paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Tlaky v pneumatikách po zahřátí
22.6.2024 v 11:35
Zdravím všechny. Mám dotaz na tlaky v pneumatikách po zahřátí. Při 22 °C jsem nastavil předepsané tlaky, tedy přední 2,4 a zadní 2,9 Bar. Při venkovní teplotě 30 °C slunečno a při celodenní jízdě, jsem odpoledne zjistil, že tlak vpředu je o 0,3 Bary vyšší - 2,7 ( 33 °C ) a vzadu je 0,5 Baru vyšší - 3,4 ( 43°C ). Nikdy předtím jsem plaky takto neměřil a nevím, zda jsou ty tlaky po zahřátí v pořádku. Díky za reakce.


2 reakcí na tento příspěvek Tlaky v pneumatikách po zahřátí

22.6.2024 v 11:47 | Nahoru | #1
Čau, myslím si, že to veľmi prežívaš. No čiste pre tvoje upokojenie môžeš zájsť do pneuservisu a dať si do pneu nafúkať dusík. Pri použití dusíku je tlak stabilnejší.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlaky v pneumatikách po zahřátí

22.6.2024 v 11:54 | Nahoru | #2
krokoš> Dík. Zas tak to neprožívám, jen mě to zajímá. Asi nic měnit nebudu.

Tlaky v pneumatikách po zahřátí

22.6.2024 v 13:04 | Nahoru | #3
Tlaky v pneu sa merajú pri studených pneumatikách.Teplom sa tlak zvyšuje. Je to v normálne. Nič v tom nehladaj.

4 reakcí na tento příspěvek Tlaky v pneumatikách po zahřátí

22.6.2024 v 13:09 | Nahoru | #4
Teplý vzduch má vyšší hustotu a tím je těžší a vyvolává i větší tlak, studený vzduch je řidší a způsobuje tlak nižší.

(reakce na) Tlaky v pneumatikách po zahřátí

22.6.2024 v 13:27 | Nahoru | #5

RTSbike píše: Teplý vzduch má vyšší hustotu a tím je těžší a vyvolává i větší tlak, studený vzduch je řidší a způsobuje tlak nižší.



A není to naopak?

(reakce na) Tlaky v pneumatikách po zahřátí

22.6.2024 v 13:42 | Nahoru | #6

krokoš píše: Čau, myslím si, že to veľmi prežívaš. No čiste pre tvoje upokojenie môžeš zájsť do pneuservisu a dať si do pneu nafúkať dusík. Pri použití dusíku je tlak stabilnejší.

Nejlepsi je specialni pneu smes: 78% N, 21% O a 1% CO2 a Ar. Tuhle smes ale maji jenom v tech nejlepsich pneuservisech.

Naposledy editováno 22.06.2024 13:43:18

Tlaky v pneumatikách po zahřátí

22.6.2024 v 14:01 | Nahoru | #7
Ty seš kůň
Je ale fakt, že to vypadá jako by venku mrzlo

(reakce na) Tlaky v pneumatikách po zahřátí

22.6.2024 v 14:30 | Nahoru | #8

RTSbike píše: Teplý vzduch má vyšší hustotu a tím je těžší a vyvolává i větší tlak, studený vzduch je řidší a způsobuje tlak nižší.


Když ten vzduch zavřeš do pneumatiky, tak má hustotu pořád stejnou, bez ohledu na teplotu, ne? Já myslím, že ta záhada s kolísáním tlaku se skrývá jinde.

Tlaky v pneumatikách po zahřátí

22.6.2024 v 15:59 | Nahoru | #9
Je to naprosto normální Uďo. A naopak, když máš TPMS a vidíš nárůst tlaku, je to pro tebe signál, že gumy jsou zahřáté a tradá..můžeš prásknout do koní. A mmch tlak úplně stejně se guma zahřívá nejen v létě, ale i při zimních jízdách.
Prostě jezdi, je to v pořádku.

(reakce na) Tlaky v pneumatikách po zahřátí

22.6.2024 v 19:51 | Nahoru | #10
OldCrow> To je dobře, že nad věcmi přemýšlíš. Ale zároveň je pravda, že trošku vymýšlíš problémy, kde nejsou.
Výrobci pneumatik s vyšším tlakem po zahřátí počítají a tudíž je vše v pořádku. Jako prakticky využitelná informace pro uživatele je uváděn tlak studených pneumatik.

Vezmi si to obráceně.
Co kdyby výrobci udávali doporučovaný tlak v pneumatikách zahřátých na 80°C. Jak bys to zařídil? Před každou jízdou nahříváky? Velmi precizní měření teploty a teprve potom bys mohl začít foukat Ale foukat bys musel taky vzduch zahřátý na 80°C. No to by bylo něco

Tanečky s dusíkem, který má menší roztažnost při zahřátí přenechej špičkovým okruhářům a mechanikům letadel.....

(reakce na) Tlaky v pneumatikách po zahřátí

22.6.2024 v 23:51 | Nahoru | #11

RTSbike píše: Teplý vzduch má vyšší hustotu a tím je těžší a vyvolává i větší tlak, studený vzduch je řidší a způsobuje tlak nižší.



To je hodně divoký a úplně chybný závěr.....
Obecně samozrejmě platí, že studený vzduch má vyšší hustotu. Čím je teplejší, tím je řidší (má menší hustotu) a rozpíná se. Při zahřívání v uzavřeném prostředí se vzduch moc rozpínat nemá kam, tak aby se nenudil, tak vytváří alespoň vyšší tlak na stěny nádoby /pneumatiky.

Pro OldCrow > je to normalní, hlídej tlaky studených pneu, zvýšení tlaku zahřátím neřeš a hlavně to na výletě neupouštěj

Naposledy editováno 22.06.2024 23:53:30

Tlaky v pneumatikách po zahřátí

23.6.2024 v 00:38 | Nahoru | #12
pokiaľ sa ti dobre jazdí tak je všetko ok, ja už výrobcom predpísané tlaky nejazdím roky. Na koľko fúkam záleží od typu pneu a typu motorky. Ale ak sa ti zdá že vždy zoderieš gumu priskoro a konce nemajú grip, tak treba ísť s tlakom dole, ak s tým problém nemáš, tak je všetko ok.

Tlaky v pneumatikách po zahřátí

23.6.2024 v 06:46 | Nahoru | #13
U mého BMW vidím na BC tlak i teplotu pneu. Všiml jsem si, že přes zvyšování teploty jízdou ukazuje tlak v pneu pořád stejný. Asi to prepocitava, aby se zbytečně neplašil pilot . Pokles tlaku ale vidím hned. Příklad: na Balkáně, kde teplota zadní pneu atakuje i při klidné jízdě 80°C, tlak drží furt stejný. To je asi blbost, že? Stačí ale lehce píchnout a hned to řve. Závěr: jak píší kluci přede mnou, je to normální fyzikální jev (viz horkovzdušný balón) a výrobci pneumatik s tím počítají.

Naposledy editováno 23.06.2024 06:49:16

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlaky v pneumatikách po zahřátí

23.6.2024 v 10:29 | Nahoru | #14

RTSbike píše: Teplý vzduch má vyšší hustotu a tím je těžší a vyvolává i větší tlak, studený vzduch je řidší a způsobuje tlak nižší.



Dobrej nápad. Napiš mi do PM a zkonstruujeme balon, kde místo hořáku bude lednička. Bude to světová pecka a vyděláme miliony

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlaky v pneumatikách po zahřátí

23.6.2024 v 10:33 | Nahoru | #15
docent> Nebuď naňho tak zlej.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlaky v pneumatikách po zahřátí

23.6.2024 v 10:40 | Nahoru | #16
spike-cz> Máš pravdu. Omlouvám se - nemyslel jsem to až tak zle, ale zkrátka mi to nedalo a neodolal jsem

Přiznávám, že jsem v životě vyplodil taky spoustu podobných perel.
Klasický důkaz, že psaní na klávesnici je 2,5x rychlejší než činnost mozku

(reakce na) Tlaky v pneumatikách po zahřátí

23.6.2024 v 10:51 | Nahoru | #17
docent> Znám to. To se občas stane každému.

Kolama dolů!

(reakce na) Tlaky v pneumatikách po zahřátí

23.6.2024 v 11:21 | Nahoru | #18
docent> Výhoda pro nás co píšeme rychlostí blesku - sem tam úder
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Problém se startováním Honda NTV 650 Deauville RudyHonda 9 23.9.2024 v 11:15 crestik
Jaké je těsnění na ose klapy karbur... Honda NTV 650 Deauville OldCrow 8 22.9.2024 v 11:48 combust
Hřejí kontakty fází z alternátoru Honda NTV 650 Deauville OldCrow 3 9.4.2024 v 09:21 Dr.fík
Jak správně utáhnout hadici chladíc... Honda NTV 650 Deauville OldCrow 11 18.2.2024 v 10:42 FJRPEPA
Repas př tlumičů rada Honda NTV 650 Deauville OldCrow 8 12.12.2023 v 18:53 OldCrow


TOPlist