1 reakcí na tento příspěvek Yamaha XVS1300 MS - menší řemenice
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha XVS1300 MS - menší řemenice
Boris. píše: Pokud chceš motorku zpomalit,jednodušší je dát zadní větší, ta se nechá sehnat a jenom upravit díry na kolo.Budeš mít ale v každém případě problém s řemenem.Dělal jsem to,tak vím o čem mluvím.
Můžeš se trošku rozepsat? Díky
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha XVS1300 MS - menší řemenice
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha XVS1300 MS - menší řemenice
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha XVS1300 MS - menší řemenice
Jen se posune z.kolo o kousek blíže k motoru (nepatrně se zkrati rozvor).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha XVS1300 MS - menší řemenice
Versysák__ píše: vilem_i_am> když dáš př. řemenici menší o cca 2 zuby, rozhodně nemusíš měnit řemen a s napnutím to nemá nic společného, od toho jsou zadní štelováky na kyvce...
Jen se posune z.kolo o kousek blíže k motoru (nepatrně se zkrati rozvor).
Řekl bych,že to bude naopak. Aby bylo kam posouvat.
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha XVS1300 MS - menší řemenice
Radik55 píše: Před časem jsem v německé inzerci viděl XVS 950A a k motorce byla i další řemenice s 31 zuby (čili +1). Tak jsem se o tom trochu popídil a na USA forech bylo o tom info včetně tabulky s porovnáním otáček. Taky tam bylo něco o tom, že řemenice z některých XVS jsou zaměnitelné a mají různý počet zubů. To je ale info bez záruky - bral jsem to jen zběžně. Možná by stálo za to se na to kouknout.
Ano to je pravda , ale bohužel žádná z tech řemenic není s menším počtem zubů než original pro XVS1300 MS (má 30 zubů, potřeboval bych cca 28 zubů), např. XVS1300 Stryker má tuším právě těch 31zubů.
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha XVS1300 MS - menší řemenice
Boris. píše: Kdysi jsem předělával Mararauder 800,měl pohon řetězem na řemen.Přední řemeničku jsem si musel nechat vyrobit,byl to neskutečnej vopruz.Když jsem to chtěl zadat firmě,která se tím zabývá,chtěli za to pomalu 20000kč.Nakonec jsem si to nechal udělat od známého v Siemensu,ale povedlo se to až na čtvrtý pokus,už se na mě chtěl taky vybodnout.Zadní řemenici jsem použil z Harleye,jenom se musela na soustruhu vytočit větší středový otvor a vyvrtat díry pro šrouby.A s řemenem to taky není tak jednoduchý,změna o pouhé dva zuby diametrálně mění délku řemene.Pokud by jsi do toho šel,pošlu ti rovnici na výpočet délky řemene.Podle mých zkušeností to za to ale nestojí,chce to jenom častěji řadit,měj se.
Pokud je to tak a není cesta "nějakého jednoduššího řešení" jak sehnat menší př. řemenici (případně větší zadní - origo je 30 / 70 zubů), tak to za to nestojí.
Nejsem majitelem téhle motorky, chci si cruisera koupit. Vyhlédl jsem si konkrétně tento model, protože tak nějak splňuje moje představy a měl jsem možnost si ji půjčit a strávit den v sedle.
Bohužel mě to hodně zklamalo, dost nepohodlná a nepříjemná cukatůra při průjezdu městem, tzn. neustálé řazení+spojkování, od spodu to moc nejede, ve městě musíš pořád řadit dva-tři-dva-jedna, občas chvilkově za čtyři a to se bavím o normálním průjezdu městem v rychlostech cca 40-50km/h, nedá se, byť chvilkově podtočit, což většina cruiserů zvládá bez problému.
Pokud neni nějaká rozumná cesta jak změnit převod více do síly, aby byl motor trošku použitelnější a i to město šlo projet alespoň na tu 3-ku, lépe 4-ku bez neustálého podřazování, nemá ta motorka pro mě smysl a budu se muset poohlídnout jinde, což mě docela mrzí....
Nicméně jsem přesvědčen, že pokud bych dával o 2 zuby menší př. řemenici, nebo o cca 3-4 větší zadní, délka řemene by měla být v pohodě na to, aby se osa z.kola vešla do uložení v kyvce.
Několikrát jsem takto hýbal s převodem u jiných motorek s klasickým řetězem, takže s výměnou jiných rozměrů řetězového kolečka + z. rozety mám zkušenosti a nikdy sem nemusel měnit řetěz za kratší nebo delší.
Tu rovnici na výpočet mi klidně pošli do zprávy a nebo to můžeš nahrát rovnou sem, třeba by to statní taky zajímalo.
Díky
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Spojka Yamaha XVS 1300A Midnight Star | KlasikHT | 1 | 19.9.2024 v 17:23 ja1 |
Yamaha xvs 1300 Yamaha XVS 1300A Midnight Star | Saz | 0 | 18.8.2024 v 10:57 Saz |
Progresivní pružiny v tlumičích Yamaha XVS 1300A Midnight Star | suzintro | 16 | 2.6.2024 v 18:50 lecomondo |
Yamaha XVS1300 Midnight Star - nast... Yamaha XVS 1300A Midnight Star | Versysák__ | 1 | 2.6.2024 v 10:31 ivako |
Yamaha XVS1300 Midnight Star-motoro... Yamaha XVS 1300A Midnight Star | Versysák__ | 12 | 20.5.2024 v 18:52 combust |