raceczech_listopad




paolo_novy paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Pneu pro Kawasaki Z900
9.10.2023 v 16:43
Jakou zkušenost máte s originálními pneu na Z900, tj. Dunlop sportmax roadsport 2 ? Vlastnosti a výdrž...
Já mám na nich najeto cca 5,5 tis. km a myslím asi ještě 1500-2000 dají. Zadní ještě OK, přední se začíná sjíždět (klasicky levá strana víc) do špičky. Taky jim nějak moc nevěřím, několikrát mi trochu klouzly. Už přemýšlím, co po nich.
Nejsem žádný závodník, normální svižnější svezení za sucha, důraz na bezpečnost a výdrž pneu. Mám 2 favority:
Dunlop sportmax roadsmart 4 a Michelin Road 6.
Co byste z nich vybrali, případně jakou máte zkušenost a tip vy? Díky.
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Pneu pro Kawasaki Z900

9.10.2023 v 17:41 | Nahoru | #1
Tak pri športových gumách rátaj tak 6000km dojazd, ty to vidíš na 8000km, môžeš byť rád. Už som nádavky počul aj na Road 6. Takže kľudne niečo šport-turistického od Metzeleru či Pirelli.

Pneu pro Kawasaki Z900

9.10.2023 v 18:30 | Nahoru | #2
Původní dunlopky jsou na řízení trochu tupé, ale jinak stabilní v náklonu. S výdrží jsou taky nadprůměr.
Chtělo by to fotku gumy, aby se dalo usoudit, co potřebuješ.

Pneu pro Kawasaki Z900

9.10.2023 v 18:51 | Nahoru | #3
Duraz na bezpecnost je proste grip, to je opak k vydrzi, kterou taky pozadujes. Dnesni gumy toho zvladnou fakt hooodne, takze klidne neco jako Rosso IV, M9RR, apod. a budes happy, do uzkych je nedostanes a kolem 6tis km daji ;)

1 reakcí na tento příspěvek Pneu pro Kawasaki Z900

9.10.2023 v 20:58 | Nahoru | #4
Angel GT... neznám v tomhle segmentu lepší poměr cena výkon.

SARDINIE minulý týden

1 reakcí na tento příspěvek Pneu pro Kawasaki Z900

10.10.2023 v 09:05 | Nahoru | #5
Možná jsem to s tím odhadem přehnal. Ale těch 6,5-7 tis. celkově na originálech je reálných. Takže jsem rád, že je to dle vás v normě, dokonce asi i lehce přes normu.
Díky za tipy. Nemá někdo osobní zkušenost s tou Dunlop sportmax roadsmart 4 ? V letošním testu časopisu motocykl vyhrály, když těsně porazily právě Michelin Road 6. Ve většině disciplín srovnatelné, Michelin kraloval na mokru (v dešti nejezdím), Dunlop nejlepší v opotřebení - výdrži. Otázka, jak moc tomu testu věřit. Neznám nikoho, kdo ty Dunlopky má.

Pneu pro Kawasaki Z900

10.10.2023 v 16:45 | Nahoru | #6
Aj tu je porovnávačka tej kategórie čo vyberáš. Tie gumy sú 2x lepšie, ako bežný jazdec čo jazdí po ceste dokáže ujazdiť. Takže si vyber podľa krásy dezénu či ceny. A keď vyskúšaš tie Dunlopy, tak nič s tým nepokazíš a možno budeš vedieť porovnať a napíšeš nám postrehy.

www.az-pneu.sk/testy-pneumatik/moto-pneumatiky/zimne/test/motorrad-2022-cestovni-120-70-17-207

1 reakcí na tento příspěvek Pneu pro Kawasaki Z900

10.10.2023 v 17:20 | Nahoru | #7
Díky. Myslíte, že je lepší zvolit klasické modely uvedených pneu nebo s písmeny GT, tj. dle internetu určené na těžší motorky?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pneu pro Kawasaki Z900

10.10.2023 v 17:24 | Nahoru | #8
zahadnytajemny> jezdil jsem Angel GT i ST např a žádný rozdíl jsem nepoznal, ani najezdem. Jestli nějakým způsobem pomáhá zesílena kostra u GT na moto normální hmotnosti….

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pneu pro Kawasaki Z900

10.10.2023 v 20:49 | Nahoru | #9

zahadnytajemny píše: Možná jsem to s tím odhadem přehnal. Ale těch 6,5-7 tis. celkově na originálech je reálných. Takže jsem rád, že je to dle vás v normě, dokonce asi i lehce přes normu.
Díky za tipy. Nemá někdo osobní zkušenost s tou Dunlop sportmax roadsmart 4 ? V letošním testu časopisu motocykl vyhrály, když těsně porazily právě Michelin Road 6. Ve většině disciplín srovnatelné, Michelin kraloval na mokru (v dešti nejezdím), Dunlop nejlepší v opotřebení - výdrži. Otázka, jak moc tomu testu věřit. Neznám nikoho, kdo ty Dunlopky má.



Mas to fuk, vyhoda techdle vyberu je, ze nemuzes udelat chybu, ty gumy obecne fungujou. A ty evoluce, jako roadsmart 2/3/4 vzdycky pisou ze jsou o 20 procent lepsi, a o 20 procent vic najednou, ale co svet svetem stoji, najedou vzdycky stejne, a zlepseni bejvaj mezi generacma absolutne marginalni. Obcas je to i zhorseni.

Takze ciste na prachy vyjde vzdycky lip koupit starsi model za dobry prachy, nez ten "mega hyper super dnestni".

prehistoricka foto RoadSmartu2 z Brna z roku tusim 2012 ...



Naposledy editováno 10.10.2023 20:51:06

1 reakcí na tento příspěvek Pneu pro Kawasaki Z900

10.10.2023 v 20:59 | Nahoru | #10
A nová guma za super prachy se dá koupit taky, jmenuje se Mitas Sport Force+.

Pneu pro Kawasaki Z900

10.10.2023 v 21:02 | Nahoru | #11
Jop, zkusil jsem je v Sosnovy na Fizerove Agate, a ve druhym kole pri jeste celkem studenym jare jsem opatrne, abych to nerozbil tahal kolena po zemi Takze za me taky fungujou cajk.

Ale kdyz ono se po koleni da jezdit i na barumkach na babete, takze

(reakce na) Pneu pro Kawasaki Z900

11.10.2023 v 06:49 | Nahoru | #12
Ozzy_>

(reakce na) Pneu pro Kawasaki Z900

11.10.2023 v 07:20 | Nahoru | #13

Kohlstein píše: A nová guma za super prachy se dá koupit taky, jmenuje se Mitas Sport Force+.


Souhlas , obul jsem je po M7RR na cebro a těch 1500km než mi odešel motor jsem měl pocit, že jsou lepší než ty M7….

1 reakcí na tento příspěvek Pneu pro Kawasaki Z900

11.10.2023 v 18:01 | Nahoru | #14
Já jsem na OEM gumách najel 7k km, ale bylo to tak nějak z nutnosti (termín pneuservisu vs potřeba přesunu). Prvních řekněme 5-5,5k km jsem si říkal, proč si lidi na netu na ty gumy stěžují, ale pak začaly slušně klouzat a ke konci už blikala trakce i na suchém asfaltu v přímém směru - takovou relativně náhlou a rychlou degradaci vlastností jsem u gum zaregistroval prvně...

Dal jsem Michelin Road 5 (protože proti 6kám viz výše rozdíl prachy vs zlepšení). Pocitově jdou snadněji do zatáčky, zatím malý nájezd (cca 2,5k km), tak teprve uvidím, jak si povedou dál.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pneu pro Kawasaki Z900

12.10.2023 v 08:15 | Nahoru | #15
maciiik> mám za to, z několika vlastních zkušeností ( na sport touring gumách), že jak dojdeš ke konci životnosti začne to klouzat.
Nejsem odborník na konstrukci plášťů, ale čím víc ke kordu, asi už se mění i struktura (možná díky změně vulkanizace při výrobě) kdy kolem kordu je to tvrdší a míň adhézní a směrem k obvodu to pak je ta guma na styk z vozovkou.
Vyzkoušel jsem několikrát na Korsice Roadsmarty, Angely ST a GT a pokaždý když guma byla kolem 1mm a byla na přezutí, tak za stejnýho tempa začala nejdřív malovat čáry na výjezdu a pak už s ní šlo regulerně "zadriftovat" ...což bych se na začátku musel opřít plným výkonem třeba na dvojku... v konci už stačilo trošku víc polechtat plyn a bylo to.

(reakce na) Pneu pro Kawasaki Z900

12.10.2023 v 08:39 | Nahoru | #16
t_freedom> U každé pneumatiky jde o tloušťku gumové vrstvy ke kordu. Když se tenká guma nemůže zabořit do nerovností ve vozovce, přestane fungovat to, čemu se říká grip, a zbude pouze součinitel tření mezi gumou a ploškami na kamenivu.

(reakce na) Pneu pro Kawasaki Z900

12.10.2023 v 11:31 | Nahoru | #17
t_freedom> Jj, asi se teda dá zjednodušeně říct, že životnost/nájezd gumy beze změny vlastností se nutně nerovná životnosti/nájezdu do značek.

A dál by šlo pokračovat, že značky jsou TWI - Tread Wear Indicator, a ukazují opotřebení vzorku, ne opotřebení/změnu vlastností gumy, i když tady je zase možné polemizovat, že opotřebením vzorku se mění tloušťka gumy ke kordu, jak píše Krautkopf, což asi taky přináší změnu vlastností... Sakra, do čeho jsem se to tady zamotal?

Už jenom dodám, že to, že jsem tohle zaregistroval prvně (nutno brát s rezervou, paměť už mi moc neslouží ), bych připsal přestupu z malého Versyse na Zeda - Zed je výkonově jinde, takže je snadnější tu degradaci vlastností při kroucení heftem zaregistrovat...

(reakce na) Pneu pro Kawasaki Z900

12.10.2023 v 21:59 | Nahoru | #18
Právě ty Pirelky bych doporučil. Pirelli Angel GT.
Ale Dunlop určitě taky super. Hodně lidí je jezdí.

(reakce na) Pneu pro Kawasaki Z900

12.10.2023 v 22:01 | Nahoru | #19
Podle mě GT byl akorát nástupce ST

Pneu pro Kawasaki Z900

14.10.2023 v 22:54 | Nahoru | #20
Angel GT nema zesilenou kostru.... zesilena kostra je označené pismenem A ....Angel GT A

bridgestone - S21, nebo novši S22 - moc dobre gumy....kdysi byla výborna cena - bohužel to už neplati...

-

Naposledy editováno 14.10.2023 23:07:54

Pneu pro Kawasaki Z900

16.10.2023 v 13:14 | Nahoru | #21
Já teď kupoval židovský gumy Dunlop gpr 300. Sada vyšla 4300. Zatím se mi zdají v pohodě. Drží.

Pneu pro Kawasaki Z900

17.10.2023 v 08:32 | Nahoru | #22
GPR300 - najezd 9.300 od 8.000 uz to nebylo nic moc, pak parkrat klouzly a sly
Roadtec 01 SE - najezd 10.000 a az do konce drzely ok
Roadsmart IV - najezd 11.000, do 10.000 super pak se zacaly olupovat a sem tam klouzly

Na Roadsmartech se mi jezdilo nejlip, grip, ovladani, agilita...

Naposledy editováno 17.10.2023 08:34:27

Pneu pro Kawasaki Z900

10.12.2023 v 11:09 | Nahoru | #23
Tak cos koupil, a jak jsi spoko ...

1 reakcí na tento příspěvek Pneu pro Kawasaki Z900

12.12.2023 v 18:50 | Nahoru | #24
Po zkušenostech s BT16 a BT19, Dunlop roadsmart I, II a III, Pirelli Angel jsem skončil zpěn na BT (Bandit 650). V nynější době na Pan European obouvám jen BT023 GT. Jednu sezónu jsem GTečka nesehnal a použil ST. ST byly víc nervózní v zatáčkách. Ale mám super těžkou mašinu. GT sedí suprově.
Kámoš na MG Breva taky jezdí BT023 a je super spokojen.
Nájezd kolem 5-6 tisíc je sakra málo. Letos jsem BT023 GT protáhl až na maximum, najeto 11500km (skoro do hladka) - kombinace silnice, dálnice, teplo (Sicílie) i chlad (2°C Listopad).
BT023 asi nejlepší poměr cena/výkon.
Rozdíl v GT a ST je v zakřivení pneu a je pro těžší moto, ale indexy nosnosti jsou stejné, takže těžko hodnotit. Ale z vlastní zkušenosti vím, že je v nich rozdíl.
Pneu na foto v 9000 km v jižní Itálii. Na vodě už nedrží, ale na suchu ještě v poho
.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pneu pro Kawasaki Z900

13.12.2023 v 08:50 | Nahoru | #25
pepe100> Mě právě přišly ty BT23 o něco horší než Angel GT. Když jsem ještě jezdil delší výlety tak jsem na BT23 najel 5,5 tis. km ale na Angel GT 7,3 tis. km a ty Pirellky držely pěkně až do konce (kromě okruhu). Teď už jsem přešel na sportovní S21 nebo Rosso III, protože se jezdím spíše vyblbnout než dálku. Tam už vydrží jen 3-3,5 tis. km na sadu, ale kontrola trakce na výjezdu už tolik nebliká, jak na sport/turist gumách

Spíše by mě zajímalo, jestli ty Mitasky Sport force+, která stojí skoro půlku za sadu než prvotřídní Pirellky je skutečně o půlku horší, nebo je to alespoň na úrovni Qualifier II.

(reakce na) Pneu pro Kawasaki Z900

14.12.2023 v 15:02 | Nahoru | #26
t_freedom> A jak vidíš ty pneu na asfaltě, který není tak drsný jak na Sardinii ? Tam to i tím musí vice držet. Mám Aprilii Rsv 1000 2003. Nejezdim extra rychle na rovinkach, nebo extra brzdy do naklonu. Jen jezdím rád v zatáčkách. A i dost topím na výjezdu z nich. V naklonu bez extra plynu udrží i dnešní sport cest pneu nesmysl. Teď mám roadsmart 3 SP. A super. Vydrží tak max 7 tis km. Možná trochu míň. A přemýšlím o příští zadní pneu Angel GT 2. Sportpneu maji ještě větší grip. Jenže na zadnim kole dá S22, M9RR cca 4 tis km...Poměr cena výkon nic moc. Na 600-750 ccm stroji zvládne třeba zadek 6-7 tis km.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pneu pro Kawasaki Z900

14.12.2023 v 20:41 | Nahoru | #27

PetrJ81 píše: pepe100> Mě právě přišly ty BT23 o něco horší než Angel GT. Když jsem ještě jezdil delší výlety tak jsem na BT23 najel 5,5 tis. km ale na Angel GT 7,3 tis. km a ty Pirellky držely pěkně až do konce (kromě okruhu). Teď už jsem přešel na sportovní S21 nebo Rosso III, protože se jezdím spíše vyblbnout než dálku. Tam už vydrží jen 3-3,5 tis. km na sadu, ale kontrola trakce na výjezdu už tolik nebliká, jak na sport/turist gumách

Spíše by mě zajímalo, jestli ty Mitasky Sport force+, která stojí skoro půlku za sadu než prvotřídní Pirellky je skutečně o půlku horší, nebo je to alespoň na úrovni Qualifier II.



Mitasky sportforce + EV jsou opravdu na úrovni zahraničnich značek. Ale zhoří za pulku km. Proto jsou tak levné. Takže v součtu se až tak nevyplatí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pneu pro Kawasaki Z900

15.12.2023 v 10:55 | Nahoru | #28
Supermotojunkie> Díky, takže jedině když máš doma přezouvačku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pneu pro Kawasaki Z900

15.12.2023 v 12:25 | Nahoru | #29
PetrJ81> Když někdo ty gumy cíleně rasuje, tak mu nevydrží nic. On totiž ke svému stylu potřebuje tvrdé cestovní puky.

(reakce na) Pneu pro Kawasaki Z900

15.12.2023 v 12:49 | Nahoru | #30

Krautkopf píše: PetrJ81> Když někdo ty gumy cíleně rasuje, tak mu nevydrží nic. On totiž ke svému stylu potřebuje tvrdé cestovní puky.



Tak nevim zda si myslel mě, ale cíleně gumy neničím. Na rovinkach udržují rychlost v klidu do 160. Ale rád zatáčky a výjezdy z nich. Ale i tak mě prostě zadní rosso III vydržela 3 tis km a byla na sracku. I ke kraji. To není cílený ničení

Naposledy editováno 15.12.2023 12:51:30
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kawasaki Z900 2025 Kawasaki Z900 zahadnytajemny 11 3.11.2024 v 14:43 Grizzly_Luboš
Chyba power KTRC Kawa Z900 2020 Kawasaki Z900 Bongo9915 8 16.9.2024 v 22:35 Jirrri
Svody Z900 Kawasaki Z900 Zint0x 1 16.9.2024 v 22:25 mireknemet
pneu Michelin Road 5 vs 6 Kawasaki Z900 zahadnytajemny 8 10.9.2024 v 21:04 motodiag
Motorka A2 - otevřít nebo prodat a ... [1, 2] Kawasaki Z900 zahadnytajemny 37 11.7.2024 v 23:02 zahadnytajemny

TOPlist