2 reakcí na tento příspěvek Tlaky v pneumatikách po zahřátí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlaky v pneumatikách po zahřátí
4 reakcí na tento příspěvek Tlaky v pneumatikách po zahřátí
krokoš píše: Čau, myslím si, že to veľmi prežívaš. No čiste pre tvoje upokojenie môžeš zájsť do pneuservisu a dať si do pneu nafúkať dusík. Pri použití dusíku je tlak stabilnejší.
Nejlepsi je specialni pneu smes: 78% N, 21% O a 1% CO2 a Ar. Tuhle smes ale maji jenom v tech nejlepsich pneuservisech.Naposledy editováno 22.06.2024 13:43:18
RTSbike píše: Teplý vzduch má vyšší hustotu a tím je těžší a vyvolává i větší tlak, studený vzduch je řidší a způsobuje tlak nižší.
Když ten vzduch zavřeš do pneumatiky, tak má hustotu pořád stejnou, bez ohledu na teplotu, ne? Já myslím, že ta záhada s kolísáním tlaku se skrývá jinde.
Prostě jezdi, je to v pořádku.
Výrobci pneumatik s vyšším tlakem po zahřátí počítají a tudíž je vše v pořádku. Jako prakticky využitelná informace pro uživatele je uváděn tlak studených pneumatik.
Vezmi si to obráceně.
Co kdyby výrobci udávali doporučovaný tlak v pneumatikách zahřátých na 80°C. Jak bys to zařídil? Před každou jízdou nahříváky? Velmi precizní měření teploty a teprve potom bys mohl začít foukat Ale foukat bys musel taky vzduch zahřátý na 80°C. No to by bylo něco
Tanečky s dusíkem, který má menší roztažnost při zahřátí přenechej špičkovým okruhářům a mechanikům letadel.....
RTSbike píše: Teplý vzduch má vyšší hustotu a tím je těžší a vyvolává i větší tlak, studený vzduch je řidší a způsobuje tlak nižší.
To je hodně divoký a úplně chybný závěr.....
Obecně samozrejmě platí, že studený vzduch má vyšší hustotu. Čím je teplejší, tím je řidší (má menší hustotu) a rozpíná se. Při zahřívání v uzavřeném prostředí se vzduch moc rozpínat nemá kam, tak aby se nenudil, tak vytváří alespoň vyšší tlak na stěny nádoby /pneumatiky.
Pro OldCrow > je to normalní, hlídej tlaky studených pneu, zvýšení tlaku zahřátím neřeš a hlavně to na výletě neupouštěj
Naposledy editováno 22.06.2024 23:53:30
Naposledy editováno 23.06.2024 06:49:16
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlaky v pneumatikách po zahřátí
RTSbike píše: Teplý vzduch má vyšší hustotu a tím je těžší a vyvolává i větší tlak, studený vzduch je řidší a způsobuje tlak nižší.
Dobrej nápad. Napiš mi do PM a zkonstruujeme balon, kde místo hořáku bude lednička. Bude to světová pecka a vyděláme miliony
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlaky v pneumatikách po zahřátí
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlaky v pneumatikách po zahřátí
Přiznávám, že jsem v životě vyplodil taky spoustu podobných perel.
Klasický důkaz, že psaní na klávesnici je 2,5x rychlejší než činnost mozku
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Problém se startováním Honda NTV 650 Deauville | RudyHonda | 9 | 23.9.2024 v 11:15 crestik |
Jaké je těsnění na ose klapy karbur... Honda NTV 650 Deauville | OldCrow | 8 | 22.9.2024 v 11:48 combust |
Hřejí kontakty fází z alternátoru Honda NTV 650 Deauville | OldCrow | 3 | 9.4.2024 v 09:21 Dr.fík |
Jak správně utáhnout hadici chladíc... Honda NTV 650 Deauville | OldCrow | 11 | 18.2.2024 v 10:42 FJRPEPA |
Repas př tlumičů rada Honda NTV 650 Deauville | OldCrow | 8 | 12.12.2023 v 18:53 OldCrow |