Téma: Čínska cross mikilon 250 tuning karbec
18.3.2024 v 00:05
Ahojte mám čínsku cross mikilon 250ml je to tá novšia Čína čo má vzduchom chladený motor
Chcel by som urobiť tuning karburátor je tam PW28 chcel by som ho vymeniť za PWK 34 s akcelerácnu pumpu, ale sacie hrdlo je iba 26mm má zmyslel tam dávať karbec s týmto priemerom ? Alebo zostať pri tej 28mm ?
Tiež ma napadlo aj dať tam keihin fcr 39, ale to je asi blbosť ?
Ďalej by som chcel vymeniť cdi ktoré má posunuté otáčky motora, menil to niekto ?
Prípadne aké sú možné ďalšie úpravy na zvýšenie vykoná na tejto motorke ?
Inak mám tam predne koleso Honda crf, osky crf, zadná kyvka crf, zadný tlmič crf + veľa iných úprav a je z toho konečne celkom slušná motorka ...
Ďakujem
Naposledy editováno 18.03.2024 00:07:47
Chcel by som urobiť tuning karburátor je tam PW28 chcel by som ho vymeniť za PWK 34 s akcelerácnu pumpu, ale sacie hrdlo je iba 26mm má zmyslel tam dávať karbec s týmto priemerom ? Alebo zostať pri tej 28mm ?
Tiež ma napadlo aj dať tam keihin fcr 39, ale to je asi blbosť ?
Ďalej by som chcel vymeniť cdi ktoré má posunuté otáčky motora, menil to niekto ?
Prípadne aké sú možné ďalšie úpravy na zvýšenie vykoná na tejto motorke ?
Inak mám tam predne koleso Honda crf, osky crf, zadná kyvka crf, zadný tlmič crf + veľa iných úprav a je z toho konečne celkom slušná motorka ...
Ďakujem
Naposledy editováno 18.03.2024 00:07:47
Správně sis všiml,že tě limituje sací potrubí. V případě jeho výměny za větší tě bude limitovat vstup do hlavy. Pokud vyfrézuješ větší vstup do hlavy,bude tě limitovat sací ventil. Takže se začíná " z druhé strany". Musel bys osadit větší ventil aby mělo smysl dát větší karburátor. Nebo si můžeš pomoct jinou vačkou s delším otevřením ventilů Pak ti stačí původní rozměr karburátoru.
Pomoct může o trochu větší tryska ( za předpokladu že se hledělo na emise) nebo větší průchodnost filtru a výfuku spolu s větší tryskou. Případně přeplňování
. Akcelerační pumpička dává jen lepší s rychlejší odezvu na pohyb plynu
Jiná řídící jednotka pomůže spíše hypoteticky,možná trochu v určitém rozsahu. Na vyšší otáčky potřebuješ více směsi a na tu potřebuješ...a tak stále dokola.
Pomoct může o trochu větší tryska ( za předpokladu že se hledělo na emise) nebo větší průchodnost filtru a výfuku spolu s větší tryskou. Případně přeplňování

Jiná řídící jednotka pomůže spíše hypoteticky,možná trochu v určitém rozsahu. Na vyšší otáčky potřebuješ více směsi a na tu potřebuješ...a tak stále dokola.
Zaleží jak moc to s tím zvyšovaním výkonu myslíš vážně a jak jseš zručnej. Tipuju že tam máš motor ZS166fmm. Tenhle motor limituje na výkonu hlavně průměr sedel ventilů a celkově ne zrovna opracovaný kanály v hlavě. Bez nutnosti výměny ventilů a sedel se dá sací sedlo obrobit ze základního průměru cca 27mm na 29,5-9 a výfukové z nějaký 23mm na 25mm, samozřejmě s odpovídající úpravou kanálů. Tím dokážeš zvednou výkon na 20+ koní oproti cca 16ti co to má v základu.
Pro začátek stačí jen upravit kanály, ventily, a spalovací prostor třeba podle tohodle videa:
Je sice v ruštině, ale je to tam všechno nakreslený na obrázcích ze kterých se to dá krásně pochopit i když ruštinu neovládáš.
A pak doporučuju ještě tenhle kanál, kterej se věnuje čistě "portingu" čínskejch motorů a celkově tam najdeš asi všechno co bys mohl potřebovat: https://www.youtube.com/@Bliznukov/videos
Pokud by ses rozhodl jen pro úpravu bez zvětšování sedel tak i ta z toho udělá z vlastní zkušenosti uplně jinej motor. Zatímco v základu motor jede jen v nízkých a středních otáčkách a navrchu nic, plus točí jen asi 8500ot, tak po úspěšné úpravě táhne v celém rozsahu až do maximálních otáček, které se zvednou na cca 10000.
Pro začátek stačí jen upravit kanály, ventily, a spalovací prostor třeba podle tohodle videa:
Je sice v ruštině, ale je to tam všechno nakreslený na obrázcích ze kterých se to dá krásně pochopit i když ruštinu neovládáš.
A pak doporučuju ještě tenhle kanál, kterej se věnuje čistě "portingu" čínskejch motorů a celkově tam najdeš asi všechno co bys mohl potřebovat: https://www.youtube.com/@Bliznukov/videos
Pokud by ses rozhodl jen pro úpravu bez zvětšování sedel tak i ta z toho udělá z vlastní zkušenosti uplně jinej motor. Zatímco v základu motor jede jen v nízkých a středních otáčkách a navrchu nic, plus točí jen asi 8500ot, tak po úspěšné úpravě táhne v celém rozsahu až do maximálních otáček, které se zvednou na cca 10000.
350 kit tam rozhodně nepůjde nebo si se upsal a myslel si 250 :D ZS165 by měla mít vrtání a zdvih 65,5 x 62,2 mm a 166ka 65,5 x 66,2 mm, ale ideální je to změřit, protože čínani si to často značí jak se jim to zlíbí a podle toho to kdyžtak objednat.
Plus ten kit na 250cc bude mít ve zkutečnosti menší objem, abys z toho dostal 250 tak bys musel převložkovat válec a zvětšit otvor v kartrech. (za předpokladu že to je 165ka/166ka motor.)
Jinak jestli tomu chceš pomoct aspon trochu tak sundej hlavu a rozdělej těsnění pod hlavou a smontuj to jen s jednou vrstvou toho těsnění. Zvedneš tím kopresní poměr a tím i trochu kroutící moment. Ještě doporučuju zkontrolovat, než se do toho pustíš, že tam máš to snýtovaní těsnění abys to nerozdělával zbytečně :D A rovnou při tom mužeš změřit průměr válce a zdvih. Tady máš návod https://crf230fmods...ress.com/free-power/
Naposledy editováno 25.03.2024 08:44:05
Plus ten kit na 250cc bude mít ve zkutečnosti menší objem, abys z toho dostal 250 tak bys musel převložkovat válec a zvětšit otvor v kartrech. (za předpokladu že to je 165ka/166ka motor.)
Jinak jestli tomu chceš pomoct aspon trochu tak sundej hlavu a rozdělej těsnění pod hlavou a smontuj to jen s jednou vrstvou toho těsnění. Zvedneš tím kopresní poměr a tím i trochu kroutící moment. Ještě doporučuju zkontrolovat, než se do toho pustíš, že tam máš to snýtovaní těsnění abys to nerozdělával zbytečně :D A rovnou při tom mužeš změřit průměr válce a zdvih. Tady máš návod https://crf230fmods...ress.com/free-power/
Naposledy editováno 25.03.2024 08:44:05
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Slušnej číňan za 70 000 Mikilon M96-250SAF, Shineray XY 250 GY-2 | EnduroNoobie | 8 | 11.2.2019 v 12:01 bledemon |
Prosím o radu kde sehnat tlumiče/gu... Mikilon M96-250SAF | Hyncic | 0 | 23.8.2018 v 22:53 Hyncic |
Začátečnik,prosim o par rad. Mikilon M96-250SAF | MatiasHP | 19 | 18.10.2017 v 23:13 bobik.cz |
Enduro Jablunkov Mikilon M96-250SAF | MatiasHP | 0 | 21.8.2017 v 10:32 MatiasHP |
Mikilon manuály Mikilon D7 | MikilonD7 | 0 | 29.5.2017 v 09:51 MikilonD7 |