Vzhledove se mi nejvic libi NX, pak Versys a pak NC.
U NX si nejsem jist, zda to neni slabe. Najake mikro zkusenosti mam, ale....NC jsem zkousel, svezeni fajn, ale vzhledove je az na 3 miste
Budu pouzivat vetsinou na cestu do prace cca 20km tam 20km zpet.
Jednou za 3 tydny vylet 300km. A parkrat do roka vylet ve dvou.
Je pro mne dulezita jak spotřeba, tak naklady na servis, tak prakticnost. Asi nejlepsi pujcit zkusi a uvidi se, ale spis mi jde i o nazor zkuseneho cloveka.
Predem diky za info
H.
Druhe misto bych dal Versys 650, ale jen proto, ze je prostorny a ma lepsi tlumice nez to NC750. Ale jinak je ten motor katastroficka nuda i oproti te NC750 (ta ma i v serii mnohem lepsi zvuk coz je dalsi vec co by te bavila).
Na posledni misto bych dal NX500. Co se tyce vykonu, tak muzes byt klidny, potrva to leta nez by jsi to byl opravdu schopny vyuzivat na plno, ale jinak je to takove zatim nejake no. Ale je to novinka a jeste to nikdo tady nemel sanci vyzkouset. A ta sedacka vzadu nevypada nic moc no pro druhou osobu.
1 reakcí na tento příspěvek Versys/ Nx / NC
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Versys/ Nx / NC
Navic vybira prvni motorku. To jsme si asi skoro vsichni mysleli, ze si koupime prvni a jednu jedinou haha
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Versys/ Nx / NC
Ano, souhlas, jednu jedinou. Teď jich nutně potřebuju tak 5-8
Do zacatku neudela chybu ani s jedinou, ale myslim, ze i tak by mel nejlepsi tu NC s DCT, protoze po roce az dvou pujde do neceho dalsiho a to by mu mohlo zustat jako "skutr".
1 reakcí na tento příspěvek Versys/ Nx / NC
Všechny vyjmenované jsou sice nudné nic moc motorky, ale poměrně těžké.
Nebýt v požadavcích delší výlet ve dvou, doporučil bych spíš něco jako CBR300 nebo CRF300L/LR. Lehlé, zábavné, velmi snadno ovladatelné, odpustí to chyby. Na naučení ideální, na ježdění do práce ideální i pro zkušeného. Na cestování a jízdu ve dvou to ale není.
Než kupovat novou motorku, kterou odřeš a omlátíš, než se na ni naučíš a stejně ještě nevíš co chceš, doporučil bych raději staré SV650 nebo V-strom 650 za půl výplaty. Poslouží dobře, nebude tě mrzet ho vyválet po zemi a za rok až už budeš mít něco naježděno, budeš už přesně vědět jakou motorku si chceš koupit.
Naposledy editováno 07.02.2024 21:03:12
1 reakcí na tento příspěvek Versys/ Nx / NC
Kohlstein píše: Vibrátor Versys 650 bych vyřadil hned. Rozhodování mezi NX500 a NC750X už bych měl horší, jsou to naprosto rozdílné stroje. Kdyby mě sedla ergonmie a aerodynamika, tak bych šel radši do NX500. Ale na té ješte moc lidí asi nejelo.
Taky tak. Jako první motorku a hlavne na jezdeni do prace bych volil NX (CB500X).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Versys/ Nx / NC
callowsick píše: pětikilo NX (nebo CB-X z posledních let) má o poznání lepší přední vidli a hlavně brzdu než NC. To je momentálně asi největší slabina NCčka a je škoda, že to Honda nepořešila nějakým faceliftem. Každopádně NC to chce zkusit, protože někdo se do toho nízkootáčkovýho projevu div nezamiluje a jinýho to neskutečně štve.
Ja myslim, ze to byl peclive planovany proces ze strany Hondy. Davno vedeli ze budou delat i novy Transalp, takze NC se muselo postupne zhorsit na tlumicich a dalsich parametrech. Jedna aby CB500 rada byla zajimavejsi a ted aby Transalp byl lepsi volba jako cestovni enduro, ale tomu zase nedame DCT a tempomat aby to neohrozilo Afriku. Z druhe strany zase NC leze do zeli Forze 750 a X-ADV. Takovy zapeklity gulasek vyrobili no
puffybodie píše: Ja myslim, ze to byl peclive planovany proces ze strany Hondy. Davno vedeli ze budou delat i novy Transalp, takze NC se muselo postupne zhorsit na tlumicich a dalsich parametrech. Jedna aby CB500 rada byla zajimavejsi a ted aby Transalp byl lepsi volba jako cestovni enduro, ale tomu zase nedame DCT a tempomat aby to neohrozilo Afriku. Z druhe strany zase NC leze do zeli Forze 750 a X-ADV. Takovy zapeklity gulasek vyrobili no
Jj, to umístění NC v porfoliu dává čím dál menší smysl, bych řekl. Když to začínalo jako sedmikilo s extrémní cenovkou 130tis, dávalo to velkej smysl - velká motorka postavená tak, aby mohla být levná. Když se časem dostala na cenovku srovnatelnou s konkurencí, která ale nešetřila na výkonu, na podvozku atd, ztratila většinu argumentů ke koupi. Snad ta možnost DCT a motor pro zarputilý milovníky nízkej otáček zbyly.
A to nechci NC hejtovat, mně se na tom třeba jezdilo dobře
Vybrala si barvu a nadšená byla i z toho úložného prostoru na helmu místo nádrže, hutný zvuk - takový chopper s vizáží nakedu.
Slabinou je rozhodně ten jeden kotouč vpředu. Náš kus při silnějším brždění kopal do páčky, vyřešeno výměnou kompletu od Bremba. Teď je to relativně OK.
Asi nejhorší na tom našem stroji z roku 2014 byl podvozek. Poprvé jsem to řešil před dvěma lety a to jsem to za ty ceny vzdal s tím, že budu raději když si vybere něco jiného.
A tak jsme začali zkoušet, od Kawasaki nejdříve Z400, na tom se jí jezdilo super, ale charakter motoru (musí se točit) jí neseděl. Jinak je to malinká a naprosto super ovladatelná hračka. Skoro jsem si myslel, že Z650 bude jistota, tak se nám ta 400 líbila. Jenomže bylo velké zklamání z motoru Z 650 a jeho vibrací. Možná to byl ten jeden kus (předváděčka dealera), ale bylo to velmi nepříjemné. Podvozek jinak v pohodě, ale my měli jasno po chvilce.
Pak jsme zkoušeli ještě 2 BMW řady 800, které sice jedou, mají fajn brzdy i odpružení, ale taky dost vibrují. Pak přišla na řadu Yamaha MT07, která má super motor i brzdy, ale podvozek slabší. Yamaha to vyhrála, ale ne tak aby to chtěla vyměnit. Nutno říct, že se jednalo o starší kousky.
Tak se kruh uzavřel a já znovu začal řešit odpružení. Koupil jsem na konci roku tlumič od Öhlins a změna je neporovnatelná. Měl jsem to udělat už dávno a budu zřejmě do budoucna dělat i něco s předkem, který mi dřív nevadil, ale teď začal...
Motor všichni znají, příjemná jízda na krouťáku, kterou při snaze motor vytočit velmi brzo zatne omezovač. Ale když to přijmeš, tak si sice nezazávodíš, ale příjemně svezeš a to za minimální náklady a s velkou spolehlivostí.
Na té 500 jsem nejel a tak nemůžu srovnat, ale já bych opustil kategorii cendur (které stejně endury nejsou) a za tu cenu zkusil Horneta ;)
Z Tvého výběru mi dává nejvíc smysl NX, NCčko má smysl jen s tím DCT.
Tak šťastnou ruku a třeba někdy v JH;)
Naposledy editováno 08.02.2024 13:10:14
3 reakcí na tento příspěvek Versys/ Nx / NC
pokud versyse tak litrového, v základu se dá koupit za 299 litrů a méně, je to skvělá motorka, jede jako z praku, sametový motor
Naposledy editováno 08.02.2024 13:58:10
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Versys/ Nx / NC
NUTELIER píše: ty menší motorky přeskoč, pokud Hondu, za ty prachy pořídíš lehce jetou litrovou Afriku, objem ničím nenahradíš, ty menší motorky totiž nejsou o moc lehčí , encéčko 214kg, afrika asi 238 s manuálem
pokud versyse tak litrového, v základu se dá koupit za 299 litrů a méně, je to skvělá motorka, jede jako z praku, sametový motor
Tady nejde o peníze, ale o zdraví… Rozhodně ať začne na něčem slabším a nižším , Když to má být první motorka.
Klidně CB 500.
Naposledy editováno 08.02.2024 14:13:18
Tazateli přeju aby si vybral to, co se mu líbí a aby mu moto dlouho a spolehlivě sloužilo
Naposledy editováno 08.02.2024 14:13:52
1 reakcí na tento příspěvek Versys/ Nx / NC
Nicméně NC (znám pouze z vyprávění) by mohl být dobrý dělník. Spíš bych volil malýho stromka. To je taky pohodová mašina a s nezanedbaným servisem je nesmrtelná.
3 reakcí na tento příspěvek Versys/ Nx / NC
Koukam ze to je 50/50 z ekonomickeho hlediska to vypada spise na NC, pro je nizka spotreba a asi i nizsi naklady celkove a zaroven by melo byt dostacujici k obcasnemu vyletu ve dvou.
Versys asi bude nakladove o neco drazsi na provoz, ale ma zase o neco vice kw tusim 49kw oproti 43kw coz nevim zda je az tak markantni rozdil.
NX je za mne asi nejblize jako ze "enduru", ale 35kw pro dva asi moc nebude...asi
Cena je vse kolem 200tis. Uplne vic jit nechci. Tezke neco vybrat... ....a jak uz nekdo zminoval chci ji na porad
Ps: klidne zkuzte prosim doporucit i neco jineho co by tak odpovidalo mojim pozadavkum. Nicmene automat a ani skutr nechci razeni mam rad
...a skoro ten starsi model se mi libi mozna i vice nez ten novy az na ten budik....jen ojety je za 180 a novy za 204 coz uz je asi lepsi vzit noveho nez cpat penize do ojeteho. Asi
Nedoporučuji, protože ten motor svým nástupem nemá hladký projev, v nízkých přes spojku se blbě dávkuje a OFF/ON cuká. Na druhou stranu tlumiče, brzdy, stavitelné páčky a asi i ovladatelnost jsou nadprůměr.
Je to kus slušně udělané mašiny, nikde z toho neřve, že prioritou bylo šetřit.
Naposledy editováno 08.02.2024 18:13:24
1 reakcí na tento příspěvek Versys/ Nx / NC
NUTELIER píše: ty menší motorky přeskoč, pokud Hondu, za ty prachy pořídíš lehce jetou litrovou Afriku, objem ničím nenahradíš, ty menší motorky totiž nejsou o moc lehčí , encéčko 214kg, afrika asi 238 s manuálem
pokud versyse tak litrového, v základu se dá koupit za 299 litrů a méně, je to skvělá motorka, jede jako z praku, sametový motor
To jsou knizeci rady tohle
Kdyz pominu ty nesmysly o objem nicim nenahradis, tak teziste NC vs Afrika ti asi nic nerika.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ventilové vůle - kdo umí Ústecký kr... Kawasaki Versys 650 | RiosCZE | 1 | 13.10.2024 v 20:00 JwKS_Pavel |
Akú motorku ďalej Honda VFR 800, Suzuki DL 650 V-Strom, Yamaha XVS 110... | Hipinko | 10 | 5.10.2024 v 13:33 Čépa85 |
Honda NC 750 X snizeni [1, 2] Honda NC 750X | oggycek | 35 | 2.9.2024 v 15:10 MMARTINK |
Něco spolehlivého na odjetí dovolen... [1, 2] Suzuki DL 650 V-Strom, BMW F 650 GS, Kawasaki Versys 650 | Modra_Vafle | 41 | 28.7.2024 v 21:00 Kohlstein |
Adventure bike sk A2 Honda NX500 | Machy2001 | 20 | 24.7.2024 v 08:11 Karaya1 |