Dily na batbike





Téma: koupě ojeté CB125F - je čeho se obávat
 
10.4.2024 v 16:29
Ahoj,
plánuji koupi CB125F, bude to má první moto, ale nejsem rozhodnutý, zda novou nebo jetou. Resp. raději bych novou, od které si slibuji to, že bude v záruce a jak s ní budu od začátku jezdit, bude moje věc. U ojetý člověk neví kdo s ní jak jezdil a opravoval, musí věřit písmenkům v inzerátu a poté skálopevnému tvrzení původního majitele. Navíc ceny ojetých se mi nezdají o tolik výhodnější, protože k pořizovací ceně si připočtu minimálně počáteční odborný servis, cestu k prodejci a případného kolegu - znalce. (nejblíž pro novou to mám asi 20 minut cesty mastnou tyčí na Jarov)
No a teď teda nevím, jaký tam jsou orientační ceny náhradních dílů, cena práce za hodinu a co všechno se může pokazit? Ještě teda dodám, že běžný servis jako je výměna oleje, brzd, svíček a dalších opičáren mám z automobilů docela zmáknutý, takže počítám s tím, že si to pak budu většinou opravovat sám.

Dík za rady.
Předchozí
1 2 3 4
Následující

1 reakcí na tento příspěvek koupě ojeté CB125F - je čeho se obávat

10.4.2024 v 16:35 | Nahoru | #1
A jak dlouho si chceš tu novou nechat? Normalni předpoklad je, že taková moto jde po 1-2 letech dál….tzn finanční ztráta u nové je vyšší než u ojetiny která má jednoduchý motor i údržbu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koupě ojeté CB125F - je čeho se obávat

10.4.2024 v 16:53 | Nahoru | #2
Gahan37> Pokud na ni budu spokojenej, tak tak dlouho jakto půjde, ale počítám s tim, že jednoho dne zjistím že to má malý vykon. V tomhle případě je tu pak plán B a sice, že ji budu moct vnutit svému dospívajícími dítěti

1 reakcí na tento příspěvek koupě ojeté CB125F - je čeho se obávat

10.4.2024 v 18:06 | Nahoru | #3
Zdar, no jak už tu psali, při prodeji tě čeká fin ztráta a to že to nemá výkon, na to přijdeš to 5 minutách jízdy. Máš neveřejný profil, takže nepíšeš jestli na něčem jezdíš, pokud jsi dospělej chlap a docent(máš do 100 kg) tak to bude oboustranný trápení. Jinak to upaluje s klukem co má 50 kg a jinak s dospělým. Vím to, teď v březnu jsem kupoval mladýmu první 125 yamahu, jetou, bude si dělat papíry a byli jsme to projet. Plán je, poservisuju, nalakuju dodřený části, ať nejezdí jak buran, naučí se, párkrát s tím taky praští a za dva roky jde o dům dál.

(reakce na) koupě ojeté CB125F - je čeho se obávat

10.4.2024 v 18:33 | Nahoru | #4

Silent_Bob píše: Gahan37> Pokud na ni budu spokojenej, tak tak dlouho jakto půjde, ale počítám s tim, že jednoho dne zjistím že to má malý vykon. V tomhle případě je tu pak plán B a sice, že ji budu moct vnutit svému dospívajícími dítěti


V tom případě novou, tohle vypadá že to zůstane doma.

1 reakcí na tento příspěvek koupě ojeté CB125F - je čeho se obávat

10.4.2024 v 19:43 | Nahoru | #5
Nová 79t….3 roky stará 50? Cca…už s kufrem, laďákem někdy co jsem tak koukal na bazar… což jsou věci které se musí k nové počítat jako další náklady. Jako, kdyby to byla třeba nová KTM125, nebo CBR125R oplastovaný, tak neřeknu….ale chtít poměrně ošklivou 125f koupit novou ….ale je to o vkusu a o tom jak kdo a co preferuje finančně .

Naposledy editováno 10.04.2024 19:43:46

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koupě ojeté CB125F - je čeho se obávat

10.4.2024 v 19:48 | Nahoru | #6
rg250> Nejezdím, dospělec a taky mám 190 cm. Už sem na ní seděl a co do hmotnosti, výkonu a rozměrů mi to přijde takhle na začátek v pohodě, ale uznávám že s kolenama u nádrže to není zrovna přesný. Účel použití bude do práce a sem tam někde něco. Žádný 300 z místa fakt nechci, asi jsem na to už starej, několikahodinový výlety ani stovky km za den zatím neplánuju a ani to kvůli dětem nejde, prostě taková rozumnější volba pro začátečníka. No a až se to naučím a poznám jak to chodí s běžnou údržbou, tak se uvidí co bude dál. Takhle nějak si to růžově představuju.

Tu novotu vs. ojetinu řeším hlavně proto, že s jetýma autama nemám poslední dobou moc dobrý zkušenosti, moto by mělo být podstatně jednodušší, ale to zatím nedokážu odhadnout.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koupě ojeté CB125F - je čeho se obávat

10.4.2024 v 19:58 | Nahoru | #7
Silent_Bob> Zdar, tak na začátek na rozježdění dobrý, ale za chvilku poznáš, že to s tebou nedává a chtělo by to něco co má víc páry. I tak, vzal bych jetou, ušetříš a pokud to nebude extra dobitý, velký náklady to nemá. Olej, desky, řetězovka, jednou za čas kontrola ventilů, to je celý .Jo a když nejezdíš, máš na to papíry? Jestli máš B, tuším tam můžeš sice 125, ale jen v automatu, znalci mě opraví, tak ať si nezaděláš na průser.

(reakce na) koupě ojeté CB125F - je čeho se obávat

10.4.2024 v 20:07 | Nahoru | #8
Gahan37> Kdysi jsem chtěl strašně moc Blekouše XX, ale z různých důvodů na něj a potom ani na ostatni jiné moto nikdy nedošlo, což mě na jednu stranu zpětně mrzí, ale na druhou bych tady už možná taky asi ani nebyl.

Nelíbí se mi zrovna moc ty dnešní digitální displaye, ale u týhle 125 mi to tam celkem sedne, jednoduchá a za ty prachy když bude nová, tak asi nemám co dodat. Vzhled pro mě OK, na obrázku ty tenčí přední vidlice možná trochu zarazí, ale naživo s tim nemám problém.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koupě ojeté CB125F - je čeho se obávat

10.4.2024 v 20:35 | Nahoru | #9
rg250> Papíry samo mám, kdysi jsem dělal v 17 na velkou bez omezení, když to ještě šlo, ale od tý doby už uběhlo dalších 25 let, mezitím 3 děti a tak dále..

Ale máš jinak pravdu, s Béčkem je to 125 pouze v automatu.

Tady u tý 125 se mi líbí cena za funglovku, potenciální jednoduchost a možnost si osahat moto a pak taky teda i ta spotřeba. Měsíčně to vidim aspoň na 1000 km.

Ale možná se nechám ukecat na jetou, zatím přemýšlím, hledám. Nový jsou za 70, jetý zánovní o 10 míň, což mi zas tak extra výhodný, vzhledem k tomu že už není v záruce, nepřijde. Pak jsem se koukal že jsou i za 50 nebo 45, netvrdím že jsou špatný nebo snad vyžilý, ale nemám na to prostě zkušenost.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koupě ojeté CB125F - je čeho se obávat

10.4.2024 v 20:37 | Nahoru | #10

Silent_Bob píše: rg250> Už sem na ní seděl a co do hmotnosti, výkonu a rozměrů mi to přijde takhle na začátek v pohodě, ale uznávám že s kolenama u nádrže to není zrovna přesný.



A už jsi na ni i jel? Tím myslím vyjet za město a zkusit s toho vytáhnout 90 km/h (aby vůbec)?
Budeš to muset furt točit aby to jelo a taky budeš muset furt řadit. Jak říkají ostatní, bude to trápení. Po městě budiž, ale mimo město tě bude předjíždět každý osobák, nedej bože náklaďák.
Já osobně bych šel do 300 ccm, pro začátek.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koupě ojeté CB125F - je čeho se obávat

10.4.2024 v 21:09 | Nahoru | #11
Silent_Bob> Dilema si musíš rozhodnout sám. Já jsem se před rokem rozhodl pro novou, najezdil jsem za rok dvacet tisíc a nelituji. Zamrzela jen jedna věc - na podzim byly ne za 70, ale za 60 ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koupě ojeté CB125F - je čeho se obávat

10.4.2024 v 21:19 | Nahoru | #12
Fueltank> V okruhu 40 km kolem Vyškova mě na tom nepředjede nikdo.

(reakce na) koupě ojeté CB125F - je čeho se obávat

10.4.2024 v 21:31 | Nahoru | #13
Fueltank> Hele na rovinu mimo město nejel, nemám zatím ani přilbu. To, jak to jezdí po okreskách vím pouze z testů a videotestů, což pravda není úplně to nejlepší a jako zkušený pumpičkář vím, že když se kolem mě prožene kamion, tak to stojí za to. Na druhou stranu ty recenze ale píšou v podstatě to samý, že motor jede bez nutnosti prodřazování docela stabilně. No a protože nejsem žádný 200 kg samec, tak to ani tak moc neřeším. Ale fakt to mám hlavně na město, skutra nechci, okresky možná párkrát a na dálnice vůbec.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koupě ojeté CB125F - je čeho se obávat

10.4.2024 v 21:39 | Nahoru | #14
Beranidlo> Jo, podzimních 60 jsem také zaznamenal, to naštve. Zatim počítám víceméně s novou, ale kdo ví.. Do konce dubna se nějak rozhodnu a pokud se nestane žádná katastrofa, tak to asi vezmu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koupě ojeté CB125F - je čeho se obávat

10.4.2024 v 21:52 | Nahoru | #15
Beranidlo> A jak to jezdí, dobrý ne? Já jsem na tom udělal pár větších koleček nebo spíš oválů u obchoďáku, kdy sem se zkusmo zeptal jednoho parkujícího majitele, tak sem měl štěstí. Jinak on taky říkal že je to v poho, jezdí s tim dokonce jako kurýr, takže většinou město.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koupě ojeté CB125F - je čeho se obávat

10.4.2024 v 22:11 | Nahoru | #16
Silent_Bob> Označení CB125F má více ročníků, ale jsou to úplně jiné motorky (i ve světě jsou různé a jiné). Od roku 2021 je to z Indie, dotaženo do evropy přes Hondu Italia. Předchozí bylo z Číny. Ta indická je o nějakých 10 kg lehčí, fakt na tom nejsou žádné zbytečnosti. Úžasný je startér, ... protože tam není. Prostě to pustí elektriku do altíku a ten motor se hladce roztočí. Kdybych psal, že občas neřadím čtyřku, tak bych kecal - na pětku to ale jede skoro pořád. Nejprudší kopce jsou za tři, ale mám tam rychlejší převod, na motor jsem dal 15 zubů, o zub víc. Protivítr a kopec k tomu jsou samozřejmě poznat.
K nákladům - spotřeba 2 litry, litr olej měním po 4000 km - šest už se mi zdálo dost, olejový filtr je do stokoruny. Originál čínské gumy vydrží tak 15k přední a 10 k zadní. Dávám teď Michelin City Extra a ve všem o hodně lepší. Řetěz je šunt, po 15k musel pryč, ale za 1000 Kč je "normální" s o-kroužky i s kolečkem a s výdrží 30-40k. Na garančce jsem byl jednou. Pak jsem to vyhodnotil jako nerozbitné a další nošení peněz do Hondy přestal praktikovat.

(reakce na) koupě ojeté CB125F - je čeho se obávat

10.4.2024 v 22:14 | Nahoru | #17

Silent_Bob píše: Beranidlo> A jak to jezdí, dobrý ne? ...


Najezdil jsem na tom 10x víc, než na ostatních čtyřech motorkách dohromady. Něco jsem už psal i jinde .

1 reakcí na tento příspěvek koupě ojeté CB125F - je čeho se obávat

12.4.2024 v 11:27 | Nahoru | #18
Děkuji všem, pročetl jsem si zdejší recenze majitelů vypadá to celkem v pohodě a možná i nesmrtelně. Zeptám se ještě trochu jinak, je této motorce vyloženě něco, co když při koupi ojetý neodhalím tak mi to zrujnuje peněženku? Nevím teď konkrétně co, napadá mně třeba prasklý ráfek litýho kola, nebo něco s převodovkou, řídící jednotkou...

Naposledy editováno 12.04.2024 11:28:28

(reakce na) koupě ojeté CB125F - je čeho se obávat

12.4.2024 v 11:44 | Nahoru | #19
Silent_Bob> Asi nejlepší se podívat na ceny dílů partsdepot.cz….to by mohlo orientačně pomoct kolik co stojí…Btw i jiny motor sezeneš za par tisíc počítám….kdyby náhodou . Ale jestli najedeš 5-6t ročně ….nebál bych se ničeho

1 reakcí na tento příspěvek koupě ojeté CB125F - je čeho se obávat

12.4.2024 v 12:21 | Nahoru | #20
U nové motorky je vždycky riziko zruinování se. Ale to asi neplatí pro motorky za 70 táců. Na nějaký partsdepot nemá cenu se moc dívat, je to pořád relativně nový typ, takže díly jedině originály od Hondy (a to by bolelo), v bazaru něco po nehodě, nebo vykoumat, co tam zůstalo z předchozích typů (brzdové destičky) a už je v druhovýrobě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koupě ojeté CB125F - je čeho se obávat

12.4.2024 v 12:30 | Nahoru | #21
Beranidlo> Škoda, že ji nemáš v profilu..početl bych si...Vidím, že jsi z toho prckoletu nadšený
Jaký jsi dával řetěz a kolečko? Kolik nastavuješ ventilové vůle?
Díky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koupě ojeté CB125F - je čeho se obávat

12.4.2024 v 16:26 | Nahoru | #22
Krautkopf> Na tom něco bude, tzn. abych udržel záruku bude nutné dodržet pravidelný servis. Kolik to tak v Hondě koštuje? To bude aspoň litr za výměnu oleje (který bych si jinak sám vyměnil za 200 Kč). Ale možná to ty dva roky přežiju :)

1 reakcí na tento příspěvek koupě ojeté CB125F - je čeho se obávat

12.4.2024 v 17:12 | Nahoru | #23
citát : nejblíž pro novou to mám asi 20 minut cesty mastnou tyčí na Jarov.

sorry, aky druh dopravy je mastná tyč ?

(reakce na) koupě ojeté CB125F - je čeho se obávat

12.4.2024 v 17:18 | Nahoru | #24
Strider> stejná jako třeba dobytčák, oficiálně MHD

1 reakcí na tento příspěvek koupě ojeté CB125F - je čeho se obávat

12.4.2024 v 19:22 | Nahoru | #25
ahááá, to je tá tyč na držanie....heuréka !

P.S.: sorry za off topic

Naposledy editováno 12.04.2024 19:25:17

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koupě ojeté CB125F - je čeho se obávat

12.4.2024 v 20:05 | Nahoru | #26
Strider> Jsem rád, že jsem pomohl rozšířit obzory slovenským bratrům :D Mimochodem, máte pro to taky nějaký místní výraz?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koupě ojeté CB125F - je čeho se obávat

12.4.2024 v 21:42 | Nahoru | #27
Wenca24> Zatím je ještě brzy na nějaké hodnocení, za měsíc to bude teprve rok.
Řetěz JT 428 HPO, zlatý, O-ring,140 článků, spojka
Typ spojky: Rozebiratelná Barva řetězu: Zlatý 910,00 Kč
Řetězové kolečko (přední), typ 1264-15, šířka řetězu 428, HONDA CB 125 F rok 15-20 108,00 Kč

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) koupě ojeté CB125F - je čeho se obávat

12.4.2024 v 21:51 | Nahoru | #28

Silent_Bob píše: Na tom něco bude, tzn. abych udržel záruku bude nutné dodržet pravidelný servis. Kolik to tak v Hondě koštuje? To bude aspoň litr za výměnu oleje (který bych si jinak sám vyměnil za 200 Kč). Ale možná to ty dva roky přežiju :)


Olej Honda je za 500, první prohlídka s olejem a filtrem asi za dvojku. To je v 1000 km, takže hned další týden po koupi. Pak se musíš rozhodnout, jestli ti to za ten oser s ježděním do servisu a za ty prachy navíc stojí, anebo ne. Další výměna oleje je v 7000 km, to už bys měl poznat, jestli se ti dostal do rukou problémový kus a záruka by se mohla šiknout, nebo fakt řešíš jen to, že jednou za 500 km hledáš benzínovou pumpu.

(reakce na) koupě ojeté CB125F - je čeho se obávat

12.4.2024 v 22:01 | Nahoru | #29
Beranidlo> OK, takže při koupi se rovnou objednat na servis, nebo možná jeste tyden před koupí :) Tož uvidíme, co tam s tím všechno budou dělat za kontroly. Dvojku asi přežiju, ale co jsem se koukal na různá videa na YT, jak se kontroluje řetěz apod, tak je to snadný jako facka. Takže pokud to do konce záruky vydržím, tak pak krmit servisáka asi nebudu.

koupě ojeté CB125F - je čeho se obávat

12.4.2024 v 23:03 | Nahoru | #30
Za ty prachy bych šel určo do fungla, za 70 tyček to je paráda. A pokud nejseš náročnej, neřešíš image a výkon a chceš nějakej pojezd do města, co žere uplný hovno, tohle je asi nejlepší řešení A nebo dělá Honda ještě o deset litrů levnější přibližovadlo, skútr Vision 110
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.

TOPlist