Vůbec nemám představu, kolik procent motoru se chladí tím olejem.
Jsou to vydechlý 20 koňový 200 a 250ka.
u vodníka je olej maximálně 112 a voda tak 109 i v tom nejhorším marastu při okolní teplotě 30°
nikde jsem nenašel maximální provozní teplotu hlavy
a takový údaje, že hlava tatrovky má 140° jsou celkem k ničemu, u 200 kového fechtla má při 80km rychlosti hlava jako nic 160° a to se jede po rovině, takže ty teploty v lese budou mnohem vyšší
Naposledy editováno 23.06.2024 11:34:27
Dalším rozdílem je chlazení, ktere má narozdíl od civilní verze ventilátor na olejovém chladiči. Proč, zbytečnost?
Když se motorka zastaví někde v bažině, nebo se sune krokem do kopce, tak se přehřeje každá. Dřív nebo později, ale jak to poznat. Že ztrácí výkon, tak to už je docela pozdě.
A dneska jsem objevil ještě tuhle diskuzi, koho to zajímá.
https://www.quora.co...rcycle-engine-run-at
Naposledy editováno 24.06.2024 06:19:19
Jenže nevím jakou teplotu nastavit pro sepnutí a nevím a kdy začíná přehřátí.
A aby větrák běžel pořád, tak to nemá na silnici smysl.
No a druhá zál,ežitost, mám tam takovej malej olejovej chladič a tak si říkám, jestli nehodit větrák i na něj a spínat to dalším čidlej na olejovém potrubí. Tam bych max teplotu neřešil, podle mě stačí hlídat hlavu.
Kdo jezdí jen po silnici, takto samozřejmě neřeší, ale kdo to taví i po lese, tak má určitě představu, o čem mluvím.
Naposledy editováno 24.06.2024 07:20:36
A ještě teoretickej dotaz, má smysl dávat větší chladič oleje, než je plocha ventilátoru ? Když se jede pomalu, tak stejně chladičem moc vzduchu náporově neprotejká - neprofukuje. Pak je asi jedno, jestli je chladič trojnásobnej, nebo jen na ploše větráku. Za jízdy by to určitě pomohlo, ale zase větší chladič by lezl hodně dolů a půjde na něj bláto a bordel. Samozřejmě by tam byl kryt, ale jestli to má smysl řešit, když je tam větrák.
tady jsem našel luxusní chladič na kterej by pásl větrák co mám, má tak 3-4x větší plochu než origo
https://www.epitbike...-a-sroubu-zs190.html
Naposledy editováno 25.06.2024 09:08:44
Naposledy editováno 25.06.2024 14:43:12
o víkendu se podívám na teploty s vrtulí a bez vrtule a uvidíme jestli to pomůže, víko jsem nikde nenašel
ventilátor na motoru pomáha znatelně, to je bez debat, tak ještě ten olej
Naposledy editováno 25.06.2024 17:07:20
1 reakcí na tento příspěvek Olejový chladič a ventilátor u 250-ky vzducháče
náporový chlazení v lese a na louce moc nepomůže, jsem zvědavej jak se to bude chovat s větrákem a asi zkusím i ten větší chladič, abych nemusel dělat nějaký složitý rámečky na větrák
dá se jet celej tejden na 7 tisíc v největším krouťáku, nebo to už je příliš ?
1 reakcí na tento příspěvek Olejový chladič a ventilátor u 250-ky vzducháče
V lese jsem potkal defakto jen malý číňany, džebela, xrko 250 a občas nějaký xtéčko, nebo drko. 701 je tam mastodont.
Na tom čínským motoru jezdí půl zeměkoule, ale to samozřejmě nic neznamená, jen, že jsou díly dobře dostupný, tak snad to něco najede.
Naposledy editováno 25.06.2024 19:16:07
1 reakcí na tento příspěvek Olejový chladič a ventilátor u 250-ky vzducháče
Naposledy editováno 25.06.2024 19:36:03
Naposledy editováno 25.06.2024 19:40:43
1 reakcí na tento příspěvek Olejový chladič a ventilátor u 250-ky vzducháče
Lehčí motorku než 150 kilo po menším odlehčení, aby nějak jela neseženeš. Kdybys jel tady kousek na ural nebo na kolskej, tak stačí i fechtl, ale pilovat na 30 koňovýcm vydechlým stroji typu crf apod. 10 tisíc kiláků tam a 10 kiláků zpět se mi moc nezdá. To umřeš nudou. Hele i na tigrovi to byla docela nuda a to jsem nešel pod 130 mimo obce a 80 po vesnicích, většinou. Zato tam to nuda nebyla, nikdy více ! takže to chce kompromis a smířit se s tím, že nebudeš jezdit po svahu sopek a zalejzat do bažin na Kolymě. Na to potřebuješ maximálně 130 kilovýho fechtla, protože ostrý a silný nemají žádný intervaly. Ale to seš zase u necelejch 30 koní, navíc na nějaký starý vráně s karbecem. A počítej, že pod 45 kilo nákladu se nedostaneš, jestli chceš zajíždět a neklepat se, kdy ti dojde benzín, nebo umrzneš v noci v polovině srpna.
Příště jedu na Kolymu na 701 s 30lt nádrží a vynechám offrout. To je kompromis. Tady už se nic nevygramaří.
Sám si docela mákneš. Ve více lidech to je už v pohodě i na 701, protože zapadnutí a brody, ale stejně nikdo nepojede, protože 3 měsíce se nikomu nechce a komu se chce, tak nemá peníze. A kdo by měl oboje, tak nemá fyzičku a rozmyslí si to už předem. Ale nebavíme se o federálce, to vodjede každej hňup na velkým géésu nebo superedventčůrerovi jako nic. To tě předpokládám nezajímá, když odlehčuješ stroj.
Naposledy editováno 25.06.2024 19:54:58
Starý xtéčko, nebo tenere si moc hmotnostně nepomůžeš a díly na to taky moc neseženeš, takže je to docela napytel a vzhledem k tomu, že do toho nasypeš plno peněz a hromadu času, tak to tam jen tak nezapálíš někde ve škarpě
Do irkutska dojela jedna číňanka někde vod žlutý řeky na vespě, tam se jí to teda zadřelo, protože prej nějak moc neřešila volej a oprava cca 50 tisíc, ale díly tam neměli, takže co s tím, asi vlakem někam na západ, ale nějak to neřešila, evidentně měla prachy
současně s ní tam dorazil korejec na nějaký 250ce 30 koní, taky nespěchal, prej jede do evropy, ale tak nějak pošilhával po tigrovi a když se vrátil zase domů, tak si hned koupil nějaký velký polosilniční béemvéčko, prej fechtla už nechce ani vidět a okradení se v rusku už nebojí
tak třeba taky nebudeš spěchat
uvidíme jak se ty silácký řeči vo nespěchání budou letos praktikovat...
Naposledy editováno 25.06.2024 22:21:20
Jízda po lesní zvlněný cestě na jedničku, pak hupy nahoru dolů sem a tam asi 10 minut, teplota se držela h:160 o:100.
Silnice táhlý kopec asi 2km 6000 otáček 62km/h h:170 o:103 a lezlo by to dál, jak se přejel kopec tak to kleslo.
Stání na volnoběh po jízdě cca 5 minut 1450 otáček. h:175° o:110° a pořád to lezlo
Takže je jistý, že při dlouhým kopci s nákladem, nebo někde v bažině přes spojku a pomalý popojíždění to jako nic přeleze 200°. A těm 230°, což má být ještě pro motor sneistelný, už věřím.
Otázka teda je, při jaký teplotě mám zapnout ventilátor na válec a při jaký teplotě ventilátor na olejovej chladič ?
Naposledy editováno 26.06.2024 07:37:05
1 reakcí na tento příspěvek Olejový chladič a ventilátor u 250-ky vzducháče
to se mi zdá jako kompromis, proč to zbytečně zahřívat
na provoz musí stačit bohatě 170 stupňů a olej 100, pak se ten interval klidně i prodlouží
1 reakcí na tento příspěvek Olejový chladič a ventilátor u 250-ky vzducháče
Jíhlava - J.Hradec a nazpět 24° venku
jízda po vysočině 63km/h 6000ot , do kopce jsem to nedrtil na FULL-GAS : 170°/90°
jízda v mírně zvlněné rovině : 150° / 70°
Sjezdovka čeřínek, žádný extra stoupání a není moc dlouhá:
start nahřáto na 180°/100° nahoře 195° - olej se zahřívá pomalu o 2 stupně, ale po 5-tém výjezdu už měl 115°
vždycky dole jsem zahřál motor na 180°, což by odpovídalo jízdě na vysočině v létě když je tak nějak teplo s nákladem cestovní rychlostí
levej ventilátor budíkově moc nepomohl, protože je čidlo vpravo kousek od svíčky, ale ve skutečnosti musel pomáhat
po přidání pravého a zapnutí obou teplota během 15 sekund za jízdy spadla ze 180° na 150° a držela se celou dobu výjezdu po sjezdovce. Zkusil jsem to 3x a teplota se držela. Jen olej pomalu stoupal.
Uvidíme jak se to bude chovat v několikakilometrovém stoupání na jedničku a jestli bude mít smysl přidávat velký olejový radiátor s ventilátorem ještě k tomu. Ale zatím to vypadá, že se to jen tak nepodaří přehřát.
Naposledy editováno 28.06.2024 08:55:32
Žlutá špína má blbě vyřešený chlazení motoru. Něco určitě vošulili materiálově, jinak to není možný, protože karb jsem zkoušel nastavovat všeliak a nic nepomohlo. Dokonce jsem sundal i kryt motoru, aby to líp chladilo karter. Nic moc nepomohlo. Jen o pár stupňů.
Čína jedině kolem baráku, aby kdyby něco tak rychle domů a generálkovat zavčasu. Je to pojízdná loterie na prohru.
Naposledy editováno 05.09.2024 08:16:30
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Malý, lehký, jednoduchý vzducháč do... [1 ... 7, 8] Yamaha Tricker 250, Kawasaki KLX 250, Honda XR 250R,... | ZdendaZB | 233 | 15.9.2024 v 20:00 ZdendaZB |
BETA ALP 200 cdi jednotka, náhrada [1, 2] Beta ALP 200, Suzuki DR 200 SE | ZdendaZB | 52 | 28.6.2024 v 08:46 ZdendaZB |
Neználek vybírá ostré enduro Husqvarna TE 450, Husqvarna WR 360, KTM EXC 520, Hus... | motormichal | 22 | 27.8.2017 v 08:27 Dolph-cz |
AJP PR7 - k vidění v ČR AJP PR4 125 Enduro, AJP PR4 125 Supermoto, AJP PR4 2... | Streetmoto | 8 | 6.5.2016 v 08:06 COMATIK |
AJP Endura - test na trati MX Úštěk AJP PR4 125 Enduro, AJP PR5 250 Enduro, AJP PR4 240 ... | Streetmoto | 7 | 14.6.2015 v 20:41 koovy |