paolo_novy Přidat reklamu

Téma: KTM 990 SMT zkušenosti z provozu
Zdravím motorkáři! Chci letos pořídit mašinu, původně jsem měl v merku Advíka, ale prostě vybavenej advik ve slušnym stavu stojí víc, než jsem ochotnej dát....jelikož jsem nakaženej oranžovou z EXCček, který jsem chvíli jezdil, koukal jsem po dalších LC8 kromě advíka...no našel jsem SMT a docela mě to zaujalo. Pročetl jsem diskuse tady i jinde a potřeboval bych se ještě poptat zkušených. Chtěl bych motorku tak nějak na všechno. Na delší výlety s manželkou a bagáží, občas cestu do roboty, taky na lítačku kolem komína po okrese. Terén bych hold ošidil, stejně s motorkou za celkem dost peněz bych nerad házel... To SMT si asi dost často kupují lehnaři, co chtějí konečně na motorce sedět normálně, já ale nechci motorku na závodění. Jakože nemusím pořád tahat za plyn. i kochačku a cestovní rychlost....no z těch všech možných recenzí co jsem četl nejsem uplně moudrej...že je to v nízkých otáčkách ucukaný, že to vyřeší akrap s mapou, a že vytáčet...plyn brzda plyn brzda....zase ale je to tourer ne??? Další věc - přední malý kolo...naposledy jsem jel na Jawě co měla obě kola stejný, takže chování trošku neznámá pro mě. Abych ještě upřesnil, tak za ostřílenýho motorkáře na silnici se určitě nepovažuju, ale motorky mi rozhodně nejsou cizí...zkušenosti BMW 650 Dakar, KTM 450 EXC, KTM 300 EXC, nějaký to svezení CBR, Tiger atd....kdybyste mohli napsat nějaký zkušenosti nebo postřehy, byl bych vděčný. Díky Petr

KTM 990 SMT zkušenosti z provozu

25.6.2024 v 00:00 | Nahoru | #1
Pár postřehů (subjektivně).. Aspoň k motoru. Dole - nad volnoběhem skoro nic. Střední pásmo strmý nástup. Vyšší střední pásmo až syrově neurvalé, v terénu už špatně dávkovatelné. Vršek spíš nic jak moc.. Kolem komína na "krátko" super práskačka lačnící po neustálém řazení v užším rozsahu otáčkového pásma..To se člověk fakt nenudí..Na dlouho se s tím dá dojet dál, ale na poslední dva kvalty asfalt už celkem nuda Tím samozřejmňe nemíním že je to brzda provozu

KTM 990 SMT zkušenosti z provozu

25.6.2024 v 08:06 | Nahoru | #2
Měl jsem 990 SMT 2012, tedy jeden z posledních modelů a šel jsem do něj po mnoha letech na Superenduru (a mezi tím ještě 1290R a TT1050 sport ) Protože jsem chtěl vyzkoušet silniční motorku a jsem taky oranžová palice.
Motorku jsem měl sezónu a cca 3 nebo 4000km. Po dlouhým vybírání jsem nakonec koupil v Rakousku od soukromníka.
Motor 990 (snad mě tu neukamenujou) je dneska stará škola se všema výhodama i nevýhodama. Cukání možná jo, já nezaznamenal. Ale dají se oddělat klapky + mapa + výfuk + SAS ven + kdesi cosi a mělo by to snad fungovat. Já cukání nezaznamenal. To samý motorka, poslední modely měly ABS a to je všechno.
Do servisu jsem akorát musel na kalibraci klapek, otáčky mi visely různě mezi 2 a 4000.
Po motorový stránce spodek nic, silnej střed a nahoře to docela taky jede. Jako každá KTM, čím víc tlačíš na pilu, tím líp to jede.
Podvozek a brzdy jsou super, to je bez diskuze. Na terén zapomeň, ale motorka to dá. (sice nevím jak dlouho ale dá to) ale je to trápení jak mašiny tak tebe. Krátký zdvihy, litá kola, dlouhý kvalty. Terén je na prd. Polňačku to bez problémů dá. (jel jsem na tom rumunskou DN66A a už bych si to příště fakt rozmyslel )
Okresky super, blbnutí taky, do zatáčky bokem, ze zatáčky po zadním. Cestování ve 2 by taky šlo...
Motor si docela pápne, když tlačíš na pilu tak klidně 9l, jinak kolem 7 a počítej tak 0,2 - 0,4l oleje na 1000km.
Za mě určitě je to cesta správným směrem, pokud nechceš do terénu.
Pak taky záleží na rozpočtu co do toho chceš pustit.

Naposledy editováno 25.06.2024 08:07:06

1 reakcí na tento příspěvek KTM 990 SMT zkušenosti z provozu

25.6.2024 v 11:05 | Nahoru | #3
Díky za rychlý recenze takže motorka je taková, že musíš pořád řadit, honit jí, to se jí líbí, jasný. Mezi 990 v adviku a v SMT je rozdíl v převodovce, nebo ten advik má stejnej motorovej projev? Jako ještě pokukuju po Adv 950 kterej dle recenzí funguje dobře i v terénu, ale to má všechno 20 let+ a to už je dost, všechny ojetý už asi až moc...jinak ohledně rozpočtu, mám 150 strop, radši spíš míň, každá motorka potřebuje nějakou investici, plus nějaká hadry atd.... nejradši tak 130...v týhle cenofce se výběr motorek značně zužuje....

1 reakcí na tento příspěvek KTM 990 SMT zkušenosti z provozu

25.6.2024 v 11:10 | Nahoru | #4

KTM 990 SMT zkušenosti z provozu

25.6.2024 v 11:13 | Nahoru | #5
A taky SEM - hodně najeto. Ale týpka znám trochu osobně a za ještě trochu nižší cenu bych se té motorce asi nebránil. Poslední ročník, supr servis a když jsem ji viděl naposled, tak vypadala moc hezky.

Naposledy editováno 25.06.2024 11:19:15

KTM 990 SMT zkušenosti z provozu

25.6.2024 v 11:29 | Nahoru | #6
To vypada slusne

(reakce na) KTM 990 SMT zkušenosti z provozu

25.6.2024 v 11:33 | Nahoru | #7

Vesi350 píše: Díky za rychlý recenze takže motorka je taková, že musíš pořád řadit, honit jí, to se jí líbí, jasný. Mezi 990 v adviku a v SMT je rozdíl v převodovce, nebo ten advik má stejnej motorovej projev? Jako ještě pokukuju po Adv 950 kterej dle recenzí funguje dobře i v terénu, ale to má všechno 20 let+ a to už je dost, všechny ojetý už asi až moc...jinak ohledně rozpočtu, mám 150 strop, radši spíš míň, každá motorka potřebuje nějakou investici, plus nějaká hadry atd.... nejradši tak 130...v týhle cenofce se výběr motorek značně zužuje....



Nemusíš pořád řadit a honit ji, umí to jet i pomalu (jako každá motorka) ale až když tomu začneš nakládat, poznáš jak ta motorka funguje.
ADV a SMT jízdně nesrovnávat, ADV je oproti tomuto neohrabaná cihla, která pocitově váží o 50kg víc a má o 30 koní míň. Jiná geometrie, kola, tlumení, zpřevodování a posaz z toho dělá docela jinou motorku.
950 nevím, měl jsem 10 let a už bych to v dnešní době bral jako víkendovku. Ne že by to nejelo, ale údržba v podobě ND už začíná být problém. jezdí to o litr víc než 990, oleje to bere ještě víc.
za 130 bude SMT úplně v pohodě Tady
Nebo Tady

nebo v nemecku posledni rok vyroby

A nebo přihoď 1000 EUR a sežeň Advíka

(reakce na) KTM 990 SMT zkušenosti z provozu

25.6.2024 v 11:36 | Nahoru | #8

Koudy01 píše: KUK SEM



A to je otázka za milion, jestli 990 nebo 1190 která je jízdně o dost dál a i to eSko eplní požadavek na nějakej ten terén bez problémů

1 reakcí na tento příspěvek KTM 990 SMT zkušenosti z provozu

25.6.2024 v 13:16 | Nahoru | #9
Tak SMT čka co jste přidávali mám skouknuty a právě jsou pěkný no, rok km výbava i cenově dobrý. Právě mi do jasný volby advika celkem hodily vidle
A 1190....taky jsem na ně koukal, ale upřímně, trochu respekt ze 110kW, aby to nebylo moc jedovatý...a strach z elektroniky... někde jsem četl elektronický podvozek, kontrola trakce atd., hromada čidel, bude to super do tý doby než se to vysere...ale nemám žádnou osobní zkušenost...

(reakce na) KTM 990 SMT zkušenosti z provozu

25.6.2024 v 13:22 | Nahoru | #10
Vesi350> Ja na 990 nejel. Ale mozna bych rekl, ze ta 1190 bude sice vykonnejsi, ale hodnejsi...mel jsem 1290 SDR 2023 se 132kw a to je uplnej beranek i oproti tem 110kw v 1190. Cim novejsi motor, tim vyhlazenejsi.

Verze R elektronickej podvozek nema. Pokud by mel byt jedinou prekazkou.

Naposledy editováno 25.06.2024 13:26:46

KTM 990 SMT zkušenosti z provozu

25.6.2024 v 13:26 | Nahoru | #11
Máš štěstí, že jdu kolem.....
110kw tam sice je, ale není to žádnej zabiják, jede to tak co je na plynu, nevím co s tím všichni máte....
jedovatý to není, v běžně se dá jezdit 3500 - 8000 otáček, výkonu je tam tolik, že to bohatě stačí, pak máš ještě 8 - 10500 a tam už to letí solidně.
zabiješ se i na 85kw v SMT

Na jednu stranu máš opravdu, hormada čidel, el. podvozek, elektornika,....
El. podvozek obejdeš tím, že si koupíš dražší R, nebo zkusit sehnat S bez el. podvozku (jo dělaly se) myslím, ale že vidle se repasují za 7 + 7, zadek jsem četl někde kolem 10.
Kontrola trakce a ABS máš už dneska skoro všude.
Můžu z vlastní zkušenosti říct, že 1190 je na tom po stránce elektornický výbavy ještě hodně dobře v porovnání s 1290.

Obrovská výhoda 1190 vs 990 je motor, 1190 je moderní motor, kterej jezdí do 7 a nebere olej, už to není takový DOdělej DOma jako 950/990

KTM 990 SMT zkušenosti z provozu

25.6.2024 v 14:14 | Nahoru | #12
Nedávno sem měl možnost porovnat spotřebu mý 990adv s 1190 a byla stejná.Při svižný jízdě olej nebrala(1190),ale jak se jelo na omezovač tak si pápla cca 3deci.
Jinak 990sm mi připadlo živější oproti adv,ale možná jen pocit. smt je lepší na na silnici,adv je univerzál.Co se týče toho cukání,vpodstatě je to vo rukách.Je to spíš o přechodu z karbce na stříkačku(na stříkačce zaklapneš plyn a nedá žádný palivo,kdežto karbec padá postupně) V dnešní době eko benzínů bych šel do stříkačky.

KTM 990 SMT zkušenosti z provozu

25.6.2024 v 21:32 | Nahoru | #13
Tak hoši čumim dokola po inzerci a vůbec nevim teda pěkná 1190 je celkem mimo rozpočet, takže jsem jí vyloučil... bohužel vybavenej advík taky, holt je to ceněná legenda... takže jsem zase skončil u SMT a nebo je ve hře ještě Tiger 800 XC...jel jsem na XR a mile mě to překvapilo ovšem Triumph není oranžovej, takže jsem marnej úplně ve výběru.... ono jako vím přesně co chci, ale rozpočet není neomezenej a tyhle sňatky z rozumu to je těžký řešit. Proto díky za příspěvky! Tak šup sem s dalšíma ať mě ovlivnite nějakým směrem a můžu vyrazit koupit něco

KTM 990 SMT zkušenosti z provozu

25.6.2024 v 21:39 | Nahoru | #14
Zkus si projet to SMT

KTM 990 SMT zkušenosti z provozu

26.6.2024 v 08:46 | Nahoru | #15
přesně, projeď SMT a vezmi ho

KTM 990 SMT zkušenosti z provozu

26.6.2024 v 09:31 | Nahoru | #16
Vezmi to SMT. Dobrá volba.

KTM 990 SMT zkušenosti z provozu

26.6.2024 v 12:02 | Nahoru | #17
Najel jsem asi 20 tis km na 990 SM. Jedna větší cesta do Portugalska a jedna menší do Albánie. Celkově motorka jako taková byla dobrá, ale začínal mě omezovat terén - jak bylo napsáno, dá se, ale je to utrpení. Spotřeba benzínu i oleje tak nějak jak je tu napsáno. Měl sem gelové sedlo, takže na jeden zátah z Francie to zatím byla nejpohodlnější motorka (z výběru Tuareg, Bandit, gs500).
Ucukany to moc nebylo.. celkově podle mě to byla dobrá motorka, ale nebral bych s nájezdem větším než 50 tis. Pak už je to kasička. Hlavně podvozek už je v háji, na motoru rosi vzadu olej atd

KTM 990 SMT zkušenosti z provozu

26.6.2024 v 15:51 | Nahoru | #18
Jasně, nad 50tkm je to šrot jako každá motorka s nájezdem nad 30

1 reakcí na tento příspěvek KTM 990 SMT zkušenosti z provozu

Skvělá odpověď, děkuji! 26.6.2024 v 19:50 | Nahoru | #19
Vždyť si tu motorku měl a moc dobře ji znáš.. v 50 tom máš dat podložky pod napínáky, protože rozvody jsou jak orchestr. To máš tak na 25 tis km. Ano, hodně lidí to mění až po stovce, ale na Adv, ne sm. Co Central, to máš už dávno na nějakej repase, nebo výměnu.. a u kotoučů čekáš kdy se zkroutej. Pokud nemáš oberon, budeš dělat ještě to. Spíš ale spodek i vršek. Oleje to už pak žere čím dál víc. A u kotoučů čekáš, kdy se zkroutej.
U všech motorek, cos postnul máš investice do rozvodu, centrálu minimálně. To máš tak za 20 až 25, vc oleje.
Třeba tady máš poloviční nájezd za stejnou cenu. Origo brašny a normální sedlo.

(reakce na) KTM 990 SMT zkušenosti z provozu

Skvělá odpověď, děkuji! 26.6.2024 v 20:22 | Nahoru | #20
mi_psi> Nejlepsi je kupovat motorku s 60 to uz ma vsechno udelany.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ktm 990 smt KTM 990 SM-T pavoukczech 22 25.8.2023 v 11:32 jara.
Spojka - 990 superduke KTM 990 SuperDuke, KTM 990 Adventure R, KTM 990 SM-T... pagos 5 13.2.2023 v 15:11 Pepa919
Naked co jede pro 2m člověka [1 ... 14, 15] Yamaha FZ6 N, Kawasaki Z 1000, Yamaha FZ1 Fazer, Yam... KubaLC8 441 18.9.2022 v 13:23 maca44
Identifikace Akrapoviče KTM SMT [1, 2] KTM 990 SM-T, KTM 990 SM R , KTM 990 SM KubaLC8 31 20.7.2022 v 14:34 KubaLC8
Imobilizér KTM 990 SuperDuke, KTM 990 Adventure R, KTM 990 SM-T... Kamosmartin 9 24.5.2022 v 21:43 Julip2


TOPlist