Téma: Lithiová baterie
22.5.2024 v 06:08
Ahoj, dávali jste někdo LITHIOVOU BATERII? Nejde mi tolik o váhu, ale o vyšší startovací proud a nižší samovybíjení.
Standardně mám YUASHA 12B-12BS
Je tam nějaký důvod proč LITHIOVOU nepoužít?
Děkuji Vám za sdílení zkušenosti.
Mišec
Naposledy editováno 23.05.2024 21:35:08
Standardně mám YUASHA 12B-12BS
Je tam nějaký důvod proč LITHIOVOU nepoužít?
Děkuji Vám za sdílení zkušenosti.
Mišec
Naposledy editováno 23.05.2024 21:35:08
Ahoj, ja ji mam nekolik let na Triumphu 1050, ale jen kvuli vaze.
Jinak ji moc nedoporucuju.
Moderni stroje potrebuji nejaky maly proud k zivotu i kdyz jsou odstavene a to neni lithiovka shopna dodavat delsi dobu kvuli sve male kapacite.
Takze ja mam centralni odpojovac, ale ten si muzu dovolit, protoze rocnik 2008 je to na elektroniku chudsi a ze nejedou hodiny me az tak nevadi
Jinak ji moc nedoporucuju.
Moderni stroje potrebuji nejaky maly proud k zivotu i kdyz jsou odstavene a to neni lithiovka shopna dodavat delsi dobu kvuli sve male kapacite.
Takze ja mam centralni odpojovac, ale ten si muzu dovolit, protoze rocnik 2008 je to na elektroniku chudsi a ze nejedou hodiny me az tak nevadi
1 reakcí na tento příspěvek Lithiová baterie
Lithiovky už jezdím ve všem a jelikož mám starý motorky co po vypnutí klíčku už nic neberou, tak vybíjení nemusím řešit, dá se to normálně řešit vyvedením konektoru a případným připojením na nějakou udržovačku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lithiová baterie
Rolda89> Pozor na udržovačky s desulfizačním módem !!! Ty fakt ne.
Jak píšou nademnou, mám jí na Ducati r.v 97, karbec... vypneš klíček a "0" ...
Nicméně, nic ti nebrání si na multici dát 8-12Ah a máš kapacity habacook a zároveň s tím startérem pootočíš zeměkoulí... protože bude mít start proud přes 300-350A
Jak píšou nademnou, mám jí na Ducati r.v 97, karbec... vypneš klíček a "0" ...
Nicméně, nic ti nebrání si na multici dát 8-12Ah a máš kapacity habacook a zároveň s tím startérem pootočíš zeměkoulí... protože bude mít start proud přes 300-350A
Ty nabijecky s desulfataci vyrobci liion baterek nedoporučuji, ale ja myslim, ze je to celkem fuk. Ono to tu desulfataci zahájí jen pokud to náměri velkej vnitrni odpor nebo pri nejakem velkém vybití… coz ani jedno u zdravé liion nehrozi.
Jinak optimate a dalsi vyrobci maji primo nabijecky na lithiovky … kdyz by chtel byt nekdo pečlivý. Ja si ji pořídil ze studijních duvodu a nic zázračného jsem na ni nenasel…
Jinak optimate a dalsi vyrobci maji primo nabijecky na lithiovky … kdyz by chtel byt nekdo pečlivý. Ja si ji pořídil ze studijních duvodu a nic zázračného jsem na ni nenasel…
Za mě AGM- 16Ah dala 13let a upřímně- preventivní údržbu moc nepoznala...
Většina kyselinových klasik je v hrochu v lepším případě na dva roky, přesun na gelovku mi kdysi z finančniho hlediska (a zkušenostech kolegů s jejich výdrží) nedával smysl..
Originál 14V regulátor není u Němců daného typu nic moc- vyměnil jsem dávno za 14,5V
Váhu neřeším, u AGM pro mě jasnej bonus v absenci omezení nabíjeciho proudu při nouzovým rychlonabíjení ext. zdrojem, to setří čas- když v okamžiku plnýho nastrojení pilota do skafandru přijde po stisknuti zelenýho tlačitka poznání z absence údržby...
Otázka parametrů regulace nabíjecích parametrů ve vozidle pro Li-po, nebo už i Li-Fe je pro mě tabu, užívám jen technologie na který mi stačí mozek a neznamenají horempádní laborování.
Osobně neznám nikoho kdo by mi mohl z vlastní zkušenosti na stejným typu motorky relevantně říct jaxevěcimají....
Ale někdo to používá, tak možná že jo.
Život je o volbách cesty kterou se dát...
Většina kyselinových klasik je v hrochu v lepším případě na dva roky, přesun na gelovku mi kdysi z finančniho hlediska (a zkušenostech kolegů s jejich výdrží) nedával smysl..
Originál 14V regulátor není u Němců daného typu nic moc- vyměnil jsem dávno za 14,5V
Váhu neřeším, u AGM pro mě jasnej bonus v absenci omezení nabíjeciho proudu při nouzovým rychlonabíjení ext. zdrojem, to setří čas- když v okamžiku plnýho nastrojení pilota do skafandru přijde po stisknuti zelenýho tlačitka poznání z absence údržby...
Otázka parametrů regulace nabíjecích parametrů ve vozidle pro Li-po, nebo už i Li-Fe je pro mě tabu, užívám jen technologie na který mi stačí mozek a neznamenají horempádní laborování.
Osobně neznám nikoho kdo by mi mohl z vlastní zkušenosti na stejným typu motorky relevantně říct jaxevěcimají....
Ale někdo to používá, tak možná že jo.
Život je o volbách cesty kterou se dát...
1 reakcí na tento příspěvek Lithiová baterie
když ti řešíte nabíječky vs. lionky. nemělo by to být jedno o co se nabíječka pokouší? vždyť v té baterce musí být nějaký battery management s balancerem, který nedovolí aby se lithiové články buď prebijely (riziko požáru) nebo vybili (zkrácení životnosti až okamžitá destrukce), je tak ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lithiová baterie
Johny_Servis> nemusi
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lithiová baterie
assassin> tak to pak jo, ale to bych si teda do motorky/auta/domů nedal
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lithiová baterie
Johny_Servis píše: assassin> tak to pak jo, ale to bych si teda do motorky/auta/domů nedal
Neni ůithiovy clanek jako lithiovy clanek. Ja mam lithiovku v kazde motorce, mivam stovky clanku ze kterych ty baterky stavim doma a nemyslim si, ze je duvod se bat… ale samo, je to kazdeho volba.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lithiová baterie
assassin> Jaké používáš? LiFePo nebo LiON? Jaký balancer?
Naposledy editováno 23.05.2024 06:42:33
Naposledy editováno 23.05.2024 06:42:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lithiová baterie
honzacadek> pouze lifepo4 vychazi s napetim na clanek... ostatni chemie kdyz spoctes tak pri 3 clancich v serii je s palubnim napetim prebita, pri 4 clancich vybita...
balancer nepouzivam, ty jednoduche podle me moc nefunguji a ty slozite nedokazu zkonstruovat a podle me kvuli ochrane clanku prinasi prilis velke riziko selhani elektroniky.
tema ohledne baterek tady:
https://www.motorkari.cz/tema/?t=168248
balancer nepouzivam, ty jednoduche podle me moc nefunguji a ty slozite nedokazu zkonstruovat a podle me kvuli ochrane clanku prinasi prilis velke riziko selhani elektroniky.
tema ohledne baterek tady:
https://www.motorkari.cz/tema/?t=168248
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Mám zaradený neutrál ale svieti 1 Ducati Multistrada 1200S | stre | 3 | 29.4.2024 v 22:30 X-tra-X |
Nefungující palivoměr Ducati Multistrada 1200S | Heba | 14 | 27.4.2024 v 21:21 Mišec_Rosice |
Vybíjení baterie Ducati Multistrada... Ducati Multistrada 1200S | Mišec_Rosice | 8 | 27.4.2024 v 21:14 Mišec_Rosice |
Ducati multistrada 1200S 2016 sníže... Ducati Multistrada 1200S | Jura125 | 2 | 4.7.2023 v 16:43 Jura125 |
Plasty Ducati Multistrada 1200S, Ducati Monster 1200S | Meony | 1 | 17.6.2023 v 06:23 kokoška. |