https://www.motorsal...win-collectors-item/
Ta cena je samozřejmě v eurech
2 reakcí na tento příspěvek Buell RR 1000
Mimochodem, cestou z jeho rodiště do centra Pittsburghu se dá jet přes město jménem McCandless . A pak, že náhody neexistují.
Naposledy editováno 20.04.2024 23:01:05
Naposledy editováno 20.04.2024 22:56:05
Erik Buell si založil firmu - obchod, která pro tyhle případy dodávala vše potřebné - kola, brzdy, oblečení, kapoty prostě cokoliv, aby TZ750 vypadala například nějak takto:
Z té doby je i jeho vlastní patentovaný výrobek značky Buell - brzdový kotouč sendvičové konstrukce, kde mezi vnějšími nerezovými pláty je hliníkový plech pro rozvedení tepla.
Nicméně zaměstnání u H-D mělo velký dopad na závodění. Nejen, že jeho Yamaha TZ750 stárla, ale pracovat pro americkou značku a zároveň závodit na stroji japonského konkurenta (pokud se bavíme o ekonomice, ne o technice, samozřejmě) nějak nešlo dohromady. K vyřešení této situace přispěl britský film Silver Dream Racer z roku 1980. Užijte si to, i když znalci tvrdí, že je to béčko :
Naposledy editováno 21.04.2024 12:13:50
To ale nestačilo a tak došlo v roce 1978 na zkopírování a vylepšení motoru Suzuki RGB500. Výsledek se jmenoval Barton Phoenix a z celkem asi dvaceti motorů byly dvě pětistovky a zbytek s objemem 750 ccm. Ty se montovaly jednak do vlastního rámu Barton (který vypadal jako variace TZ750 s jednou pružicí jednotkou na pravé straně kyvné vidlice), nebo převážně do sajdkárů. Jak se totiž ukázalo i na tom vlastním rámu, postavit v garáži šasi, které by zvládalo 750 ccm dvoutakt, nebylo úplně jednoduché.
Tady je Marschall se svým slavnějším kamarádem:
A tady v sedle stroje Silver Dream:
Nějak se to natočilo a i když oficiálně Marschall závod nedokončil pro nedostatek paliva, tak se taky nějak udělalo, že do posledního kola závodu znovu vyjel, v cíli ho odmávli a filmaři dostali, co potřebovali.
V Británii film okomentovali jako "pekelně nudný", v Americe slavil větší úspěchy. A dá se spekulovat, že se "věhlas" firmy Barton dostal i k inženýru Buellovi, který zrovna musel skoncovat se svojí TZ750.
Naposledy editováno 21.04.2024 21:51:32
1 reakcí na tento příspěvek Buell RR 1000
Dílna Buell a sám Erik se svým výtvorem RW 750.
Naposledy editováno 21.04.2024 21:58:26
a dvojexpozice:
Test nedopadl. Buell Road Warrior 750 dosáhl rychlosti 178 mph. Někdo od H-D řekl, že chce vidět 200 mph. Výkon motoru 163 HP / 10.400 rpm na to měl stačit. Jenže nejlepší tehdejší pneumatiky stačily do 180 mph a na tuto rychlost byl nastavený i celkový převod. Ve snaze dosáhnout větší rychlosti a vyšších otáček se motor zadřel. Žádný H-D RW 750 nikdy nejel závod Daytona 200 ... Erik Buell dal v H-D výpověď. V H-D výpověď nepřijali a nechali si Erika, ať pro ně pracuje na částečný úvazek, když potřebuje víc času na svůj "byznys".
Naposledy editováno 21.04.2024 21:37:48
V zápětí po jeho prodeji AMA vyhlásila, že třída prototypů Formula One sezónou 1985 končí :
a jezdit se budou tzv. superbiky, se kterými je spousta zábavy za přijatelné peníze. V Daytoně byl závod superbiků tím hlavním už v roce 1985:
1 reakcí na tento příspěvek Buell RR 1000
Za tu cenu bych poridil jen desmosedici-rr. To uz je motorka, co smysl po vsechn strankach dava.
Ovsem kazdy, at si dela, co sam potrebuje. Jen jsou to penize, kt. se nikdy nevrati.
Zní to jako fantasie: Motor HARLEY-DAVIDSON XR1000 namontovaný v nejmodernějším závodním rámu, vybavený všemi světly, směrovkami a papíry, aby byl legální na silnici. Možná je to fantazie, ale zvláštního druhu. Je to vize patřící Eriku Buellovi. kterou pilně převádí do tvrdé oceli a lesklého hliníku pod názvem Buell RR1000.
Zdá se, že celá Buellova minulost ho předurčila k tomuto projektu. Inženýr a motocyklový fanatik, který v polovině sedmdesátých let závodil na Ducati v klubových závodech a závodech AMA Superbike. Buell nakonec využil svůj inženýrský talent při práci pro Harley-Davidson. Poté Harley opustil, aby se pustil do pro jednotlivce výjimečného projektu: postavit a nabídnout k prodeji vlastní závodní motocykl Formula 1 - dvoudobý čtyřválec s rotačními šoupátky, který měl soupeřit s tehdy dominantními TZ750.
I když tento závodní F1 mohl být pro Buella osobním a technickým vítězstvím, nikdy neměl finanční zázemí, aby mohl ohrozit špičku F1. Na podzim 1985 byl tedy připraven na jiné projekty.
Do hry vstupuje Rex Marsee. Manažer divize Marsee, u společnosti Bell Helmets. Marsee chtěl pro svoji exhibici na výstavě Great American Motorcycle Shows nějakou americkou specialitu, lákadlo. A napadlo ho, že by se mohla objevit cestovní verze modelu Buell F1, že RW 750 by byl tím pravým. To se ale nestalo: Buell mu vysvětloval, že certifikace dvoutaktní 750 podle EPA je téměř nemožná. Ale ... Buell se zeptal, zda by Marsee měl zájem o cestovní verzi závodního motocyklu Harley s motorem V-Twin, který by využíval technologie motocyklu F1? Marseeho odpověď byla okamžitá: "ano".
Harley-Davidson se také rychle zapojil a nabídl díly a čas u počítače. Pomocí programů Harley pro strukturální analýzu Buell navrhnull lehký, tuhý, příhradový rám, ve kterém je motor XR 1000 zavěšen v gumových silentblocích s ocelovými táhly. Jeho systém montáže motoru umožňuje motoru kmitat podle potřeby, aby se izolovaly vibrace, a zároveň umožňuje motoru fungovat jako namáhaný člen podvozku.
(poznámka - Erik Buell v době svého působení u H-D na plný úvazek vyvíjel tento systém zavěšení motoru, stejně jako prováděl výše uvedenou analýzu na jím navrženém rámu pro model FXR )
RR1000 má obě kola 16-palcová a je malý. Jeho rozvor je pouhých 53,5 palce a suchá hmotnost činí 395 liber. Jediný tlumič Works Performance je umístěn pod motorem, kde přímo ovládá zadní kolo bez složitého propojení. Nejvýraznějším rysem modelu Buell RR 1000 je však jeho karoserie. Byla vytvořena na základě aerodynamických principů a poznatků získaných v aerodynamickém tunelu a je více funkční než stylová.
Nemůžeme zatím říci, jak se na tomto stroji jezdí. V době, kdy píšeme tyto řádky, existuje pouze jeden stroj (další tři byly naplánovány k dokončení pro závod Battle of the Twins v Daytoně) a jezdil na něm pouze Erik Buell. Ten uvádí, že systém gumového uložení izoluje vibrace motoru ještě lépe než systém používaný na velkých dvouválcích Harley a že se motocykl ovládá tak dobře, jak doufal - spíše jako závodní F1 než jako cestovní motocykl. Co se týče výkonů, očekávali bychom, že sériový motor XR1000 o výkonu 70 HP bude na takovém podvozku dosahovat času na čtvrt míle pod 12 sekund a maximální rychlost se bude pohybovat kolem 130 mph.
Nejlepší ze všeho je, že existuje velká šance, že si v blízké budoucnosti budete moci koupit motocykl podobný tomuto. Buell hovoří o sériové výrobě 50 strojů. Číslo, které je pro Harley-Davidson velmi zajímavé. S 50 vyrobenými RR1000 by konstrukce mohla být homologována pro závody Superbiků. což je aréna, ve které by Harley velmi rád soutěžil. Harley má o projekt takový zájem, že souhlasil s prodejem motorů Buellovi a s pomocí při vyřizování papírování, které je nutné pro homologaci RR1000 jako silničního vozidla. Žádná pevná cena zatím nebyla stanovena. ale určitě bude vyšší než 10.000 USD.
Při tak malosériové výrobě a za tak vysokou cenu, Buell RR1000 může být pro většinu motocyklistů stále pouze nedosažitelnou fantasií. Pro pár vyvolených se však díky nadšení Erika Buella stane ta fantasie skutečností.
Translated with DeepL.com (free version)
Naposledy editováno 25.04.2024 09:40:44
Tak kdyby někomu stačil originál nebo si to přeloží sám: https://amcn.com.au...istoric-streamliner/
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|