potřebuji změnit sekundární převod KTM 890 Adventure , který činí 16:45 (pastorek : rozeta). Důvodem je dlouhá jednička a v pomalejších offroadových sekcích musím pořád spojkovat. Min. rychlost, než začne motor mlátit kvůli nízkým otáčkám, je cca15 km/hod. Chci proto vyměnit rozetu za větší (46,47,...50.zubů). Abych jich nemusel kupovat několik (jsou drahé) a zkoušet, rád bych si to předem spočítal v nějakém kalkulátoru, kde bych dosadil:
- počet zubů pastorku,
- počet zubů rozety,
- velikost ráfku,
- velikost pneumatiky,
- zvolenou rychlost na 1. převodový stupeň.
Rozeta ale nemůže být zase jakkoliv veliká, aby se řetězová linka nedostala mimo vodítka řetězu
Víte o něčem takovém nebo jste to už někdo měnil?
Díky za všechny informace k tématu.
Pokud treba budes chti na jedničku posunout použitelnou rychlost o 20% musis zmenit o 20% i prevodovej pomer. Viz kolega vyse, neni to az takova veda. Na gearingcommanderu je fajn si ozkouset co to dela aby cloveku docvaklo jak to funguje, ale nesmi to clovek s tima cislama prehnat…
1 reakcí na tento příspěvek Kalkulátor sekundárního převodu
Částečně se dá dohánět profilem pneumatiky, ale pak se dostávás zase mimo rozměry TP zpravidla.
Pro porovnání je stejně potřeba spíš vlastní zkušenost. Na crf250l. Jsem vyměnil gumu z 120/80 na 110/80 a rozetu 40 na 42. Za jízdy pocitově téměř neznatelne. Tak jsem to ještě zkusmo doplnil výměnou kolečka 14 na 13 a pak už to bylo zase příliš krátké pro použití na asfaltu. Čísla řeknou něco a zkušenost zase něco jiného...
Edit: pokud na tvoji moto nabízí retezovku JT tak na jejich webu jsou tabulky poměrů s procenty o kolik se mění proti originálu.
Naposledy editováno 26.11.2023 19:43:05
1 reakcí na tento příspěvek Kalkulátor sekundárního převodu
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kalkulátor sekundárního převodu
mRKEF píše: Na crf250l. Jsem vyměnil gumu z 120/80 na 110/80 a rozetu 40 na 42. Za jízdy pocitově téměř neznatelne. Tak jsem to ještě zkusmo doplnil výměnou kolečka 14 na 13 a pak už to bylo zase příliš krátké pro použití na asfaltu.
Zdarec, zajímalo by mě, jaký vliv na převod má různá šířka gumy...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kalkulátor sekundárního převodu
BorekS píše: Zdarec, zajímalo by mě, jaký vliv na převod má různá šířka gumy...
Kalkulacka
Naposledy editováno 26.11.2023 22:12:52
1 reakcí na tento příspěvek Kalkulátor sekundárního převodu
1 reakcí na tento příspěvek Kalkulátor sekundárního převodu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kalkulátor sekundárního převodu
1 reakcí na tento příspěvek Kalkulátor sekundárního převodu
Tohle je víc o pocitu a zkušenosti, než o kalkulátorech a tabulkách... tedy ze zkušenosti: řada mých zákazníků, kamarádů i já sám, máme na ADV-790/890 kolečko 15Z je to fajn, citelná změna, na 1 v těžkém off je ovládání znatelně lepší a ve větších rychlostech je moto živější, ale na přejezdech, není nepříjemně vytočená. to udělej jako první krok. A pokud ti to bude málo, jako další běž do rozety 47, to je tak max, ať nehobluješ vodítko a hlavně ti vyjde orig délka řetězu.
Trochu jiné je - nakreslit si na kus papíru pilový diagram.
Ten dokáže říct mnohé, když víš, na co se díváš.
No a co se týče jízdy v terénu, tak je dobré naučit se jezdit z co nejtěžším převodem .
Když se sekundárem zkrátí celkový převod, tak sice získáš plazivou jedničku...ale v některých úsecích budeš potřebovat zrychlit (při té zařazené jedničce) a zjistíš, že ten převod je krátký...nezískáš rychlost a ten úsek nevyjedeš...a dvojku nedáš, páč máš nohy kdesi jinde...
Je taky dobré, když motor je elastický a dovoluje jízdu "zvýšeným volnoběhem".
No ale na to je potřeba udělat mírný tuning a nebo vyměnit motorku...za menší (lehčí)...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kalkulátor sekundárního převodu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kalkulátor sekundárního převodu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kalkulátor sekundárního převodu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kalkulátor sekundárního převodu
Krautkopf píše: Destroyer> Tak to je v pytli, mně tam Honda dala dokonce 14!
Ja mam 14z v sérii na KTM a HQV … nabizi se i 13
měl jsem mnohem složitější výpočet přes poměry zubů, otáček a obvodových rychlostí, tvoje je jednodušší a vyjde stejný výsledek. Aspoň vím, že je to správný výsledek. A také mi to dává odpověď, že změnou sekundárního převodového poměru toho moc nezměním.
Mirek
1 reakcí na tento příspěvek Kalkulátor sekundárního převodu
napríklad na bicyklovej reťazi je minimum 11 pričom to 11z kolečko je už na hrane, naopak pri 525 moto je štandard 16/17z, ale teoreticky všade si môžeš dať aj to 11z len na úkor životnosti.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Erzberg Hammer KTM 890 Adventure R, KTM 890 Adventure | Kohlstein | 8 | 18.7.2024 v 23:38 Kohlstein |
Aerodynamika- cestovní moto [1, 2] KTM 890 Adventure, Honda NT1100, Suzuki V-Strom 800DE | JAVR | 41 | 11.7.2024 v 19:43 JAVR |
Cukání plynu KTM 890 Adventure R | Pizzy1 | 7 | 15.4.2024 v 17:08 crestik |
Odtah sardinie [1, 2] KTM 890 Adventure | Token | 34 | 6.4.2024 v 21:43 Flaxa |
offroad v Albánsku KTM 890 Adventure R | Destroyer | 13 | 30.3.2024 v 12:50 Deadman |