evropská verze, normálně smontovaná v Japonsku...
1 reakcí na tento příspěvek Motocykl z USA s tachometrem pouze v mílích
Napadla mě varianta koupit k tomu v mílích cejchovanému tachometru nějaký malý šikovný externí , třeba digitáln,,í tachometřík, co by ukazoval aktuální rychlost normálně v km/h (pokud by měl i trip s nájezdem, bylo by to ještě lepší), ale nevim, na jakém principu to funguje, jak se zapojením ap, měl by někdo nějaký tip, nebo přímo odkaz?
Díky
Díky
Versysák__: Už před spoustou let jsem si na motorku dal "cyklo"tacho Sigma Targa s rozsahem do 300 km/h. Letos jsem udělal upgrade na model Sigma MC 18.12 , který má víc funkcí a krátkodobé podsvícení. Snímání je klasika - někam na kolo se přidělá magnet a na vidlici snímač. Magnet generuje ve snímači pulsy a z jejich frekvence počítá tachometr rychlost a ostatní statistiky.
Většinou jsou věci zapsané ve vyjímkách. U světel, např. že nejsou dle EHK/OSN, ale dle DOT resp. SAE a podobně. Jen musí barevností odpovídat EHK/OSN.
Spousta lidí co znám jezdí s tachometrem v mílích, pro lepší orientaci se dají sehnat samolepky co na tacho nalepíš. Nevím, že by s tím měl někdy někdo problém.
Odobně mám tacho v Km/h, ale je to vývozní model z Kanady.
Spousta lidí co znám jezdí s tachometrem v mílích, pro lepší orientaci se dají sehnat samolepky co na tacho nalepíš. Nevím, že by s tím měl někdy někdo problém.
Odobně mám tacho v Km/h, ale je to vývozní model z Kanady.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zkrácení plexi Yamaha XVS 950A Midnight Star | riderr3 | 10 | 10.7.2024 v 13:33 Rachus |
Rodina Yamahy Yamaha XVS 1100A Dragstar Classic, Yamaha XVS 1300A ... | jidashek | 26 | 30.4.2024 v 11:56 Monty_78 |
Brzdění cruisera v dešti [1, 2] Yamaha XVS 650 DragStar, Yamaha XVS 1100 DragStar, Y... | HrnčířKraus | 32 | 3.4.2024 v 16:54 Dosky-CZ |
Pohon řemenem Yamaha XVS 950A Midnight Star | Janyk | 12 | 20.8.2023 v 08:41 Strider |
laděný vyfuk Yamaha XVS 950A Midnight Star | Ivar.Novis | 2 | 27.7.2023 v 11:00 1100Virago |