1. Pumpa
2. Regulátor tlaku paliva
3. Relé pumpy
4. Air pressure sensor
5. Intake #1 tlakový senzor
6. Intake #2 tlakový senzor
7. Senzor polohy škrtících klapek #1
8. Senzor polohy škrtících klapek #2 (automatické škrtící klapky)
9. Stepper motor pro automatické škrtící klapky
10. Solenoid ovládání přívodu vzduchu volnoběhu
11. Air temperature senzor
12. Lambda senzor ve výfuku
13. Jakýsik PAIR z hlavy válce kvůli emisím
14. Intake #1 temperature senzor
15. Intake #2 temperature senzor
16. nějaké další senzory teploty v motoru, v chladiči atd.
Ze zajímavosti jsem se díval, co má všechno ve vstřikování Yamaha SR 400 a Moto Guzzi V7 Stone, protože oboje jsou dělané jako "jednoduché" motorky, a třeba u Guzzi nevidím dost věcí z toho, co tam dává Suzuki.
Takže zejména nevidím v servisním manuálu od Moto Guzzi zmínku o senzoru polohy škrtících klapek, ani solenoid přívodu vzduchu volnoběhu, ani nevidím zmíněno, že by to mělo robotický pár přídavných škrtících klapek.
Takže buďto se na to vykašlali a do servisního manuálu to neuvedli, nebo nemají tak komplikované FI jako to dělá Suzuki na Stromech.
Takže kdo ty motorky máte, máte na nich třeba právě ten senzor polohy škrtících klapek? Protože tohle měly i karburátorové japonské motorky, třeba Hornet, je to takový černý senzor z boku přidělaný na karburátor, ke kterému vede kabel, eventuálně v případě fuel injection je to to samé z boku přidané na těleso škrtících klapek.
Viz Yamaha SR 400, to senzor polohy má, nemá však sekundární klapky. U Guzzi však není žádná zmínka ani o TPS.
Naposledy editováno 10.06.2024 12:01:19
1 reakcí na tento příspěvek Součásti systému vstřikování paliva
1 reakcí na tento příspěvek Součásti systému vstřikování paliva
Mrknout do diagnostickýho modu co to ukazuje.. Solenoid na privod vzduchu jsem mel uz u skodarny, tam bych videl moznej problem u volnobehu..
TPS maj vsechny, jen je to proste nekdy black box na skrtici klapce, takze neni mozná samotna vymena a musi se menit cela klapka, ty strikacky jsou ve smes vsechny stejny, jen bejva rozdil v tom, co clovek muze seridit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Součásti systému vstřikování paliva
Takže možná že ta Guzzina TPS má, jen to nemají uvedené v tom servisním manuálu. Zajímal jsem se totiž v minulosti o to, jaký je minimální výčet věcí co potřebuje FI k funkci, a bavil jsem tady o tom s jedním člověkem, co si na původně karbcové motorce jednoválci dával FI, ten tomu rozuměl a vysvětloval, že existují různé typy FI, no nějak jsem mi to zmizelo ze zpráv, příště si musím tyhle věci uložit.
Jinak ten solenoid jsem kdysi u Stroma měnil a na startování to jednoznačně mělo pozitivní vliv, akorát u těch second hand dílu na motorku si člověk nemůže být jistý, jestli to někdo neprodává, protože mu to samotnému zlobilo.
Naposledy editováno 10.06.2024 10:39:53
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Součásti systému vstřikování paliva
treba na obrazku co jsi dal je senzor natoceni klapky na pozici cislo 4 .... takze nerozumim tomu, proc pises ze tam neni...
jestli je nekde volnobeh rizenej dorazem klapky, obtokovym ventilem a nebo nastavenej napevno dorazem se sroubkem uz je jen detail.
ano starsi systemy Fi mely jednu klapku ovladanou rucne, noveji systemy maji druhou klapku kterou ovlada elektronika a jeste novejsi systemy maji opet jen jednu klapku kterou ovlada elektronika a uz k ni nevede vubec lanko... doba se meni a meni se i konstrukce. v principu je to ale porad to same jen postupne vylepsovane...
Naposledy editováno 10.06.2024 11:00:23
3 reakcí na tento příspěvek Součásti systému vstřikování paliva
Naposledy editováno 10.06.2024 11:44:22
Vstřik
Jednotka
Palivová pumpa
Regulátor tlaku paliva
Senzor polohy klikového/vačkového hřídele
Indučka
TPS senzor nebo senzor tlaku v sacím potrubí
V téhle konfiguraci se nebere ohled na teplotu vzduchu a motoru ani na atmosférický tlak,což by znamenalo obtížné studené starty a problémy v jiných nadmořských výškách.Takze minimální používaná konfigurace obsahuje ještě tyhle tři senzory.. Takhle to měli první Ducati. Suzuki od dob první vstřikny v TL měla "plnou výbavu" krom lambdy a krokového motoru volnoběhu. To přišlo později.
Naposledy editováno 11.06.2024 11:06:00
Naposledy editováno 11.06.2024 11:45:17
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Součásti systému vstřikování paliva
MISTRSVĚTA píše: Mufiozo> prosimte jen tak mimo, co se stane kdybych ten senzor polohy klapek u horneta 600 karburator odpojil, jelo by to, ne, pokazil bych něco? Snazim se přijít na to jestli nemám omezenou jednotku na 35kw
TPS u karburátoru slouží k tomu aby se reguloval předstih zapalování. Nahrazuje to podtlakovou regulaci co bejvala na rozdělovači zapalování. V podstatě to má vliv spíš v nižších otáčkách a při malých úhlech otevření škrtící klapky (kdy je potřeba větší předstih).
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zkušenosti s Moteacom Honda CB 600F Hornet | Dzindra23 | 5 | 28.9.2024 v 09:58 ZdenalH |
Benelli Leoncino 500 trail vs Moto ... [1, 2, 3] Moto Guzzi V7 Stone, Benelli Leoncino 500 Trail | wazan | 66 | 25.9.2024 v 11:59 yronesv |
Alternativní tacho Honda CB 600S Hornet, Honda CB 600F Hornet | stevenn | 1 | 24.9.2024 v 17:20 nevo7 |
Vůle na spojkovém koši Honda CB 600F Hornet | SisaFree | 6 | 14.9.2024 v 01:18 Shullin |
Karburátory Honda CB 600F Hornet | Pavel0112 | 20 | 12.8.2024 v 10:51 hycomat |