Téma: Přístroj k nabíjení baterie (bez připojení na 220V)
26.11.2023 v 21:45
Ahoj,
existuje něco jako Jump Starter (Startovací powerbanka), která by posloužila i jako záložní nabíjčka baterie?
Jedná se mi o to, že mám garáž bez elektriky a u auta i motorky se mi při delším stání vybíjí baterie k hodnotám cca 12V (baterie jsem nechal porměřit profi přístrojem, ani nejsou staré a jsou v pořádku, např. u toho auta vím, že je to jeho vlastnost, nejsem sám komu se to dějě...).
Nechce se mi furt vyndavat baterie a brát je domu na nabíječku (navíc u auta to vždy spadne do nějakýho nouzovýho režimu a trvá cca 100km, než si to sedne a přestanou lítat otáčky). Zkoušel jsem je i odpojovat ale jak jsem sal, u auta je to nežádoucí.
Bylo by fajn, kdyby existoval nějaký externí zdroj, který by po nabití dobil baterii alepoň o pár desetin voltů, aby se baterky nedostávaly na hodnoty, kdy už trvale ztrácí kapacitu a snižuje se jejich životnost díky podbití.
Stačilo by něco menšího jako klasický Jump Starter, který se doma jen nabije z USB nebo nabíječkou na 220V, s následnou možností ponechání připojení k baterii a její následným dobitím.
Věděl by někdo, zda něco takového existuje?
Díky za info
existuje něco jako Jump Starter (Startovací powerbanka), která by posloužila i jako záložní nabíjčka baterie?
Jedná se mi o to, že mám garáž bez elektriky a u auta i motorky se mi při delším stání vybíjí baterie k hodnotám cca 12V (baterie jsem nechal porměřit profi přístrojem, ani nejsou staré a jsou v pořádku, např. u toho auta vím, že je to jeho vlastnost, nejsem sám komu se to dějě...).
Nechce se mi furt vyndavat baterie a brát je domu na nabíječku (navíc u auta to vždy spadne do nějakýho nouzovýho režimu a trvá cca 100km, než si to sedne a přestanou lítat otáčky). Zkoušel jsem je i odpojovat ale jak jsem sal, u auta je to nežádoucí.
Bylo by fajn, kdyby existoval nějaký externí zdroj, který by po nabití dobil baterii alepoň o pár desetin voltů, aby se baterky nedostávaly na hodnoty, kdy už trvale ztrácí kapacitu a snižuje se jejich životnost díky podbití.
Stačilo by něco menšího jako klasický Jump Starter, který se doma jen nabije z USB nebo nabíječkou na 220V, s následnou možností ponechání připojení k baterii a její následným dobitím.
Věděl by někdo, zda něco takového existuje?
Díky za info
1 reakcí na tento příspěvek Přístroj k nabíjení baterie (bez připojení na 220V)
K tomu soláru. Rovnou s nabíječkou: https://www.alza.cz...E%20OPTIMATE%20solar
Nabíjení v zimě bude asi bída, na udržování by to stačit možná mohlo.
Nabíjení v zimě bude asi bída, na udržování by to stačit možná mohlo.
1 reakcí na tento příspěvek Přístroj k nabíjení baterie (bez připojení na 220V)
Než dávat bůra za nabíječku se solárem, není lepší ty baterky vyndat?

1 reakcí na tento příspěvek Přístroj k nabíjení baterie (bez připojení na 220V)
No u toho solaru bych nebyl moc optimista - v době kdy budeš to udržování baterii potřebovat, tj hlavně v zimě, toho slunka moc není (mraky, sníh, námraza) - bude výkon mizivý, bez slunka cca 5-max 10%. Garáž určitě taky není temperovaná. Ale možná to na udržení kondice baterky bude stačit. Jaro, léto a podzim to ale šlapat bude. Však v popisu taky píšou "výkon až". Abys pak nebyl otrokem nabíjení - vyhlížet pěkné počasí a chodit do garáže dobíjet baterky a případně ometat sníh.
1 reakcí na tento příspěvek Přístroj k nabíjení baterie (bez připojení na 220V)
Potom ještě šílený perpétum.
12V akumulátor modelářská nabíječka nabíjení aku.
Něco podobnýho.
www.bighobby.cz/nabijecka-racepow-b6-80w/
12V akumulátor modelářská nabíječka nabíjení aku.
Něco podobnýho.
www.bighobby.cz/nabijecka-racepow-b6-80w/
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přístroj k nabíjení baterie (bez připojení na 220V)
Radik55> no v garáži jsou luxfery ze strany garáže (cca 1,2 x 1m) , fungoval by ten solární mini panel, když by byl vevnitř garáže za těma luxferama, kam jde přes den denní světlo???
Šlo by to v autě připojit i přes zapalovač?
Naposledy editováno 27.11.2023 10:55:46
Šlo by to v autě připojit i přes zapalovač?
Naposledy editováno 27.11.2023 10:55:46
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přístroj k nabíjení baterie (bez připojení na 220V)
riderr3> odpověď je 2x ne
solar za luxferama, obecně kdekoliv když na něj nesvítí, tak má totálně mizivý výkon a v autech se zpravidla autozapalovac po vypnutí klíčku odpojí
solar za luxferama, obecně kdekoliv když na něj nesvítí, tak má totálně mizivý výkon a v autech se zpravidla autozapalovac po vypnutí klíčku odpojí
riderr3 píše: Radik55> no v garáži jsou luxfery ze strany garáže (cca 1,2 x 1m) , fungoval by ten solární mini panel, když by byl vevnitř garáže za těma luxferama, kam jde přes den denní světlo???
Šlo by to v autě připojit i přes zapalovač?
Záleží co máš za auto, mám 3 koncernový auta ve dvou se odpojuje v jednom né.
1 reakcí na tento příspěvek Přístroj k nabíjení baterie (bez připojení na 220V)
Asi tak - mám na střeše panely 7,2kwp a teď v je zataženo - dávají cca 250W. Pár vloček, námraza a je 00prd. Obrázek o výkonu za luxferama si udělej sám. A v těch sadách s nabíječkou jsou i koncovky s pojistkou pro připojení přímo na baterku. Nemusíš řešit zásuvku zapalovače. Můžeš si je dokoupit a pak jen přehazuješ dle potřeby nabíječku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přístroj k nabíjení baterie (bez připojení na 220V)
Johny_Servis> Mám nabíječku NOCO s adaptérem do zapalovače a normálně přes něj nabíjím (BMW, Alfa, MB) I motorku když má zasuvku

kokoška. píše: Johny_Servis> Mám nabíječku NOCO s adaptérem do zapalovače a normálně přes něj nabíjím (BMW, Alfa, MB) I motorku když má zasuvku
U novějších vozidel si některé nabíječky umí přes zásuvku zapalovače pokecat s ŘJ, takže začnou nabíjet, i když je standardně zásuvka po vypnutí/vytažení klíčku odpojená.
1 reakcí na tento příspěvek Přístroj k nabíjení baterie (bez připojení na 220V)
Si porid elektrocentralu
na nabiti baterek postaci nejake sajze ala hecht za trojku. 2x mesicne to tam po ceste na pivo na chvilu nakopnes a mas klid…

Další řešení , ne zrovna laciné.
www.alza.cz/nabijeci-stanice/18866890.htm
www.alza.cz/nabijeci-stanice/18866890.htm
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přístroj k nabíjení baterie (bez připojení na 220V)
Baterka, která potřebuje nabíjet po dvou týdnech, je stejně mrtvá.
Když už bych musel chtít nabíjet, tak k té garáži přijedu v únoru a v dubnu autem a natáhnu na chvilku startovací kabely.
Podmínka je ovšem normální staré auto, které na volnoběh dobíjí...
edit - teď čtu ten úvod, že to není jen baterkou, ale elektrika toho auta je v bordelu taky
Naposledy editováno 27.11.2023 13:53:14
Když už bych musel chtít nabíjet, tak k té garáži přijedu v únoru a v dubnu autem a natáhnu na chvilku startovací kabely.
Podmínka je ovšem normální staré auto, které na volnoběh dobíjí...

edit - teď čtu ten úvod, že to není jen baterkou, ale elektrika toho auta je v bordelu taky

Naposledy editováno 27.11.2023 13:53:14
Krautkopf> tak si to přečti ještě jednou ten úvod, psal jsem, že je to "vlastnost" toho auta (navíc to má celkem nestandartně malou baterku) auto je to jen pro 2 a jezdí se s ním jen za hezkého počasí, takže celou zimmu stojí v garáži...
Přístroj k nabíjení baterie (bez připojení na 220V)
Solárek (cca 50Wp), PWM regulátor a baterku z auta, která drží napětí, ale už neměla startovací proud. Mám to takhle v garáži již několik let.........a k té baterce připojuji 3 motorky a zahradní traktůrek. Funguje to perfektně. Jen pozor, kdyby jedna (jakákoliv) baterka měla vnitřní zkrat, vytlučou se přes ní všechny zbylé. U dvou strojů co je v zadání bych neměl strach. Ta stará baterie z auta je tam proto, že kdybych odpojil všechny nabíjené stroje, PWM regulátor by to nemusel rozdýchat............ale když by člověk nechal zapnutou alespoň jednu baterii, tak tento stav by nehrozil. A to, že je pár dnů zataženo se ani nepozná. Samovybíjení nikdy nebylo tak veliké, aby byl nějaký velký pokles napětí.
Na jednom dieselovém stroji používaném sporadicky jsem měl pouze 10Wp panýlek připojen rovnou do baterie 125Ah bez jakékoliv regulace. Mnoho zim na chatě a vždy, když bylo potřeba, stroj nastartoval. Měl jsem ten panýlek na bočním okénku, takže téměř svisle..........do doby, než jej potřeboval někdo více, než já
.
Na jednom dieselovém stroji používaném sporadicky jsem měl pouze 10Wp panýlek připojen rovnou do baterie 125Ah bez jakékoliv regulace. Mnoho zim na chatě a vždy, když bylo potřeba, stroj nastartoval. Měl jsem ten panýlek na bočním okénku, takže téměř svisle..........do doby, než jej potřeboval někdo více, než já

Vyrob si sám. Přesně ze stejného důvodu jsem si vyrobil zdroj a zároveň nabíječku z akumulátorů. Abych nemusel vyndávat baterku z motorky.
https://www.motorkar...p;pgr=0#goto10354407
Edit: zdroj k takovému nabíjení se dá vyrobit z každé powerbanky, která umí QC nebo PD standard. K tomu modul napěťového zdroje a boost modul pro zvýšení napětí, který zároveň umí proudové omezení a jedna schottky dioda. Materiál za stovku, půl hodiny práce.
Naposledy editováno 28.11.2023 10:08:15
https://www.motorkar...p;pgr=0#goto10354407
Edit: zdroj k takovému nabíjení se dá vyrobit z každé powerbanky, která umí QC nebo PD standard. K tomu modul napěťového zdroje a boost modul pro zvýšení napětí, který zároveň umí proudové omezení a jedna schottky dioda. Materiál za stovku, půl hodiny práce.
Naposledy editováno 28.11.2023 10:08:15
Přes zimu by možná místo solaru byla lepší nějaká větrná elektrárna? V tomhle odvětví už se taky třeba technologie posunula... Akorát když se tazatel ptal na účinnost soláru přes luxfery, tak mám obavy, že garáž asi nebude zrovna na VIP místě a cokoliv mimo garáž nejspíš nezůstane dlouho na svém místě....
3 reakcí na tento příspěvek Přístroj k nabíjení baterie (bez připojení na 220V)
Co tohle pokud je v garáži okno, https://www.hadex.c...exibilni-os20-18mfx/
mají i silnější
mají i silnější
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přístroj k nabíjení baterie (bez připojení na 220V)
Garides píše: Co tohle pokud je v garáži okno, https://www.hadex.c...exibilni-os20-18mfx/
mají i silnější
To vypadá zajímavě, díky za tip

Přístroj k nabíjení baterie (bez připojení na 220V)
Mam na lodi cca 120Wp panel+regulator jako je na videu doted jsem parkoval na vode pod vrbou, zivi to dve 100 Ah baterky, kdyz jsem tam naposledy po mesici stani prisel mely baterky 12.8. Takze myslim ze by ti to v garazi baterky v pohode uzivilo.
Porizovaci naklady jsou tak 1600 Kc za panel + 300 kc za regulator + kabely.
Az to budes zapojovat a hlavne odpojovat! tak si pamatuj ze ten solar musis odpojit od regulatoru jako prvni a az potom odpojit ty nabijene baterky, kdyz sundas baterky a solar do toho bude prat napeti, tak ten MMPT regler jde do kytek. (empriricky overeno).
Porizovaci naklady jsou tak 1600 Kc za panel + 300 kc za regulator + kabely.
Az to budes zapojovat a hlavne odpojovat! tak si pamatuj ze ten solar musis odpojit od regulatoru jako prvni a az potom odpojit ty nabijene baterky, kdyz sundas baterky a solar do toho bude prat napeti, tak ten MMPT regler jde do kytek. (empriricky overeno).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přístroj k nabíjení baterie (bez připojení na 220V)
riderr3 píše: To vypadá zajímavě, díky za tip
myslim ze to je malo. Nejakej takovej jsem mel objednanej z aliexpresu a to je fakt tak na nabiti telefonu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.