paolo_novy Přidat reklamu

Téma: co za výplet
Ahoj, potřebuju poradit, kompletně renovuju 05 a už zbývá jen lak a kola. Mám 64 rok výroby to je ten s hladkými středy kol. Ty středy doma naštěstí mám. Vím že mě motokrámek asi nepochválíte, ale kamarád od tamtud má ráfky a je naprosto spokojenej. Takže ráfek asi vezmu odtamtud. Teďka mi jde o to, co za výplet. Tloušťka? Materiál? Povrchová úprava? Kde sehnat? A vzhledem k tomu, že je mi 15 a financuji si to sám tak taky trochu hraje roli cena, ale zas nechci aby to popraskalo. Všem děkuji za radu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) co za výplet

26.11.2023 v 07:44 | Nahoru | #1
FJRPEPA>S tím plničem máš pravdu, ale částečně. Nic méně dávám "kousky" do kvalitní chromovny, a tam jí používají z důvodu, který jsem napsal. Věřím informacím profíků. Ono chrom holt může být kvalitní, nebo levný
Tohle je jejich postup:
Díly jsou chemicky "staženy", odrezeny, odmaštěny a případně otryskány pískem či litinovými kuličkami. Následně díly vybrousíme a vyleštíme před samotnou galvanickou lázní. Nyní dochází k "máčení" Vašeho dílu do van, kde jsou elektrolýzou nanášeny požadované vrstvy kovů. Nejprve mědi, poté niklu a nakonec i samotného chromu. Je důležité, aby vrstvy nanesených kovů byly dostatečné, aby nedocházelo k snadnému poškození takto vzniklé povrchové úpravy. Nakonec celý díl finálně doleštíme a provedeme výstupní kontrolu. V tuto chvíli je Váš díl připraven a probíhá expedice.
Tady je celkem zajímavý popis. Je od jiné chromovny než používám, ale je to hezky popsané.
www.renovuji.cz/menu/chromovani.html
Ona dnes měď není strategická surovina jako za doby "vlády jedné strany", ale běžně používaný technický kov

Naposledy editováno 26.11.2023 09:44:36

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) co za výplet

26.11.2023 v 15:43 | Nahoru | #2
Milos1> Když se koukneme do knihy galvanotechnika, tak se dozvíme, že železné předměty se napřed niklují. Za druhé světové války se před chromováním mědily nebo mosazily. Chrom se s mědí i s mosazí sice dobře spojuje, avšak tyto podklady jsou jednak měkké, jednak se snadno okysličují i pod chromem, tím se měděný či mosazný podklad porušuje a tento podklad se oddroluje, čímž dochází k loupání chromové vrstvy.
A nejedná se o cenu mědi, ale o cenu další etapy přípravy na chromování a tím spojenou další práci a leštění, proto dražší.
Jo a protože se často zabývám veteránama, tak vím, že málokdy se narazí na poměděný chromovaný předmět.

Naposledy editováno 26.11.2023 15:45:34
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Startování Jawa 50/21 Pionýr GreenBean 10 10.9.2024 v 19:26 Kohlstein
Motor Jawa 50/21 Pionýr ddavča 3 9.9.2024 v 11:58 Frantas
pionýr se dusí Jawa 50/05 Honza1625 4 31.8.2024 v 20:01 Honza1625
jawa21 nastertuje perfektne ale vyn... Jawa 50/21 Pionýr máťa_moto_blázen 12 17.8.2024 v 12:46 pitbikeros
Štítek jawa 05 Jawa 50/05 Matess99 1 21.7.2024 v 14:13 Milan1963


TOPlist