paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Preradenie z 1 do 2
21.6.2024 v 14:32
Dobry den. Neviem ci to je problem, ale pri preradeni z 1 do 2 mi niekedy nepreradi, ale da naspat do neutralu. Robi to len vtedy, ak jednotku roztiahnem na cca 3,5tis. otacok a vyssie. Pri radeni do tych cca 3,5tis. to nerobi. Moto ma priblizne 10tis km a zo zaciatku to nerobilo. Dakujem...

Preradenie z 1 do 2

21.6.2024 v 14:36 | Nahoru | #1
začal bych asi tím nejjednodušším a koukl bych se na vůli lanka spojky. Může se trochu vytáhnout, zvětší se mrtvej chod páčky a menší vystavení spojky by mohlo ovlivnit i řazení.

Preradenie z 1 do 2

21.6.2024 v 14:42 | Nahoru | #2
To som uz skusal, ale robi to stale. A ak to nepreradi, po znizeni otacok uz 2ku bezproblemov zaradim. Ide o to ze to nerobi stale v tych vyssich otackach.

Preradenie z 1 do 2

21.6.2024 v 15:00 | Nahoru | #3
z toho, co se dá zkouknout zvenku mě napadá ještě případná vůle v řadící páce nebo jejím přepákování - pokud ho Benelli má. Myslím tím, jestli něco neznemožňuje páce jít směrem nahoru až do krajní polohy. Zrovna dvojku řadíš přes neutrál, tam by kratší dráha mohla dělat problémy.

Preradenie z 1 do 2

21.6.2024 v 15:06 | Nahoru | #4
Tu motorku neznám, ale možná je velký převodový rozdíl mezi 1 a 2, takže prostě nechtějí zaskočit zuby v převodovce vlivem příliš rozdílných otáček. Nepomůže třeba tu řadičku vteřinu přidržet nahoře? Pak je ještě možnost, že by stačilo ubrat plyn, tím odlehčit převodovce ze záběru a třeba to tam skočí. Nevím, každá převodovka může být jinak, třeba si to sedne, třeba je to jen o tom přijít na ten správný grif...

Preradenie z 1 do 2

21.6.2024 v 16:13 | Nahoru | #5
U němců to bejvá blbě nastavená řadici páka- když se přesadí držák kloubku na tisicihranu hřidelky co čumí z převodů- vnější půlka kloubku táhla páčky se pak opře o těleso převodovky a kulisa uvnitř se nedotáhne do konce- někdy tam ivalt zapadne, někdy sklouzne zpátky...
Dlouhý nohy, vysokej nárt, páčka se sice fyzicky zvedne kvůli botě, ale už nemá krok...

Preradenie z 1 do 2

21.6.2024 v 17:17 | Nahoru | #6
Ano. Ak mi z 2ky preradi do neutralu v tych vyssich otackach, tak na druhy krat necham otacky klesnut pod tych cca 3,5 tis. a a dvojka uz zapadne. Mozno som si to zo zaciatku nevsimol, kedze je to moja prva moto a jazdil som kludnejsie. Ide o to, ze moto chcem predat a neviem ci je to normalne pri tejto motorke, alebo to mam najprv dat pozriet mechanikovi. Nechcem predavat motorku s nejakou vadou.

Preradenie z 1 do 2

21.6.2024 v 19:51 | Nahoru | #7
Myslím,že benelli nesedí radenie vo vyšších otáčkach.Skús sa držať okolo 3000 otáčok.Ak potrebuješ moto viacej vytáčať, tak tam skús 2ku kopnúť na dvakrát.

Preradenie z 1 do 2

21.6.2024 v 20:25 | Nahoru | #8
No samozřejmé je umět správně řadit. Přidat plyn, spojka a ubrat plyn, řadit nahoru, a zas přidat.

Preradenie z 1 do 2

22.6.2024 v 06:59 | Nahoru | #9
Čau, daj to prebehnúť niekomu, čo má motorku a ideáne takému, čo má takú istú. Ja to píšem len preto, aby si neskončil ako tu čo písal o tom banditovi, že dal preventívne vyčistiť karbeci a odvtedy to nefunguje. Lebo sa kľudne môže stať, že to dáš do servisu, zaplatíš a ......bude po motorke. To radenie je možno len chyba jazdca. Ja na endure, teda po väčšej oprave som vymenil aj vývodové koliesko. Dal som tam origo, pôvodne som tam mal menšie, tak som jednotku vôbec nepoužíval. Teraz, už používam aj jednotku a pri radení na dvojku to bežne skočí do neutrálu. Teda, bežne nie, je to presne opačne ako u teba. Ked jazdím cez dedinu, susedkovia tu majú male detičky a tie nechcem budiť, tak radím dvojku a pri nízkych otáčkach to skočí do neutrálu. Asi nedoradím. Keď jazdím normálne tak OK. Ja tipujem chybu jazdca aj u seba a aj u teba. Len to nedaj do servisu, lebo to zle skončí. Pozri, či nemáš prešponovanú reťaz, reťaz musí mať vôľu, lebo sa pri preperovaní napína. Pešponovaná ti možno ťahá os v prevodovke. Skontroluj, či sa pri pohybe niekde hore neoprie páka. Ešte je možnosť, že tú rýchlostnú páku nedáš správne hore. Asi ako ja keď to netočím.

PS: keď príde kupec, tak ho na to upozorni, nech si to vyskúša, prípadne to uveď aj do zmluvy, nech podpíše, že o tom vie. Jemu to možno robiť nebude. Hlavne pozri tú reťaz a páku.

Naposledy editováno 22.06.2024 07:04:16

1 reakcí na tento příspěvek Preradenie z 1 do 2

22.6.2024 v 11:46 | Nahoru | #10
Myslím, že ten číňan už má ohnutou řadicí vidličku. Řadicí páce nic nezavazí a aby vypadla rychlost tzv. nedořazením, tak se musí řadicí bubínek vrátit z nezaretované polohy 2 do N.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Preradenie z 1 do 2

22.6.2024 v 11:53 | Nahoru | #11
Kohlstein> čau, nestraš tu ľudí, podľa mňa len nevie radiť, tak ako to neviem aj ja. On nezaradí pri vysokých otáčkach a ja zas pri nízkych. Treba to asi poriadne do toho kopnúť. Alebo to až tak netočiť a ja zas točiť.

(reakce na) Preradenie z 1 do 2

22.6.2024 v 12:09 | Nahoru | #12
krokoš> čau, ještě je tu možnost, že to vyzkouší někdo, kdo umí řadit.

2 reakcí na tento příspěvek Preradenie z 1 do 2

22.6.2024 v 12:37 | Nahoru | #13
Ak by to bolo mnou, nerobilo by to aj pri ostatnych rychlostiach? Ak vytocim dvojku aj na 6tis, tak sa nikdy nestane aby som nepreradil. Ale ano, mozno ma dvojka iny zdvih a ja to jednoducho raz dam a raz nie. Ale skusim to niekomu dat vyskusat a uvidim...Inac pri tej jednotke ani netreba vytacat viac ako na 3,5tis, ja len nechcem predat moto s ktorou je nejaky problem. Ale vyzera to tak, ze ten problem som asi ja. Takze uvidim, dam vyskusat inemu a budem vediet na com som...Dam potom vediet...

(reakce na) Preradenie z 1 do 2

22.6.2024 v 13:03 | Nahoru | #14
mirot1> čau, jak máš umístěnou řadicí páku? Stejně špatně, jako na té mojí fotce výš, nebo trochu inteligentněji, lehce nad úrovní stupačky?
Z výroby je to nízko a se zalomeným kotnikem se neřadí dobře:

1 reakcí na tento příspěvek Preradenie z 1 do 2

22.6.2024 v 14:06 | Nahoru | #15
Podobne ako na prvej foto, mozno este kusok nizsie. OK, skusim to dat vyssie a vyskusam...Dakujem

(reakce na) Preradenie z 1 do 2

22.6.2024 v 14:26 | Nahoru | #16
mirot1> Možná budeš muset trochu natvarovat tu plechovou páku, aby nedrhla o víko motoru.

(reakce na) Preradenie z 1 do 2

22.6.2024 v 15:37 | Nahoru | #17
[quote=mirot1]Ak by to bolo mnou, nerobilo by to aj pri ostatnych rychlostiach?

Čau, no práve, že ostatné rýchlosti neradíš cez neutrál. Jedine dvojku z jednotky.

1 reakcí na tento příspěvek Preradenie z 1 do 2

23.6.2024 v 20:41 | Nahoru | #18
Čína.

(reakce na) Preradenie z 1 do 2

24.6.2024 v 16:32 | Nahoru | #19
papiboy> a já myslím, pokud se bavíme o zkompletovaném celku, že mnohem spíš Indie, ale nehádám se, byť některé údaje se na webu najít dají. Ale ne ty, že se vidí přímo výrobní linka, a u ní, zda jde o černovýfuky pro Asii nebo exportní EX P09, co mj. má jít ještě přes výstupní kontrolu v Itálii (povídala jedna paní). Ostatně VIN kód je evropský, takže de iure je výše uvedené mimo.

K tématu: vzhledem k velkému vyosení a délce řadičky : v první řadě ten tisícihran dotáhni. U mého kusu EURO4ky předchozí majitel měl v uložení řadičky nadměrnou vůl, která vzhledem k propružení řadičky do boku lze zjistut až dotahováním 10kového klíče. Za polaborování s natočením nahoru/dolů o zub či dva rovněž nic nedáš, pak viz výše. Další možností je změna značky oleje, nemá být nejběžnější 10W-40, ale 50ka, každý produkt maže ("lepí spojku") mírně jinak. Údajně není špatné jezdit na minerál, pokud moto provozované ve městě. Otáčky volnoběhu 1.400/min. samozřejmě nespadnou níž ani při přeřazení - o to víc nutno ladit hlavní řadicí cesty a osobní používání.

Na zdejším webu jinak -na dnešní dobu ticha -luxusní manuál s rozkresy lecčehos vevnitř. Také se jeden dozví, že utahovací moment výpustního šroubu je někde uvedený 22Nm, ale taky 30Nm., apod. detaily. A uvidí dekly a motor ve stříbrné aj.

Čistě pro zasmání: jezdil jsem předtím rovněž indicky orientovanou CB125F a protože popadala ve větru v plachtě, tak místo opravy uvolnila místa Imperialce. Ironií je, že vyjma topspeedu se s 205kg velkou plnotučnější =opravdičtější motorkou jezdí skoro za všech okolností pomaleji. Což je pro někoho (mě ano), úúúplně v pohodě :)

Naposledy editováno 24.06.2024 16:47:40

Preradenie z 1 do 2

24.6.2024 v 19:14 | Nahoru | #20
Zolik. - moja agentúra JPP tvrdí, že Benelli vyrába koncern Qianjiang v juhovýchodnej Číne.
Čínu som mal, bola to strašná sračka a nič Číňanom neodpúšťam...

Preradenie z 1 do 2

2.7.2024 v 10:48 | Nahoru | #21
Na YT nalezeno, že může být unavená vratná pružina -pravé víko a spojka dolů/ven včetně koše, pružinka je vlevo vedle spojky, chycená jedním šroubem.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Klasika nebo scrambler do 100 tisíc [1, 2] Royal Enfield Interceptor, Benelli Leoncino 500, Hon... jincom 49 8.1.2024 v 10:47 Pítrs888
Ako zazimovat moto bez garaze [1, 2, 3] Benelli Imperiale 400 maroche 62 18.10.2021 v 20:01 drak0123


TOPlist